?-ljysuodattimen saa kyllä auki normaalilla suodatinavaimellakin, mutta tuo hylsyvaihtoehto on kyllä varmempi.
Polttoainesuodattimen vaihto voi olla monimutkaisempi juttu ilmaamisen suhteen. VCDS:ssä on toiminto, jolla tuon ilmaamisen voi suorittaa. Ilman tuota ohjelmallisesti tehtyä ilmausta voi tulla ongelmia auton käynnistämisen kanssa suodattimen vaihdon jälkeen. Jotkut ovat ilmeisesti tehneet tuon vaihdon niin että ovat esitäyttäneet uuden suodattimen vaihdon jälkeen, jolloin järjestelmään ei periaatteessa jää kuin muutama ilmakupla, mutta siltikin voi olla että käynnistys ei tapahdu ensimmäisellä yrityksellä. Muuten tuossa nyt mitään ihmeellistä ole, mutta ei tiedä, miten tuo korkeapainepumppu käyttäytyy, jos pääsee pyörimään ns. tyhjiltään jonkinaikaa. Ennen varsinaista käynnistystä kannattaa käyttää virtoja päällä (ei startti asentoon asti) muutaman sekunnin ja taas pois. Tuota toistetaan muutamaan kertaan, jotta pumppu tunkee järjestelmän mahdollisimman täyteen ainetta.
Täältä löytyy ohjeet Commonrail koneisen VW dieselin suodattimen vaihtoon ja olettaisin että samat niksit osittain toimivat PD:n kanssa.