Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumin kelloasetusten muokkaus | Ahvenisto 30.8.2014
 

Optimoiautosi.fi
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lämmitin puhaltelee vaan jääkylmää/tulikuumaa  (Luettu 7421 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« : Syyskuu 20, 2009, 07:50:42 »

Elikkäs otiskonmukaista ongelmaa pähkäillessä, koitanpa jotenkin selkeästi selittää:

- Lämpötilan säätimessähän ei ole portaatonta säätöä vaan siinä tuntuu pienet "portaat" kauttaaltaan.
- Jos lämpötila on kylmimmässä asennossa, puhallin puhaltaa vain jääkylmää. Tästä kun lähtee porras kerrallaan nostamaan lämpötilaa, mitään ei tapahtu, ennen kuin vääntää napin ihan kuumimmalle, eli: Toiseksi viimeisellä "portaalla" puhaltaa edelleen kylmää, mutta kun viimeisen portaan naksauttaa niin kuuluu kun läpät kääntyvät ja rupeaa puhaltamaan tulikuumaa.
- Sama toimii myös toisinpäin, eli lämpötila kuumimmallaan ni toisiksi viileimmällä puhaltaa vielä kuumaa, kunnes viimeisellä portaalla läpät kääntyvät ja rupeaa puhaltamaan jääkylmää.

Ilmastointi ei vaikuta, on kokeiltu päällä ja pois. Näpräsin myös sisäilmankiertoa mutta ei auta Cheesy


Jotain ideoita? Oon ite ihan peukku perseessä näissä lämmittimeen liittyvissä asioissa :/
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
a.link
Apukuski
***
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 431



Profiili
« Vastaus #1 : Syyskuu 20, 2009, 09:59:14 »

Eikös näissä ollut tyyppivikana tuo säädinyksikkö..? Ainakin alkupään Fabioissa noita on mennyt. UltimateVW:n puolella noita on vaihdeltu, lukase Fabia RS topicci. Ei taida mennä takuuajan jälkeen maahantuojan piikkiin..?
tallennettu
adsl2+
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #2 : Syyskuu 20, 2009, 10:03:01 »

Ei kumminkaan ajossa mene kuumalle? tuon tekee läppämoottorivika...säädinyksiköstä en ollutkaan kuullut,hyvä tietää.
tallennettu
a.link
Apukuski
***
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 431



Profiili
« Vastaus #3 : Syyskuu 20, 2009, 11:24:51 »

Itseasiassa on noita vikoja vissiin ollut läppämoottorissakin. Joku oli maininnut, että säädinyksikkö antaa vikakoodin. Onko Dalgor lukenut vikakoodit?
tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #4 : Syyskuu 20, 2009, 11:40:13 »

Ei kumminkaan ajossa mene kuumalle? tuon tekee läppämoottorivika...säädinyksiköstä en ollutkaan kuullut,hyvä tietää.

Menee myös ajossa kuumalle, tällä hetkellä joutuu 2min välein puhaltamaan vuoroin kylmää, vuoroin kuumaa Cheesy

Itseasiassa on noita vikoja vissiin ollut läppämoottorissakin. Joku oli maininnut, että säädinyksikkö antaa vikakoodin. Onko Dalgor lukenut vikakoodit?

Ratapäivillä luettiin vikakoodit kun rakas HUZUni puutui keskelle pääsuoraa, silloin ei ainakaan antanut tähän liittyvää vikakoodia, en muista vaan esiintyikö vikaa edes silloin..
Pitää tässä joku päivä soitella kaverille ja kysellä voisko lukea vikakoodit, ja jos ei mitään löydy niin lähdetään yhdessä vetämään lottoa Tongue


..kuulostaa kalliilta remontilta, perkeles.. Eikä ne etupyörien laakeritkaan oo vielä edes tullu Sad
Onkohan tuo läppämoottori kalliskin kilkatin? Kuulostaa ainakin siltä..
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
adsl2+
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #5 : Syyskuu 21, 2009, 08:59:36 »

läppämoottori maksoi muistaakseni 120€ siihen työt päälle. Näitäkin on kuulema erilaisia kun käytin vaihdossa. aamulla vein ja 11 aikaa huolto jo soitti että voi hakea pois.
tallennettu
sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #6 : Hein?kuu 31, 2012, 11:02:58 »

Nostetaanpa aihetta..

Eli omassa kulkineessa samaa oiretta. Mikä näissä nyt sitten on usemmin syy ? Itse läppämoottori vai säätöyksikkö?
Itse en saa mitään vikakoodia vaikka tuo lämmin/kylmä humppaa tuohon tyyliin.

Mitä tuon läppämoottorin vaihdon kokonaiskustannus siis oli 120 + työt eli yhteensä mitä?


Onko kellään aiheeseen kunnon linkkiä missä olisi aihetta käsitelty paremmin mahdollisesti kuvien kanssa sillä ongelma on kaikissa manuaali-ilmastoinneilla varustetuissa perus faabiasta niin Ibizaan ja poloon saakka.

kiitos  ja kumarrus.
tallennettu
Dalgor_
Administrator
Kisakuski
*****
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 903



Profiili
« Vastaus #7 : Syyskuu 30, 2012, 05:59:51 »

Nostetaanpa aihetta..

Eli omassa kulkineessa samaa oiretta. Mikä näissä nyt sitten on usemmin syy ? Itse läppämoottori vai säätöyksikkö?
Itse en saa mitään vikakoodia vaikka tuo lämmin/kylmä humppaa tuohon tyyliin.

Mitä tuon läppämoottorin vaihdon kokonaiskustannus siis oli 120 + työt eli yhteensä mitä?


Onko kellään aiheeseen kunnon linkkiä missä olisi aihetta käsitelty paremmin mahdollisesti kuvien kanssa sillä ongelma on kaikissa manuaali-ilmastoinneilla varustetuissa perus faabiasta niin Ibizaan ja poloon saakka.

kiitos  ja kumarrus.


Itse sain silloin sen verran tutkittua asiaa että ilmeisesti läpät jumivat jotenkin sillä kun rämppäsin kerran noin 10 minuuttia 5sek välein kylmältä kuumalle ja takaisin niin läpät hieman herkistyivät ja lämmönsäätö toimi taas vähän aikaa.

Joku viisaampi saisi kertoa sitten että mihin väleihin rasvaa pitäisi tunkea että rupeaisi toimimaan vielä paremmin Cheesy
tallennettu

Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.
sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #8 : Maaliskuu 01, 2013, 06:02:18 »

Näyttää siltä että tuo läppiä säätelevä ohjainyksikkö on finaalissa eli ilmeisesti sen uusimalla alkaa saamaan muitakin variaatioita lämpötiloista kuin kylmää tai kuumaa. Joskus saattaa antaa jotain siltä väliltäkin mutta loppupeleissä se vetää täysin kuumalle tai kylmälle oli sitten valittuna mitä tahansa tältä väliltä.
tallennettu
sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #9 : Syyskuu 03, 2015, 07:56:09 »

Itse itselleni vastaten kyllä se oli juurikin tuo V68 läppämoottri joka oli finaalissa.
Uudella oli hintaa 220 euroa Veholla. Metroauto oli pihalla kun lumiukko sen tiedon kanssa mikä sinne kuuluu hinnalla ei niin kovin eroa.
Ilmeisesti isoin ero noilla eri malleilla on se millä sähköliittimellä se on koska toinen on about suorakaiteen mallinen ja pinnit 1 rivissä.
Ja toisessa tuo perinteinen melki ovaalinmallinen liitin jossa pinnit 2 rivissä.
tallennettu
sumppi
Varikkotyttö
*
Poissa Poissa

Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #10 : Tammikuu 17, 2016, 01:24:14 »

On pelitellyt nyt kuin se kuuluisa junana vessa. Ps mulla on on ebaystä hommattu  suorakaiteen mallinen läppämoottorin sähköliittimellä varustettu moottori JOS jollakulla sellaiseeen tarvetta. Itsellä oli siis perinteisellä ovaalin mallisella tuo V68 moottori.

tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: