vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

takuu asiat ala helkama-auto

Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Olin yhteydessä suutin korvauksista suoraan helkama-autoon. Aluksi kommentti että olis pitäny olla skoda huolto jotta voisivat korvata. Ilmotin että mun hinaus on lähimmälle korjaamolle, joka ei nyt sattumoisin ollu skoda, siihen vastaus:

Tervehdys !

Tapauksessanne on erikoista se, että auto on viety liikkeseen, jossa ei ole
SKODA-merkkiedustusta.
Mikäli auto vietäisiin hinurilla SKODA-ajoturvan puitteissa korjaamolle
vahingon tapahduttua, kyseessä olisi aina valtuutettu merkkiliike.
Tällöin ei tapahtuisi kyseistä "väärälle" korjaamolle vientiä.

Miksi autoa ei ole hinattu SKODA-ajoturvana, ei ole tiedossamme.

Takuuajan jälkeen mahdollisen korvauksen ehtona on, että autosta löytyy
merkkiliikkeiden huoltoleimat. Mikäli leimoja ei ole, takuuajan jälkeen
ei kustannuksiin voida osallistua.

Ystävällisin terveisin

SKODA-tuotetekniikka / 293
Helkama-Auto Oy
Lautamiehentie 3
02770 Espoo

Elikkä, vaikka olisin vieny skodalle huoltoon, niin korvaus olisi jäänyt kiinni viimeistään kiinni tuohon että huoltokirjassa on ad centerin leimoja.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Ai, sinä sait jopa vastauksen sieltä?! Itse olen tuonne kertaalleen laittanut mielestäni ihan asialliseen sävyyn tiedustelun noiden suutinongelmien takuuasioista, mutta vastausta en ole ikinä sieltä saanut.  :(

Tuo nuiva suhtautuminen tämän asian osalta ei tosin yllätä, mutta ihmettelen miksi noiden suuttimien takuuaika on eri Skoda:lla ja esimerkiksi Volkswagen:lla, kun käytössä on kuitenkin täsmälleen samat osat...


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Uudet autot pitäisi myydä ilman takuuta 14 vrk palautus oikeudella. Siinä ajassa ehtis ajaa jotain, 14000tkm ja käyttää parilla maksullisella pajalla "onko autossa vikaa". Tietysti hinta olisi huokeampi, mutta ei tehtäisi täysin paskaa. No ei ehkä diisteri vehkeisiin tehois. ???


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Volkkarilla nykyään semmonen käytäntö että jos yksi suutin hajoo,niin kaikki vaihdetaan kerralla uusiin. Ei yhtään pistäny vituttamaan tämän kuultua. Helvetin helkama,ehkä heille sopis paremmin polkupyörien maahantuonti ku autojen.


Poissa Skooda

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Takuuajan jälkeen mahdollisen korvauksen ehtona on, että autosta löytyy
merkkiliikkeiden huoltoleimat. Mikäli leimoja ei ole, takuuajan jälkeen
ei kustannuksiin voida osallistua.


Elikkä, vaikka olisin vieny skodalle huoltoon, niin korvaus olisi jäänyt kiinni viimeistään kiinni tuohon että huoltokirjassa on ad centerin leimoja.

Moro!

En tiedä miten olet saanut kyseisen asian hoidettua enkä autosi ikää? Voin sanoa kokokemuksesta että Helkama-auto yrittä jostain hemmetin syystä kustantaa kuluttajan piikkiin ongelmatilanteita mitä on havaittu esim.vw-vehkeissä ja tehdas on myötänyt virheen tuotteessa/asennuksessa. Kokeilet vedota Skodalla samaan ongelmaan niin ensimmäisessä vastauksessa annetaan ymmärtää että vika on käyttäjässä ei autossa,suurimmassa osassa tapauksia asiakas luovuttaa samantien. Kyseinen ongelmahan johtuu selkeästä virheestä tuotteessa. Kannattaa olla kovana vaan maahantuojaa vastaan kyseisessä tapauksessa koska suuttimen kestoikä on enemmän kuin takuun kattava 2v jolla ei ole väliä onko merkkiliikkeen leimat autossa koska nykyisen EU-lainsäädännön ansiosta voit huollattaa myös uuden autosi missä tahansa ammattitaitoisessa autokorjaamossa merkkitakuun vaarantumatta. Vetoat virhevastuuseen koska virhevastuulle kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa. Virhevastuuaika määrittyy tavaran (tässä tapauksessa suutin ) oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Suuttimella pitäisi sitä paitsi olla 84kk takuu valmistajan puolesta. Siis viellä kerran älä/älkää tyydytkö kyseiseen vastaukseen vaan ottakaa rohkeasti yhteyttä maahantuojaan tai kuten maahantuojalla on tapana sanoa SKODA-huoltoonne.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2012, 11:40:17 ap kirjoittanut Skooda »


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Takuuajan jälkeen mahdollisen korvauksen ehtona on, että autosta löytyy
merkkiliikkeiden huoltoleimat. Mikäli leimoja ei ole, takuuajan jälkeen
ei kustannuksiin voida osallistua.


Elikkä, vaikka olisin vieny skodalle huoltoon, niin korvaus olisi jäänyt kiinni viimeistään kiinni tuohon että huoltokirjassa on ad centerin leimoja.

Moro!

En tiedä miten olet saanut kyseisen asian hoidettua enkä autosi ikää? Voin sanoa kokokemuksesta että Helkama-auto yrittä jostain hemmetin syystä kustantaa kuluttajan piikkiin ongelmatilanteita mitä on havaittu esim.vw-vehkeissä ja tehdas on myötänyt virheen tuotteessa/asennuksessa. Kokeilet vedota Skodalla samaan ongelmaan niin ensimmäisessä vastauksessa annetaan ymmärtää että vika on käyttäjässä ei autossa,suurimmassa osassa tapauksia asiakas luovuttaa samantien. Kyseinen ongelmahan johtuu selkeästä virheestä tuotteessa. Kannattaa olla kovana vaan maahantuojaa vastaan kyseisessä tapauksessa koska suuttimen kestoikä on enemmän kuin takuun kattava 2v jolla ei ole väliä onko merkkiliikkeen leimat koska nykyisen EU-lainsäädännön ansiosta voit huollattaa myös uuden autosi missä tahansa ammattitaitoisessa autokorjaamossa merkkitakuun vaarantumatta jolloin vetoat virhevastuuseen koska virhevastuulle kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa. Virhevastuuaika määrittyy tavaran (tässä tapauksessa suutin ) oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Suuttimella pitäisi sitä paitsi olla 84kk takuu valmistajan puolesta. Siis viellä kerran älä/älkää tyydytkö kyseiseen vastaukseen vaan ottakaa rohkeasti yhteyttä maahantuojaan tai kuten maahantuojalla on tapana sanoa SKODA-huoltoonne.

Auto on jo vanha, -06vm ja asia hoidettu perinteisellä tyylillä, eli lompakko auki ja itse maksamaan. Pikkusen se ituttaa kun vw.n puolella maksetaan suuttimet maahantuojan puolelta ikää katsomatta, kun kerran ovat sielä huomanneet että kyseessä on todellakin valmistusvika noissa suuttimissa.


Poissa Skooda

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
En tiedä mikä asenneongelma maahantuojalla on käyttäjiä vastaan siis meidän kauttahan se raha tulee heille. Oma kokemukseni maahantuojan kanssa on huvittava sillä ensin kerrotaan että kyseinen vika ei ole autosta johtuva ja korvausta ei anneta. Laitoin pari viestiä lisää sekä syyttävävämmän kannan maahantuojan/tehtaan vastuusta sekä maininnan että hoidetaanko homma hiljaisin äänin vai päästäänkö ratkaisuun asiassa? Loppuun laitoin mutaman poiminnan Kuluttajaoikeuden linjauksista asioiden suhteen niin yllätys,yllätys johan alkoi mielenkiinto herätä maahantuojalla asian hoitamiseen. Kyseessä oli ongelmia ovien kanssa. Jotenkin on semmoinen tunne kun foorumeita lukenut suomen maahantuojan toiminnasta että eivät uskalla olla yhteydessä suoraan tehtaaseen asioiden ratkomiseksi vaan päätökset tehdään itse ellei kyseessä ole suurempi konerikko tms.
Oletuksena on yleensä asiakkaan vika, asiakas maksaa.Kaikkia korjauskampanjoitakaan eivät halua tunnustaa olevaksi, sama koskee myös koritakuuta, koittavat vetkutella asiaa niin pitkään että asiakas kyllästyy. Liian monesti homma toimii vasta kun, viranomainen lähtee asiakkaan kanssa taistelemaan.

Yksi osasyy siihen miksi varmaan asiana hoidettiin niin maahantuoja ei halua "näkyvämpää" huomiota negatiivisessä valossa koska sehän olisi paha kolaus yhtiölle. Sietäsivät saada näpäytyksen niin oppisisvat kunniottamaan/kuulemaan asiakkaista paremmin.