vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Kokemuksia kestopinnoitteista?

Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Tuli varattua aika pinnoitukseen ens viikolle. Autoon laitetaan Silver Seal Nano 2K jossa 3vuoden takuu. Onko kellään mitään kommenttia kyseisen käsittelyn tuloksesta (ajan voi vielä peruuttaa :)) Onko turha vai ei?

Pitänee ottaa ennen ja jälkeen kuvat


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
NanoNano!

Itellä on Prestan 1v kestovaha vedetty pariin otteeseen ja hyvin on pysynyt sen vuoden mitä luvataan (takuuta ei ole).  Samalla auto imuroidaan, pyyhitään sisäpinnat ja ikkunat putsataan ulkoa ja sisältä. Maksaa 80€.

Kestovahaus on ilman muuta kannattavaa, kun vaan hinta on kohallaan. Ei paljon tarvi pestessä jynssäillä, kun on kunnon vaha pinnassa. Jos maalipinta on uusi, niin ei kiiltoon hiveää eroa tule. Ne kuvat pitäis ottaa autoista, joista toiseen on 3 v. sitten vedetty tuo vaha ja toiseen ei ;)


Poissa rotor3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • sotka
    • Profiili
en usko että suomen olosuhteissa toimii noi kestopinnotteet hyvin..  meillä myyvään Jewelultra Diamondbrite käsittelyä omiin autoihin oon tuon muutamankerran tehny mut en oo hirmu tyytyväinen ollu! kai se asijansa ajaa mut itse tykkään vahailla parinkuukauven välein autoo glymin hd vahalla.
oma kulkine: Skoda fabia sport combi 1.9tdi -08
tyttöystävän: bmw 116i -08
reiluako no en tiijä :)


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
mulla on jewelultra pinnoite ja olen ollut tyytyväinen. kerran kuussa kun tekee sen jälkihoidon, ni kyllä vesi helmeilee pinnalla mukavasti. helppo ainakin mielestäni.


Poissa rotor3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • sotka
    • Profiili
mulla on jewelultra pinnoite ja olen ollut tyytyväinen. kerran kuussa kun tekee sen jälkihoidon, ni kyllä vesi helmeilee pinnalla mukavasti. helppo ainakin mielestäni.


pesetkö itse käsin autos ja teetkö myös sen hoitokäsittelyn ? mietin vaan sitä että jos koneessa käyttää pesussa ja ei joka kuukaus tee tota hoitokäsittelyy nii ei hirmu kestävälle vaikuttanu ..
oma kulkine: Skoda fabia sport combi 1.9tdi -08
tyttöystävän: bmw 116i -08
reiluako no en tiijä :)


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
Käsin pesen. ikinä ei ole koneessa käynyt. Käytän myös firmassa välillä pesettämässä jossa pinnoite laitettiin.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Jatketaas aiheen parissa,
eli kaipailisin apua kestovahan valintaa.

Itsellä tulee kaupan kylkiäisenä kestovahaus autoon ja
iski valinnan vaikeus, minkä tökötin kestovahaksi valitsisi.

Onko kenelläkään kokemuksia allaolevan listan vahoista?
Mikähän mahtaisi olla laadukkain tuote, kun hinta ei
tässä tapauksessa ole merkitsevässä roolissa?

1. Collinite 748S (luonnon carnabaum vahapitoinen)
2. AutoGlym HD wax(luonnon vahatyyppinen vaha)
3. Presta Paint Sealant 1.komponenttivaha(uretaanipohjainen synteettinen vaha)
4. Cartec Wax Guard kestokäsittely (synteettinen kestovaha)
 
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Presta Paint Sealantti ehdottomasti! Meillä käytetään liikkeellä sitä ja oma auto on sen saanut jo kaksi kertaa. :) Mukana tulevalla "Ultimate Shampoo Conditioner":lla pesee auton yhtä kiiltäväksi kuin mitä se on normivahauksen jälkeen, ehdottomasti Presta! :)
Ja on noista neljästä varmasti hinta/tulos suhteessa ylivoimaisesti ykkönen. :)
Octavia vRS Combi 2007


Poissa weeman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
jokainen tietysti kehuu omaa tuotettaan, tai ainakin sitä mitä omaan autoon on kalliilla ostanut. ota joku mikä ei  ole luonnonmukainen, ei siis kestävä. kaikki luomu hajoaa luontoon nopeasti.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Jeps, näin vähän järkeilin itsekin.
WaxGuard tuli valittua tällä kertaa.

Sinänsä vähän erikoinen tuo lista, minkä autoliike tarjos kestovahavalinnoiks.
Ainakin minun käsitykseni mukaan noi 2 ensimmäistä kilpailee ihan eri
kastissa jälkimmäisten kanssa, mutta ehkä listalle on valittu luontoystävällisempiä
vaihtoehtoja asiakkaina mahdollisesti olevia viherpiipertäjiä ajatellen.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa rotor3

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • sotka
    • Profiili
joo siinä oot oikeessa että noi kaksi ekaa kilpailee ihan eri kastissa noita kahta alempaa en ikinään laittas nimittäin omaani :)
mut hd vai collinite oiskin sitten hankalampi valita :S .. nyt oon ite laittanu hd se on kyllä loistava tuote.
oma kulkine: Skoda fabia sport combi 1.9tdi -08
tyttöystävän: bmw 116i -08
reiluako no en tiijä :)


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Itse tuli kanssa ostettua tota Auto Glymin HD waxia ja kyllä heti arvellutti että onko mitään järkeä maksaa vahapurkista 70€, mutta Pineline pesun ja vahauksen jälkeen olin kyllä erittäin tyytyväinen tulokseen. Ainakin mustaan autoon toimii hyvin, kestävyydestä ei vielä mitään tietoa. Kiiltoa lisää myös 1,5 vuotta sitten tehty Finikor Brilliant kestopinnoite käsittely, mutta ei sekään estä pienien lakkapinnan naarmujen tulemista...


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Mielipiteitähän piisaa ja sananvapaus on voimassa, mutta eiköhän tuo valitun vahan kesto
ala itsellekin selvitä, kun huomenna saa uuden pirssin alle ja vahakerroksen
rääkkäys suolavellillä voi alkaa.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010