vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kesärenkaat & vanteet, hyvissä ajoin.

Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Tuli tässä mieleen aloittaa aihe näin hyvissä ajoin, kun eikös kesärenkaitakin saa edullisemmin näin sesongin ulkopuolella.

Eli nyt koettuja ja kuultuja kokemuksia tästä renkaasta:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=49826079.136.2268&typ=R-119116&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Toyo&Quer=40&Felge=18&Speed=V&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&F_F=&dsco=136&sowigan=So&Achse=

tai tästä:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=49826079.136.2268&typ=R-125502&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Toyo&Quer=40&Felge=18&Speed=V&weiter=30&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&F_F=&dsco=136&sowigan=So&Achse=

Toyo:ssa nyt oli jonkinlainen Auto Bildin testikertomus mutta saksa on vähän ruosteessa joten enpä ymmärtänyt. Sen mitä olen ymmärtänyt niin Toyo:n pitäisi olla ainakin laaturengas. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Vanteista iski tuollaiset silmään:

http://www.vannetukku.fi/variante-p-3828.html

Eikös noiden pitäisi mennä ihan "heittämällä" paikalleen ilman sovitepaloja ja sopia esim. noihin Toyo:n renkaisiin? Tuossa alla olevassa taulukossa tosin oli ilmoitettu jotain 14-16" vanteita I-kori octaviaan?


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Kahdet Toyon T1-R:t ollut ja on vielä tälläkin hetkellä alla eturenkaina. Ei voi kun kehua. Kokoina on tosin ollut 195/40r16 ja 195/45r16. Pitää hyvin kuivalla, märällä ja radalla! Eikä nuo näytä kuluvankaan kovin nopeasti. Tuntuma aika lähellä Pirellin Zero Neroja mutta kestää kulutusta huomattavasti paremmin.


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Itse ajelin huhtikuusta viime perjantaihin saakka Toyon Proxes T1R:llä koossa 235/35/19 ja täytyy kyllä todeta itsekin että erittäin tyytyväinen olen ollut. Vaikka onkin ns. keskihintaluokan rengas niin on kyllä selkeesti sitä "ylempää keskiluokkaa". Olivat kahden auton alla minulla ja kummallakin kävin radalla. Edelleen taitaa olla pintaa kahdessa 5mm ja kahdessa 7mm (Ex-RS pääs syömään hieman etupyöriä ;D )Pitää niin kuivalla kuin märällä. Muiden keskihintaluokan renkaiden kanssa tullut yleensä pito-ongelmia vesikeleillä rengasseoksen ollessa kova mutta nuo Toyot toimivat kyllä yllättävän hyvin.

Jos joku miinus täytyy keksiä niin ehkä rengasmelu vois olla aavistuksen pienempi. Tuo leveys/profiili tietty vaikuttaa niin paljon asiaan. Ei kovin hiljasta 235/35 profiilin rengasta taida ollakaan.


Poissa samppav

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 350
  • Ekoautoilija..
    • Profiili
    • v-tuning
Täältä kans ääni Toyon T1-R:lle, viime kesänä alla kokona kohtuu matala 205/35/18 joilla kilsoja tuli 33000 km sisältäen normiajoa, kaks kertaa vartilla suttailua, yhdet ratapäivät ja vielä on pintaa jäljellä niin että keväällä saa alle pistää.
Pidosta samoja kokemuksia kun muillakin eli pitoa löytyy oli sit kuivaa tai märkää. Muutenkin hyvät ajaa, myös kovemmissa nopeuksissa.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2008, 09:13:30 ip kirjoittanut samppav »


ninzaa

  • Vieras
Toyosta itsellä kokemusta tältä kesältä noin 11000 km verran. Upea rengas. Pitää hyvin kelillä kuin kelillä. Jopa sateella rengas piti paremmin kuin mikään muu rengas mitä aikasemmin itsellä ollut. Tuntuu RS tehottamalta kun sateellakaan ei juuri sudi! :) Melko hiljainen, nyt 16" kitka, ei ole hirveesti hiljasempi. Renkailla ajaa vielä helposti kokonaisen kesän ensi vuonna, ehkä vieläpä seuraavaakin! Itse tilasin Rengas-onlinesta ja toimitus sujui hyvin.

-Asko

Edit: Rengaskoko siis 225/40R18 92 ja nopeusluokkaa tarpeeksi.


Poissa Lasse25

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
  • Octavia RS TDI CR
    • Profiili
Minä tilasin uudet suvikumit ja vanteet samalla kun kävin tekemässä kauppoja uusista talvirenkaista. Annan orkkisvanteet renkaineen vaihdossa liikkeeseen, vaikka olisin varmaan saanut paremmin niistä jos olisin myynyt ne itse. No ovatpahan pois nurkista pyörimästä. Mielestäni kuitenkin ihan hyvät kaupat tein koska rahaa tarvitsee kaivaa lompakosta noin kaksi tonnia noista kaikista yhteensä.

Talvirenkaat (Nokia Hakkapeliitta R 205/55 R16) tulevat näille vanteille

Dezent L High Gloss

Ja ne kesäpyörät (Goodyear Excellence 225/45 R17) tulevat näille:

Dotz Shuriken Black


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Mulla oli tulossa samat Dotzit, mutta vaihdoin ne TSW:n Mondelloihin ja kokona 19". Dotzeilla oli hintaa tasan tonni.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Tuli mieleen tuon http://www.vannetukku.fi/variante-p-3828.html  vanteen ET. Tuleeko liikaa ulos 225/40/18 rengastuksen kanssa. Onko kellään ollut?


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Tuli mieleen tuon http://www.vannetukku.fi/variante-p-3828.html  vanteen ET. Tuleeko liikaa ulos 225/40/18 rengastuksen kanssa. Onko kellään ollut?
Toistan tässä omaa kysymystäni, eli onko kenelläkään varmaa tietoa asiasta? Tai edes jotain pientä aavistusta?



Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
LATE: Ei tule mahtumaan.

Eli meinaatko, että vanteet tulee liikaa ulos vai onko liian leveet renkaat vai? Jos ET on liikaa niin mikä tohon I-räsään on maksimi?


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
Eli meinaatko, että vanteet tulee liikaa ulos vai onko liian leveet renkaat vai? Jos ET on liikaa niin mikä tohon I-räsään on maksimi

Sorry,jotenkin automaattisesti oletin että kyse Octavia II:sta. Hmm..suht ulos tulee kyllä Octavia I:kin.

Vuosimalli alkaen   1/1997
Vuosimalli päättyen   1/2004
Koko   15-19
Jako   5x100
Kierre   14x1.5p
Et, minimi   35
Et, maksimi   40
Et, alkuperäinen   38
Keskireikä   57.1


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Niin eli tietenkin, mikä on MINIMI (tsori).

Mä en nyt ole ihan varma millä ET:llä nykyiset kesävanteet. En tiedä lukeeko niissä edes. Vahva tunne on, että ne on 30 koska 215-rengastuksessa on nippanappa ettei tule pihalle. 225:ssa olis jo ihan tosissaan ulkona.
Täytyy varmaan pelata varman päälle ja alkaa etsimään ET35 vanteita.

Saa silti kommentoida jos jollain on ollu Ocu I:ssä 225/40/18 ET 30!!!!!


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
En tiedä lukeeko niissä edes

Vanteen sisäpuolella jossain puolassa pitäs olla painettuna.


Taavi

  • Vieras
Mulla oli edelliset kesävanteet 215/45/17, 8" leveet - et 35 ja siinäkin 225 tuli ulos ku kokeilin. Eli jos haluut 225 leveet niin kannattaa ettii joko 7,5" leveät tai et 38 olevat vanteet.