vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HenTo

Sivuja: 1 2 3 ... 6
1
Fabia vRS II / Vs: Fabia 2 RS:n alustasarjat
« : Huhtikuu 10, 2011, 09:06:41 ap »
Ensimmäinen uusi RS farkku joka istuu omaan silmään. Aikaisemmin jotenkin laatikkofiilis jäänyt tuosta farkusta.

Näyttää huomattavasti paremmalta kuin vakioalusta. Nämä uudet Räsä Fabiat on kaikin puolin hienoja, mutta itseäni häiritsee "kapean" näköinen muotoilu edestä/takaa katsoessa. Alustasarja poistaa kapeutta hyvin. Leveetä vannetta ja pientä renkaan venytystä ja ET mahdollisimman pieneksi niin vois näyttää vielä paremmalta.

Tunpero, näyttäis olevan aika hyvin tilaa saada vanteita ulospäin 10 tai 15mm spacereilla...

2
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Huhtikuu 08, 2011, 07:26:02 ip »
Jaa ei tarvinutkaan vaihtaa vielä levyjä. Takalevyistä alotin niin heti tuli ongelmia eteen kun piti pärjätä "normi työkaluilla" :) Hyvin irtos navasta mutta mikäs avain tuohon jarrusatulaan käy kun ei näköjään pujahda välistä ulos ilman etteikö tarvis irrotella koko satulaa. Joku zxn/12kulma avain tai joku sellanen vissiin ?
Etulevyt/palat saat kyllä helposti paikoilleen, mutta takalevyjen vaihto on vaikeempi, tarvitsee erikoistyökalun että saat satulan irti, muuten et saa levyjä pois. Muistaakseni siellä satulan takana on sellanen iso torx-tyylinen pultti. Itse luovutin ja vaihdatin takalevyt huollon yhteydessä. Pelkät palat saa kyllä helposti vaihdettua taaksekin. Tsemppiä...

3
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / Vs: Bongaa vRS
« : Huhtikuu 01, 2011, 10:19:39 ip »
Tänään punainen Fabia RS Porvoossa Poliisitalon edestä ykssuuntasta katua väärään suuntaan  :-[ Toivottavasti tässä ei ollut klubin tarroja ikkunassa. 

4
Octavia vRS II / Vs: ohjelmointi
« : Maaliskuu 31, 2011, 03:10:53 ip »
Saa kyllä olla hyvä persdyno katsurilla, jos saa konttorin pihalla mitattua alle 20% tehoeron  ;D . Alavääntö paranee jonkun verran, mutta mitään hirveen hyviä kokemuksia ei vakiosta ole, kun olen ajanut sellaisella viikon verran ja siitäkin on aikaa. Monet vaan valittaa huonoa alavääntöä, mutta itelleni riittää jos vedot alkaa nousta siinä 1700 kierroksen kohtaa. EGR ohjelmoitiin ainakin mulla softauksen yhteydessä eli tapahtuu ohjelmallisesti, näin ainakin Karala siitä mulle mainitsi.
Bensaräsästä ei ole kuin päivän kokemus, sekään ei ollut ihan vakio, mutta ihan hyvä sijaisauto huollon ajaksi, eli tämä:
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/3602020 ulkonäöstä voi olla montaa mieltä...

mustaräsä: tilasitko BM Autosportista?

5
Octavia vRS II / Vs: Ohjelmointi
« : Maaliskuu 30, 2011, 03:22:35 ip »
Elikkäs ostin täs juuri Octavia RS dieselin. Onko kenelläkää kokemusta sen ohjelmoinnista? mites sen DPF suodattimen kanssa? tuleeko jotakin vikoja? jos tulee kummoisia ja onko kalleita vikoja ollut ?



Siirsin tämän viestin, kun aiheesta on jo topicci olemassa

Itselläni nyt RS TDI:ssä 130tkm mittarissa, joista ainakin 100tkm ajettu Karalan Softalla. Minkäänlaisia ongelmia ei ole softasta ollut, lukuunottamatta DPF:n polttoväli, joka muuttuu softauksen jälkeen 250-350km väliin. Kerran on partikkelisuodatinvalo syttynyt kun oli pitkään ajettu kaupungissa, mutta sammui heti kun pääsi motarille hetkeksi ajelemaan. Suutinvikojakaan kärryssäni ole ollut, tosin polttoainesuodatin vaihdetaan ja täytetään Fortella 30tkm välein, mikä saattaa pidentää suuttimien ikää.
Hyvänä puolena softalla on jonkin verran pienentyvä kulutus ainakin matka-ajossa, parantuva alavääntö sekä se että kiihdyttämistä voi jatkaa vielä 3000 kierroksien jälkeen niin että veto jatkuu hyvin punarajalle asti. Myös EGR on softassa säädetty niin kiinni kuin moottorin lämpötilat antavat myöten (ei nosta lämpöjä edes normeihin jos suljetaan kokonaan). Eli ei likaa konetta niin paljon likaisella imuilmalla.
Mitä kiihtyvyyteen tulee niin 7,5s 0-100 parempaan en ole päässyt kesärenkailla ja hyvällä asfaltilla, johtuen kovista pito-ongelmista 1 ja 2 vaihteella. Vääntöpiikki on aikamoinen 2000 kohdalla, onko se hyvä, siitä ollaan montaa mieltä, henkilökohtaisesti tykkään ;D

Jos ja kun pistän oman kärryn kohta myyntiin ja pistän uuden RS TDI:n tilaukseen niin se kyllä softataan melko varmasti.


6
Porvoo

7
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / Vs: Bongaa vRS
« : Kesäkuu 07, 2010, 12:23:26 ip »
Kyllähän se siiviili poliisien kärry on jos tälläistä tarkoitit:




Kuva otettu Perjantaina Malmin Poliisin pihalta, toinen noista on ainakin klubilainen ;D
Polizei dein partner vai miten se meni...

8
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / Vs: Bongaa vRS
« : Kesäkuu 07, 2010, 08:32:16 ap »
HenTo olitko parkissa perjantaina joskus n. 15.30-15.45 aikaan Kumpulantiellä ja siitä kurvasit sitten Mäkelänkadulle?  ::)

Olinpa hyvinkin, olit ilmeisesti itse sillä valkoisella Räsäsellä. Vanteista tunnistin että saattaa olla klubilaisia, kun muistelen nähneeni noi vanteet täällä jossain keskusteluissa.

9
Octavia vRS II / Kattokaiteiden poisto?
« : Huhtikuu 18, 2010, 10:41:58 ap »
Onko kellään tietoa miten tuosta farkusta saa otettua kattokaiteet pois ja minkälaiset reiät (kuinka monta) jää näkyviin. Kävi mielessä jos poistais noi kokonaan kun ei ole mitään käyttöä ja vois olla paremman näkönen ilman. Jos löydätte kuvia missä kaiteet poistettuna niin pistäkään esille.

10
Octavia vRS II / Vs: Vanteet, millaiset ?
« : Huhtikuu 08, 2010, 03:05:38 ip »
betamax: H&R:n säädettävä alusta, jossa säädöt aika maltilliset eli takaapää max korkeudella tällä hetkellä. Tosin takaluukussa aina yli 40kg työkaluja ja säädettykin sen mukaan. On ollut matalampikin mutta ajettavuus näillä Suomen teillä kärsii aika lailla (45tkm/vuosi).

kmj68: Hyvin sopii vanteesi kärryyn, mutta nyt kyllä nopeesti alustakauppaan ennen kuin saat korkeanpaikankammon ;D

11
Octavia vRS II / Vs: Vanteet, millaiset ?
« : Huhtikuu 08, 2010, 09:12:59 ap »
Uskomattoman paljon se 10mm näyttää tekevän.

Onko sulla kuvissa 225 vai 235-sarjan renkaat. Itelläni alla 225, ovat aavistuksen verran venytetyt.

12
Octavia vRS II / Vs: Vanteet, millaiset ?
« : Huhtikuu 07, 2010, 08:19:07 ip »
Kesäpallot tuli pistettyä alle. Tässä vertailun vuoksi 8,5x18 ET45. Ei raavi ja näyttäis olevan vieläkin vähän varaa ulospäin.




Lisää kuvia: http://s541.photobucket.com/albums/gg378/HenTo76/Octavia%20RS%20TDI/2010/

13
Octavia vRS II / Vs: Vanteet, millaiset ?
« : Maaliskuu 30, 2010, 09:43:41 ip »
Tilasin inter-actionin valmistamat bbs lm replicat  8x18 et45 tietääkö kukaan sopiiko tuohon alkuperäinen bbs keskimerkki ja mistä sellaiset voisi hankkia? Tässä vielä linkki vastaaviin vanteisiin http://www.kiiltovaunu.org/product_info.php?cPath=29_91&products_id=2435
Oon melko varma että noissa vanteissa on 68mm keskiöt eli eivät ole saman kokoiset kuin alkuperäisissä, käsittääkseni 70,6mm. Jos et ebaysta löydä niin kysäses täältä www.bmautosport.co.uk . Sieltä hommasin omani, eli ovat keskiöiden päälle kiinnitettävät merkit.


14
Octavia vRS II / Vs: Vanteet, millaiset ?
« : Maaliskuu 23, 2010, 10:47:10 ip »
Tälläset BBS LM replicat tuli hommattua, kokoa 18x8,5 ET45. Kun ei alkuperäisiin ole varaa :'(


15
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Marraskuu 21, 2009, 09:02:55 ap »
Mikäs muuten on EBC Red ja Green (eikös niitä vihreitäkin ole) Stuff palojen ero noin niinkun käytännössä?

Sporttiauton sivuilla on hyvin selostettu EBC-tuotteiden ominaisuuksista ja yhteen sopivuuksista.

Sivuja: 1 2 3 ... 6