vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Öljynkulutus! Lue!

salama · 188 · 168174

Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Korjaamolla käytin ja tutkittiin. Niin öljyä oli Turbon putkessa aina putsarille asti. Kannattaisi jokaisen tarkistaa turbon "huohotinputken" liitoskohdat onko kosteita, jos öljyä kuluu tai on kulunut. Asentajan kommentti on nauhalla. Nyt odotellaan mitä Isot pomot sanovat ja sitten kirjoittelen lisää. Uusi aika on pääsiäisen jälkeen, mutta lisätietoa voi herua jo tällä viikolla. Niin Autossahan ei mitään toiminnallista vikaa ole ja toimii moitteettomasti  ;D, mutta...  :-\ odotellaan!

Varokaa tutkia ja siviilijeppejä. Viikonloppuna  valkoinen fl octavia rs, musta ocu rs, hopea focus sti, tummansininen mondeo, vaaleansininen focus farkku. Kaikki 50 km säteellä kehä III:sesta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2018, 10:33:38 ap kirjoittanut JaVa^ »


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
No jo kummaa touhua. Nyt käskivät ajella vielä 2000 tuhatta ja seurailla öljynkulutusta. Ja sitten soitella ja tutkitaan paremalla ajalla. Josko se olisi ollut vain normaalia talven huohotusta. Vaikka on lähes selvää että turbo ruikkii ne öljyt putsariin on keli mikä hyvänsä. Haluavat ilmeisesti "venyttää" TURBON vaihtoa. No ajellaan sitten. Onko kukaan muu tutkinut onko öljyä ilmanputsarissa? Niillä joilla se pari litraa on öljyä mennyt!


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Itse vaihdoin ilmanputsarielementin pari viikkoa sitten ja en ainakaan silloin huomannut valkoisessa alkuperäisessä filtterissä öljyä. Koteloa en sen tarkemmin syynännyt...

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Nyt käskivät ajella vielä 2000 tuhatta ja seurailla öljynkulutusta.

Selvästi yrittävät vältellä vastuuta, kun 2 miljoonaa pitäisi vielä ajaa ja sitten katsotaan... ;D  ;)

Mutta asiaan, oliko vika siis tuo että öljyä löytyy ilmanputsarista? Kuulostaa kyllä oudolta, eihän öljyn pitäisi mitenkään päästä filtterille vaikka sitä olisikin putkissa, koska siellähän on kokoajan alipaine moottorille päin. Meneekös ilmansuodatinkoteloon joku huohotusletku?
En usko että turbovikaa tuo ole, varsinkaan jos ei mitään ongelmia ole muuten.
Mitä tarkoitat tuolla turbon "huohotinputkella"?


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Sori! Tarkoitin 2000 km. Niin eihän sinne ilmanputsari koteloon ole muuta yhteyttä Turbosta kuin imukanavaston yläpuolelta läpi putsarille. Ja jos Turbo on väljä niin johonkin se niitä öljyjä ruikkii jos ei pakoputkeen, vaikka moottorijarrutuksissa ja silloin kun turbo ei ahda. Sen kummemmin perehtymättä toimintaan. Asentaja sano et "turbo roiskii". Ja fakta on: öljyä rupee olemaan kohta kaikkialla muualla kun koneessa.
Ja ei minullaakaan ilmanputsarinpanos ollut öljyinen, vaan putki imusarjalle alapuoli sekä kotelonpohjalla oli 2-10ml öljyä.

No taisi olla vähän sekavaa, mutta näin tällä kertaa!


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Eikös ykkösfabiassakin ole "ominaisuus" se että se huohottaa turbolta öljyä välijäähyyn? Ainakin itsellä putket  ja välijäähy on kohtuu scheissessa, kerran jo pesin välijähyn sisältä ???
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Kyllä joo, ja kaikki VAGin valmistamat TDi-koneet mitä mulla on ollut, niin kaikissa on imuputkistot olleet ihan öljyssä.
Lienee melko normaalia. Tästä bensaturbosta en tiedä, mutta voi olla että samoja oireita?
Mutta jos siellä jotain millilitroja sitä öljyä on löytynyt, niin en olisi kovin huolissani.  ;)
Semmonen määrä nyt kertyy jo huohotuksestakin melko lyhyessä ajassa.

EDIT: paljos autolla on ajettu? Jos on vielä sisäänajo menossa, niin silloinhan kone kyllä syökin öljyä enemmän kuin normaalisti.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2011, 11:59:41 ap kirjoittanut L18 »


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Nyt on 16000 km ajettu. Ja mitään "korjauksia ei ole tehty". ?-ljyä kulutteleepi vielä, mutta johtuuko lämpimästä kesästä vai konee osien yhteenhioutumisesta. Niin öljyn kulutus on vähentynyt. Nyt pääsee jo yli 2500 km lisäämättä(min-max). Semmoisen kommentin olen kuullut, että jos ei 45000 km mennessä kulutus lopu niin sitten ei kaikki ole kohdalla. Tuskin ehdin takuu aikana tuota määrää ajaa. No eipähän tarvi itse maksaa lisäyksiä, kunhan vie liikkeeseen ja täyttävät moottorin.


Poissa Keke78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 64
  • Faaabio
    • Profiili
Onkohan mulla joku vika kun ei syö öljyä. 8000 ajettu ja edelleen ylärajassa. Mitä nyt oon lukenu netistä niin jokainen tsi-kone syö öljyä, pitää varmaan lähtee valittaan huoltoon :-)


Silverback

  • Vieras

Poissa Eralumi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Näyttää olevan suht yksilöllistä tuo öljynkulutus. 5500km mittarissa ja öljyt vielä tikun ylärajassa.
Opel Astra GTC Sport -12
Exiä:
Skoda Fabia RS Combi -12
Skoda Fabia RS -11
Fiat Bravo T-Jet Sport -08 (lastutettu, 182hp, 285Nm)


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Onko porukka vaihtanut öljyjä tuossa 1000-5000km aikana jo?
Saisko tuolla vaikka asialle tehtyä jotain. Itsellä on seattiin liike vaihtanut uutena 1000km paikkeilla öljyt. Huoltokirjan mukaan.
VRS


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Eivät suostuneet vaihtaan öljyjä, eikä vaihtaneet ilmansuodatintakaan vaikka olisin itse maksanut. Saa nähdä koska pyöränlaakerit paukkuu, kun on tota pystyheittoa kumeissa (joka häviää kyllä renkaiden lämmetessä): syksyllä varmaan kylmien kelien tullessa. Kun eivät suostu renkaillekkaan mitään tekemään (vaihtoa 2kpl) :-\. Tarvii varmaan asioida suoraan helka-autoon, jos haluaa jotain aikaiseksi.


Poissa ToniT

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 86
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Eivät suostuneet vaihtaan öljyjä, eikä vaihtaneet ilmansuodatintakaan vaikka olisin itse maksanut. Saa nähdä koska pyöränlaakerit paukkuu, kun on tota pystyheittoa kumeissa (joka häviää kyllä renkaiden lämmetessä): syksyllä varmaan kylmien kelien tullessa. Kun eivät suostu renkaillekkaan mitään tekemään (vaihtoa 2kpl) :-\. Tarvii varmaan asioida suoraan helka-autoon, jos haluaa jotain aikaiseksi.

hmm, onkohan mulla ja tota heittoa.
muuten en ole huomannut, mutta muutamia kertoja olen havainnut kun töistä lähtee että jotain pientä tutinaa havaittavissa ja sit se katoo hetken perästä.
Olen vaan ajatellut kuvittelevani kun ei muissa paikoissa ilmene.

Tosin muualta tulee ajettua ensin aina hiljempaa edes jonkin verran, mutta töistä saa melki kääntyä suoraan 2-tielle


Vessu

  • Vieras
Eivät suostuneet vaihtaan öljyjä, eikä vaihtaneet ilmansuodatintakaan vaikka olisin itse maksanut. Saa nähdä koska pyöränlaakerit paukkuu, kun on tota pystyheittoa kumeissa (joka häviää kyllä renkaiden lämmetessä): syksyllä varmaan kylmien kelien tullessa. Kun eivät suostu renkaillekkaan mitään tekemään (vaihtoa 2kpl) :-\. Tarvii varmaan asioida suoraan helka-autoon, jos haluaa jotain aikaiseksi.

hmm, onkohan mulla ja tota heittoa.
muuten en ole huomannut, mutta muutamia kertoja olen havainnut kun töistä lähtee että jotain pientä tutinaa havaittavissa ja sit se katoo hetken perästä.
Olen vaan ajatellut kuvittelevani kun ei muissa paikoissa ilmene.

Tosin muualta tulee ajettua ensin aina hiljempaa edes jonkin verran, mutta töistä saa melki kääntyä suoraan 2-tielle
Siis meinaatko,että tutisee koko ajan? ei hyvä.
Tuota tutinaa ilmenee nimenomaan käynnistyksen jälkeen jos lähtee suoraan baanalle.
Ilmeisesti jonkin sortin katalysaattori lämmitysvaihe menossa.
Kun antaa puksuttaa joutavaa hetken startin jälkeen, on käynti ja kulku sivistyneempää.
Muutaman kerran jopa DSG käyttäytynyt epäsivistyneesti mikäli suoraan lähdetty liikkeelle startin jälkeen..