vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

ohjelmointi

Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Vihdoin sain ocuun ohjelman, kaikkien mutkien kautta  :)
Kummallisen pirteä auto oli täysin vakionakin.. antoi dynossa 220hp ja 325nm, siis vakiona.
Nyt 255hp ja vääntö hieman epäselvä mutta jotain 375 luokkaa. Katsotaan miten kestää.


Poissa Jii

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
http://www.optimoiautosi.fi/

Kaveri on ollut vähän aikaa jälleenmyyjänä tuossa hommassa. Helppo ja suht halpa toimenpide.
Itse en ole vielä ehtinyt optimoida, mutta toisen kaverin autoon (MB) tuli kuulemma kivasti lisää tehoa :)


Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Kyllä sen lisätehon tuntee selvästi. Vastaa kaasuun aivan eri tavalla ja varsinkin yläkierroksilla eron huomaa.
Vielä kun saisi kesä renkaat alle ja kaiken tehon tienpintaan niin pääsisi todella kokeilemaan  :)


Poissa Väpä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 60
    • Profiili
Tekis pikkasen mieli tilata tollanen bsr ppc v3, tollahan voi vaihdella vakio ja viri softan välillä joten näkeekö ne huollossa että ecua on sörkitty ja näin ollen ei ole takuuta ?
Saab 9-3 Aero 2.8t V6 300hv/490nm  8)


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Elikkäs ostin täs juuri Octavia RS dieselin. Onko kenelläkää kokemusta sen ohjelmoinnista? mites sen DPF suodattimen kanssa? tuleeko jotakin vikoja? jos tulee kummoisia ja onko kalleita vikoja ollut ?



Siirsin tämän viestin, kun aiheesta on jo topicci olemassa

Itselläni nyt RS TDI:ssä 130tkm mittarissa, joista ainakin 100tkm ajettu Karalan Softalla. Minkäänlaisia ongelmia ei ole softasta ollut, lukuunottamatta DPF:n polttoväli, joka muuttuu softauksen jälkeen 250-350km väliin. Kerran on partikkelisuodatinvalo syttynyt kun oli pitkään ajettu kaupungissa, mutta sammui heti kun pääsi motarille hetkeksi ajelemaan. Suutinvikojakaan kärryssäni ole ollut, tosin polttoainesuodatin vaihdetaan ja täytetään Fortella 30tkm välein, mikä saattaa pidentää suuttimien ikää.
Hyvänä puolena softalla on jonkin verran pienentyvä kulutus ainakin matka-ajossa, parantuva alavääntö sekä se että kiihdyttämistä voi jatkaa vielä 3000 kierroksien jälkeen niin että veto jatkuu hyvin punarajalle asti. Myös EGR on softassa säädetty niin kiinni kuin moottorin lämpötilat antavat myöten (ei nosta lämpöjä edes normeihin jos suljetaan kokonaan). Eli ei likaa konetta niin paljon likaisella imuilmalla.
Mitä kiihtyvyyteen tulee niin 7,5s 0-100 parempaan en ole päässyt kesärenkailla ja hyvällä asfaltilla, johtuen kovista pito-ongelmista 1 ja 2 vaihteella. Vääntöpiikki on aikamoinen 2000 kohdalla, onko se hyvä, siitä ollaan montaa mieltä, henkilökohtaisesti tykkään ;D

Jos ja kun pistän oman kärryn kohta myyntiin ja pistän uuden RS TDI:n tilaukseen niin se kyllä softataan melko varmasti.



Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Hento: Säätikö ne siellä karalalla valmiiksi tuon egr:n? mites toi katsastus menee lastulla läpi? Onko huomattava ero ala väännöissä? Oon suunnitellu tota karalan lastua mun 08 tdi räsään jolla rullattu 123tkm! mut vähä viel kahen vaiheilla!!! ps. tänää tuli tuolta brittien saarelta LM spoket 19x8,5"!!


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Saa kyllä olla hyvä persdyno katsurilla, jos saa konttorin pihalla mitattua alle 20% tehoeron  ;D . Alavääntö paranee jonkun verran, mutta mitään hirveen hyviä kokemuksia ei vakiosta ole, kun olen ajanut sellaisella viikon verran ja siitäkin on aikaa. Monet vaan valittaa huonoa alavääntöä, mutta itelleni riittää jos vedot alkaa nousta siinä 1700 kierroksen kohtaa. EGR ohjelmoitiin ainakin mulla softauksen yhteydessä eli tapahtuu ohjelmallisesti, näin ainakin Karala siitä mulle mainitsi.
Bensaräsästä ei ole kuin päivän kokemus, sekään ei ollut ihan vakio, mutta ihan hyvä sijaisauto huollon ajaksi, eli tämä:
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/3602020 ulkonäöstä voi olla montaa mieltä...

mustaräsä: tilasitko BM Autosportista?



Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Hento: juu sieltähän mä tilasin ne! onko sulla vielä jälellä omat? kysyin hintaa ni penkitysten kanssa maksaisi 600e karalalla lastun laitto.


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Ja mites käy jällenmyyntiarvon jos autossa asennettuna lastu? ja jääkö se näkyviin johonkin,vaikka sen kävisi poistattamassa ennen auton myyntiä?


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Oma ex kulkine meni softattuna ja hieman muutenkin rakennettuna liikeeseen vaihdossa, eikä asiasta ollut mitään nikottelua negatiivisessa mielessä. Dynolappua katsellessaan myyjä tokaisi että jopa on otettu heposia ja löi nimen kauppakirjaan. Varsin tapauskohtaista siis.

Moni softan asentaja tekee vakioinnin joko pientä korvausta vastaan tai sitten jopa ilmaiseksi. Esim. apr:n diilerit veloittaa 35 euroa vakiosoftan palautuksesta joka on varsin kohtuullinen korvaus. Toki noista softan kirjoittamisista jää laskuriin jälki, mutta sitä ei normipulliainen mistään nää.


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Mites teillä joilla on tai on ollut lastu kiinni niin onko pidetty LL-öljyt vai vaihdettu lyhyempään huoltoohjelmaan?


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Mites teillä joilla on tai on ollut lastu kiinni niin onko pidetty LL-öljyt vai vaihdettu lyhyempään huoltoohjelmaan?

Ohjelmoinnin myötä lyhkäsempään vaihtoväliin ajattelin siirtyä.


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Mites teillä joilla on tai on ollut lastu kiinni niin onko pidetty LL-öljyt vai vaihdettu lyhyempään huoltoohjelmaan?

Vaihdettu kiinteelle huoltovälille. RS:llä tää lienee muutenkin järkevä toiminpide vaikka ei softaa olisikaan vaihdettu.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Tekis pikkasen mieli tilata tollanen bsr ppc v3, tollahan voi vaihdella vakio ja viri softan välillä joten näkeekö ne huollossa että ecua on sörkitty ja näin ollen ei ole takuuta ?

ECU:ssa on laskuri josta näkee ohjelmointien määrän jos se huoltoa alkaa kiinnostamaan. Mulla on tollanen PPC purkki tosin vanhempi v2 ja Rica/Karala softalla. Kerran olen sillä softan autoon laittanut ja siihen jäänyt. Eipä sitä ole ollut tarve palautella vakioksi, kaasupolkimella on tullut tehoja säädettyä tarpeen mukaan. TFSi:ssä sellainen 20min homma tuo ohjelmointi PPC:llä. Siinä tuo on hyvä jos huolto fläshää autoon uuden vakiosoftan niin laitteella saa sen palautettua itse. Omalla kohdalla eivät ole päivitelleet softaa huollossa.