vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Columbus (RNS-510) navigaattori jälkiasennuksena

Male80 · 162 · 115780

Poissa lare

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Octavia RS TFSI - 06
    • Profiili
Osaako joku nyt antaa lisää vinkkejä gatewayn asennukseen? Lähinnä kiinnostaa että voiko sen laittaa vain paikoilleen ilman koodausta vai pitääkö koodata?
Tuolta löysin vähän tietoa hienosti googlella käännettynä
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=fi&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.vw-antares.net%2Fcontent%2Fview%2F105%2F27%2F&sl=auto&tl=en&history_state0=

Tuon mukaan ainakin vaatisi koodauksen...Ehkä :-\
Gateway vaati koodauksen. Sen jälken saat nauttia "omalla vastuulla" :D hyvän laiten laatua.


Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Niin päättelinkin. pitää alkaa varailemaan aikaa siis merkkihuoltoon...Vai löytyisikö täältä foorumilta ketään alueelta hamina-kotka-kouvola-lähimaasto kenellä olisi kokemusta/laitteet ja halua tehdä kyseinen operaatio?? Korvausta vastaan tietysti. ;D

Jos löytyy niin privaa tulemaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2009, 11:53:51 ap kirjoittanut korpinen »


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Tuolta voisi löytyä apua koodaukseen: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197

Tuntuivat paikallisessa merkkiliikkeessä olevan kovin epäuskoisia kyseiseen projektiin. Omalla vastuulla pitää kuulemma asennella ::)

No kenenkäs vastuulla sitten, jos itse mitä tahansa autoonsa asentelee  ;)

Pitävät itseään merkkiliikkeissä niin spesiaaleina kavereina, että eihän kukaan "tavis" nykyautoista mitään ymmärrä. Jos eivät ole asiasta itse perillä, niin eihän kukaan muukaan voi olla...

Oliko sulla muuten noita tutkia?


Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tuolta voisi löytyä apua koodaukseen: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197

Tuntuivat paikallisessa merkkiliikkeessä olevan kovin epäuskoisia kyseiseen projektiin. Omalla vastuulla pitää kuulemma asennella ::)

No kenenkäs vastuulla sitten, jos itse mitä tahansa autoonsa asentelee  ;)

Pitävät itseään merkkiliikkeissä niin spesiaaleina kavereina, että eihän kukaan "tavis" nykyautoista mitään ymmärrä. Jos eivät ole asiasta itse perillä, niin eihän kukaan muukaan voi olla...

Oliko sulla muuten noita tutkia?

Ei ole mulla tutkia. Ainoa lisävaruste on maxidot.


Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
No niin columbus saapui tänään...Ja ei muuta kun kokeilemaan. Laitoin yleismittarin kiinni sulakerasiaan radion sulakkeen tilalle ja niinhän siinä sitten kävi että vaikka laite on sammutettu niin virtaa kuluu yli 1A. Tänään sitten tilasin uuden gatewayn mallia 1K0 907 530L. Tuntuivat paikallisessa merkkiliikkeessä olevan kovin epäuskoisia kyseiseen projektiin. Omalla vastuulla pitää kuulemma asennella ::)

Osaako joku nyt antaa lisää vinkkejä gatewayn asennukseen? Lähinnä kiinnostaa että voiko sen laittaa vain paikoilleen ilman koodausta vai pitääkö koodata?
Tuolta löysin vähän tietoa hienosti googlella käännettynä
http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=fi&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.vw-antares.net%2Fcontent%2Fview%2F105%2F27%2F&sl=auto&tl=en&history_state0=

Tuon mukaan ainakin vaatisi koodauksen...Ehkä :-\

Jep jep...Tuon 1K0 907 530L gatewayn tilasin, mutta S-loppuinen tuli. No ihan sama eiköhän sekin toimi. Keskiviikoksi on aika varattu gatewayn ohjelmointiin ihan paikalliseen merkkihuoltoon ja toivotaan että saadaan vehkeet toimimaan.


Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Nyt on columbus paikoillaan ja gateway vaihdettu. Ei voi muuta sanoa kun että on aivan loistava peli ;D Eikä hintaakaan tullut ihan mahdottomia. Ainut asia mikä ihmetyttää on että jos maxi-dotista on valittu päälle audio tai navigation niin siitä ei pääse poistumaan muuten kuin sammuttamalla columbuksen ??? No pikku juttu eikä haittaa.
Erityiskiitos larelle hyvistä neuvoista! :)


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
^kumma homma tuo maxi-dot ??? Mulla toimii normaalisti, eikä laitetta ole edes koodattu autoon...


Poissa lare

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Octavia RS TFSI - 06
    • Profiili
^kumma homma tuo maxi-dot ??? Mulla toimii normaalisti, eikä laitetta ole edes koodattu autoon...

Se voi johtua siitä uudesta gatewaystä.


Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
^kumma homma tuo maxi-dot ??? Mulla toimii normaalisti, eikä laitetta ole edes koodattu autoon...

Se voi johtua siitä uudesta gatewaystä.

Teki samaa myös vanhalla gatewayllä (se oli F loppuinen) Uusi on "S" loppuinen.
Kaikki opasteet yms. lähti heti toimimaan maxi-dotissa kun laittoi columbuksen kiinni. Ei olisi tarvinut erikseen niitäkään ohjelmoida.

Male80: Tuleeko sulle käynnistyksessä se Skoda logo siihen navin näytölle? Mulla se ilmestyi kerran, mut ei ole sen jälkeen näkyny???

EDIT:Ei kun joo...tuleehan se nähtävästi kun vähä pitenpään on ollu virrat pois.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2009, 06:48:34 ip kirjoittanut korpinen »


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Tilasitte siis ebaysta Columbukset? Sopiiko kysyä mitä tuli maksamaan?


Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tilasitte siis ebaysta Columbukset? Sopiiko kysyä mitä tuli maksamaan?

Sopii kysyä...Maksoin tuosta omasta 560e kotiovelle toimitettuna. Hieman alle vuoden vanha, mukana oli gps-antenni ja kartat ladattuna kovalevylle. Omasta mielestä sain aika sopivaan hintaan. Lisäkustannuksia tuli tietysti tuosta uudesta gatewaysta(170e) ja kojetaulun kehyksestä(57e).


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Tilasitte siis ebaysta Columbukset? Sopiiko kysyä mitä tuli maksamaan?

Mulle tuli hintaa 700 € kotiovelle. Vuoden käytetty, mutta takuuta on 3 kk (Puolalainen firma, joka myy käytettyä elektroniikkaa ebay:ssä). Lisäksi sitten parkkitutkien uusi ohjain ja summeri 125 €. Jos tilaat, niin katso tosiaan, että on gps-antenni, kartat ja turvakoodi mukana.

Male80: Tuleeko sulle käynnistyksessä se Skoda logo siihen navin näytölle? Mulla se ilmestyi kerran, mut ei ole sen jälkeen näkyny???

EDIT:Ei kun joo...tuleehan se nähtävästi kun vähä pitenpään on ollu virrat pois.

Juuri näin ;)


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Tilasitte siis ebaysta Columbukset? Sopiiko kysyä mitä tuli maksamaan?

Sopii kysyä...Maksoin tuosta omasta 560e kotiovelle toimitettuna. Hieman alle vuoden vanha, mukana oli gps-antenni ja kartat ladattuna kovalevylle. Omasta mielestä sain aika sopivaan hintaan. Lisäkustannuksia tuli tietysti tuosta uudesta gatewaysta(170e) ja kojetaulun kehyksestä(57e).

Kiitokset molemmille tiedosta. Nuo hinnat alkavat olemaan niin lähellä näitä witson-kopioita (~500e), että voi mieluummin katsella alkuperäistä Columbusta. Viitsitkö Male laittaa mulle tiedon myyjäliikkeestä vaikka yv:llä.

korpinen: Oma auto myös vuosimallia -06. Onko tuon uuden gatewayn tarkoitus ainoastaan estää akun tyhjeneminen? Ottiko liike rahaa koodauksesta?



Poissa korpinen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tilasitte siis ebaysta Columbukset? Sopiiko kysyä mitä tuli maksamaan?

Sopii kysyä...Maksoin tuosta omasta 560e kotiovelle toimitettuna. Hieman alle vuoden vanha, mukana oli gps-antenni ja kartat ladattuna kovalevylle. Omasta mielestä sain aika sopivaan hintaan. Lisäkustannuksia tuli tietysti tuosta uudesta gatewaysta(170e) ja kojetaulun kehyksestä(57e).

Kiitokset molemmille tiedosta. Nuo hinnat alkavat olemaan niin lähellä näitä witson-kopioita (~500e), että voi mieluummin katsella alkuperäistä Columbusta. Viitsitkö Male laittaa mulle tiedon myyjäliikkeestä vaikka yv:llä.

korpinen: Oma auto myös vuosimallia -06. Onko tuon uuden gatewayn tarkoitus ainoastaan estää akun tyhjeneminen? Ottiko liike rahaa koodauksesta?

En ainakaan huomannut siitä muuta hyötyä, koska kaikki toiminnot toimi myös vanhalla gatewaylla. Tuo akun tyhjeneminen oli minulla syy vaihtoon.
Koodauksesta ja gatewayn vaihdosta paikallinen merkkiliike veloitti 80e ja aikaa meni noin pari tuntia.