vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

?-ljyn- ja suodattimien vaihto

Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Nyt on sitten tilattu noita aktiivihiilisiä raitisilman suodattimia 5kpl

Tulevat varmaan ensiviikon lopulla. Itse pidän ainakin yhden niistä (luonnollisesti) ehkä kaksi. Mutta ainakin kolmelle nopeimmalle löytyy sellainen 16e hintaan. (menee ihan omakustanne hintaan) eli ei tingitä ;) Suodattimet liikuskelee hyvinkää helsinki väliä.


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Mikäli yksi liikahtaa Joutsaan niin tuoppas mulle sellainen sinne ;D

Muussa tapauksessa joudutaan turvautumaan postin palveluihin :)
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Mikäli yksi liikahtaa Joutsaan niin tuoppas mulle sellainen sinne ;D

Muussa tapauksessa joudutaan turvautumaan postin palveluihin :)

Suodattimet lähteneet eilen tulemaan tännepäin. Kyllähän sitä voisi tulla joutsaan ihmettelemään meininkiä, niin näkee vähän porukkaa naamatustenkin :D eikä aina vaan nimimerkin takana ;)


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Mikäli yksi liikahtaa Joutsaan niin tuoppas mulle sellainen sinne ;D

Muussa tapauksessa joudutaan turvautumaan postin palveluihin :)

Suodattimet lähteneet eilen tulemaan tännepäin. Kyllähän sitä voisi tulla joutsaan ihmettelemään meininkiä, niin näkee vähän porukkaa naamatustenkin :D eikä aina vaan nimimerkin takana ;)

Perskuta!!! Tänään tuli pakettia rapakontakaa.. ja paketissahan oli vain 1 suodatin Voihan prkl!!! noh paiskasin viestiä myyjälle ja toivottavasti vastaa pian sekä lähettää puuttuvat 4kpl heti jotka olen jo maksanut. Toivotaan että saisi ne nyt ennen ensi lauantaita. 


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
No hemmetti, melko mielenkiintoista toimintaa :o
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Sain vastauksen ja myyjä lupasi lähettää 5suodatinta ja saa jo tulleen suodattimen ns.lahjana... Jäädään odottelemaan puuttuvia


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Nonni, hyvähyvä ;D Toivotaan että saapuisi ennen lauantaita :)
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Suodattimet saapuivat tänään.. Katso myyntipalsta ;)

edit. http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=1417.0
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2011, 08:36:02 ip kirjoittanut Luisu »


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Tuli tässä öljynvaihdon lähestyessä mieleen tällainen juttu. Amerikan rotkoissa kun olen käyttänyt GM.n omaa öljyä. Tuossa hyllyssä tuijottelin hetken öljy tonkkaa ja totesin että vaatimuksiltaan pitäisi kaiketi käydä faabioonkin. Nykyisin tuota öljyä myy myös motonet, mikä oli aika yllätys. Siellä se jopa on paljon halvempaa kuin muissa puljuissa jotka tuota myy.

Purkin kyljestä löytyy vw suositukset 502.00, 505.00, 505.01
eikös se tuo 505.01 ollut se fabian vaatimus? outoa tässä on se että amerikkalaisen suositus joka löytyy purkinkyljestä on bensa koneen suositus. GM-LL-A-025, GM-LL-B-025

Että mitenkäs on.. voisko tämän 505.01 luokituksen perusteella tunkea fabiaan?

Ja vielä kuva törpön kyljestä



Poissa NKH

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Skoda Octavia Combi vRS Typ:1U5 132kW AUQ -05
    • Profiili
    • Skodatkin pajottaa NK-Huolto
Fabian vaatima luokitus NORMAALILLA huoltovälillä on toi 505.01, ei oo enää juurikaan noissa nykyöljyissä eritelty bensa- tai dieselmoottoreille poislukien raskaamman kaluston öljyt.

Ja noista GM:n luokituksista toi -A- on bensakoneiden luokitus ja -B- on dieseleiden.
- Skoda Octavia Combi vRS 1.8T AUQ -
- VW Vento 1.8 ABS - *MYYTY*
- VW Transporter T4 2.4D AAB -
- VW Jetta II 1.6 EZ -


Poissa land

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Tervehdys kaikille vanhoille foorumin käyttäjille! Liityin itse Skodan omistajien joukkoon tuossa pari viikkoa sitten ostaessani musta RS:n. Nyt auto on myllytetty ja kovavahattu, moottori pesty, talvirenkaat vaihdettu alle ja alustaa (KW ruostumaton korkeussäädettävä) nostettu hieman talveksi.
Takapään puslat alkaa äänistä päätellen olemaan aika loppu, joten vakaajan mittauksen jälkeen lähtee Powerflexit tilaukseen. Jotain ihmeellistä ääntä edestäkin kuuluu tappiin vasemmalle käännettäessä.

120tkm:n huolto olisi edessä, osaatteko kertoa mitä siihen kuuluu? Onko jotain tyyppivikoja miltä on syytä varautua tai jotain muuta mitä olisi hyvä tehdä? Kävinkin tossa jo hakemassa Castrolin normit täyttävät öljyt, kaikki suodattimet ja uudet tulpat, viikonloppuna kääritään hihat.

Kiitos vastauksista!


Poissa Wandal

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Kuulostais iskarinyläpäältä näin nopeesti ajateltuna..
etutukivarren takahelat o varmaa se yleisin tyyppivika. powerit kestääki sitte varmaa loppuiän :D Vaihteistoöljyn joskus vaihdat. Muistat käyttää ajon jälkee hetken ni selviät jo pitkälle :)


Poissa hb81

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 103
    • Profiili
Fabian öljynvaihtoa edessä ja vähä etukäteen kyselisin määrää.
Eli paljon tonne räsäiseen faabioon menee öljyä moottoriin, kun suodattimen vaihtaa myös?
Vaikka taitaa ne varaosaliikkeissäkin nähdä jostain menekit, mutta varmistelen vain.

Kiva källi kun öljyjen vaihtoväli nollattu miten sattuu joten ei paljon varottele.
No naisella käytössä, niin enhän minä sitä juurikaan seuraile kun ehkä kerran kahdessa kuukaudessa saatan ajaa sitä :D
Tänään sitten päätin tarkastaa, kun huomasin omassa ocussa olevan 12tkm edellisestä vaihdosta.
Ei sitten ollut huoltoliike merkannut huoltovihkoon että koska vaihdettu.
No nyt on sitten vähän herran hallussa se kilometrimäärä.
Tarkastin öljyt heti ajon jälkeen niin tikku ei kastunut ollenkaan.
Kai se pitää itse alkaa seurailee tarkemmin vaikka en itse sillä ajelekkaan.
Minä sitä kuitenkin sitten joudun korjailla :)
Onneksi ei kuitenkaan ääntele... mutta akka töihin mun autolla jotta pääsee vaihtaa öljyt.


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili

Poissa T-Gor

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Morjesta! Noihin öljy juttuihin vaan että itse olen tässä viimeset 30k ajellut diamond dieselillä(505.01) ja pelannut ihan nätisti.
Ei nykyään "huonoja" öljyjä enään oikeen tehdä, kaikki öljyt ovat omiin käyttötarkoituksiinsa suunniteltuja.
Jos purkissa lukee että siinä on vw 505.01 luokitus ja purkki on avaamaton niin kyllä se sinne autoosi käy, koska täyttää vw kyseisen standardin vaatimukset.

150k kohdalla vaihdoin nokka-akselin ja kaikki paininkupit+laakerit. Kyseessä oli vakio asz moottori, ilman mitään lastuja yms. Suosittelen kyllä kaikkia joilla on yli 100k ajettu avaamaan sen venttiilikopan ja katsomaan niitä paininkuppeja ja nokkaa että miltä näyttävät. Helpompaa ja halvempaa vaihtaa ne osat sinne kun ovat kuluneet kun se että odottaa kun yläkerta leviää. Vaikka käyttää oikeita öljyjä niin toi poikittaismoottori ei ole niin loppuun asti suunniteltu ettei nokkaongelmia tulisi. Voi olla että näissä poikittaisissa ongelmaa tuo moottorin suuri kallistuskulma. Ensimmäisen kerran kun katoin rs:n moottoria ilman suojakuoria luulin että moottorin kannake on rikki tai jotain kun oli niin vinkkelissä mylly. Voitelu paininkupeille ei ole niin hääviä ja kapean nokan vuoksi pintapaine on niin kova ettei osat vaan yksinkertaisesti kestä. Ongelmaa saa ilmeisesti hieman korjattua jos paininkupeille tekee omat öljysuuttimet.

Kaveri osti emännälleen 170k ajetun blt koneisen rs:n ja siinäkin oli selvää kulumista näkyvissä nokassa ja paininkupeissa joten hän tilasi suoraan täyden yläpään huoltosatsin. Muistaakseni maksaa koko roska(nokka,paininkupit,laakerit) suunnilleen 400e briteistä.
Muutama tunti siinä menee kun uuden kepin sinne heittää paikalleen mutta eipähän tartte jännittää sen enempää.

Meni kyllä suurimmaks osaks varmaan offtopiciks mutta näin käy joskus.

Että sellasta tänään.