Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumin kelloasetusten muokkaus | Ahvenisto 30.8.2014
 

Optimoiautosi.fi
Sivuja: [1] 2 3 ... 13   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Öljynkulutus! Lue!  (Luettu 120755 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
salama
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 340

Fabia vRS Combi vm-11


Profiili
« : Huhtikuu 13, 2011, 05:39:37 »

Korjaamolla käytin ja tutkittiin. Niin öljyä oli Turbon putkessa aina putsarille asti. Kannattaisi jokaisen tarkistaa turbon "huohotinputken" liitoskohdat onko kosteita, jos öljyä kuluu tai on kulunut. Asentajan kommentti on nauhalla. Nyt odotellaan mitä Isot pomot sanovat ja sitten kirjoittelen lisää. Uusi aika on pääsiäisen jälkeen, mutta lisätietoa voi herua jo tällä viikolla. Niin Autossahan ei mitään toiminnallista vikaa ole ja toimii moitteettomasti  Grin, mutta...  Undecided odotellaan!

Varokaa tutkia ja siviilijeppejä. Viikonloppuna  valkoinen fl octavia rs, musta ocu rs, hopea focus sti, tummansininen mondeo, vaaleansininen focus farkku. Kaikki 50 km säteellä kehä III:sesta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2018, 10:33:38 kirjoittanut JaVa^ » tallennettu
salama
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 340

Fabia vRS Combi vm-11


Profiili
« Vastaus #1 : Huhtikuu 21, 2011, 01:24:54 »

No jo kummaa touhua. Nyt käskivät ajella vielä 2000 tuhatta ja seurailla öljynkulutusta. Ja sitten soitella ja tutkitaan paremalla ajalla. Josko se olisi ollut vain normaalia talven huohotusta. Vaikka on lähes selvää että turbo ruikkii ne öljyt putsariin on keli mikä hyvänsä. Haluavat ilmeisesti "venyttää" TURBON vaihtoa. No ajellaan sitten. Onko kukaan muu tutkinut onko öljyä ilmanputsarissa? Niillä joilla se pari litraa on öljyä mennyt!
tallennettu
Litti
Mekaanikko
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 234


Profiili
« Vastaus #2 : Huhtikuu 22, 2011, 11:48:40 »


Itse vaihdoin ilmanputsarielementin pari viikkoa sitten ja en ainakaan silloin huomannut valkoisessa alkuperäisessä filtterissä öljyä. Koteloa en sen tarkemmin syynännyt...

- Litti
tallennettu

Citigo 75 Dynamic
L18
Mekaanikko
**
Poissa Poissa

Viestejä: 118

Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )


Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2011, 08:25:34 »

Nyt käskivät ajella vielä 2000 tuhatta ja seurailla öljynkulutusta.

Selvästi yrittävät vältellä vastuuta, kun 2 miljoonaa pitäisi vielä ajaa ja sitten katsotaan... Grin  Wink

Mutta asiaan, oliko vika siis tuo että öljyä löytyy ilmanputsarista? Kuulostaa kyllä oudolta, eihän öljyn pitäisi mitenkään päästä filtterille vaikka sitä olisikin putkissa, koska siellähän on kokoajan alipaine moottorille päin. Meneekös ilmansuodatinkoteloon joku huohotusletku?
En usko että turbovikaa tuo ole, varsinkaan jos ei mitään ongelmia ole muuten.
Mitä tarkoitat tuolla turbon "huohotinputkella"?
tallennettu
salama
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 340

Fabia vRS Combi vm-11


Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 26, 2011, 06:23:05 »

Sori! Tarkoitin 2000 km. Niin eihän sinne ilmanputsari koteloon ole muuta yhteyttä Turbosta kuin imukanavaston yläpuolelta läpi putsarille. Ja jos Turbo on väljä niin johonkin se niitä öljyjä ruikkii jos ei pakoputkeen, vaikka moottorijarrutuksissa ja silloin kun turbo ei ahda. Sen kummemmin perehtymättä toimintaan. Asentaja sano et "turbo roiskii". Ja fakta on: öljyä rupee olemaan kohta kaikkialla muualla kun koneessa.
Ja ei minullaakaan ilmanputsarinpanos ollut öljyinen, vaan putki imusarjalle alapuoli sekä kotelonpohjalla oli 2-10ml öljyä.

No taisi olla vähän sekavaa, mutta näin tällä kertaa!
tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #5 : Huhtikuu 26, 2011, 09:41:36 »

Eikös ykkösfabiassakin ole "ominaisuus" se että se huohottaa turbolta öljyä välijäähyyn? Ainakin itsellä putket  ja välijäähy on kohtuu scheissessa, kerran jo pesin välijähyn sisältä Huh?
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
L18
Mekaanikko
**
Poissa Poissa

Viestejä: 118

Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )


Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 27, 2011, 11:57:28 »

Kyllä joo, ja kaikki VAGin valmistamat TDi-koneet mitä mulla on ollut, niin kaikissa on imuputkistot olleet ihan öljyssä.
Lienee melko normaalia. Tästä bensaturbosta en tiedä, mutta voi olla että samoja oireita?
Mutta jos siellä jotain millilitroja sitä öljyä on löytynyt, niin en olisi kovin huolissani.  Wink
Semmonen määrä nyt kertyy jo huohotuksestakin melko lyhyessä ajassa.

EDIT: paljos autolla on ajettu? Jos on vielä sisäänajo menossa, niin silloinhan kone kyllä syökin öljyä enemmän kuin normaalisti.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2011, 11:59:41 kirjoittanut L18 » tallennettu
salama
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 340

Fabia vRS Combi vm-11


Profiili
« Vastaus #7 : Hein?kuu 15, 2011, 10:02:51 »

Nyt on 16000 km ajettu. Ja mitään "korjauksia ei ole tehty". ?-ljyä kulutteleepi vielä, mutta johtuuko lämpimästä kesästä vai konee osien yhteenhioutumisesta. Niin öljyn kulutus on vähentynyt. Nyt pääsee jo yli 2500 km lisäämättä(min-max). Semmoisen kommentin olen kuullut, että jos ei 45000 km mennessä kulutus lopu niin sitten ei kaikki ole kohdalla. Tuskin ehdin takuu aikana tuota määrää ajaa. No eipähän tarvi itse maksaa lisäyksiä, kunhan vie liikkeeseen ja täyttävät moottorin.
tallennettu
Keke78
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 64


Faaabio


Profiili
« Vastaus #8 : Hein?kuu 16, 2011, 10:27:22 »

Onkohan mulla joku vika kun ei syö öljyä. 8000 ajettu ja edelleen ylärajassa. Mitä nyt oon lukenu netistä niin jokainen tsi-kone syö öljyä, pitää varmaan lähtee valittaan huoltoon :-)
tallennettu
Silverback
Vieras
« Vastaus #9 : Hein?kuu 17, 2011, 06:50:03 »

3400 kun oli ajettu, alarajassa oli  Grin
tallennettu
Eralumi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 54



Profiili
« Vastaus #10 : Hein?kuu 18, 2011, 08:51:08 »

Näyttää olevan suht yksilöllistä tuo öljynkulutus. 5500km mittarissa ja öljyt vielä tikun ylärajassa.
tallennettu

Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)
nikob
Kisakuski
****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 574

Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey


Profiili
« Vastaus #11 : Hein?kuu 18, 2011, 05:54:50 »

Onko porukka vaihtanut öljyjä tuossa 1000-5000km aikana jo?
Saisko tuolla vaikka asialle tehtyä jotain. Itsellä on seattiin liike vaihtanut uutena 1000km paikkeilla öljyt. Huoltokirjan mukaan.
tallennettu

VRS
salama
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 340

Fabia vRS Combi vm-11


Profiili
« Vastaus #12 : Hein?kuu 22, 2011, 04:42:32 »

Eivät suostuneet vaihtaan öljyjä, eikä vaihtaneet ilmansuodatintakaan vaikka olisin itse maksanut. Saa nähdä koska pyöränlaakerit paukkuu, kun on tota pystyheittoa kumeissa (joka häviää kyllä renkaiden lämmetessä): syksyllä varmaan kylmien kelien tullessa. Kun eivät suostu renkaillekkaan mitään tekemään (vaihtoa 2kpl) Undecided. Tarvii varmaan asioida suoraan helka-autoon, jos haluaa jotain aikaiseksi.
tallennettu
ToniT
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 86


Skoda Fabia vRS -11


Profiili
« Vastaus #13 : Hein?kuu 22, 2011, 05:13:45 »

Eivät suostuneet vaihtaan öljyjä, eikä vaihtaneet ilmansuodatintakaan vaikka olisin itse maksanut. Saa nähdä koska pyöränlaakerit paukkuu, kun on tota pystyheittoa kumeissa (joka häviää kyllä renkaiden lämmetessä): syksyllä varmaan kylmien kelien tullessa. Kun eivät suostu renkaillekkaan mitään tekemään (vaihtoa 2kpl) Undecided. Tarvii varmaan asioida suoraan helka-autoon, jos haluaa jotain aikaiseksi.

hmm, onkohan mulla ja tota heittoa.
muuten en ole huomannut, mutta muutamia kertoja olen havainnut kun töistä lähtee että jotain pientä tutinaa havaittavissa ja sit se katoo hetken perästä.
Olen vaan ajatellut kuvittelevani kun ei muissa paikoissa ilmene.

Tosin muualta tulee ajettua ensin aina hiljempaa edes jonkin verran, mutta töistä saa melki kääntyä suoraan 2-tielle
tallennettu
Vessu
Vieras
« Vastaus #14 : Hein?kuu 22, 2011, 05:42:58 »

Eivät suostuneet vaihtaan öljyjä, eikä vaihtaneet ilmansuodatintakaan vaikka olisin itse maksanut. Saa nähdä koska pyöränlaakerit paukkuu, kun on tota pystyheittoa kumeissa (joka häviää kyllä renkaiden lämmetessä): syksyllä varmaan kylmien kelien tullessa. Kun eivät suostu renkaillekkaan mitään tekemään (vaihtoa 2kpl) Undecided. Tarvii varmaan asioida suoraan helka-autoon, jos haluaa jotain aikaiseksi.

hmm, onkohan mulla ja tota heittoa.
muuten en ole huomannut, mutta muutamia kertoja olen havainnut kun töistä lähtee että jotain pientä tutinaa havaittavissa ja sit se katoo hetken perästä.
Olen vaan ajatellut kuvittelevani kun ei muissa paikoissa ilmene.

Tosin muualta tulee ajettua ensin aina hiljempaa edes jonkin verran, mutta töistä saa melki kääntyä suoraan 2-tielle
Siis meinaatko,että tutisee koko ajan? ei hyvä.
Tuota tutinaa ilmenee nimenomaan käynnistyksen jälkeen jos lähtee suoraan baanalle.
Ilmeisesti jonkin sortin katalysaattori lämmitysvaihe menossa.
Kun antaa puksuttaa joutavaa hetken startin jälkeen, on käynti ja kulku sivistyneempää.
Muutaman kerran jopa DSG käyttäytynyt epäsivistyneesti mikäli suoraan lähdetty liikkeelle startin jälkeen..
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 13   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: