vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Sisustan pesu/puhdistus

Vieras · 20 · 26706

Faabio

  • Vieras
Milläs aineilla ja konsteilla putsaatte autonne sisätiloja?
Noi fabian vaaleat penkit ovat aika hyviä ottamaan tarhroja vastaan. Tekeekö tuollaisilla kannettavilla "höyrypesureilla" mitään? vai onko normaali verhoilunpuhdistus spray parempi vaihtoehto?


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Itse olen putsannut Meguiarssin Quick Interior Detailla kojelaudat ja saman firman verhoiluaineella penkit. On lähtenyt koiran kuraset tassunjäljet ym. Jos on kovin pinttynyttä likaa niin epäilen ettei tuo Megs välttämättä siinä tapauksessa putsaa täysin, mutta heti lian tulessa kylla putsaa nätisti kurat pois.

-Petteri-
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Keväisin on tullut pestyä ihan hommaan tarkoitetulla pesurilla. Melkein fiksarille sen 40€ maksaisin että pesee sisustan kunnolla.


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Ite saan työsuhde-etuna pestä verhoilun kuorma-autoihin tarkoitetulla verhoilunpesurilla, eli ihan oikeaan likaan tarkoitetulla eikä millekkään normitahroille ;D

Lähtee noin 95% liasta pois, pari pientä mustaa viirua on verhoilussa mitkä ei lähde pois millään..

Kojetaulut ym. muoviosat pesen Korrekin jollain Cockpit+ -sprayllä + kiillotusliinalla, tulee puolikiiltävä pinta, näyttää ihan hyvältä :)
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili

Petteri,mistä tuota Meguiarssin Quick Interior Detail-ainetta saa ja paljon täytyy panna euroja pöytään??
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili

Petteri,mistä tuota Meguiarssin Quick Interior Detail-ainetta saa ja paljon täytyy panna euroja pöytään??

Keravan Hong Kongista sitä hain. Jos et ite sitä saa niin voin käydä hakee sulle ja laittaa postiin tai tuoda radalle. Hinta tais olla jotain 12-15 e purkki.
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Täytyypi katsastaa tuo Lahden Hong Kong...Kiitos tiedosta!
Palataan asiaan jos ainetta ei näiltä kulmilta rupee löytymään.
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Pesin viikonloppuna autoa sisältä ja tutustuin Sonaxin varhoilunpuhdistusaineeseen.
Aluksi olin vähän epäilevä että pystyykö tuo pinttyneeseenkin likaan mutta lopputulos oli todella hyvä!
Sillä sitten puunailin penkkejä ja ovien tekstiilejä lauantai-päivän ja lopuksi ei voi muuta kuin olla tyytyväinen.

Suosittelen!

 ;)
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Kuulinpa juuri hauskan/varoittavan esimerkin tässäkin keskustelussa esiintyvästä "höyrypesurista"

Eräs puolituttu oli pessyt kyseisellä härpäkkeellä auton sisustaa ja oli erinomaisesta
tuloksesta innostuneena aloittanut kunnolla puunaamaan kojelaudan alapuolista
lattiaverhoilua.

Oli ilmeisesti reippaanpuoleisesti höyryä noussut kojelaudan sisuksiin, kun puhdistusoperaation
jälkeen virta-avaimen kääntö ei aiheuttanut minkäänlaisia reaktioita.

Hetken kuivattelun jälkeen taas oli tullut liiankin kanssa reaktioita kun mittaritaulu loisti
joulukuusena ja ajotietokoneen näytössä oli näkynyt aivan sekavaa grafiikkaa.
Lopulta toiminnot olivat kuitenkin palanneet normaaliin tilaansa,
joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

Kannattaa kuitenkin olla tarkkana tuon "höyrypesurin" kanssa.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa rotor3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • sotka
    • Profiili
ihan perus ikkunanpesuvaahto + mikrokuituliina tehoo perus tahroihi aika varmasti! itse käytän paljon koska nopea ja helppo .. ei aina jaksa painehuuhtelulaitteella joka tahraa pestä!
toi mittariston sekoilu höyrypesurilla pesun jälkee vähä sama kun ajaa jäisen ocun lämpimään halliin helposti meneevät sekasin, mut puhallin jalkotilaan ja muutaman tunnin jälkee ok!
oma kulkine: Skoda fabia sport combi 1.9tdi -08
tyttöystävän: bmw 116i -08
reiluako no en tiijä :)


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mä olen tässä jo jonkin aikaa puntaroinu, että ostaako Kärcher:in peseväimuri. Eipä nuo ole enään kovin kalliitakaan. Ja aikas pian ne hintansa takaisin ns. lunastaa. Niitä kun voi käyttää ihan basic imurointiinkin. Hintahaitari liikkuu n. 250-350 tietämillä paikasta riippuen.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa rotor3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • sotka
    • Profiili
Mä olen tässä jo jonkin aikaa puntaroinu, että ostaako Kärcher:in peseväimuri. Eipä nuo ole enään kovin kalliitakaan. Ja aikas pian ne hintansa takaisin ns. lunastaa. Niitä kun voi käyttää ihan basic imurointiinkin. Hintahaitari liikkuu n. 250-350 tietämillä paikasta riippuen.

jos ostat painehuuhtelu laitteen, niin suosittelen Kärcher Puzzi 100 Super! tosi näppärä laite. ite käytän tuota ja huomasin että läheinen mattopesulakin käyttää samaa pesuria :)
oma kulkine: Skoda fabia sport combi 1.9tdi -08
tyttöystävän: bmw 116i -08
reiluako no en tiijä :)


Lateksi

  • Vieras
Mulla on toi Kärcherin SE 4002 pesevä imuri ja siihen sellanen kapea verhoilunpesusuutin.

Hintaansa nähden (~250e) loistava laite. Ocu1 vaaleat kangasosatkin tuli kuin uusiksi tuon kanssa.

Omaan käyttöön fiksu ostos.



Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Joo, tuota SE 4002:sta olin juuri katsellut. Olisi kiva saada juuri nuo vaaleat kangaskohdat taas vaaleiksi.  :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mä olen tässä jo jonkin aikaa puntaroinu, että ostaako Kärcher:in peseväimuri. Eipä nuo ole enään kovin kalliitakaan. Ja aikas pian ne hintansa takaisin ns. lunastaa. Niitä kun voi käyttää ihan basic imurointiinkin. Hintahaitari liikkuu n. 250-350 tietämillä paikasta riippuen.

jos ostat painehuuhtelu laitteen, niin suosittelen Kärcher Puzzi 100 Super! tosi näppärä laite. ite käytän tuota ja huomasin että läheinen mattopesulakin käyttää samaa pesuria :)

Minkäs hintainen tuo laite on?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03