Pesu:
1. Ensin pestään vanteet ja renkaat sekä lokarin sisäpuoli. Tämä siitä syystä, ettei likaisesta vanteesta roisku likaa pestylle maalipinnalle pesun aikana. Kannattaa käyttää kaikille vannetyypeille sopivaa pesuainetta tai ihan normaalia autoshampoota. Jos lika ei shampoolla meinaa lähteä niin esim. Meguiarsin Wheel Brightener on turvallinen aine. Vanteille käytän omaa pesukinnasta tai vastaavaa. Myös erilaisia vanneharjoja voi käyttää, kunhan varmistaa ettei ne naarmuta esim vanteen kiillotettuja osia.
2. Autohan pestään ylhäältä alas. Itse pesen paneeli kerrallaan, jonka jälkeen huuhtelu. Pesuaine ei saa kuivua pintaan. Shampoon pitää olla pintaa liukastava sekä se ei saa riisua vahakerroksia pois. Itse käytän kahta eri pesukinnasta. Toisella pesen auton yläosan eli käytännössä oven puolestavälistä ylös päin. Toisella sitten kaikki sen alapuolelta. Näitä samoja kintaita käytän aina kyseissä järjestyksessä. Pesen aina niin etten hinkkaa mitään kohtaa useita kertoja vaan 1-2 vetoa riittää. Jos lika ei tällä lähde niin claybar esiin.
3. Huuhtelen auton aina avoimella letkulla lopuksi. Tämä helpottaa kuivausta, koska avoimella letkulla ei jää seisovaa vettä samalla tavalla kuin suuttimien kanssa. Kannattaa testata. Painepesuri on loppuhuuhtelussa viho viimeinen väline.
4. Kuivausta ei kannatta koskaan jättää tekemättä. Suihkutan vedellä laimennettua (1:1 suhteella) Z-6:sta, yhdelle paneelille kerrallaan. Ensin pyyhin suurimmat vedet suurpiirteisesti pois koko autosta. Sitten Paneeli kerrallaan, samalla Z-6 liukosella avittaen, kuivaan auton kokonaan. Z-6 liuoksen käytössä on se etu, että se liukastaa kuivattavaa pintaa ja näin vähentää mahdollisuutta aihettaa naarmuja. Toisella käyttökerralla se kiillottaa auton juuri vahatun näköiseksi.
Vanteet, renkaat ja ovien karmit ym kuivaan viimeiseksi. Näihin käytän vanhoja ja hieman rupusia mikrokuituliinoja.
5. Ikkunat lopuksi. Mirkokuituliinaa tännekkin ja aineena Meguiarsin Glass Cleaneria.