vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

RS:n bensan ohjelmointi mv.2014/220hv?

Poissa mullisaukko2

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
2 koppanen facelift farmari rs meni 222.2 mailille Karalan ohjelmalla n. 250hv. 


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
2 koppanen facelift farmari rs meni 222.2 mailille Karalan ohjelmalla n. 250hv. 

Ja vakio pre-fl 218.2km/h ;D

Katsotaan miten kulkee ens kesänä...


Poissa mullisaukko2

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili

Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
No ei tasan mene vakio 218...se on ohjelmoitu..


Dynotettu vuonna 2013 huimat 206hv, joten sanoisin vakioksi, kun välissäkään en ehtinyt mitään tekemään tehoille. Pitää vaan kierrättää 7000rpm ennen vaihtoja... ;D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2016, 12:16:38 ap kirjoittanut Erno »


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Ens viikolla tulloo muutosta niin, että löytyy n. 300 hp / 470 nm. Voin kertoa sitten miten kulkee.. vois tulla jo kesä  ;D


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Ens viikolla tulloo muutosta niin, että löytyy n. 300 hp / 470 nm. Voin kertoa sitten miten kulkee.. vois tulla jo kesä  ;D

Mikä ohjelma tulee?


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Ens viikolla tulloo muutosta niin, että löytyy n. 300 hp / 470 nm. Voin kertoa sitten miten kulkee.. vois tulla jo kesä  ;D

Mikä ohjelma tulee?

Ohjelman alkuperäisestä luojasta en tiedä, koska sitä ei webbisivuillaan ilmoita, mutta Riihimäellä laitetaan Chip-Tuning.fi toimesta.
Joka kerta, kun tuolla olen autoa käyttänyt on ollut positiivinen kokemus. Yksin tekee hommat tuo Aleksi, kaikki kyllä viimesen päälle.
Facesta löytyy kys. firman sivulta asiakkaiden kokemuksia.  :) Toivottavasti ei mennyt mainostamiseksi ::)
Bentley Conti GT oli hänellä ohjelmoitavana ekaa kertaa kun vein autoa tuonne.. osaa kyllä hommat. Löytyypä facesta muuten kuva tuosta Bentleystä  :) oli mukavat äänet kun lähti pihasta. Voin toki koittaa kysellä että mitä ohjelmistoja tuo käyttää, saa nähä saanko vastausta vai pysyykö salaisuutena.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2016, 08:53:33 ip kirjoittanut erttu »


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Nyt on ohjelmaa, n. 300/450 luvut irtosi. Tiedot ja kuvat autosta löytyy firman facebookista.
Alkutuntuman mukaan tuli reilusti lisää voimaa. Päivitän lisää myöhemmin, kulutuksen muutoksia ym.
Käyttää useamman valmistajan softia tuolla, eli sen mukaan mikä kyseessä olevaan autoon on ns. "paras".
Koska tuskin yhdelläkään valmistajalla on jokaiseen autoon parasta softaa tarjota. Taas kerran 5/5 palvelua.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Nyt on ohjelmaa, n. 300/450 luvut irtosi. Tiedot ja kuvat autosta löytyy firman facebookista.
Alkutuntuman mukaan tuli reilusti lisää voimaa. Päivitän lisää myöhemmin, kulutuksen muutoksia ym.
Käyttää useamman valmistajan softia tuolla, eli sen mukaan mikä kyseessä olevaan autoon on ns. "paras".
Koska tuskin yhdelläkään valmistajalla on jokaiseen autoon parasta softaa tarjota. Taas kerran 5/5 palvelua.



Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Hyvin smoothisti kulkee, täyskaasuja en ole edes koittanut, koska nastat alla.. Kevyt saa olla liikkeellelähdöissä jalka, ettei raavi nastoja irti. Toki renkaatkin vaikuttaa, kun eivät ole aivan uudet, vanhassa oli paremmat Contin nastat. Kulutuslukemia tältä päivältä, start stop pois päältä:

Maantietä 5 km, motaria 40 km, loput 10 km Kehää/Vihdintietä lukuisine liikennevaloineen.
Kulutusmittarin resettasin ennen maantielle liittymistä, koska tänään tuli hetki kaupunkipyöritystä ja tässä halusin vain lukemat normi työmatkalta. Lopputulos 6 l / 100 km. Maantiellä 90 mittarissa ja motarilla 110 ACC käytössä, useita rekkojen ohituksia.
VRS asetuksista Engine eco-modella (halusin kokeilla coastingia, jota ei normal/sportilla tee). Ecolla on valoissa muutenkin riittävän lössö kaasuvaste, niin ei pito lähde. Helppo vetästä tarvittaessa kepistä S:lle jos haluaa vauhdikkaampaa kyytiä.. Kesällä sitten asiat toisin.. Katsotaan vielä miltä kulutus näyttää kotimatkalla, kunhan malttaisi ajaa rauhallisesti..


« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2016, 02:55:31 ip kirjoittanut erttu »


Poissa mullisaukko2

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
No ihan mukavastihan tuohon tuli tehoa. Itellä siis tuo edellä tekstissä esiintyvä manuaali rs apr stage 1.vwr r 600 olis hyllyssä. Pitäs ruucata pellin alle..olisi mielenkiintoista saada suoritusarvolukuja dsg mallista...😊


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Nyt on ohjelmaa, n. 300/450 luvut irtosi. Tiedot ja kuvat autosta löytyy firman facebookista.
Alkutuntuman mukaan tuli reilusti lisää voimaa. Päivitän lisää myöhemmin, kulutuksen muutoksia ym.
Käyttää useamman valmistajan softia tuolla, eli sen mukaan mikä kyseessä olevaan autoon on ns. "paras".
Koska tuskin yhdelläkään valmistajalla on jokaiseen autoon parasta softaa tarjota. Taas kerran 5/5 palvelua.
Ajettiinkos tämä penkissä ennen ja jälkeen?


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Ajettiinkos tämä penkissä ennen ja jälkeen?

Ei ole penkitetty.. oishan se ollut kiva tietää mitä oikeesti on vakiona ja jälkeenpäin. Arvioi että. 225 hp näissä on vakiona, jotenkin ei uskonut noihin 240-250 vakioihin mitä jotkut on dynottanut.
Ilmamäärän tms. perusteella se noita laskeskeli, semmosia mitä minä en ymmärrä  :) Paremmalla ahtimella, S3 välijäähyllä, putkistolla näistä saa kevyesti päältä 400 hp, näin kertoi hän. Aika turhaa tosin kun etuveto..
Ilman turbon uusimista saa noilla muilla palikoilla jonkun 330hp tai hiukan päälle.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2016, 12:14:32 ap kirjoittanut erttu »


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
Ajettiinkos tämä penkissä ennen ja jälkeen?

Ei ole penkitetty.. oishan se ollut kiva tietää mitä oikeesti on vakiona ja jälkeenpäin. Arvioi että. 225 hp näissä on vakiona, jotenkin ei uskonut noihin 240-250 vakioihin mitä jotkut on dynottanut.
Ilmamäärän tms. perusteella se noita laskeskeli, semmosia mitä minä en ymmärrä  :) Paremmalla ahtimella, S3 välijäähyllä, putkistolla näistä saa kevyesti päältä 400 hp, näin kertoi hän. Aika turhaa tosin kun etuveto..
Ilman turbon uusimista saa noilla muilla palikoilla jonkun 330hp tai hiukan päälle.

Lähinnä sillä tiedustelin kun Jyväskylässäkin asennetaan yhden yrityksen toimesta "Karalan" ohjelmia, mitkä tulevat juurikin valmiina bulkkina ja lyödään kiinni. Autot kuitenkin on monesti myös yksilöitä ja penkissä näkisi samalla jos jokin reagoi väärällä tavalla (väsyneet bypassit, maffin arvot, ahtojen lämmöt jne.)
Oma Cupra ajettiin penkissä ennen ja jälkeen. Valmista ohjelmaa myös muokattiin paremmaksi (piikkasi rutosti aluksi), ja saatiin mukavuutta tuohon.


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili

Lähinnä sillä tiedustelin kun Jyväskylässäkin asennetaan yhden yrityksen toimesta "Karalan" ohjelmia, mitkä tulevat juurikin valmiina bulkkina ja lyödään kiinni. Autot kuitenkin on monesti myös yksilöitä ja penkissä näkisi samalla jos jokin reagoi väärällä tavalla (väsyneet bypassit, maffin arvot, ahtojen lämmöt jne.)
Oma Cupra ajettiin penkissä ennen ja jälkeen. Valmista ohjelmaa myös muokattiin paremmaksi (piikkasi rutosti aluksi), ja saatiin mukavuutta tuohon.

Juu, kyllä tämäkin ohjelmoija tutkii noita kaikkia mahdollisia käyriä mitä sieltä koneelta näkee, kun heittää testiajoa. Tankki oli about täynnä kun vein ohjemointiin, sitten hakiessa oli joku viidennes lähtenyt, että oli sillä kyllä ajeltu hiukan lujempaakin.. Hankalaa olisi ollut toi dynotus kun olisi pitänyt renkaat vaihtaa yms.. Ehkä joskus kesällä voisi dynossa käyttää, riippuu mitä maksaa. Oishan ne luvut kivat olla paperilla mutta kun ilmeisesti dynoissakin on eroja..