Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumin kelloasetusten muokkaus | Ahvenisto 30.8.2014
 

Optimoiautosi.fi
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jousen yläpään laakerin vaihto onnistuuko?  (Luettu 9959 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« : Maaliskuu 25, 2013, 02:42:27 »

Eli onnistuuko tuon tekeminen ilman koko tolpan pois ottoa? Onko järkeä vaihtaa myös se jousentuki mikä on 3 ruuvilla korissa kiinni vai  pelkästään sen alla oleva laakeri?

Entä jos tolpan ottaa kokonaan pois niin mahtuuko tulemaan pois ilman isompia purkamatta (allapalloniveltä,pyörän napaa jne?)

auton vuosimalli 2004
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2013, 01:06:03 kirjoittanut sumppi » tallennettu
turanen
Mekaanikko
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 213


Profiili
« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2013, 08:09:09 »

Et pysty, laakeri kiinnitetää tolppaan ennen tolpan paikalleen laittoa. Tolpan irrottaminen on paskamainen homma jos se ei oo sulla ollu koskaan irti tai on alkuperäset iskarit viel kiinni.. On varmasti kiinni lujasti sieltä alapäästä, voi olla et joudut ottaa sen sieltä alapallosta pois et saat kunnolla tilaa repiä sitä..
tallennettu

sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #2 : Maaliskuu 26, 2013, 02:13:42 »

mahtuuko tolppa pois tulemaan pois riittääkö tila korkeussuunnasa  sikäli kaikki muut kiinni paitsi iskarin lukitukset . Ajattelin tehdä esim 6 kolo hylsyavaimesta sen työkalun 3424 vag toolin millä saa hieman levitettyä sitä tolpan alapään kiinnitystä jotta lähteee hieman helpommin ettei tarvi kovin nuijia iskarin alapäätä irti siitä navasta..
tallennettu
turanen
Mekaanikko
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 213


Profiili
« Vastaus #3 : Maaliskuu 26, 2013, 08:16:09 »

Tila mun mielestä kyllä riittää mut veikkaan et nuijia tarvii silti..
tallennettu

sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #4 : Maaliskuu 28, 2013, 01:05:18 »

Koko yläpään hilut jousen yläpäästä olevasta laakerista koriin saakka on tehtävissä alakautta.
Tänään vaihdoin nimittäin sen jousen yläpäähän tulevan laakerin ja totesin että myös olisi voinut vaihtaa koriin kiinni tulevan osan samalla mutta nyt vaihtui vain sitten se laakeri.
tallennettu
sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #5 : Maaliskuu 28, 2013, 07:49:34 »

Minkä kokoinen avain (zxn vai millä nimellä tuo menekään) millä iskari alapäästään kiinni navassa mahtaa oikein olla??

tallennettu
caci
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 20

Fabia vRS -04


Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 07, 2013, 07:35:34 »

Minkä kokoinen avain (zxn vai millä nimellä tuo menekään) millä iskari alapäästään kiinni navassa mahtaa oikein olla??



En tiiä kokoa mutta zxn:ä se on joo.. ite pulttipyssyllä toisen puolen mutteri auki ja oli nii ruosteessa että joutu laikalla vetäsee poikki ja tilalle perus rosteri pultti..
Kuskin puolelle saa sen pujoteltua aika hyvin pois ku vähä jousta vetäsee kasaan, mut mulla otti apparin puolella vetariin kiinni niin ettei tolppaa saanu alhaalta pois, joutu vetää jousen kasaa ja avaa yläkautta
tallennettu
Force
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #7 : Kes?kuu 01, 2015, 01:37:26 »

Minkä kokoinen avain (zxn vai millä nimellä tuo menekään) millä iskari alapäästään kiinni navassa mahtaa oikein olla??

ZNX M14
tallennettu
sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #8 : Kes?kuu 07, 2015, 02:37:27 »

Jep itse aikonaan hain jousipuristimet ja pätkäsin vielä siitä kierretangota pätkän pois koska jouduin vetään jousen niin kasaan että tämä kierretanko alkoi ottmaan viime senteillä niin ylpäästä auton koriin kiinni.
Tähän vaihtotyyliin ajoi minut kun  ensinnäkin halusin vältää tämän iskarin alapään irrotuksen kun sen jo arevelin olevan haaste sinällään vaikka on yhdellä pultilla kiinni ja puristesovitteella siis.
Pulttipyssyllä otin sen iskarin yläpään mutterin auki myös ja hyvin lähti.

Kohtuu yksinkertainen toimenpide kaikkinensa ja vaihtaisin sen koko paketin josssa siis on se laakeri ja koriin tuleva osa kokonaisuudessaan.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: