vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kesärenkaat & vanteet, hyvissä ajoin.

Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
menee jo vissiin överiksi  ::)
mutta siis Rialin Le Mans vanteet 17" mitkä on ny talvipyörinä (225-45-17 nastat)
niin niissä mulla oli autoo ostaessa 235-45-17 gummit
eikä nekään tullu todellakaan ulos,ehkä hitusen ääriasennossa hipoi sisälokaria..
Ja itse en todellakaan siedä mitään ""pullistelumalli" vanteita...
V70 Sportswagon



Taavi

  • Vieras
No, mulla oli itellä Titaniumin vanne 17 / 8" leveenä ja et 35. Rengasliikeessä laitettiin alle 225/17/40 ja rengaskuvio tuli ulos (ainakin mun autossa). Ja saman tein myös 18 / 8" leveillä vanteilla. Tiedustelin täällä muutamalta katsastusasemalta mahdollisuuksia muutoskatsastaa autoa 225/18/40 8" vanteille, mut ei onnaa jos rengaskuvio on kaaren ulkopuolella.

Rengas ja vanne voi tulla, mut itse kuvion pitää olla kaaren tasolla tai sisempänä.


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
joo-o outo juttu sitten vaan,
tänään olin juur auton pesemässä ja samalla tuli tiirattua et ei noista
talvipyöristä ja vanteista kyllä vilaustakaan näy kun ylhäältä kattoopi....
V70 Sportswagon


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kävin katsomassa mitä vanhoissa kesävanteissa lukee ja niissä tosiaan ET 35 ja sit oli sellainen merkintä kuin 8Jx17H2 niin voisiko tuo 8J olla sama kuin 8"??
Mulla on niissä 215-renkaat ja ne on kyllä periaatteessa aika kapeet renkaat niihin eli vanne ja luonnollisesti renkaan reuna ovat lokasuojan tasolla mutta itse rengaskuvio on reilusti sisällä. Näyttävät aika pullistuneilta niinkuin tuosta http://vrsclub.kuvat.fi/kuvat/Members+cars/vRS+Octavia+I/Late/DSC00059.JPG   voi ehkä huomata. Suosittelivat silloin 225 rengastusta mutta köyhänä taivuin 215 leveyteen. Ja nyt olis tosiaan 225 halvempi kuin 215.
Soittelin Euromasterille ja kysyin tuolla 8" ja sanoivat että menisi. Onko se sitten niin paljon renkaasta kiinni että joissain kuvio on ulompana kuin toisissa? Jos Taavilla oli hieman erilainen rengas?


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Madallat sen 40mm niin on taas kuviot sisäpuolella kun camberit vääntyy pari astetta vinoon.


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
Kävin katsomassa mitä vanhoissa kesävanteissa lukee ja niissä tosiaan ET 35 ja sit oli sellainen merkintä kuin 8Jx17H2 niin voisiko tuo 8J olla sama kuin 8"??
Mulla on niissä 215-renkaat ja ne on kyllä periaatteessa aika kapeet renkaat niihin eli vanne ja luonnollisesti renkaan reuna ovat lokasuojan tasolla mutta itse rengaskuvio on reilusti sisällä. Näyttävät aika pullistuneilta niinkuin tuosta http://vrsclub.kuvat.fi/kuvat/Members+cars/vRS+Octavia+I/Late/DSC00059.JPG   voi ehkä huomata. Suosittelivat silloin 225 rengastusta mutta köyhänä taivuin 215 leveyteen. Ja nyt olis tosiaan 225 halvempi kuin 215.
Soittelin Euromasterille ja kysyin tuolla 8" ja sanoivat että menisi. Onko se sitten niin paljon renkaasta kiinni että joissain kuvio on ulompana kuin toisissa? Jos Taavilla oli hieman erilainen rengas?

aika paljon rengas-valmistajasta kiinni miltä mikäkin rengas milläkin vanneleveydellä näyttää. omassa autossa 7x17" octavian oma vanne ja 225/45-17 ja on ihan luonnollisen näköinen eikä oo mikään pullan näköinen rengas.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Joo, tosiaan , renkaan valmistajasta riippuu tietty toi niin sanottu "oikea" leveys kuvio osalla
Nyky pyörät näyttää kapeilta vaikka onki 225 (kesäpyörät siis)
talviset sitten taas pirun leveiltä, vaikka onki sama 225 (nastakumi)
V70 Sportswagon


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kävin katsomassa mitä vanhoissa kesävanteissa lukee ja niissä tosiaan ET 35 ja sit oli sellainen merkintä kuin 8Jx17H2 niin voisiko tuo 8J olla sama kuin 8"??


Lainaan taas itseäni mutta onko tuosta nyt kellään hajua vai miten se tuumakoko on yleensä merkitty.


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Hämärä muistikuva että tuo J tarkoittaa vanteen reunaa ja H2 vanteen sisäpinnan muotoa.

edit. Tuolta faktaa ja kaikkea muuta kivaa : http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2009, 01:53:27 ip kirjoittanut a.link »


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Kävin vielä yhdessä toisessa rengasliikkeessä tiedustelemassa tuolle 18" ET35 8"-vanteelle rengastusta ja sanoivat että I-koppaan menee 225 tuolle vanteelle. II-koriin ei.


Poissa OOpee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
Mulla on -35mm laskettu 1 koppa edelliset vanteet oli 7" tai 7,5" leveet et 38 ja 215/45/17 rengastus eikä se mihinkään vastaillu. Nyt on 18" vanne 40 et:llä ja 7,5 leveenä. Nuille meinasin pyöräyttää 225 kumit 40 profiililla. Rengasliikkeessä meinattiin että ei mitään ongelmaa... Vi ska titta sitte keväällä.
20 vt turbo


Poissa spiral

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Audi A4 2.0 TFSI Quattro
    • Profiili
Kävin vielä yhdessä toisessa rengasliikkeessä tiedustelemassa tuolle 18" ET35 8"-vanteelle rengastusta ja sanoivat että I-koppaan menee 225 tuolle vanteelle. II-koriin ei.

Juu, kakkoskori tarvii isomman ET:n. Mulla on 18" ET43 ja on aika hilkulla ettei raavi kiinni.


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Onko se sitten niin paljon renkaasta kiinni että joissain kuvio on ulompana kuin toisissa? Jos Taavilla oli hieman erilainen rengas?

Mulla oli kokeilussa Auroran 225/17 ja 225/18 ja Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/R17 ja 225/18. Molemmilla tuli kuvio takakaarien yli  :o

En sit tiedä et onko meikän auto käyny jossain puristimessa ennen luovutusta  ;D ;D


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
Faktaa lienee kuitenkin se että kun vanteen leveys ja ET sekä renkaan halkasia on suhteessa alkuperäiseen, ei merkillä ole väliä.. Tieto löytyy ammattitaitoisesta rengasliikkeestä, ei noita kannata ostella ja kokeilla! ;D
Octavia II vRS TDi -08