Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumin kelloasetusten muokkaus | Ahvenisto 30.8.2014

Optimoiautosi.fi
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Bensa vai disseli VRS?  (Luettu 6343 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
inraa
Vieras
« : Helmikuu 11, 2013, 09:38:38 »

Latetaanma tänne pikku kysely.
Nytten kun on näitä rs:iä bensaa ja diiseliä niin kysytään porukalta että kumpi on omasta mielestä parempi kivempi ja hauskempi?
Itse olen ajanut bensalla ja diiselillä ja kummassakin on omat ja huonot puolensa mutta itse kyllä kalistun dieselin puoleen.
tallennettu
inraa
Vieras
« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2013, 09:40:04 »

Saa siis kertoa ihan kunnolla oman mielipiteensä.
tallennettu
aleba
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

Profiili
« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2013, 06:40:31 »

Itellä tuommonen -07 vRs 170hp dieseli Octavia ja voin kyllä suositella! Kulutus on minimaalista jos niin haluaa ja menopuolikin riittää komeesti. Erityisesti tykkään tuosta koneen vääntävyydestä, tullu ajeltua niin kauan noilla bensasyöpöttimillä, että tää on ainakin mulle ihan luksusta Smiley Toki joku voi olla sitä mieltä että tuossa on paljon hajoavaa osaa, mutta väittäsin että hyvällä pidolla ja pienellä ennakoimisella, noilla saa vetää aika pitkälle. Plussana vielä että vaimokin tykkää ajella tuolla, niin ei se huono voi olla! Itse siis sitä mieltä että dieseli ehdottomasti!
tallennettu

Octavia Vrs Combi TDi -07
RedRäsä
Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 12, 2013, 07:40:34 »

Petrol ehoottomasti. Ainakin ittellä kun n10tkm tuloo kilsoja vuotee. Ainakin ohjelmalla menohaluja erimalliin ku diisselissä. Ja menee kuitenki 6l-7l/100km matkassa iisisti ku ajelee.
tallennettu
jape
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Fabia vrs 06

Profiili
« Vastaus #4 : Helmikuu 13, 2013, 11:15:34 »

Diisseli kyllä ehottomasti ei palijon vaikuta miten polokee tuohon kulutukseen. Eri asia kun rupeaa polokemaan bensaautoa kulutus nousee tosi palijon Cheesy
tallennettu
Spoonie
Administrator
Kisakuski
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : Helmikuu 13, 2013, 12:29:24 »

Bensa ehdottomasti. Koskaan en ole dieseliä omistanut, enkä omista... haha, no ei kai nyt sentään. BMW:n 320D E91:sta ajoin ja ei se oikein miltään tuntunut. Hyvä alusta m-sport paketilla, mutta that's it. Nämä on minulle tunnepuolen asioita, joten en perustele sen enempää. Bensassa paremmat saundit ja dieseleissä on se ominainen ääni mikä ei sytytä. Kulutus ei ole mulle niin tärkeä. Voimaa kyllä saadaan molemmista ulos enemmän kuin tarpeeksi, mutta silti suosin bensaa.
tallennettu

Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line
Make51
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2013, 08:25:18 »

Bensa ehdottomasti. Kun lukee käyttäjien kokemuksia ja ongelmia näilläkin sivuilla, kyllä dieselissä on koneessa paljon enemmän ongelmia mm suutimissa ja turboissa jne. Totta on, että vääntöä dieselistä on enemmän, mutta aika miellyttävä se on bensakoneessakin. Alkaa jo hyvin vääntämään 2000 rpm kieppeillä. Tarvittaessa näyttää takavalot helposti dieselille.
tallennettu
jaska74
Kisakuski
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : Maaliskuu 15, 2013, 09:55:11 »

oisin mielelläni ostanu bensavehkeen, mutta pitkien työmatkojen vuoksi valitsin dieselin, enkä kyllä (vielä) ole ollenkaan katunut. tosin lastuttaa toi pitää kyllä ehdottomasti, vakiona siitä menee ohi perus yariskin....
tallennettu

Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela
Metu69salemi
Vieras
« Vastaus #8 : Maaliskuu 15, 2013, 12:10:19 »

oisin mielelläni ostanu bensavehkeen, mutta pitkien työmatkojen vuoksi valitsin dieselin, enkä kyllä (vielä) ole ollenkaan katunut. tosin lastuttaa toi pitää kyllä ehdottomasti, vakiona siitä menee ohi perus yariskin....

Mitä sä sitten ostit? Ei mikään varis TDI Räsän ohi mene, eikä kyllä kovin moni muukaan kikotin. Viimeksi onneaan kokeili Cupra kuski 3-tiellä.
Tasoissa mentiin, sen myönnän, mutta ohi ei mennyt.
tallennettu
jaska74
Kisakuski
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : Maaliskuu 15, 2013, 01:43:36 »

Mitä sä sitten ostit? Ei mikään varis TDI Räsän ohi mene, eikä kyllä kovin moni muukaan kikotin. Viimeksi onneaan kokeili Cupra kuski 3-tiellä.
Tasoissa mentiin, sen myönnän, mutta ohi ei mennyt.

oon eri mieltä, toi 8,5sek 0-100 on nykypäivänä ihan normilukema tavis perheautolle.. noh, ei nyt ehkä ihan varikselle mutta kuitenkin Smiley
tallennettu

Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela
JaVa^
Administrator
Tallipäällikkö
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : Maaliskuu 15, 2013, 01:57:38 »

oon eri mieltä, toi 8,5sek 0-100 on nykypäivänä ihan normilukema tavis perheautolle.. noh, ei nyt ehkä ihan varikselle mutta kuitenkin Smiley

Laitappa tähän sitten lista niistä tavis perheautoista, jotka tuohon kykenevät? Tietty jos pitää esimerkiksi jotain RS6 audia tavis perheautona, niin mikäs siinä sitten...  Wink
tallennettu
jaska74
Kisakuski
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : Maaliskuu 15, 2013, 05:00:30 »

Äkkiä katottuna joka mersu ja bemari, näky listalla olevan 156hp peugeot 308:kin...
tallennettu

Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela
JaVa^
Administrator
Tallipäällikkö
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : Maaliskuu 15, 2013, 05:38:40 »

Äkkiä katottuna joka mersu ja bemari, näky listalla olevan 156hp peugeot 308:kin...

Ja prosentuaalisesti tuo on siis mielestäsi valtaosa suomen maanteillä liikkuvasta perheautokannasta? Esimerkiksi 318d BMW:n kanssa saa olla melko taikuri ratin takana että menee alle tuon 8,5 s 0-100... Nyt kun kyse ei ole pelkästään uusista autoista, joiden suorituskyky alkaa kyllä olla tuota luokkaa, mutta niitä on hyvin vähän liikenteessä prosentuaalisesti. Johtotähtiin en ota mitään kantaa, kun niistä ei ole mitään havaintoa tai omakohtaista kokemusta.

Topickiin liittyen dieselin tuomasta väännöstä en kyllä luovu, ellei valtiovalta muuta verotusta niin paljoa ettei sillä ole enää mitenkään taloudellisesti kannattavaa ajaa.
tallennettu
hajoje
Apukuski
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : Maaliskuu 15, 2013, 07:35:37 »

Onhan toi 210hv ja 455Nm semmonen lukema perhe farkusta, että diesel ehdottomasti. (lastutettu)
tallennettu
Sräsä
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : Helmikuu 10, 2018, 05:18:19 »

Sama juttu täälläkin, 2015 vm tdi räsä, kulutus sekä käyttökustannukset dieselissä edulliset mutta kieltämättä voimaa kaipailee lisää jotta voi kunnolla rs logoja kantaa varsinkin kun scouttiakin tuolla 184hv dieselinä saa...
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: