vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HenTo

Sivuja: 1 2 3 4 ... 6
16
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Marraskuu 21, 2009, 12:27:00 ap »
Eilen UPS kiikutti paketin ovelle ja tänään askartelin etupään jarrut paikoilleen ja huomenna jatketaan takapään kanssa...
Kuva  setistä:


17
Auton hoito / Vs: Kokemuksia kestopinnoitteista?
« : Marraskuu 15, 2009, 08:40:07 ap »
Itse tuli kanssa ostettua tota Auto Glymin HD waxia ja kyllä heti arvellutti että onko mitään järkeä maksaa vahapurkista 70€, mutta Pineline pesun ja vahauksen jälkeen olin kyllä erittäin tyytyväinen tulokseen. Ainakin mustaan autoon toimii hyvin, kestävyydestä ei vielä mitään tietoa. Kiiltoa lisää myös 1,5 vuotta sitten tehty Finikor Brilliant kestopinnoite käsittely, mutta ei sekään estä pienien lakkapinnan naarmujen tulemista...

18
Octavia vRS II / Vs: pyörälaakeri
« : Marraskuu 09, 2009, 08:31:23 ip »
Etupyöränlaakerit vaihdettiin muistaakseni 60 tkm kohdilla ja takalaakerit taitaa olla vielä alkuperäiset, ellei edellinen omistaja ole vaihtanut niitä ennen 46tkm. Itse en kyllä huomannut mitään ääntä, mutta rengas ylös nostettaessa tuntu välystä. Onneksi remppa meni vielä takuuseen.

19
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Marraskuu 09, 2009, 08:23:40 ip »
Hento -> Ei tarvi mitään erikoistyökaluja. Ihan normi työkaluilla pärjää.
Edessähän on jarrun mäntä vain painetaan sisään ja takana kierretään. Ei muuta ihmeellistä.

Ex-Mondeossani oli kanssa kierrettävät jarrumännät takana, joihin tosiaan oli sellanen oma työkalukin, mutta sai kyllä kierrettyä isoilla pihdeillä sisään. Tosin ensin en tiennyt että pitää kiertää ja puristelinkin niitä hiki otsassa ja ihmettelin että onpas pahasti männät jumissa ;D . Nyt vaan odotellaan että saadaan osat niin pääsee ruuvaamaan.
Itelläni ei ole omakohtasia kokemuksia EBC-jarruista, mutta aika paljon olen kuullut  positiivista palautetta, eiköhän ne alkuperäsille pärjää...

20
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Marraskuu 09, 2009, 04:17:19 ip »
Mites, oletteko itse tehneet jarrurempan? Tarvitseeko mitään erityistyökaluja esim. mäntien sisään saamiseksi jne. vai onko ihan helppo homma. Ex-autoissa melkein aina tehnyt rempat itse, mutta Ocun jarruihin en ole vielä tutustunut. Vinkkejä ja niksejä otetaan vastaan...

21
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Marraskuu 07, 2009, 10:16:57 ap »
No niin, tuli tilattua koko setti Camskillista, eikä hintaakaan tullut kuin 418€ kuluineen. Mielestäni aika passeli hinta jos miettii paljonko alkuperäiset osat vastaavana settinä olis maksaneet. Toivottavasti loppuu jarrujen vinkuminen  ;D

22
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Marraskuu 06, 2009, 10:53:25 ap »
Itse tilasin http://www.camskill.co.uk ja matkahuollosta nouto.

Tässä olis hinnat kyseiselle setille Camskillistä:



Tässä Larkspeedin hinnat ja samalla koodi takalevyille. Postikuluja en saanut suoraan selville.

SKODP31517CR44          EBC Redstuff Brake Pads - Front                            £70.00    
SKODP31518CR52          EBC Redstuff Brake Pads - Rear                             £60.00        
D248GD1386D               EBC Turbo Grooved Brake Discs (Vented) - Front      £140.00        
D248GD1410E               EBC Turbo Grooved Brake Discs (Solid) - Rear           £95.00     


23
Octavia vRS II / Vs: Jarrujen päivitystä
« : Marraskuu 05, 2009, 01:58:31 ip »
Mistäs olette näitä EBC settejä tilanneet, olis tulossa 80tkm huolto niin voisivat samalla päivittää jarrut kuntoon.

24
Nyt olis talvivanteet hakusessa, onko kokemuksia tai varmaa tietoa mahtuuko 17x7.5 ET35 ja 225/45/17. Käsittääkseni vanne ei tule kuin 2mm ulommas kuin 18X8.5 ET50, mutta näissähän rengas venyy vähän sisäänpäin. Niin ja alustahan on säädettävä ja aika matala. Niin ja autohan on Ocu RSII combi...

25
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / Vs: Bongaa vRS
« : Elokuu 03, 2009, 01:29:53 ip »
Tuli tuossa lauantaina maastofillarilenkillä ajettua (Ruovedellä) Haukkajoen kämpän pihan poikki, kohti Haukanhietaa.

Pihalla raksutti musta farkku -RS, etuoviin oli liimattu vRS -merkit. Lieneekö asialla ollut joku palstalainen? Koffilaatikko oli pihallaistujalla ainakin taktisesti käden ulottuvilla...  ;D



Todellinen Bongaus ;D, ei voi kyllä muuta sanoa. Miten kaikista mahdollisista bongauspaikoista juuri Haukkajoki, jonne kaveriporukassa kokoonumme vuosittain viettämään "erittäin" alkoholipitoista viikonloppua, niin sattuu paikalle pyöräilijä ja vielä klubilainen. Paikkahan on keskellä ei mitään.
Auto oli käynnissä akun latauksen vuoksi (toimii rokkikoneena tapahtumassa). Muistan kyllä pyöräilijän joka ylitti saunan viereisen puron sillan, kun siellä makasi kööri juopuneita ja alastomia äijiä saunomassa ja parantamassa maailmaa.

Nyt täytyy kyllä myöntää että pikkasen hävettää :-[

26
Octavia vRS II / Vs: Teho-ongelma - apua kaivataan
« : Kesäkuu 30, 2009, 09:19:24 ap »
Itselläni myös Karalan softa ja nykimisongelmia oli vuodenvaihteessa kun ostin auton (46tkm). Välillä tuo DPF-valo tai moottorivalo sytty kun ei enään päässyt suorittamaan polttoa kunnolla. Korjaus kyseiseen ongelmaan oli tämä (lainaus vikalistaus osiosta):

Lainaus
RS TDI kävi takuuhuollossa kun moottorivalo syttyi aina satunnaisesti, yleensä käynnistyksen yhteydessä. Valo jäi yleensä päälle yhdeksi päiväksi ja kuittaantui monesti taas käynnistyksen yhteydessä. Outoa nykimistä oli välillä tasakaasulla.

vika: 01137/P0471, Pakokaasun painetunnistin 1-G450 (epäuskottava signaali).
Vian korjaus: avoin kampanja tekemättä 26E6 (painetunnistimen vaihto uuteen malliin+ ohjelmapäivitys)
Samalla päivitettiin muutenkin uusimat softat.

Sinne meni Karalan softa  :'(, no olihan se tiedossa, eikä muutakaan vaihtoehtoa ollut. Torstaiksi on aika varattu Karalalle niin tekee uuden päivitetyn ohjelman, kustantaa 100€.

Tämän jälkeen nykiminen loppui lukuunottamatta jos DPF-poltto on päällä jä satut olemaan liikenneruuhkissa tai liikennevaloissa niin pintakaasulla esiintyy tätä pientä nykimistä/kaasupolkimen tunnottomuutta. Myös matka-ajossa huomaa aina kun poltto on päällä niin moottorin/pakoputkiston ääni muuttuu möreämmäksi tai kumisevaksi. Näitä polttojakin esiintyy mielestäni huomattavasti useammin kuin vakiosoftalla, matka-ajossa n.250-300 km välein, kaupunkiajossa tai raskaalla kaasujalla jopa 150-200 km välein. Tyhjäkäynti ollut aina tosi hiljanen ja tasanen. Joskus harvoin vakionopeudensäädin ei toimi vaikka vaihdettu, vika poistuu käynnistämällä auto uudestaan, liittyykö lastutukseen ???

Nyt mittarissa n.70tkm, eikä muita ongelmia ole esiintynyt. Tosin ajan suurimmaksi osin matka-ajoa ja miettinytkin että pelkällä kaupunkiajolla vois mennä hermo ton ...tanan DPF:n ja Karalan softan kanssa.
 

27
Mullakin oli ongelmia Ocu II RS TDI:n pyöränkulmien kanssa, itseasiassa kulmat oli suurinpiirtein kohdallaan, mutta takapyöristä toinen oli hieman yli pyöränkaaren ja toinen jäi normaalisti sisään (18x8,5 ET50)??? Heittoa oli niin paljon että näki aivan selkeästi ihan auton takaa katsottaessa (n.1,5cm). Autossa H&R korkeussäädettävä alusta. Sitä ihmeteltiin useampaan otteeseen Hertsikan Laakkosella muiden huoltojen yhteydessä, mutta eivät keksineet syytä moiseen.
Nyt sitten jätin auton päiväksi heidän ihmeteltäväksi pelkästään tämän takia. Syykin löytyi, taka-apurunko ei ollut ilmeisesti tehtaalta lähtien oltu keskitetty kunnolla, joutuivat keskittämään sekä sätäämään kulmat kahteen kertaan ennen kuin saivat kuntoon. Taas kerran loistavaa palvelua kyseisestä paikasta. Itse jouduin maksamaan kulmien säädön 150€ koska kulmat eivät olleet ihan kohdallaan huoltoon tullessa ja loput meni takuuseen joka ikävä kyllä loppuu tässä kuussa :'(

28
Octavia vRS II / Jarrujen päivitystä
« : Kesäkuu 04, 2009, 09:26:42 ip »
Eli tarkoitus olis vaihtaa levyt ja palat uusiin(eteen ja taakse), mutta parempiin kuin vinkuviin orkkiksiin. Minkäslaista levyä/palaa olette vaihtaneet ja mistä kannattaa tilailla. Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos!


29
Octavia vRS II / Vs: Melua pois minimityöllä?
« : Kesäkuu 04, 2009, 08:55:53 ip »
Itselläni eristysprojekti ollut jäissä vähän aikaa, mutta tilanne tällä hetkellä on se että kontti ja etuovet eristettyinä, takaovet tekemättä. Omasta mielestäni etuovien eristys kyllä vähensi "renkas suhinaa" aikalailla.
Rocktavia, et varmaan huomaa eroa kun sulla käsittääkseni etuovet vielä eristämättä. Sieltä se suhina tulee ainakin edessä istuessa.

Mutta ei nämäkään muutokset vielä Octaviaa hiljaiseksi tee, ärsyttää suunnattomasti  >:( toi etupäästä tuleva runkoäänet 18" renkailla. Huonolla asfaltilla kuuloistaa kun ajaisi pelkillä vanteilla jo 50 vauhdissa. Tämän runkoäänien kitkemiseksi ei varmaan ratkaisua löydy kuin vaihtamalla 16" fillarit alle. Mun mielestä huono selitys että suurimmassa osassa VAG-konsernin tämän kokoisissa autoissa on sama juttu (Golf, Leon jne...). Faijahan vaihtoi kuukauden vanhasta L&K Ocusta 17"-> 16" kun ei jaksanut kuunnella tuota jyrinää ja ero oli huomattava. Tosin jälkeenpäin eristettiin myös kontti.

Mites te joilla on 19 tuumaset Ocu II:n alla, onko ajomukavuudessa/rengasmelussa iso ero 18 tuumasiin verrattuna?

Ohhoh tulipas vuodatettua ;D, oonkohan mä huonolla tuulella :D

30
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / Vs: Bongaa vRS
« : Toukokuu 26, 2009, 08:50:38 ip »

Klubitarrakin olisi ikkunassa, mutta kun ei niitä näköjään saa vaikka liittyy jäseneksi ja vaikka vielä erikseen jälkeenpäin pyytää :'(

Kyllä ne tarrat on tulossa. Meillä on vain hieman logistisia ongelmia  :'(
Joo ei tässä nyt oikeesti olla itku silmässä, tuli vaan mieleen tässä yhteydessä kun autoja bongaillaan. Tulihan testattua että perustajajäsenet/adminit seurailee näköjään tarkkaan näitä meidän turinoita, hyvä niin ;)

Sivuja: 1 2 3 4 ... 6