Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumin kelloasetusten muokkaus | Ahvenisto 30.8.2014
 

Optimoiautosi.fi
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auton vahaus  (Luettu 61661 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
supe
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 276


Profiili
« Vastaus #15 : Elokuu 21, 2015, 03:52:13 »

Just vahasin auton Collinite 476S vahalla. Oli helppo levittää ja koneella kiillotin. Vähän arvelluttaa toi noin vuoden kesto Cheesy No kait sekin riippuu pesukerroista.
Valkosessa autossa ei vaan huomaa kauheesti kiiltoa, mutta ihan hyvältä näytti.

Juuri laitoin kaksi kerrosta, myös tuota samaa vahaa,valkoiseen räsään!
tallennettu
Intruder 1400
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 416


Profiili
« Vastaus #16 : Hein?kuu 18, 2016, 08:52:47 »

Toimiiko Sonax xtream vannepesu edelleen lentoruosteen poistoon? Saisi sopivasti esim. motonetista. Tarkoitus pitkän kaavan mukaan vahata auto. Käytössä olevat aineet sonax xtream, wurth pineline, turtlewax big orange, möykky savea ja collinite 476s vaha.

Mikäs olisi oikea järjestys noilla työskennellä? Vaha viimeiseksi sen tiedän☺ Kauan sonaxin uskaltaa antaa vaikuttaa maalipinnoilla ja irrottaako myös pikeä vai pitäskö vielä oma aine siihenkin hankkia? Entä tuleeko sonax kuivalle vai märälle pinnalle?

Millä seos suhteella pinelineä olette pesuun käyttäneet?
tallennettu

Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400
Klasu81
Administrator
Apukuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 400

Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14


Profiili
« Vastaus #17 : Hein?kuu 19, 2016, 03:11:09 »

Kyllä Sonax toimii myös maalipinnalla lentoruosteeseen mutta ei toimi pikeen. Älä anna sonaxin kuivua pintaa.

Toimiva järjestys voisi olla esim.
1. Vanteiden pesu
2. Auton pesu Pinelinellä (seosta en osaa sanoa koska en ole käyttänyt ko. tuotetta.)
3. Raudanpoisto ja pienpoisto.
4. Huuhtelu
5. Savestus
6. Kuivaus
7. Viimeistely puhdistus esim AT-rasvanpoistolla
8. Collinite pintaan...

Tietysti alkuun voi laittaa vaahdot pintaan vaikkapa Motonetista löytyvällä Mesto Foamerilla. Esim. Pinelineä...
tallennettu

Bad company corrupts
Intruder 1400
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 416


Profiili
« Vastaus #18 : Hein?kuu 22, 2016, 01:55:02 »

Kyllä Sonax toimii myös maalipinnalla lentoruosteeseen mutta ei toimi pikeen. Älä anna sonaxin kuivua pintaa.

Toimiva järjestys voisi olla esim.
1. Vanteiden pesu
2. Auton pesu Pinelinellä (seosta en osaa sanoa koska en ole käyttänyt ko. tuotetta.)
3. Raudanpoisto ja pienpoisto.
4. Huuhtelu
5. Savestus
6. Kuivaus
7. Viimeistely puhdistus esim AT-rasvanpoistolla
8. Collinite pintaan...

Tietysti alkuun voi laittaa vaahdot pintaan vaikkapa Motonetista löytyvällä Mesto Foamerilla. Esim. Pinelineä...

On tullut edellisiä autoja vahattua, mutta ne on tullut tehtyä "hieman" oikoen. Käytännössä pesu liuottimella ja kuivaus sitten vaha pintaan. Pahimpia pikikokkareita ja lentoruosteita sitten hangattu vahalla pois (kauhea homma).

Jos nyt yrittäs tehdä edes vähän paremmin ja oikeilla aineilla. Kiitos vinkeistä.

Ostin pienpoistoainettakin. Voikohan raudanpoiston ja pienpoiston laittaa yhtäaikaa? Varminta varmaan olisi huuhtoa ensin toinen aine pois. Mutta aikaa rupeaa palamaa, jos tässäkin välissä auto pitää kuivata.

Eikö savestuksen jälkeen olisi hyvä auto vielä huuhtoa?

Pihassa ei ole varjoa kuin aamusta klo. 11 asti ja sitten loppupäivä suoraa auringon paistetta. Arvelin, että pesis edellisenä päivänä. Saan auton sitten kuivauksen jälkeen talliin. Siellä olisi yön yli ja sitten seuraavana aamuna auto pihalle ja vahaamaan.

Järjestystä mietin näin.

1. Vanteiden pesu.
2. Auton pesu pinelinellä (liekö vielä perään big orangella?)
3. Raudanpoisto
4. Huuhtelu
5. Pienpoisto
6. Huuhtelu
7. Savestus
8. Huuhtelu
9. Kuivaus
10. Talliin yöksi
11. Mikrokuituliinalla pölyt pois
12. Vahaus
13. Takas talliin yöksi
14. Valmis

Rasvanpoiston jättäisin pois, kun pehmentää lakkakerrosta noi rasvanpoistot ja eiköhän se noilla myrkyillä putsaannu mitä ensin pintaan läträän. Pienpoisto, raudanpoisto ja savestus aivan vieraita työvaiheita. Useamman vuoden vahaillut Turtle waxin värivahoilla. Saanut pinnan siistiksi, mutta eihän se kauan pysy pinnassa. Colliniten luulis ainakin puheiden mukaan pysyvän paremmin, mutta siitä jää varmaan kiven iskuihin valkoinen jäämä näkyviin?
tallennettu

Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400
Klasu81
Administrator
Apukuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 400

Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14


Profiili
« Vastaus #19 : Hein?kuu 22, 2016, 03:50:31 »

Varmasti ihan toimiva järjestys sinulla... Thumbs up

Tuon raudan- ja pienpoisto kannattaa tehdä kuivahkoon autoon, eli pikaisesti kuivailet auton ja aineet pintaan vaikuttamaan.
Itse olen tehnyt sekä, että, yhdessä ja erikseen tuota pien- ja raudanpoistoa ja ihan on toiminut molemmilla tavoilla.

Rasvan poistolla saisit varmasti puhtaan pinnan jolloin vaha pysyisi pidempään pinnassa. Jos haluaa hyvät pohjat ilman pelkoa lakan pehmenemisestä niin kannatta tilata vaikka http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-hamber-cleanser-fluid-500-ml

Lainaus mainostekstistä: Bilt Hamber Cleanser-fluid on kaikilla osa-alueilla parempi: Se ei pehmitä lakkaa, puhdistaa ylivoimaisesti tehokkaammin (vahat ja kaiken öljypohjaisen lian, myös pien) ja syrjäyttää kosteuden maalipinnan huokosista. Lisäksi käyttö on helpompaa ja riittoisuus merkittävästi parempi, koska Cleanser-fluid haihtuu hieman hitaammin kuin IPA-liuos.
tallennettu

Bad company corrupts
Intruder 1400
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 416


Profiili
« Vastaus #20 : Syyskuu 08, 2016, 07:59:57 »

Tuli collinitet vedettyä kummankin auton pintaan. Toisen pesin pelkästään pinelineä käyttäen. Toisen pesin vielä juuri ennen vahausta Turtlen big orange vahashampoolla. Saas nähä miten collinite pysyy tossa autossa minkä pesin big orangella.

Taisi olla virhe vahan alle pestä vahashampoolla?

Savi oli uusi tuttavuus. Onko liukasteeksi jokin aine mitä voisi löytyä jokaisen nurkista valmiina?

Miten avattu savi tulisi säilyttää ja kauan säilyy?
tallennettu

Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400
jaska74
Kisakuski
****
Poissa Poissa

Viestejä: 724


Profiili
« Vastaus #21 : Syyskuu 10, 2016, 08:05:53 »


Savi oli uusi tuttavuus. Onko liukasteeksi jokin aine mitä voisi löytyä jokaisen nurkista valmiina?

Miten avattu savi tulisi säilyttää ja kauan säilyy?

http://www.autodude.fi/auton_savestus/
tallennettu

Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela
Intruder 1400
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 416


Profiili
« Vastaus #22 : Syyskuu 11, 2016, 12:51:16 »


Savi oli uusi tuttavuus. Onko liukasteeksi jokin aine mitä voisi löytyä jokaisen nurkista valmiina?

Miten avattu savi tulisi säilyttää ja kauan säilyy?

http://www.autodude.fi/auton_savestus/

Hyvä linkki mistä löytyy paljon tietoa auton hoitoon. Eipä tuoltakaan kuitenkaan selvinnyt miten sitä savea pitäisi säilyttää. Samalla savella savestaa useamman kerran varsinkin, jos pieniä alueita savestaa. Ikävää, jos kovettuu säilytyksen aikana möykyksi.

Liukastetta taas mietin, jos tuo saven mukana tullut loppuu vielä, kun savi on käyttökelpoista. Pelkkä vesi tuskin riittää kuin harvoihin saviin, mutta mitenhän esim. mieto fairy seos?

ps. Saven laiton nyt odottamaan kevättä minigrip pussiin minkä laitoin vielä pakasterasian sisään. Kurkistetaan keväällä miten on selvinnyt talven yli Grin
tallennettu

Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400
JaVa^
Administrator
Tallipäällikkö
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2376


Profiili
« Vastaus #23 : Syyskuu 11, 2016, 06:02:15 »


Savi oli uusi tuttavuus. Onko liukasteeksi jokin aine mitä voisi löytyä jokaisen nurkista valmiina?

Miten avattu savi tulisi säilyttää ja kauan säilyy?

http://www.autodude.fi/auton_savestus/

Hyvä linkki mistä löytyy paljon tietoa auton hoitoon. Eipä tuoltakaan kuitenkaan selvinnyt miten sitä savea pitäisi säilyttää. Samalla savella savestaa useamman kerran varsinkin, jos pieniä alueita savestaa. Ikävää, jos kovettuu säilytyksen aikana möykyksi.

Liukastetta taas mietin, jos tuo saven mukana tullut loppuu vielä, kun savi on käyttökelpoista. Pelkkä vesi tuskin riittää kuin harvoihin saviin, mutta mitenhän esim. mieto fairy seos?

ps. Saven laiton nyt odottamaan kevättä minigrip pussiin minkä laitoin vielä pakasterasian sisään. Kurkistetaan keväällä miten on selvinnyt talven yli Grin

Itsellä on Meguairs:n savi säilynyt jo kahden vuoden ajan sen omassa mukana tulleessa kotelossa, joka ei ole edes ilmatiivis. Jotenkin vaan muistelen että sitä edellinen savi (joku halpa motonet tuote tms.) ei kestänyt edes yhtä talvea, vaan meni koppuraksi. Olen säilyttänyt niitä lämpimässä tilassa.

Itse kyllä ostaisin tarkoitukseen varta vasten valmistettua liukastetta, enkä lähtisi kikkailemaan minkään muun kanssa. Savetus kannattaa tehdä märälle autolle, jolloin liukkaria ei tarvitse käyttää ihan niin paljoa... Eikä tuota savetusta kai normikäyttäjä tee kahta kertaa useammin kesässä?
tallennettu
Intruder 1400
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 416


Profiili
« Vastaus #24 : Joulukuu 04, 2016, 02:50:29 »

Tuli collinitet vedettyä kummankin auton pintaan. Toisen pesin pelkästään pinelineä käyttäen. Toisen pesin vielä juuri ennen vahausta Turtlen big orange vahashampoolla. Saas nähä miten collinite pysyy tossa autossa minkä pesin big orangella.

Taisi olla virhe vahan alle pestä vahashampoolla?

Savi oli uusi tuttavuus. Onko liukasteeksi jokin aine mitä voisi löytyä jokaisen nurkista valmiina?

Miten avattu savi tulisi säilyttää ja kauan säilyy?

Näyttäs äkkiseltään, että aika hyvin collinite pysyy autojen pinnassa. Pesut olen tehnyt Turtle waxin big orange vahashampoolla. Mitä collinite tykkää konepesujen aineista? Talvella pesu jäänyt aivan liian vähälle, kun konepesuja en ole käyttänyt ja ulkona pesu ei käsin onnistu.

Mikä olisi hyvä liuotin minkä ruiskuttas pintaan ja painepesurilla perään ettei collinite lähde pois? Jos tällein sais nopeesti suolat pois pinnasta ilman harjaa, kun oikean liuottimen keksis millä ilman harjaa saisi semmosen tuloksen, että kehtaa ajaa.

Tollein voisi joskus auton huuhtasta, kun lämmön puolelle talvella menee.
tallennettu

Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400
hajoje
Apukuski
***
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 344


Profiili
« Vastaus #25 : Joulukuu 05, 2016, 06:12:37 »

Tuli collinitet vedettyä kummankin auton pintaan. Toisen pesin pelkästään pinelineä käyttäen. Toisen pesin vielä juuri ennen vahausta Turtlen big orange vahashampoolla. Saas nähä miten collinite pysyy tossa autossa minkä pesin big orangella.

Taisi olla virhe vahan alle pestä vahashampoolla?

Savi oli uusi tuttavuus. Onko liukasteeksi jokin aine mitä voisi löytyä jokaisen nurkista valmiina?

Miten avattu savi tulisi säilyttää ja kauan säilyy?

Näyttäs äkkiseltään, että aika hyvin collinite pysyy autojen pinnassa. Pesut olen tehnyt Turtle waxin big orange vahashampoolla. Mitä collinite tykkää konepesujen aineista? Talvella pesu jäänyt aivan liian vähälle, kun konepesuja en ole käyttänyt ja ulkona pesu ei käsin onnistu.

Mikä olisi hyvä liuotin minkä ruiskuttas pintaan ja painepesurilla perään ettei collinite lähde pois? Jos tällein sais nopeesti suolat pois pinnasta ilman harjaa, kun oikean liuottimen keksis millä ilman harjaa saisi semmosen tuloksen, että kehtaa ajaa.

Tollein voisi joskus auton huuhtasta, kun lämmön puolelle talvella menee.

Mun mielestä collinte vaha on huono talveksi, suola ja muu paska tarttuu kovemmin vaan kiinni jos tolla vahalla vahanu auton.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: