vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kesärenkaat & vanteet, hyvissä ajoin.

Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
Mites nuo Toyon kumit kuluu eli kaveri jonka kanssa oon tilaamassa niitä kertoi lukeneensa joltain toiselta foorumilta, että Toyoilla on tapana kulua tyyliin yhdessä-kahdessa kesässä aika loppuun. Ja kyse oli normaaliajosta. Radallahan renkaat luonnollisesti kuluu vähän nopeampaan tahtiin.
Eli Toyon omistajilta/omistaneilta kokemuksia

Itse ajoin viime vuonna Toyo:lla huhtikuun alusta marraskuulle ja pintaa on jäljellä kahdessa 7mm ja kahdessa 5mm. Ero johtuu siitä, että olivat alkuun etuvedossa ja sen jälkeen siirtyivät vasta nelikkoon. Radalla tuli käytyä kesän aikana kahteen kertaan.

Mielestäni nuo ovat kestäneet varsin hyvin.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Lainaus
Mites nuo Toyon kumit kuluu eli kaveri jonka kanssa oon tilaamassa niitä kertoi lukeneensa joltain toiselta foorumilta, että Toyoilla on tapana kulua tyyliin yhdessä-kahdessa kesässä aika loppuun. Ja kyse oli normaaliajosta. Radallahan renkaat luonnollisesti kuluu vähän nopeampaan tahtiin.
Eli Toyon omistajilta/omistaneilta kokemuksia

Itse ajoin viime vuonna Toyo:lla huhtikuun alusta marraskuulle ja pintaa on jäljellä kahdessa 7mm ja kahdessa 5mm. Ero johtuu siitä, että olivat alkuun etuvedossa ja sen jälkeen siirtyivät vasta nelikkoon. Radalla tuli käytyä kesän aikana kahteen kertaan.

Mielestäni nuo ovat kestäneet varsin hyvin.

Juu no niin mä vähän arvelinkin. En oikein ymmärrä minkä takia hyvä rengas ei kestäisi siinä missä muutkin renkaat.
Kiitos Tanelille vastauksesta ja jos muillakin on kokemuksia niin mieluusti luen niistä lisää.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
eihän niillä renkailla tarvii ajaa ku max. 2 kesää.. emmä ainakaan rupee riskejä ottamaan ku se kumi-seos kovettuu jo 2 kesässä aika paljon ni 3 kesänä ne on jo aika liposet. :P
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
eihän niillä renkailla tarvii ajaa ku max. 2 kesää.. emmä ainakaan rupee riskejä ottamaan ku se kumi-seos kovettuu jo 2 kesässä aika paljon ni 3 kesänä ne on jo aika liposet. :P
Kyllä mä olen aina vähintään kolme kesää pärjännyt kesäkumeilla. En ole sillätavalla huomannut eroa pidon kannalta. Toisin on taas talvirenkaissa. Nykyiset talvikumit on nyt kolmatta talvea alla ja tämän talven ensiajokilometrien aikana huomasi et pito ei todellakaan ole enään parhaimmasta päästä. Nastat on kyllä tallella mutta ilmeisesti kumi on sen verran kovettunutta, että pito on selkeästi huonontunut.
Tämä kommentointi talvinakeista ei nyt liittynyt kesäkumi-aiheeseen mutta kuitenkin.
Ps. Edelleen kokemuksia Toyoista kaivataan, tilaus lähestyy  ;)


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Kesto riippuu paljon ajomäärästä...

Mulla oli samat Toyon T1-R:t kokoa 195/40r16 viime vuonna vaihtelevasti molempien autojen alla.
En ole ihan varma paljonko kilometrejä kertyi mutta jos sanon 20tkm niin se ei voi heittää kauas. Tuohon mahtui kaksi ratapäivääkin.
Pintaa taitaa olla n.6mm vielä jäljellä, joten mun ajolla nuo kestää ainakin sen kaksi kesäkautta.

Tuossa Toyon renkaassa on mun mielestä paras hinta-/laatusuhde mitä mulla on ollut. Suht hiljainen, pehmeä ja erittäin pitävä.

Ensi kesänä nuo samat renkaat menee toisen auton alle ja toiseen tulee luultavasti Falkenin 912:set.


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
No mulla oli alla viime kesänä Toyot 33tkm ja nyt niissä on pintaa jäljellä 3mm, normi ajoa sekä yhdet ratapäivät ja kymmekunta lähtöä vartilla joten sanoisin niiden kestävän aika hyvin.

Kokonakin oli kohtuu matala 205/35/18.

Mun mielestä hyvät kumit.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Eiköhän nuo sitten mene tilaukseen. Täytyy vain ensin lähettää s-postia liikkeeseen ja kysyä, että onhan ne renkaat suht tuoreita. Myöskin palautus/vaihto-oikeudesta täytyy kysyä. Siis tietenkin käyttämättömille renkaille.
Mitä muuten ootte mieltä. Kun nyt tilaan sieltä ne 225-leveet ja ajattelin liikkeessä testata ensin yhdessä nurkassa, että tuleeko liikaa ulos, niin saako renkaasta vielä sen jälkeen ns. käyttämättömän näköisen jos se täytyy vaihtaa? Eli nehän laittaa jotain moskaa siihen kumiin, niin lähteekö ne pois ja jääkö asennuksesta jotain jälkiä kumiin?


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Eiköhän nuo sitten mene tilaukseen. Täytyy vain ensin lähettää s-postia liikkeeseen ja kysyä, että onhan ne renkaat suht tuoreita. Myöskin palautus/vaihto-oikeudesta täytyy kysyä. Siis tietenkin käyttämättömille renkaille.
Mitä muuten ootte mieltä. Kun nyt tilaan sieltä ne 225-leveet ja ajattelin liikkeessä testata ensin yhdessä nurkassa, että tuleeko liikaa ulos, niin saako renkaasta vielä sen jälkeen ns. käyttämättömän näköisen jos se täytyy vaihtaa? Eli nehän laittaa jotain moskaa siihen kumiin, niin lähteekö ne pois ja jääkö asennuksesta jotain jälkiä kumiin?

rengas on uusi niin kauan ku sillä ei ajeta :P se että jos renkaaseen jää asennusrasvaa niinkun varmasti jää ni se ei vaikuta siihen onko se käytetty rengas. jokainen näkee renkaasta jos sillä on ajettu vaikka 100km. ne "nappulat" on lähtee kuviosta ensimmäisten 50km ajon jälkeen. se on varsin hyvä todiste siitä että on uusi rengas ku ne "nappulat" on vielä kuviossa.
asennuksesta ei kuulu jäädä jälkiä renkaaseen jos vanteelle asennus tehdään oikein. väärin asennettuna se kumi on pilalla kaikissa tapauksissa.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kyllä varmasti...jos on huono tuuri eikä myyjäliike ole ajan tasalla niin saatat saada 4-5 vuotta vanhat renkaat. Mutta epäilen erittäin suuresti että tuoltakin saa viime vuoden renkaita. Voihan sen varmistaa emailitse, jos epäilee.
Vaikka tuo Toyon malli olisi 9 vuotta vanha (en tiedä) mutta kyllä se Nangangin voittaa... Tää on vain mun mielipide.
Ite tilaan huomenna Toyot Englannista. :)
Jokos tilailit/tuliko perille? Paljonko kustansi yhteensä?


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
En ole vieläkään tilannut. Kaveri halusi tilata samaan syssyyn renkaat itselleen, joten niitä arpoessa on mennyt aikaa...
Itsekin vielä kahden vaiheilla mitkä renkaat tilaan.
Aika nopeasti tässä pitää kuitenkin toimia, kun kevät puskee päälle ja hinnat nousee.


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
4 rengasta tuli, 3 eri rungolla ja 06 - 08 leimoilla..  :(  ...just niinkuin arvelin!! ;D
Octavia II vRS TDi -08   




Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Lainaus
4 rengasta tuli, 3 eri rungolla ja 06 - 08 leimoilla..
Mitä tilasit? 3 eri rungolla??? Lähetä takas...


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
^No sillä sinänsä mitään merkitystä ole näin kauppaan ja takasin ajellessa.. Tulihan testattua! 8)
Octavia II vRS TDi -08