vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

RS 2.0tfsi ostossa

Poissa JesseK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Terve!

Paria muutakin topiccia jo selasin mutta aattelin vielä kysyä..

Katselin tuommosia rs:siä ja silmään sattukin sopiva.

Eli vuosimallin -06 octavia rs, ajettu 163tkm. Mitä kaikkea kannattaa katsoa tarkempaan kun menee kauppoja hieromaan?

Auto on jonkinnäkösen välimatkan päässä mutta sain tuttuni käymään koeajamassa. Ajolleen kuulema hyvä, ei älyttömiä ylimääräsiä ääniä koneesta. Kytkintä ihmetteli että ottaa yllättävän alhaalta, lienekkö tiensä päässä?

Moottorilämpöjä ei ollut nostanu kun parkissa 90c, pikaisella googlailulla epäilen termostaattia.

Lämmityslaitteesta kuulunut pientä sirinää..

Jakopääremontti tehdään liikkeen piikkiin vielä, kannattaako vaihdattaa samalla muuta?



Poissa yarkko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Hei.

Äkkiseltään tuli mieleen, että onko joku (kenties vaimo?) myymässä mun räsää kun kilometrit, vm & termostaatin "ongelma" näytti osuvan niin täydellisesti yhtälöön.  ;D

Itse ostin vuonna 2013 oman RS (-06) Tampereelta 124tkm ajettuna ja kävin tietysti koeajamassa auton. Ihan perus nitinää ja natinaa kuuluu ohjaamoon, mutta eipä se siinä kiimassa haitannut ollenkaan (eikä tänä päivänäkään). Testasin et kaikki toimii ja eipä siinä muuta. Peruutin esim renkaat linkussa parkkiksella ja kuuntelin oliko vetolaitteissa häikkää (toisen suojakumi oli vaihdettu tuolloin) ja nuohan toimii edelleenkin todella hyvin. Kestävä kone 2.0 TFSI ja syö jonkin verran öljyä. Youtubesta / täältä löytyy todella paljon hyviä vinkkejä jos jotain on vialla autossa ja haluaa itse asian ratkaista. Riippuu kyllä ihan pakkasesta ja päivästä mitä autossa on vialla mut aika huoltovapaa oma yksilö ollut. Mitään suurempaa ei ole tarvinnut tehdä kun perus jakopää. Ja vinkiks et jos hommaat tuon skodan niin suosittelen teetättämään termostaatin vaihto samalla ni ei mene jäähdytinnesteisiin&työtunteihin niin paljon rahaa (eli tuplat). Itsellä lämmöt seilaa kuormituksesta riippuen 78-88'c välillä ja varasin ajan termarin vaihtoon kun sen verran mielenkiintoisessa paikassa se sijaitsee. Vag-com + obd2 piuha on säästäny varmaan monta sataa euroa eli semmonen kannattaa hommata myös.

Saatan itsekin laittaa auton myytäväksi lähitulevaisuudessa kun hieman uudempi & combi mielessä. Tsemii kaupoille.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2017, 05:25:08 ip kirjoittanut yarkko »


Poissa JesseK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Hei.

Äkkiseltään tuli mieleen, että onko joku (kenties vaimo?) myymässä mun räsää kun kilometrit, vm & termostaatin "ongelma" näytti osuvan niin täydellisesti yhtälöön.  ;D

Itse ostin vuonna 2013 oman RS (-06) Tampereelta 124tkm ajettuna ja kävin tietysti koeajamassa auton. Ihan perus nitinää ja natinaa kuuluu ohjaamoon, mutta eipä se siinä kiimassa haitannut ollenkaan (eikä tänä päivänäkään). Testasin et kaikki toimii ja eipä siinä muuta. Peruutin esim renkaat linkussa parkkiksella ja kuuntelin oliko vetolaitteissa häikkää (toisen suojakumi oli vaihdettu tuolloin) ja nuohan toimii edelleenkin todella hyvin. Kestävä kone 2.0 TFSI ja syö jonkin verran öljyä. Youtubesta / täältä löytyy todella paljon hyviä vinkkejä jos jotain on vialla autossa ja haluaa itse asian ratkaista. Riippuu kyllä ihan pakkasesta ja päivästä mitä autossa on vialla mut aika huoltovapaa oma yksilö ollut. Mitään suurempaa ei ole tarvinnut tehdä kun perus jakopää. Ja vinkiks et jos hommaat tuon skodan niin suosittelen teetättämään termostaatin vaihto samalla ni ei mene jäähdytinnesteisiin&työtunteihin niin paljon rahaa (eli tuplat). Itsellä lämmöt seilaa kuormituksesta riippuen 78-88'c välillä ja varasin ajan termarin vaihtoon kun sen verran mielenkiintoisessa paikassa se sijaitsee. Vag-com + obd2 piuha on säästäny varmaan monta sataa euroa eli semmonen kannattaa hommata myös.

Saatan itsekin laittaa auton myytäväksi lähitulevaisuudessa kun hieman uudempi & combi mielessä. Tsemii kaupoille.

Sanoinkin jo liikkeeseen että termarihan menee sitten samalla vaihtoon jakorempan aikana..

Lauantaina ois tarkotus mennä kattomaan autoa.

Saa niitä kohteita ehdottaa edelleen jos tulee jotain mieleen.

Onko muuten minkälaisia koriltaan nämä, alkaako ruostua helposti vai onko sinkkikori?



Poissa JesseK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Mulla olis tommonen myynnissä.

https://www.tori.fi/vi/35099263.htm

Eipä enää tarvetta ole.

Tuli haettua aloitustekstissä ollut auto pariviikkoa sitten!


Poissa rawpower

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Morjens,

Tuli nyt auton hankinta ajankohtaiseksi ja skoda octavia on ollut mielessä jo pidempään. RS Malli kiinnostaa ja nettiautosta tuommoisia 2007 vuosimallin Rs löytyisi useampi budjettiin sopivia yksilöitä.

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/9102453

Tämmöinen ois nyt kiikarissa.

- Jakopää siis on tässä mallissa hihnalla. . Vaihtoväli ilmeisesti 90000/6v? vai jopa 180tkm/6v?
- Nokka-akselin kiristin näissä vissiin pettää ja ketju venyy jolloin kone alkaa kuullostaa diisseliltä. Korjaus 600-1400€ riippuen paikasta?

Mitenkäs öljynkulutus? Mikä on normaalia? Myyjä kertoi kulutuksen olevan noin 1-2 litraa/10tkm Kuulostaa aika paljolta?
- Mistä öljynkulutus johtuu? MÄnnänrenkaat?
- Miten tämä korjataan vai korjataanko ollenkaan? Hinta?
- Uskaltaako tämmöisen laittaa vai pitääkö pelätä konevauriota öljynkulutuksen lisääntyessä.

Auto toimii moitteettomasti ja on todella siistissä kunnossa. Tehot tallella ja ajettavuus loistava
Huoltokirjan mukaan 15tkm huoltovälejä noudatettu. Muutoinkin autoa laitettu viimeisen päälle.

- Harmittaa kun loistava auto pilattu huonolla koneella..

Jos joku viitsisi vastailla niin olisin todella kiitollinen