vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ohjaustehostin

Poissa jussja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Eli sellasta ongelmaa..ohjaustehostin ei tunnu pakkasessa lähtevan mukaan jos auton on kauemmankin pihalla. Voiko akun kunto vaikuttaa tuohon? tallissa kun auto on ja siellä ei mitään ongelmaa saada tehostin päälle.


Poissa jussja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili

Poissa jukiv

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili

Poissa teme_l

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Taitaa olla heikon akun esille tuoma "ominaisuus". Mulla ei-RS 1.9TDIssä on nyt muutaman kerran tehnyt niin, että kovemmilla pakkasilla ohjaustehostus on heti startin jälkeen olematon. Samoin mittarivalot ja ajovalot himmeät ja puhallin pyörii hitaammin. Polkasee kaasua vähän ronskimmin (2k rpm), niin kaikki heräävät normaaliin toimintaan.

Jännitteitä mittailin ja akku on ollut vähän heikossa varauksessa, kun alle 11volttiin laski jännitteet pelkällä hehkutuksella. Nyt leudommilla keleillä lähti kuitenkin kaikki toimimaan kylmänäkin ja jännite nousi 14,2-14,4v heti tyhjäkäynniltä. Lämpimänä ajolenkin jälkeen sitten lataus ei lähdekkään täysillä päälle ennenkuin antaa ihan vähän kierroksia. Jännitteet kuitenkin 12,6v luokkaa, joten kaikki toimii. Kaasun painnalluksen jälkeen nousevat 14,4v. Liekö tämä joku löpönsäästöominaisuus, että ei turhaan paikallaan rasiteta laturilla.. vai orastava jännitteensäätimen vika?

Noh, voisi ne vikakoodit lukaista vielä, mutta minun kirjoissa menee tällä hetkellä heikon akun piikkiin. Sähkötehostettu ohjaus kun on.


Poissa porn0

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Palaako latauksen merkkivalo kun laitat virrat päälle? Vika nimittäin kuulostaa juurikin siltä ettei pala. Laturin herätepiuhat on hieman liian lyhyet ja rispaantuu herkästä poikki sieltä laatikon läheltä.Boschin laturi herättää itsensä kierroksilla juurikin tuolla 2k kohdilla.


Poissa teme_l

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Pitääpä muistaa katsoa seuraavan kerran, saattoi hyvin olla, että vain "check engine" valo paloi ennen starttia. Vaihdelaatikon tukikumi olisi vaihtokunnossa, joten liekö enempi heiluva kone pahentanut?.. pitäisi auton myyneen liikkeen piikkiin vaihdattaa tuo kumi, mutta liike jaksanu nyt vitkutella ja vetkutella asian kanssa kohta 3kk, vaikka "lupasivat" asian hoitaa kuntoon.

EDIT: tästä oli juurikin kyse, eli herätejohto oli säpäleinä jostain liittimen juuresta ja latauksen merkkivalo ei palanut. Laturi heräsi kyllä välillä suoraan ja välillä ei.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2012, 06:27:53 ip kirjoittanut teme_l »


Poissa sumppi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Jep eli ecu "tipauttaa" ohjaustehstimen pois pelistä sikäli akun jännite tipahtaa alle 11 volttiin ja syy kuten jo on todettu tuo 2 johdon yleinen poikki meneminen mistä tulee myös se että ainakin minulla ei edes alle 2000rpm:n lähtenyt laturi lataamaan. Mutta kun kerran käynnistyksen jälkeen pöräytti jenkat yli tuon lukeman niin alkoi laturi lataamaan...