vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

RS:n öljynvaihto "sisäänajon" jälkeen

Silverback

  • Vieras
Mitähän mahtaa kustantaa Räsään öljynvaihto?
Mittarissa nytten 5200, ja ajattelin että vois kohta laittaa öljyt vaihtoon. Samalla käynnillä vikakooditkin pyytää katsomaan.

?-ljyt+suodatin+vikakoodit... Veikkaan 80-120€, joskus muinoin "pikkuliike" otti vikakoodien tsekkauksesta 20€..
Itsellä 15 500 km mittarissa ja samoilla öljyillä mennään  ;D toki 1,5L on joutunu lisäämään..


Poissa Litti

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 234
    • Profiili

Kevääällä vaihdatin öljyt ja suodattimen merkkiliikkeessä ja hinta oli juurikin tuo 120 €.

- Litti
Citigo 75 Dynamic


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Sen verran OT että tuskin joudun vikakoodien luvusta maksamaan. Kun takuunalainen auto, ja muutaman kerran lyönyt vikavaloa mittariin mutta hävinnyt.
VRS


Poissa Temmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Tulossa Ocu III Combi vRS
    • Profiili
Mulla ainakin katsoivat vikakoodit ilmaiseksi keväällä, kun kävin narisemassa Mutasella joulukuusen valoista ja takapään narinasta.

?-ljytkin tuli vaihdettu 30k km hujakoilla (26700km), olkoon nyt virallisesti sisäänajot tehty  :D Mutasella Joensuussa hintaa tuli 251€ öljyt ja suodattimet, tyyristä on, mutta olkoon.
Tulossa Corrida Red Octavia III Combi vRS 2.0TSI man.

- ex. vRS Fabia 1.4TSI DSG7 (2010)


Poissa vanhus

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 49
    • Profiili
Mulla myyjä sanoi etä kannattaa vaihtaa öljyt vuoden ajon jälkeen,
ovat kuulema aika mustat.
Noi öljythän voi vaihtaa itsekkin vai meneekö takuu jos jotain moottori ongelmia tulee.
Näyttäs olevan suodatin lohkon yläosassa ja laturi heti alapuolella?Eli laturin suojaus on paikallaan.
Kerran aukaistu konepelti mutta tämmöinen muistikuva on.



Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
No "myyjien" puheisiin ei kannata perusttaa mitään. Se myyjä ei yleensä ole mikään "ammattilainen". Ne puhuu puuta heinää! Toivottavasti kukaan ei ota nokkiinsa!
 Ei Skodaan liittyvä: Myyjä sanoi että, kutosvaihteen saa vaihtaa vasta 100: sen vauhdissa vaikka vaihdeopastin kertoo sen vaihdon tarpeen 75 vauhdissa. Auto karstottuu muute, sanoi myyjä ja sitten rupee kuluttaan polltoainetta. No 95 vaudista kun  vaihto vitoselta -6:selle niin kulutus tippui 1,5 litraa cruiserin hetkellisellä/kulutus näytöllä. No karstottuhan turboton uusi auto jossei koskaan anna kenkää! Itse kyllä ajelen räsällä 1300 /rpm nopeuksilla tasasta suoraa ja D:kin oppii siihen. Mutta sitten kun taas kiihdyttelee niin laatikko pitää isoja kierroksia D:lläkim jonkun aikaa


Temmillä 30t:km huolto 251? On halvimmasta päästä. Etelässä voi joutua maksamaan 350, jos ei vertaile!


Silverback

  • Vieras
Mulla myyjä sanoi etä kannattaa vaihtaa öljyt vuoden ajon jälkeen,
ovat kuulema aika mustat.
Noi öljythän voi vaihtaa itsekkin vai meneekö takuu jos jotain moottori ongelmia tulee.
Näyttäs olevan suodatin lohkon yläosassa ja laturi heti alapuolella?Eli laturin suojaus on paikallaan.
Kerran aukaistu konepelti mutta tämmöinen muistikuva on.

Jos öljyt pitäis kerta vaihtaa vuoden välein, niin mullahan se tarkoittaa normaalia LongLife huolto-ohjelman noudattamista kun tulee vuodessa 30tkm  ;D
Ja joo, tosiaan se laturi on heti suodattimen alapuolella.. Jonkin sortin rätti vaan väliin kun suodatinta irrottelee..
Eikä mene takuu nykypäivänä jos itse vaihdat  :)

edit. joo ei ne myyjät ole mitään tekniikan ihmelapsia, poikkeuksia toki voi olla
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2011, 10:55:09 ip kirjoittanut Silverback »


Poissa vanhus

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 49
    • Profiili
Kyllähän nyky öljyillä ajaa vaikka satatuhatta kilometriä sen verran laadukkait kaikki varmaan ovat.
Mutta mitä tekee öljypohjan säteily lämmitin talvi pakkasella?
Kuuma ja kylmä kun kohdatessa luo kondessi vettä.
Vähän kaukaa haettu mutta keväällä öljyt ehkä kuiteskin kantsii vaihtaa.


Poissa Lexani

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Vedinkö ite pohjat?
Mittarissa 2100 ja öljyvalo alko vilkkumaan.. Melkein koko mukana tullut purkki meni sinne.
Pitää varmaan tarkistaa paljonko on jäljellä 4000 kohdalla.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Yli ?-ljyn kulutus on joko ohjelmointi virhe tai vika on turbossa (väljä akseli?). Moottori puolen (sylinterit, männänrenkaat tai muu vika 1/10000).


Poissa Keke78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 64
  • Faaabio
    • Profiili
Mulla ainakin katsoivat vikakoodit ilmaiseksi keväällä, kun kävin narisemassa Mutasella joulukuusen valoista ja takapään narinasta.

?-ljytkin tuli vaihdettu 30k km hujakoilla (26700km), olkoon nyt virallisesti sisäänajot tehty  :D Mutasella Joensuussa hintaa tuli 251€ öljyt ja suodattimet, tyyristä on, mutta olkoon.

Eli ekan huollon hinta on tuota 250 egen luokkaa mutasella?? Meille luvattii eka huolto ilmaseksi kun auton paperit jumitti 4kk liikkeessä ja sit kun viimein saivat ne rahoitusyhtiöön napsahti 4 erää kerralla maksuun. Ihan hyvä diili jos 250 egee sai tuosta hyvästä.


Poissa nikob

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 574
  • Fabia RS Combi Race Blue -11 & RS230 Steel Grey
    • Profiili
Nyt on Castrollin Long lifet koneessa. ?-ljyt vaihdettu 5400 paikkeilla. Ja suodatin.
VRS


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
No ehkä! ?-ljy kestää varmsti n.80 tonnia, mut on näissä ralli peleissä muutakin nähty"??+ (Vakio kuljetin).


Poissa repa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Itse vaihdatin tuossa vajaassa 16tkm kohdassa Castrolin Longlifet sisälle. Nyt mittarissa 18400km ja öljyvalo vilahti. Meinasin vaihtaa pois tuosta Longlife ohjelmasta, kun normaalisti vaihdatan öljyt 10-15tkm välein ja ei se Longlife ölppä ole sieltä halvimasta päästä.