vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jarrujen päivitystä

Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Hento -> Ei tarvi mitään erikoistyökaluja. Ihan normi työkaluilla pärjää.
Edessähän on jarrun mäntä vain painetaan sisään ja takana kierretään. Ei muuta ihmeellistä.

Noista zimmermanin levyistä on omakohtaista kokemusta ja lähipiirissä myös. Kukaan ei ole niiitä pahemmin kehuneet. Erittäin herkkiä menemään kieroon ja halkeilemaan. Ferodon palat on ihan ok tavaraa.
EBC jarru osiin oon ollut tyytyväinen ja niitä on ollut jo 3 eri autossani.
Monilla kavereilla on myös EBC jarru palikoita ja kaikilla toiminu hyvin, ei ole halkeillu ja kieroon menny.


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Hento -> Ei tarvi mitään erikoistyökaluja. Ihan normi työkaluilla pärjää.
Edessähän on jarrun mäntä vain painetaan sisään ja takana kierretään. Ei muuta ihmeellistä.

Ex-Mondeossani oli kanssa kierrettävät jarrumännät takana, joihin tosiaan oli sellanen oma työkalukin, mutta sai kyllä kierrettyä isoilla pihdeillä sisään. Tosin ensin en tiennyt että pitää kiertää ja puristelinkin niitä hiki otsassa ja ihmettelin että onpas pahasti männät jumissa ;D . Nyt vaan odotellaan että saadaan osat niin pääsee ruuvaamaan.
Itelläni ei ole omakohtasia kokemuksia EBC-jarruista, mutta aika paljon olen kuullut  positiivista palautetta, eiköhän ne alkuperäsille pärjää...


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Ylempiin juttuihin vastausta.. Ovat zimmermanin levyjä ja Ferodon paloja kehuneet vähän joka paikassa.. Kuulemma huomattava ero vakioihin eivätkä kuulemma erityisen hintavatkaan ole  ??? Ajattelin kyseisiä osasia käyttää omalla kohdalla kun se jarruremppa päättää autoon tulla. :=)

mulla on zimmermannin levyt edessä. tosin paloina on motonetin palat mutta eipä ole haukkumista. 100 vauhdistakin meinaa taju lähtee ku polkasee jarrupolkimen konehuoneeseen.

syy miksi motonetin palat edessä on se että ebc:tä eikä ferodoa saa tällä hetkellä mistään 1-koriseen ocuun.  >:( >:( >:(
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Eilen UPS kiikutti paketin ovelle ja tänään askartelin etupään jarrut paikoilleen ja huomenna jatketaan takapään kanssa...
Kuva  setistä:



Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Mikäs muuten on EBC Red ja Green (eikös niitä vihreitäkin ole) Stuff palojen ero noin niinkun käytännössä?


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Mikäs muuten on EBC Red ja Green (eikös niitä vihreitäkin ole) Stuff palojen ero noin niinkun käytännössä?

Sporttiauton sivuilla on hyvin selostettu EBC-tuotteiden ominaisuuksista ja yhteen sopivuuksista.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
tuleeko näistä redstuff paloista jarrupölyä vanteisiin minkä verran?ainakin mainostavat,että sotkevat vanteita 60-90% vähemmän...
itsellä nämä vakio boschin etupalat sotkee kyllä niin pahasti etuvanteet,että ei niitä viitti pitää paikoillaan kovin pitkään :-\


Poissa Mika.L

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Itellä on kans tilaukses EBC:n jarru paketti Red stuffin paloilla. odotellu pian kuukauden. Tilasin Camskill:istä.


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Tuli myös tilattua camskillsiltä tuo EBC setti.
Tässä tämän päivän hinnat...

QTY    ITEM                                                        PRICE   
============================================================================
1      DP31517C:EBC[1]  EBC BRAKE PADS - EBC REDSTUFF CERAMIC      £   77.95
       BRAKE PADS - DP31517C - EBC Redstuff Brake Pads                     
1      DP31518C:EBC[1]  EBC BRAKE PADS - EBC REDSTUFF CERAMIC      £   65.95
       BRAKE PADS - DP31518C - EBC Redstuff Brake Pads                     
1      GD1386:EBC[1]  EBC BRAKE DISCS - EBC TURBO GROOVE BRAKE     £  154.95
       DISCS - GD1386 - EBC Turbo Groove Brake Discs                       
1      GD1410:EBC[1]  EBC BRAKE DISCS - EBC TURBO GROOVE BRAKE     £  104.95
       DISCS - GD1410 - EBC Turbo Groove Brake Discs                       
============================================================================
                                               CARRIAGE            £   21.00
                                               ORDER TOTAL         £  424.80
============================================================================


Carriage .............................. £21.00
Order Total .......................... £424.80
-06 Combi TFSI-


Poissa jeremy78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Pariviikkoa sitten kans tilailin saman setin samasta paikasta. Tuli sika nopeeta. Alle viikko tilauksesta.
-JePu


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Pariviikkoa sitten kans tilailin saman setin samasta paikasta. Tuli sika nopeeta. Alle viikko tilauksesta.

Toivottavasti tulee mullekkin :) Rupes skoda jo vinkumaan jarrupaloista...

e:

Tänään 30.3 tuli lähetys kotia, olivat jo eilen yrittäneet toimitusta mutta ei ollut ketään paikalla. Tilauksen tein 22.3 ja lähettivät tavarat 23.3. Ei voi valittaa :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2011, 12:31:19 ip kirjoittanut Belhan »
-06 Combi TFSI-


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Jaa ei tarvinutkaan vaihtaa vielä levyjä. Takalevyistä alotin niin heti tuli ongelmia eteen kun piti pärjätä "normi työkaluilla" :) Hyvin irtos navasta mutta mikäs avain tuohon jarrusatulaan käy kun ei näköjään pujahda välistä ulos ilman etteikö tarvis irrotella koko satulaa. Joku zxn/12kulma avain tai joku sellanen vissiin ?
-06 Combi TFSI-


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Jaa ei tarvinutkaan vaihtaa vielä levyjä. Takalevyistä alotin niin heti tuli ongelmia eteen kun piti pärjätä "normi työkaluilla" :) Hyvin irtos navasta mutta mikäs avain tuohon jarrusatulaan käy kun ei näköjään pujahda välistä ulos ilman etteikö tarvis irrotella koko satulaa. Joku zxn/12kulma avain tai joku sellanen vissiin ?
Etulevyt/palat saat kyllä helposti paikoilleen, mutta takalevyjen vaihto on vaikeempi, tarvitsee erikoistyökalun että saat satulan irti, muuten et saa levyjä pois. Muistaakseni siellä satulan takana on sellanen iso torx-tyylinen pultti. Itse luovutin ja vaihdatin takalevyt huollon yhteydessä. Pelkät palat saa kyllä helposti vaihdettua taaksekin. Tsemppiä...


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Jaa ei tarvinutkaan vaihtaa vielä levyjä. Takalevyistä alotin niin heti tuli ongelmia eteen kun piti pärjätä "normi työkaluilla" :) Hyvin irtos navasta mutta mikäs avain tuohon jarrusatulaan käy kun ei näköjään pujahda välistä ulos ilman etteikö tarvis irrotella koko satulaa. Joku zxn/12kulma avain tai joku sellanen vissiin ?
Etulevyt/palat saat kyllä helposti paikoilleen, mutta takalevyjen vaihto on vaikeempi, tarvitsee erikoistyökalun että saat satulan irti, muuten et saa levyjä pois. Muistaakseni siellä satulan takana on sellanen iso torx-tyylinen pultti. Itse luovutin ja vaihdatin takalevyt huollon yhteydessä. Pelkät palat saa kyllä helposti vaihdettua taaksekin. Tsemppiä...

Voiko joku vahvistaa onko ne satulan pultit torx vai znx? Kokohan on ilmeisesti m14.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Voiko joku vahvistaa onko ne satulan pultit torx vai znx? Kokohan on ilmeisesti m14.

Itse satulan irroitukseen tarvitset vain 13mm kiintolenkin tai hylsyn. Satulan kannakkeet taas on sillä m14 znx pultilla kiinni. Jos siis olet vain paloja vaihtamassa, niin ei tarvitse tuota znx -avainta haalia. Levyjen vaihtoa varten pitää irroittaa se kannake.