Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumin kelloasetusten muokkaus | Ahvenisto 30.8.2014
 

Optimoiautosi.fi
Sivuja: [1] 2 3 ... 103   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hölmöjä pikakysymyksiä  (Luettu 602053 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kylähullu
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 20


Profiili
« : Kes?kuu 24, 2013, 12:17:20 »


 Terve!

Tuli sekaannuttua tuommoseen-07 dieseli RS:sään, uitettu aikanaan ruotsista joten ohjekirja/huoltokirjat yms on meikäläiselle puhasta liirumlaarumia niin ajattelin vaihella öljyt yms varuilta että saa alkaa pitää omaa kirjanpitoa aiheesta, parissa kohtaa törmääny jutuissa että tarttis jonkun super avaimen että saa suodatin patruunan vaihettua? oliko vaan kädettömien puheita ?  Kun ei antas luonto periks viedä mihkään liikkeeseenkää... ja suodatin on varmaan jossain pakosarjan ja rintapellin ahtaimmassa välissä? 

Mites polttoaine suotimen vaihto,  saako tommonen nykyajan värkki mitään sen kummenpia orgasmeja jos vaan nappasee patruunan pihalle ja uutta sisään ?  Noloja kysymyksiä, mutta mitä tullu vastaan nykyautojen oikkuja niin kohta uskalla ees polttaa sisällä jos joku anturi riemastuu siitäkin Cheesy

Vanha käyttis oli siinä mielessä hyvä kun siihen ei ollu minkäänlaisia "hienous/tunne intressejä" niin ei jaksanu paljo huolloilla päätänsä vaivata kun sillon tällön vaihteli öljyä Cheesy
tallennettu
tonee
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 54


Profiili
« Vastaus #1 : Kes?kuu 24, 2013, 07:39:51 »

Se suodatin sijaitsee siinä moottorin edessä imusarjan lähettyvillä, omasta mielestä oikeen hyvässä paikassa.
Auki sen saa hyvin kun on iso räikkä, siihen pitkä jatko ja nivel kappale sekä se iso hylsy minkä kokoa en muista,
tais olla jotain+/- 30 Grin niin ja moottorin alla olevaan muoviin kannattaa tehdä aukko mistä on hyvä valutella öljyjä
ilman että tarvii aina purkaa pois koko muovi.
tallennettu
JaVa^
Administrator
Tallipäällikkö
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2329


Profiili
« Vastaus #2 : Kes?kuu 24, 2013, 08:45:30 »

?-ljysuodattimen saa kyllä auki normaalilla suodatinavaimellakin, mutta tuo hylsyvaihtoehto on kyllä varmempi.

Polttoainesuodattimen vaihto voi olla monimutkaisempi juttu ilmaamisen suhteen. VCDS:ssä on toiminto, jolla tuon ilmaamisen voi suorittaa. Ilman tuota ohjelmallisesti tehtyä ilmausta voi tulla ongelmia auton käynnistämisen kanssa suodattimen vaihdon jälkeen. Jotkut ovat ilmeisesti tehneet tuon vaihdon niin että ovat esitäyttäneet uuden suodattimen vaihdon jälkeen, jolloin järjestelmään ei periaatteessa jää kuin muutama ilmakupla, mutta siltikin voi olla että käynnistys ei tapahdu ensimmäisellä yrityksellä. Muuten tuossa nyt mitään ihmeellistä ole, mutta ei tiedä, miten tuo korkeapainepumppu käyttäytyy, jos pääsee pyörimään ns. tyhjiltään jonkinaikaa. Ennen varsinaista käynnistystä kannattaa käyttää virtoja päällä (ei startti asentoon asti) muutaman sekunnin ja taas pois. Tuota toistetaan muutamaan kertaan, jotta pumppu tunkee järjestelmän mahdollisimman täyteen ainetta.

Täältä löytyy ohjeet Commonrail koneisen VW dieselin suodattimen vaihtoon ja olettaisin että samat niksit osittain toimivat PD:n kanssa.
tallennettu
Kylähullu
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #3 : Kes?kuu 24, 2013, 01:53:43 »

Kiitoksia näistä!

pitää melki kokeilla täyttää tuo suodattimen hinkki ennen kasailua, eli ei muutakun "kuolemaa halveksuen purkamaan" Cheesy
tallennettu
biglimited
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 58


Profiili
« Vastaus #4 : Hein?kuu 04, 2013, 10:54:23 »

Mitä pitää sisällään bensaRS 120tkm huolto? Vaihtaa nesteet ja suodattimet tutulla, tarviiko OIKEESTI muuta?
tallennettu

RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa
tumpelo85
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #5 : Hein?kuu 05, 2013, 04:33:41 »

Ei tuo polttoainesuodattimen vaihto oo ku ruuvit irti ja uus suodatin paikoillee ja käyntii. Ite vaihtanu jo kolme kertaa..
tallennettu
JaVa^
Administrator
Tallipäällikkö
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2329


Profiili
« Vastaus #6 : Hein?kuu 05, 2013, 06:16:03 »

Ei tuo polttoainesuodattimen vaihto oo ku ruuvit irti ja uus suodatin paikoillee ja käyntii. Ite vaihtanu jo kolme kertaa..

Jokainen tietty tekee asiat omalla tyylillään ja varsinkin omalla vastuullaan. Olettaisin tosin tässä yhteydessä että autosi on PD koneella. Commonrail:n kanssa ei ehkä kannata kokeilla samaa temppua tai voi olla muutaman vaihtokerran jälkeen asiaa marmoritiskille noutamaan uutta korkeapainepumppua.

VW on varmaan sitten ihan huvin ja urheilun vuoksi lisännyt ECU:un option, jolla saa VCDS:n tai vastaavan ohjelman avulla pakotettua siirtopumpun pumppaamaan suodattimen täyteen ennen ensimmäistä käynnistystä...

Joskus vaihdoin omaan ATD koneiseen (1.9 TDI PD) VW Bora:an polttoainesuodattimen ja se ei kyllä lähtenyt ensimmäisellä, eikä toisella startilla käyntiin. Vasta kolmannen ja hyvin pitkällä sahauksen jälkeen se alkoi yskien käydä. Eihän tuolla tosin ole mitään tekemistä BMN -koneisen Octavia:n kanssa, mutta tulipahan nyt vaan mieleeni.  Smiley
tallennettu
jaska74
Kisakuski
****
Poissa Poissa

Viestejä: 724


Profiili
« Vastaus #7 : Elokuu 02, 2013, 11:06:24 »

Onko mun takajarrulevyt 286mm? Pitäs syksyn aikana vaihdella, ja hinta on näköjään 30e-170e kaappale, riippuen ostopaikasta
tallennettu

Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela
JaVa^
Administrator
Tallipäällikkö
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2329


Profiili
« Vastaus #8 : Elokuu 02, 2013, 12:16:29 »

Onko mun takajarrulevyt 286mm? Pitäs syksyn aikana vaihdella, ja hinta on näköjään 30e-170e kaappale, riippuen ostopaikasta

Tuolta löytyy PDF:t, joissa on jarrujen speksit kerrottuna. Ko. foorumi vaatii rekisteröitymisen, jotta ne tiedostot näkyvät. 286mm on TDI RS:n takalevyn halkaisija.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2013, 12:18:02 kirjoittanut JaVa^ » tallennettu
Intruder 1400
Apukuski
***
Paikalla Paikalla

Viestejä: 416


Profiili
« Vastaus #9 : Elokuu 10, 2013, 02:07:39 »

Mistä erottaa ulkoapäin bensa ja diesel räsän keskenään? Missä menee vuosimalliraja vihreiden ja punaisten jarrusatuloiden välillä ja onko tällöin tullut muita muutoksia?
tallennettu

Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400
TTE
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 92

Octavia RS TSI


Profiili
« Vastaus #10 : Elokuu 10, 2013, 02:14:28 »

Mistä erottaa ulkoapäin bensa ja diesel räsän keskenään? Missä menee vuosimalliraja vihreiden ja punaisten jarrusatuloiden välillä ja onko tällöin tullut muita muutoksia?

Diesel ja bensa räsää ei erota muusta kun käyntiäänestä Wink
2006 oli vihreillä satuloilla ja 2007 eteenpäin tuli punaiset...
tallennettu
hajoje
Apukuski
***
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 344


Profiili
« Vastaus #11 : Elokuu 11, 2013, 01:14:14 »

Mistä erottaa ulkoapäin bensa ja diesel räsän keskenään? Missä menee vuosimalliraja vihreiden ja punaisten jarrusatuloiden välillä ja onko tällöin tullut muita muutoksia?

Diesel ja bensa räsää ei erota muusta kun käyntiäänestä Wink
2006 oli vihreillä satuloilla ja 2007 eteenpäin tuli punaiset...

Mulla on -06 ja kyllä tuossa ainakin on punaset satulat Cheesy
tallennettu
TTE
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 92

Octavia RS TSI


Profiili
« Vastaus #12 : Elokuu 11, 2013, 08:41:58 »

Mistä erottaa ulkoapäin bensa ja diesel räsän keskenään? Missä menee vuosimalliraja vihreiden ja punaisten jarrusatuloiden välillä ja onko tällöin tullut muita muutoksia?

Diesel ja bensa räsää ei erota muusta kun käyntiäänestä Wink
2006 oli vihreillä satuloilla ja 2007 eteenpäin tuli punaiset...

Mulla on -06 ja kyllä tuossa ainakin on punaset satulat Cheesy


Varmaan vaihtunut jossain vaiheessa vuotta,kun ruvettu valmistaan seuraavan vm autoja Wink
tallennettu
JaVa^
Administrator
Tallipäällikkö
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2329


Profiili
« Vastaus #13 : Elokuu 11, 2013, 09:30:58 »

Mistä erottaa ulkoapäin bensa ja diesel räsän keskenään? Missä menee vuosimalliraja vihreiden ja punaisten jarrusatuloiden välillä ja onko tällöin tullut muita muutoksia?

Samaan aikaan Stream soitin on muuttunut MP3 versioksi, jumbo box muuttui ns. ilmaiseksi varusteeksi, Maxidot:iin tuli lisää optiota, joilla säätää autoa. Vaihdos on tapahtunut suunnilleen puolivälissä 2006 vuotta...
tallennettu
Intruder 1400
Apukuski
***
Paikalla Paikalla

Viestejä: 416


Profiili
« Vastaus #14 : Elokuu 12, 2013, 09:56:15 »

Katsastuksessa, kun tehdään OBD mittaus niin saako autossa olla mitään vikakoodeja? Jos on palaneista polttimoista ja jostain satunnaisista vioista jotakin niin onko hylsy?

Taitaa hylsy tulla, jos auton mittaamista seos/päästö tai turvallisuus varusteista on vikakoodeja vai olenko ymmärtänyt väärin?
tallennettu

Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400
Sivuja: [1] 2 3 ... 103   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: