Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumin kelloasetusten muokkaus | Ahvenisto 30.8.2014
 

Optimoiautosi.fi
Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kytkinremppa on ajankohtainen..  (Luettu 47281 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« : Joulukuu 01, 2008, 12:16:52 »

Niin kuin sanottu jo monen monta kertaa, "pitäs se kytkin vaihtaa" ja nyt viimein olis varat siihen (elokuussa '07 lastutettu ja siitä lähtien kytkin luistellu).

Ongelmana on lähinnä se, että mulla on peukalo niin lähellä ton lähimmän orgaanisen elimen keskikohtaa näiden asioiden kanssa et rupee tulemaan jännää tavaraa housuun pikkuhiljaa kun lueskelee esim. noita FFP:n juttuja..

Nyt siis, onko joku vaihtanu kilkkeitä fabiaan, ja jos on ni mitä? Lukemani perusteella esim. 5-lovisen osat ei käy fabiaan (eikä muihin 6-lovisiin) koska esim kytkinlevyt on tässä 240mm (5-lovisessa 228) ja mm. kiinteä vauhtipyörä 5-lovisiin on 22-hampaisella boorilla startille, kun taas fabiassa 24-lovinen, eli jos haluaisi ton 5-lovisen vauhtipyörän sovittaa, pitäisi vaihtaa myös startti..

Ja kun osia ei tunnu löytyvän kunnolla (ainakaan halvalla) näihin 6-lovisiin vehkeisiin..


Nyt apuja että saadaan se kytkimen haju pois sieltä radalta ens kesäks Wink
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
kuusetti
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #1 : Joulukuu 04, 2008, 10:56:34 »

onko paljon ajettu kun kytkin luistaa ja mikä softa kun ite suunnittelin 164tkm ajettuun fabiaan karalan ohjelmaa mutta hieman mietityttää kytkin kans.

sachilta muistaakseni on saatavana jotain kytkin hilkkeitä mutta hinnoista en tiedä.
tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #2 : Joulukuu 04, 2008, 12:36:58 »

Nyt ensinnäkin yksi korjaus edelliseen viestiin, eli siis 5-lovisissa on se 240-millinen kytkinlevy ja 6-lovisessa (eli mm. fabiassa) 228-millinen, eli kytkimen osat käy kyllä suoraan 5-lovisestakin, joten siihen ostanen SRE:n asetelman ja VR6:n kytkinlevyn.

Ja se 22-hampainen lovi vs. 24-hampainen lovi on siis kampuralla, ei startilla Embarrassed
Tästä tuleekin se ongelma kun noihin 5-lovisiin kyllä löytyy joka nurkalta niitä vauhtipyöriä, mutta näihin 6-lovisiin ei oikein tahdo löytyä.. Ainoa minkä tiedän tähän mennessä on esim. Corradon vauhtipyörä jonka pitäis käydä suoraan paikoilleen.



onko paljon ajettu kun kytkin luistaa ja mikä softa kun ite suunnittelin 164tkm ajettuun fabiaan karalan ohjelmaa mutta hieman mietityttää kytkin kans.

sachilta muistaakseni on saatavana jotain kytkin hilkkeitä mutta hinnoista en tiedä.
Auto oli ajettu noin 130tkm silloin kun lastutin elokuussa '07, ja nyt autolla on ajettu 162tkm. Sanoin sillon lastutuksen aikaan jo Karalalle että rajoittaa sitä lastua niin, ettei se kytkin hirveitä luista, ja niinhän se olikin että alussa ei luistanut oikeastaan yhtään, sitten pikkuhiljaa rupesi esiintymään pientä luistelua, ja nyt ei enää ykkönen mene kunnolla silmään ennenku kytkinpakka on lämmennyt.

Ja tosiaan Karala rajoitti tuon lastun "hintoihin" 163hv/380Nm Smiley




Summa summarum, pitää ruveta kyselemään tästä SRE-asetelmalle ja VR6-levylle hintaa ja samalla ettiä jostain Corradon vauhtista..
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2008, 12:39:18 kirjoittanut Dalgor_ » tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
samppav
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 350


Ekoautoilija..


Profiili WWW
« Vastaus #3 : Joulukuu 05, 2008, 09:13:04 »

Onhan se dalgorilla aikakin päivittää kytkintä, haisi se niin pahalle jo keväällä Grin

Tällästä mä olen vähän ajatellut, hintaa vaan kertyy..
http://www.jabbasport.com/store/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=JSCK6SPDSACHSFLY

Minkälaisissa hinnoissa toi SRE, VR6 ja vaikkapa Corrado vauhtis paketti liikkuu?
Mielenkiinnolla odottelen että minkälaisen paketin saat aikaan.
tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #4 : Joulukuu 05, 2008, 09:24:16 »

Onhan se dalgorilla aikakin päivittää kytkintä, haisi se niin pahalle jo keväällä Grin

Tällästä mä olen vähän ajatellut, hintaa vaan kertyy..
http://www.jabbasport.com/store/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=JSCK6SPDSACHSFLY

Minkälaisissa hinnoissa toi SRE, VR6 ja vaikkapa Corrado vauhtis paketti liikkuu?
Mielenkiinnolla odottelen että minkälaisen paketin saat aikaan.

En löytänyt mitään viitettä tuolta jabbasportin sivuilta että onko tuo paketti käypänen 6-lovisiin vehkeisiin vai 5-lovisiin? Melkein kaikki on yleensä 5-lovisiin käypäisiä mutta se vauhtis muodostuukin ongelmaksi sitten 6-lovisia kohtaan..


Ite olen nyt sellaisessa uskossa omien palikoiden hinnoista että:

vauhtis (G60, Corradosta) yksityiseltä 90e+pk
SRE-asetelma OVH 299,00 EUR + alv  (tarjous pitää kysyä tästä..)
VR6-levy (119,90 EUR) Motonetistä
painelaakeri on perusvaraosa joka maksaa 20-30 EUR pintaan..

Eli näillä osat tulis maksamaan noin 540-550e + pk.. Mitä nyt olen lukenut niin ovat olleet kyllä tyytyväisiä tuohon G60 vauhtis / SRE-asetelma / VR6-levy -pakettiin Smiley

Maanantaina kyselen vähän hintoja tarkemmin, palaan sitten astialle Smiley
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
samppav
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 350


Ekoautoilija..


Profiili WWW
« Vastaus #5 : Joulukuu 05, 2008, 09:57:38 »

Toi jabbasportin paketti pitäis mennä nimenomaan 6-lovisiin, ainakin ovat jabban pakettia briteissä käyttäneet.
Mutta ei toi halpa ole.

Ilmottele kuinka homma etenee Smiley

edit: Toi jabban paketti on nimenomaan fabia rs:n tarkoitettu.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2008, 06:08:48 kirjoittanut samppav » tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #6 : Joulukuu 21, 2008, 12:34:41 »

Nonnih, nyt on sitten haettu matkahuollon hellästä huomasta SRE-asetelma ja VR6 -kytkinlevy sekä painelaakeri/työsylinteri (on RS:ssä kiinteänä pakettina toisissaan kiinni painelaakeri ja työsylinteri).

Nyt pitää vielä hommata G60 -vauhtis (jota ei tunnu löytyvän käytettynä mistään, uusi maksaa 247e [huoh]), sekä jostain saada sovitepala starttimoottorille että yltää tuo vakiostartti sitten ton G60 -vauhtiksen hammaskehälle asti. Eli varmaan pitää koneistuttaa sellanen sovite jossain välissä.
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
samppav
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 350


Ekoautoilija..


Profiili WWW
« Vastaus #7 : Joulukuu 28, 2008, 05:32:17 »

Mitenkäs on projekti edennyt, onko osat sopinut paikalleen?
tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #8 : Joulukuu 29, 2008, 03:01:23 »

Asetelma, kytkinlevy sekä painelaakeri/työsylinteri on hommattu, etsinnässä vielä vauhtipyörä kun tuo G60 vauhtis ei käykään tuohon katiskaan :/

Mutta heti kun vauhtis löytyy ni asennellaan paikoilleen Cool
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #9 : Joulukuu 31, 2008, 02:54:58 »

Apuja kaivataan tuon vauhtiksen suhteen, minkä vehkeen kiinteä vauhtis kävis tuohon katiskaan? Joku S3 Audi tms? Ei tunnu löytyvän mistään tietoa :/
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
samppav
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 350


Ekoautoilija..


Profiili WWW
« Vastaus #10 : Joulukuu 31, 2008, 06:33:24 »

Mä ajattelinkin että helppo homma jos osat löytyy ja käy noin bolt on, mutta ei ne näköjään sit käynytkään.
Eikä ole kyllä mitään tietoa että mikä vauhtis kävis suoraan.

Holy smokella olis myynnissä tää paketti missä on sorvautettu kiinteä vauhtipyörä
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=5098
Koita kysyä mistä on sorvattu.
tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #11 : Tammikuu 01, 2009, 03:13:10 »

Joo näinkin tuon jo muutama päivä sitten, pitääpä kysyä mistä tuo on tehty..

Tuossa Karalan pajalla olevalla tyypillä olis suoraan tuohon poikittaiseen 6-loviseen sorvautettu kiinteä vauhtis mut hinta on 450e.. Pitää varmaan se ottaa ni pääsee helpoimmalla Tongue


..niin ja asetelma on 240mm ja se VR6-levy on 228mm joten asetelmassa jää 12mm tyhjän päälle mutta molempien sisäreunat on samalla tasalla joten se kitkapinta tosiaan on sitten kuitenkin sen 228mm, ihan vaan tiedoks Smiley
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
samppav
Apukuski
***
Poissa Poissa

Viestejä: 350


Ekoautoilija..


Profiili WWW
« Vastaus #12 : Tammikuu 02, 2009, 04:03:52 »

Ton kiinteen vauhtiksen kanssa ei taida olla halpaa oikotietä onneen.
Ostat nyt vaan jos löytyy ja paketti läjään Smiley

Sachsiltakin löytyy kytkinpaketteja kiinteällä vauhtipyörällä ja vaikka sintterilevyllä, mutta maksaa ne nämäkin
http://www.sachsperformance.com/EU/sachs-race-performance-clutch/skoda/skoda-fabia-6y2-1299/rs/index270.html

tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #13 : Tammikuu 02, 2009, 08:23:11 »

Joo suunnitelma meni ylösalaisin, joutuu palauttamaan sen VR6-levyn koska kiinnikekohdat on eri kuin asetelmassa.. Tilalle Sachsilta suoraan RS Fabiaan mallikohtainen (jousitettu) kytkinlevy.

Valeolta löytyy Heavy Duty -vauhtipyörä josta saan hinnan maanantaina, elikkä:

SRE-asetelma
Sachsin kytkinlevy
Kiinteä vauhtis Valeolta.


Sit on kaikki osat 240-millisiä ni pitäis ruveta homman pikkuhiljaa selkeytymään Wink
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #14 : Tammikuu 05, 2009, 12:59:41 »

Soittivat tänään Varaosamaailmasta, sanoivat notta Valeolla olevan vauhtiksen saa vain koko kytkinpaketin yhteydessä, ja se käy vaan octaviaan, ei fabiaan :/

Etsinnät jätkuvat..
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: