Taitaa olla heikon akun esille tuoma "ominaisuus". Mulla ei-RS 1.9TDIssä on nyt muutaman kerran tehnyt niin, että kovemmilla pakkasilla ohjaustehostus on heti startin jälkeen olematon. Samoin mittarivalot ja ajovalot himmeät ja puhallin pyörii hitaammin. Polkasee kaasua vähän ronskimmin (2k rpm), niin kaikki heräävät normaaliin toimintaan.
Jännitteitä mittailin ja akku on ollut vähän heikossa varauksessa, kun alle 11volttiin laski jännitteet pelkällä hehkutuksella. Nyt leudommilla keleillä lähti kuitenkin kaikki toimimaan kylmänäkin ja jännite nousi 14,2-14,4v heti tyhjäkäynniltä. Lämpimänä ajolenkin jälkeen sitten lataus ei lähdekkään täysillä päälle ennenkuin antaa ihan vähän kierroksia. Jännitteet kuitenkin 12,6v luokkaa, joten kaikki toimii. Kaasun painnalluksen jälkeen nousevat 14,4v. Liekö tämä joku löpönsäästöominaisuus, että ei turhaan paikallaan rasiteta laturilla.. vai orastava jännitteensäätimen vika?
Noh, voisi ne vikakoodit lukaista vielä, mutta minun kirjoissa menee tällä hetkellä heikon akun piikkiin. Sähkötehostettu ohjaus kun on.