vRS Club of Finland Ry

vRS Club => Fabia vRS II => Aiheen aloitti: Litti - Lokakuu 24, 2010, 11:38:39 ap

Otsikko: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Litti - Lokakuu 24, 2010, 11:38:39 ap

Mitenkäs on tuoreet RS:n omistajat, onko tarkoitus vaihtaa öljyt jossain vaiheessa sisäänajon jälkeen? Jos kyllä, paljonko meinaatte pirssillä ajaa ennen toimitusta?

Mitenkäs vanhat konkarit ovat aikaisemmin autojensa kanssa toimineet?


- Litti
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Marraskuu 16, 2010, 11:52:03 ip
Meillä ei ainakaan vaihdeta, kun longlife ohjelman mukaisesti. Auto ei ole rata-ajossa vaan normaalissa käytössä.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Automated - Marraskuu 17, 2010, 08:50:22 ap

Mitenkäs on tuoreet RS:n omistajat, onko tarkoitus vaihtaa öljyt jossain vaiheessa sisäänajon jälkeen? Jos kyllä, paljonko meinaatte pirssillä ajaa ennen toimitusta?

Mitenkäs vanhat konkarit ovat aikaisemmin autojensa kanssa toimineet?


- Litti

Ite kyselin auton luovutuksen yhteydessä, että kannattaisko vaihtaa esim 5000. kilsan jälkeen öljyt, jos vaikka on tehtaan jäljiltä kertyny jotain paskaa öljyn sekaan. Tähän totesivat huollossa, että ensiöljyjä ei saisi edes vaihtaa ennenkuin autolla on ajeltu about 15000, koska ensiöljy sisältää moottoria puhdistavia ainesosia.

Tiedä sitten onko väittämässä perää, mutta itse vaihdoin 15 000 ensimmäisen kerran longlifet ja seuraava vaihdos tulee edellämainitusta 9000 kilsaa etiäpäin normaalin ajotietokoneen ilmoittaman huollon yhteydessä. En määrittelisi itseäni RäSän omistamisen suhteen "vanhaksi konkariksi" joten edellämainittuun mielipiteeseen voi ainakin suhtautua varauksella.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: v_R_S_L-o-v-e-r - Marraskuu 20, 2010, 11:55:22 ap
Hieman ulkomaisia foorumeita selatessa tuollainen tuli vastaan;

http://briskoda.net/forums/topic/180352-vrstsi-might-be-worth-a-check-of-your-oil-level/

Onko täällä vastaavia huomioita? Ilmeisesti kilsojen karttuessa kulutus kuitenkin vähenee.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Automated - Marraskuu 20, 2010, 06:02:29 ip
Hieman ulkomaisia foorumeita selatessa tuollainen tuli vastaan;

http://briskoda.net/forums/topic/180352-vrstsi-might-be-worth-a-check-of-your-oil-level/

Onko täällä vastaavia huomioita? Ilmeisesti kilsojen karttuessa kulutus kuitenkin vähenee.

Taitaa olla melko paljon yksilöstä kiinni.
Itsellä ei vähentynyt öljy silmin havaittavasti ensimmäisten 15tkm aikana, jonka jälkeen vaihdatin mobilin longlife ESP kurat koneeseen.
Einpä ole edelleenkään havainnut yhtään öljyn hupenemista.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Marraskuu 20, 2010, 08:17:37 ip
Eipä noi öljyt kulu Suomen oloissa Bensa RS.ssä tai sit on koneessa jotain tai muuta.... Ehkä kesällä voi vähän kulutella. Bensan kulutus laskee varmasti uudesta 0,5-0,8l jos muuten on kunnossa (Vrt 500 km ajettu 15000 ajettu). Tosin vain kolmen uuden auton oston kokemuksella ja kuulopuheihiin perustuen.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Räiskäle - Joulukuu 19, 2010, 12:56:36 ip
Pieni varoituksen sana kaikille uuden RS fabian omistajille. n. 6000 kilometrin jälkeen tai ennen syttyy öljyvalo jos et ole ennen sitä lisännyt öljyä. Näin kävi minulla ja öljytikku oli aika kuiva alas asti. lisäsin koko pullon skodalta mukanatullutta täysisynteettistä...Suosittelen katsomaan öljyt ajoissa!! Ohjekirakin ilmoittaa normaaliksi öljynkulutukseksi 0-0,5 litraa per 1000/km ja pyytää huomioimaan ensimmäisten 5000 km:n kohdalla että kulutus voi olla vieläkin suurempi =)
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Joulukuu 20, 2010, 10:53:25 ap
No niinhän siinä kävi, että lisäsin itsekkin öljyä. Mulla oli 3800 jälkeen tippunut vähän alle puolen mittatikun ylärajasta. 4 desiä laitoin ja seurailen kulutusta.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Helmikuu 09, 2011, 09:31:08 ip
Tänään kyselin asiasta auton luovutuksen yhteydessä..
"Vaihda 10000 km kohdalla,mutta pysy longlifessä" oli myyjän mielipide.
Eli taidan siis vaihtaa kun tuo maaginen kymppä sitten joskus mittariin tulee.
Eipä ole rahalllisesti kuitenkaan iso satsaus.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Helmikuu 09, 2011, 10:50:03 ip
Niin! Ensi öljy "huhu puhe". öljyt, nauttikaa autosta ja miettikää sit jos tulee  jotain. ?-ljyn lämmön seuraaminen kertoo paljon! ???
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: diezel - Helmikuu 09, 2011, 11:07:41 ip
5000km ajettu ja yhteensä 1l lisätty, vaihtuuhan ne öljyt näinkin.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Litti - Helmikuu 10, 2011, 10:23:26 ip
....jälkeen tippunut vähän alle puolen mittatikun ylärajasta. 4 desiä laitoin...

Tein tänään "Salamat" ja lisäsin minäkin 4 desiä öljyä. Ajettu tasan 6000 km.

- Litti
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Räiskäle - Maaliskuu 03, 2011, 04:15:31 ip
Karvan vaille 12000 ajettu ja syttyi öljyvalo uudelleen viimeksi (3600) kohdalla litra lisätty taas!
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Bovi - Maaliskuu 04, 2011, 02:08:08 ip
Omallani ajettu nyt hieman yli 2000km ja lisäsin 0,5 litraa. Luovutuksenkin yhteydessä myyjä kehoitti tarkastamaan öljyn pinnan 10 000km:n kohdalla, mutta täytyy kyllä aluksi seurata.

Olen kuullut, että öljyn kulutus pienenee oleellisesti, kun saa kilometrejä mittäriin. Tämä kulutus on tyypillistä uusille VAG-konsernin moottoreille.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: ToniT - Maaliskuu 07, 2011, 02:26:21 ip
No minä sain ohjeeksi että lisää koko purkin kun valo syttyy.

Pari kertaa nyt kattonu öljyjä ja viimeks eilen (ajettu 5300km), mittatikku näytti paria milliä vaille täysi ja ei ole ollut tarvetta lisätä.
Tosin auto ei ehkä ihan suorassa ollut mutta lähes kuitenkin.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Maaliskuu 07, 2011, 07:26:06 ip
Ohessa muuten toiselta foorumilta löydetty ajatus,jossa saattaa piillä totuuden siemen:

Mielestäni noiden kaksoisahdettujen 1.4 TSI-koneiden jakopääongelmat liittyvät suoraan tai välillisesti samaan typerään suunnitteluvirheeseen, suojaamattomaan turbon voiteluputkeen. Turbon öljyputki menee noissa alkupään moottoreissa aivan turbon pakopesän vierestä laakeripesälle eikä välissä ole mitään lämpökilpeä tai vastaavaa lämpösäteilysuojaa. 90kw koneessa putken reititys on erilainen ja välissä on lämpökilpi. Kaksoisahdetun moottorin pysäyttämisen jälkeen putkessa oleva öljy tuhkautuu erityisesti jos moottori on sammutettu kovan ajon jälkeen. Tätä tuhkaa sitten kerääntyy öljypohjaan ja tukkii osaltaan öljypumpun imusiivilää, asiaa pahentaa vielä mielestäni typerän pieni öljymäärä suhteessa moottorin litratehoon ja ainakin volkkareissa käytössä olevaan longlife-huoltoväliin. ?-ljy pysyy koko ajan helvetin kuumana ja tuhkaa kertyy koko ajan lisää öljypohjaan, ahtimen öljyputki alkaa tukkeutua tuosta pakopesän tienoilta kun kierto tuossa paikassa hidastuu ja putken lämpötila kasvaa. Kun öljynpaine alkaa ajossa laskea tukkeutuneen öljypumpun imusiivilän takia jakoketjun kiristin ei pidä enää ketjua kireällä ja se alkaa raplattaa. Tämä väpättäminen venyttää ketjua ja lopulta jako sopivassa tilanteessa pääsee hyppäämään, esim kylmäkäynnistyksessä. Pahimmassa tapauksessa seurauksena moottoririkko tai ainakin sylinterikannen vaurioituminen.

?-ljyputkia vaihdetaan ainakin korjausten yhteydessä suojakuorella varustettuun osaan.



Tuo kirjoitus liittyi VW:n TSi jakoketjuongelmiin joita on ollut paljon.
Joten ei välttämättä paha idea vaihdella niitä öljyjä ainakin jos meinaa autoa pidempään pitää  ???
Mainitaampa vielä lähdekin:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3403.60
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Maaliskuu 07, 2011, 08:56:30 ip
No onneksi on öljynlämpötilamittari, jota seuraamalla samoissa olosuhteissa pysyy jyvällä. Tosin näillä öljynlämpötiloilla mitä tähän mennessä on esiintynyt. Niin ei kyllä ongelmia tule! Sanoisin että 105 astettakin on vielä normaali lämpötila öljylle. Ja kyllähän sen jokainen tietää, että turboa vähän "jäähdytellään" kovan ajon jälkeen.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Maaliskuu 07, 2011, 09:21:07 ip
Ninpä,mutta kyllähän tuo longlife huoltoväli on se "kaiken pahan alku".
Olettekos muuten kuunnelleet konetta sammuttamisen jälkeen?
Konehuoneesta kuuluu tulevan jonkinasteisen pumpun ääni,olisiko joku automaattinen öljynkierto systeemi?
Edelleen aiheesen palatakseni tuskimpa siitä mitään haittaa on vaikka nuo öljyt vaihtaisi sisäänajon jälkeen ennen huoltovälin täytymistä.
?-ljyn kustannus on kuitenkin kohtuullisen pieni.
Oli muuten ensimmäistä kertaa minullakin pohjoisen reissun yhteydessä öljynlämmöt yli 92 asteen kun takana oli 700 km ajoa  ;D
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: ToniT - Maaliskuu 07, 2011, 09:55:49 ip
Jep, jokin tuossa autossa jää hurisemaan/surisemaan hetkeks sammuttamisen jälkeen.

Ei vielä ole jäänyt kiinnostamaan niin paljoa että olisi oikein koittanut selvittää mikä sen on mutta jos joku sattuu tietämään niin kertokoon toki.
Hyvä idis olis kyllä jos öljyä jäis kierrättään hetkeks.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: jiipee - Maaliskuu 07, 2011, 11:50:55 ip
Moi, samaan surinaan kiinnitin itsekkin huomioita ja jostain lueskelin että ahtimelle on oma jäähdytyspiiri ja pumppu joka kierrättää vettä vaikka koneen sammuttaisi. Tämä estää mm. turbon laakereissa olevan öljyn ylikuumenemisen.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: timok - Maaliskuu 13, 2011, 01:35:12 ip
Nyt 3700 km ajettu ja öljyn varoitusvalo vilkahti, tikusta kun tarkastin niin vähän kärki oli kosteana, 1 litra lisätty niin nousi puoleen väliin.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Tunpero - Maaliskuu 16, 2011, 10:06:54 ap
Nyt 3700 km ajettu ja öljyn varoitusvalo vilkahti, tikusta kun tarkastin niin vähän kärki oli kosteana, 1 litra lisätty niin nousi puoleen väliin.

Sama vika! n. 3600km-mittarissa ja öljyä litra sisään... Kova on öljynkulutus näin alkuvaiheessa.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Jukka - Maaliskuu 16, 2011, 08:15:55 ip
Nyt 3700 km ajettu ja öljyn varoitusvalo vilkahti, tikusta kun tarkastin niin vähän kärki oli kosteana, 1 litra lisätty niin nousi puoleen väliin.

Sama vika! n. 3600km-mittarissa ja öljyä litra sisään... Kova on öljynkulutus näin alkuvaiheessa.

Ei se siitä mihinkään tasoitu, vaikka kilometrejä tulee  ::)
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Maaliskuu 16, 2011, 09:05:35 ip
4100 km mittarissa,tänään tarkistin öljypinnan->ei toimenpiteitä laskenut max merkistä ehkä 2-3 mm alaspäin.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Maaliskuu 16, 2011, 09:52:22 ip
Kulutus on yksilöllistä kun on mm satkuista kyse. Meillä kyllä loppu öljyn kulutus 5000 km jälkeen melkein kokonaan. Kun siellä 3000-4000 kieppeillä ostin uuden l purkin niin sitä on vieläkin kontissa 3 dl ja tikkun merkki nyt n. puolivälissä. Niin ajettu on nyt 8400 km! ;D :P

"Syylari" vettä hävinnyt 2-4 desiä. Meillä on ainakin selvä vuoto kohta paisuntasäiliön alaletku liitoksessa. Ensi viikolla sveitsinportissa tsekkaavat ja lisäävät glykolit, kun itse heitin tislattua vettä säiliöön, kun oli alarajassa. ???
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Huhtikuu 03, 2011, 04:13:47 ip
No nyt tsekkasin uudestaan, 5500 km mittarissa ja sain heittää 6 desiä koneeseen.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: timok - Huhtikuu 16, 2011, 04:53:12 ip
6000 km mittarissa ja jo toinen litra lisätty, edellisen lisäsin reilu 2000km sitte
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Huhtikuu 20, 2011, 07:51:59 ip
6000 km mittarissa ja jo toinen litra lisätty, edellisen lisäsin reilu 2000km sitte
Sähän olet kohta jo tehnyt siihen öljynvaihdon (tilavuus 3,2L) :o
Itselläni 7200 nyt mittarissa ja toi 6 desiä on mennyt tähän mennessä.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Litti - Huhtikuu 20, 2011, 08:07:47 ip
...Sähän olet kohta jo tehnyt siihen öljynvaihdon (tilavuus 3,2L)...

Tilavuus taitaa olla 3.6 l, mutta yli puolet on jo tosiaan timok:n pirssissä vaihdettu. Itse olen ajanut kohta 10000 km ja luovutuksessa saatu litran pönikkä on vielä toistaiseksi riittänyt. Tosin pohja taitaa jo purkissa paistaa. Minä olen päätökseni tehnyt ja vaihdatan öljyt kertaalleen pikapuoliin.

- Litti
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: ToniT - Huhtikuu 21, 2011, 11:35:04 ap
kovasti on eroja kulutuksissa kyllä.

Itse kurkkasin tovi sitten viimeksi n.9500 silloin mittarissa ja auto ei ehkä ihan suorassa ollut, mutta asfaltti pinnalla kuitenkin niin tilanne edelleen sama.
n.2 mm ylärajasta öljymäärä ja ei ole tarvinnut lisätä ollenkaan.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: lamppa70 - Huhtikuu 21, 2011, 03:27:44 ip
18000 km ajettu ja 0,5 l lisätty. Näyttää olevan isoja eroja näissä kulutuksissa. En tiedä pitäiskö käydä vaihtamassa vaikka treen vehossa sanovat että kolmessa kympissä vaihto !!
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Litti - Huhtikuu 22, 2011, 11:52:03 ap
18000 km ajettu...

Kivasti on Sinulle kilometrejä jo kertynyt. Onko kaikki sujunut ongelmitta?

- Litti
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: lamppa70 - Huhtikuu 22, 2011, 04:27:28 ip
Olen ollut erittäin tyytyväinen, ei pienintäkään vikaa ole ollut. Kyseinen auto oli vehon esittely auto ja ajettu 4000 km kun sen ostin, sitä vähä mietin että uskaltaako ostaa mutta en tällä kertaa malttanut odottaa tehdas uutta .
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Temmi - Toukokuu 03, 2011, 09:31:29 ap
Olin tänään jo menossa vaihdattamaan öljyjä merkkiliikkeelle 15 000km kohdalla (14 350km mittarissa) kun aiemmin myyjäliike oli näin kehottanut. Aamulla menin huoltotiskille niin sanoivat että olivat antaneetkin viimeksi virheellistä tietoa että mennäänkin huoltoilmaisimen mukaan tai 30 000km ennen öljyn vaihtoa. Ajattelin että olkoot sitten samat kurat koneessa. Tarkistutin kuitenkin samalla vikakoodit, tutkitutin takaa kuuluvaa "narinaa" sekä koodatutin takavalot toimimaan "0" asennossa. Reissun tuloksena olivat kuulemma puhdistaneet jousilautasen vasemmalta takaa, vikakoodeja ei ollut sekä nyt valot "0"asennossa palaa ledit edessä ja takavalot takana niinkuin kuuluukin. Sellanen reissu   ;D

?-ljyä on mittatikun mukaan kulunut nyt 1/3 mitta-asteikosta ilman lisäilyjä, ja takana se vajaa 15k. Ilmeisen pienikulutuksinen yksilö sattunut itselle  :) Onko kuinka moni muuten vaihtanut öljyjä RSään ja millä mittarilukemille???
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Litti - Toukokuu 03, 2011, 04:47:21 ip
... Onko kuinka moni muuten vaihtanut öljyjä RSään ja millä mittarilukemille???

Minä vaihdatin tänään uudet öljyt ja suodattimen. Mittarissa kilometrejä 10200.

Ja ensi viikon keskiviikkona on vakiokoneen penkitys  8) Avaan siitä sitten uuden aiheen...

- Litti
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Luisu - Toukokuu 03, 2011, 09:00:41 ip
... Onko kuinka moni muuten vaihtanut öljyjä RSään ja millä mittarilukemille???

Minä vaihdatin tänään uudet öljyt ja suodattimen. Mittarissa kilometrejä 10200.

Ja ensi viikon keskiviikkona on vakiokoneen penkitys  8) Avaan siitä sitten uuden aiheen...

- Litti

Mielenkiinolla odottaen tuloksia
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Dalgor_ - Toukokuu 04, 2011, 01:56:07 ap
Ja ensi viikon keskiviikkona on vakiokoneen penkitys  8) Avaan siitä sitten uuden aiheen...

- Litti

Veikkaan ihan hatusta että penkittyy 192hv ::)
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Toukokuu 24, 2011, 06:15:57 ip
10800 ja öljyt sekä suodatin vaihdettu.
Laitettiin 507 luokan longlife öljyt koneeseen ja uusi öljynsuodatin.
Huoltomiehen mukaan viisa teko vaihtaa (tosin omaa leipää saa meistä urpoista jotka vaihtaa aiemmin)
Lume efektiä vissiin,mutta tuntuu kulkevan herkemmin.. ;D
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: vanhus - Elokuu 12, 2011, 06:14:45 ip
Bongasin tänään yhden puna mustan ja kehujen jälken kysyin onko ollut ongelmia.
5000km oli plakkarissa ja mukana ollut öljy pullon oli joutunut lisäämään.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Eralumi - Elokuu 28, 2011, 09:38:46 ip
8200Km mittarissa, ja ensimmäisen kerran syttyi öljyn merkkivalo. Koska tämä öljynkulutus on ollut tiedossa, niin tullut myös seurailtua tuota öljynsyöntiä. Reilu kolmisen viikkoa sitten öljyt oli melkein mittatikun yläpäässä. Nyt kun merkkivalo sytty, ni tikku oli kuiva. Pullollinen öljyä moottoriin ja huomenna tarkistukseen kun kuitenkin noin kolmessa viikossa vetässy hyvän määrän öljyä...
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: ToniT - Elokuu 29, 2011, 03:01:31 ip
8200Km mittarissa, ja ensimmäisen kerran syttyi öljyn merkkivalo. Koska tämä öljynkulutus on ollut tiedossa, niin tullut myös seurailtua tuota öljynsyöntiä. Reilu kolmisen viikkoa sitten öljyt oli melkein mittatikun yläpäässä. Nyt kun merkkivalo sytty, ni tikku oli kuiva. Pullollinen öljyä moottoriin ja huomenna tarkistukseen kun kuitenkin noin kolmessa viikossa vetässy hyvän määrän öljyä...

Kuulostaapa oudolta ja samalla ehkä pelottavalta että noin nopsaan yht'äkkiä alkaa meneen öljyä.
Ittellä yli 20tkm takana ja öljyt pysyny mittatikun puolivälin yläpuolella kokoajan.
Nyt viimeks kun katoin, eli n.1000km sitten niin oli vasta ekan kerran laskenut taso siitä missä se on alusta asti ollut (2mm ylämerkistä), tosin ei paljoa, mutta yli puolenvälin oli edelleen.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Vessu - Elokuu 29, 2011, 06:53:27 ip
8200Km mittarissa, ja ensimmäisen kerran syttyi öljyn merkkivalo. Koska tämä öljynkulutus on ollut tiedossa, niin tullut myös seurailtua tuota öljynsyöntiä. Reilu kolmisen viikkoa sitten öljyt oli melkein mittatikun yläpäässä. Nyt kun merkkivalo sytty, ni tikku oli kuiva. Pullollinen öljyä moottoriin ja huomenna tarkistukseen kun kuitenkin noin kolmessa viikossa vetässy hyvän määrän öljyä...

Kuulostaapa oudolta ja samalla ehkä pelottavalta että noin nopsaan yht'äkkiä alkaa meneen öljyä.
Ittellä yli 20tkm takana ja öljyt pysyny mittatikun puolivälin yläpuolella kokoajan.
Nyt viimeks kun katoin, eli n.1000km sitten niin oli vasta ekan kerran laskenut taso siitä missä se on alusta asti ollut (2mm ylämerkistä), tosin ei paljoa, mutta yli puolenvälin oli edelleen.
Tosin taidat ajella moottoritiellä aikalaisen paljon kuten minäkin,saattaa merkitä pienempää öljyn kulutusta kuin kaupunki pyörittely ja revittely.
Timok:lla on mennyt jo ilmeisesti 5 litraa öljyä lisäykseen eikä huoltoaika ole lähellä.
Vai olenko väärässä Timo?
Itselläni on pysynyt maksimissa öljytaso kun ne vaihdettiin 10000km kohdalla.
Mittarissa on nyt 20400.
Minullakin hulahti ihan yks kaks ensimmäisen 10000km aikana pinta alaspäin,ilmeisesti kuuluu asiaan.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: ToniT - Elokuu 29, 2011, 07:48:43 ip
Sorry, menee hieman ohi tän topikin aiheen, mutta vastataan vielä tähän.
No, en kyllä ihan hirveesti motareit ajele, ainakaan pääsääntöisesti.
Tossa keväällä tuli köytyä kerran pari viikossa kuvauskursseilla helsingissä ja olihan siellä tota muutakin koulutusta, mutta oikeestaan alkukesän jälkeen en ole ajellut kuin ihan muutamia kertoja motarilla.

Mutta työmatkaa on se 60km per päivä +muut ajelut (maitokauppakin on 25km päässä).
Mutkaista asfalttitietä(näkee eturenkaista, kohta ihan loppu)

Eli en oikeestaan koskaan aja alta 20km kerralla, ehkä tuo vaikuttaa.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Elokuu 29, 2011, 10:20:26 ip
Niin pitäis varmaan ruveta pakoputkistoo vaihteleen! Saattaapi olla vähän tukossa, kun sitä öljyä on kulutellut. n.1l/4000km, jos se vaan tossa pysyy, se menettelee. No koneessa tuntuisi olevan kaikki tehot tallessa. Tiedä sitten muitten autoista, mutta meitin auton kulku on 20 km/h parempi, kuin tehtaan ilmoitus, kun ottaa jo kutosellakin enemmän!Niin taas meni aiheen ulkopuolelle. Toisaalta toivoisi, et se huoltoilmaisin alkaisi. Niin näkisi mitä uusilla öljyillä on vaikutusta.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: nikob - Marraskuu 03, 2011, 04:04:39 ap
Mitähän mahtaa kustantaa Räsään öljynvaihto?
Mittarissa nytten 5200, ja ajattelin että vois kohta laittaa öljyt vaihtoon. Samalla käynnillä vikakooditkin pyytää katsomaan.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Silverback - Marraskuu 03, 2011, 07:33:50 ap
Mitähän mahtaa kustantaa Räsään öljynvaihto?
Mittarissa nytten 5200, ja ajattelin että vois kohta laittaa öljyt vaihtoon. Samalla käynnillä vikakooditkin pyytää katsomaan.

?-ljyt+suodatin+vikakoodit... Veikkaan 80-120€, joskus muinoin "pikkuliike" otti vikakoodien tsekkauksesta 20€..
Itsellä 15 500 km mittarissa ja samoilla öljyillä mennään  ;D toki 1,5L on joutunu lisäämään..
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Litti - Marraskuu 03, 2011, 09:55:50 ap

Kevääällä vaihdatin öljyt ja suodattimen merkkiliikkeessä ja hinta oli juurikin tuo 120 €.

- Litti
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: nikob - Marraskuu 03, 2011, 03:12:05 ip
Sen verran OT että tuskin joudun vikakoodien luvusta maksamaan. Kun takuunalainen auto, ja muutaman kerran lyönyt vikavaloa mittariin mutta hävinnyt.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Temmi - Marraskuu 03, 2011, 06:44:07 ip
Mulla ainakin katsoivat vikakoodit ilmaiseksi keväällä, kun kävin narisemassa Mutasella joulukuusen valoista ja takapään narinasta.

?-ljytkin tuli vaihdettu 30k km hujakoilla (26700km), olkoon nyt virallisesti sisäänajot tehty  :D Mutasella Joensuussa hintaa tuli 251€ öljyt ja suodattimet, tyyristä on, mutta olkoon.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: vanhus - Marraskuu 03, 2011, 07:35:24 ip
Mulla myyjä sanoi etä kannattaa vaihtaa öljyt vuoden ajon jälkeen,
ovat kuulema aika mustat.
Noi öljythän voi vaihtaa itsekkin vai meneekö takuu jos jotain moottori ongelmia tulee.
Näyttäs olevan suodatin lohkon yläosassa ja laturi heti alapuolella?Eli laturin suojaus on paikallaan.
Kerran aukaistu konepelti mutta tämmöinen muistikuva on.

Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Marraskuu 03, 2011, 10:50:53 ip
No "myyjien" puheisiin ei kannata perusttaa mitään. Se myyjä ei yleensä ole mikään "ammattilainen". Ne puhuu puuta heinää! Toivottavasti kukaan ei ota nokkiinsa!
 Ei Skodaan liittyvä: Myyjä sanoi että, kutosvaihteen saa vaihtaa vasta 100: sen vauhdissa vaikka vaihdeopastin kertoo sen vaihdon tarpeen 75 vauhdissa. Auto karstottuu muute, sanoi myyjä ja sitten rupee kuluttaan polltoainetta. No 95 vaudista kun  vaihto vitoselta -6:selle niin kulutus tippui 1,5 litraa cruiserin hetkellisellä/kulutus näytöllä. No karstottuhan turboton uusi auto jossei koskaan anna kenkää! Itse kyllä ajelen räsällä 1300 /rpm nopeuksilla tasasta suoraa ja D:kin oppii siihen. Mutta sitten kun taas kiihdyttelee niin laatikko pitää isoja kierroksia D:lläkim jonkun aikaa


Temmillä 30t:km huolto 251? On halvimmasta päästä. Etelässä voi joutua maksamaan 350, jos ei vertaile!
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Silverback - Marraskuu 03, 2011, 10:52:14 ip
Mulla myyjä sanoi etä kannattaa vaihtaa öljyt vuoden ajon jälkeen,
ovat kuulema aika mustat.
Noi öljythän voi vaihtaa itsekkin vai meneekö takuu jos jotain moottori ongelmia tulee.
Näyttäs olevan suodatin lohkon yläosassa ja laturi heti alapuolella?Eli laturin suojaus on paikallaan.
Kerran aukaistu konepelti mutta tämmöinen muistikuva on.

Jos öljyt pitäis kerta vaihtaa vuoden välein, niin mullahan se tarkoittaa normaalia LongLife huolto-ohjelman noudattamista kun tulee vuodessa 30tkm  ;D
Ja joo, tosiaan se laturi on heti suodattimen alapuolella.. Jonkin sortin rätti vaan väliin kun suodatinta irrottelee..
Eikä mene takuu nykypäivänä jos itse vaihdat  :)

edit. joo ei ne myyjät ole mitään tekniikan ihmelapsia, poikkeuksia toki voi olla
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: vanhus - Marraskuu 05, 2011, 02:44:15 ap
Kyllähän nyky öljyillä ajaa vaikka satatuhatta kilometriä sen verran laadukkait kaikki varmaan ovat.
Mutta mitä tekee öljypohjan säteily lämmitin talvi pakkasella?
Kuuma ja kylmä kun kohdatessa luo kondessi vettä.
Vähän kaukaa haettu mutta keväällä öljyt ehkä kuiteskin kantsii vaihtaa.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Lexani - Marraskuu 05, 2011, 03:59:08 ip
Vedinkö ite pohjat?
Mittarissa 2100 ja öljyvalo alko vilkkumaan.. Melkein koko mukana tullut purkki meni sinne.
Pitää varmaan tarkistaa paljonko on jäljellä 4000 kohdalla.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Marraskuu 05, 2011, 11:01:48 ip
Yli ?-ljyn kulutus on joko ohjelmointi virhe tai vika on turbossa (väljä akseli?). Moottori puolen (sylinterit, männänrenkaat tai muu vika 1/10000).
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: Keke78 - Marraskuu 06, 2011, 01:14:58 ip
Mulla ainakin katsoivat vikakoodit ilmaiseksi keväällä, kun kävin narisemassa Mutasella joulukuusen valoista ja takapään narinasta.

?-ljytkin tuli vaihdettu 30k km hujakoilla (26700km), olkoon nyt virallisesti sisäänajot tehty  :D Mutasella Joensuussa hintaa tuli 251€ öljyt ja suodattimet, tyyristä on, mutta olkoon.

Eli ekan huollon hinta on tuota 250 egen luokkaa mutasella?? Meille luvattii eka huolto ilmaseksi kun auton paperit jumitti 4kk liikkeessä ja sit kun viimein saivat ne rahoitusyhtiöön napsahti 4 erää kerralla maksuun. Ihan hyvä diili jos 250 egee sai tuosta hyvästä.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: nikob - Marraskuu 11, 2011, 11:07:58 ip
Nyt on Castrollin Long lifet koneessa. ?-ljyt vaihdettu 5400 paikkeilla. Ja suodatin.
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: salama - Marraskuu 12, 2011, 09:07:56 ip
No ehkä! ?-ljy kestää varmsti n.80 tonnia, mut on näissä ralli peleissä muutakin nähty"??+ (Vakio kuljetin).
Otsikko: Vs: RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen
Kirjoitti: repa - Marraskuu 15, 2011, 11:48:11 ip
Itse vaihdatin tuossa vajaassa 16tkm kohdassa Castrolin Longlifet sisälle. Nyt mittarissa 18400km ja öljyvalo vilahti. Meinasin vaihtaa pois tuosta Longlife ohjelmasta, kun normaalisti vaihdatan öljyt 10-15tkm välein ja ei se Longlife ölppä ole sieltä halvimasta päästä.