vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - JaVa^

Sivuja: 1
1
Octavia vRS IV / Octavia vikalistaus
« : Joulukuu 30, 2021, 09:48:31 ip »
Kerätään tähän topic:iin viat, mitä tässä 4 -korimallin Octaviassa on ollut. Aloitan oman auton (hybrid) osalta seuraavilla:

  • Front Assist herjaa toiminnasta lähde joka toinen ajokerta. Ilmoitus tulee yleensä muutaman sadan metrin ajon jälkeen ja saattaa sitten hetken päästä hukkua itsekseen
  • Kessy ei aina anna lukita ovia hipaisun kautta
  • Takaluukku ei aina mene kiinni ensimmäisellä napin painalluksella (joskus saanut painella aika pitkäänkin, että sen on saanut kiinni)
  • Mittariston bensan ja sähkön varaustasosta kertovat palkit välkkyvät aika ajoin
  • Kylmänä moottorin ensimmäistä kertaa käynnistyessä kiihdytyksessä, kuuluu vaihteiden vaihdon aikana mekaaninen "kiljaisu". Ääni on saman kaltainen, kuin startti ei ottaisi kunnolla kiinni vauhtipyörän kehälle, vaan löisi tyhjää
  • Kolinaa takaovien suunnasta (paljastui takaluukun kumien aiheuttamaksi, jotka vaihdettiin takuuseen)
  • Pakokaasujärjestelmän vian merkkivalo syttyi kertaalleen palamaan

Alkupään malleissa on ollut ilmeisesti viallisia rattien johdotuksia, joista on johtuneet suurin osa noista sähköongelmista ja minunkin autooni se on nyt vaihdettu. Osa ongelmista sillä poistuikin, mutta front assist herjat ei.

2
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / vRS miitit
« : Toukokuu 23, 2017, 08:24:05 ip »
Miittejä on ilmeisesti hieman kyselty, joten heitetään ilmoille tällainen idea:

Oheinen excel -tiedosto on kaikkien muokattavissa ja siihen voi lisätä paikkoja jotka itselle sopivat miittipaikaksi. Muutaman viikon päästä tuon tiedoston paikat laitetaan googlemaps:iin näkyviin etäisyyksien hahmottamiseksi ja tänne forumille äänestys, johon jokaisella on mahdollisuus äänestää muutamaa eri paikkaa. Näin voitaisiin nähdä, miten forumin aktiiviset käyttäjät jakaantuvat ja missä kannattaa miittejä järjestää.

Tai jos jollain on fiksumpi keino asian hoitamiseksi, niin ideoita kuunnellaan kyllä. :)

3
Octavia vRS III / Octavia III RS vikalistaus.
« : Heinäkuu 30, 2016, 07:57:24 ap »
Tämän topic:n alle voisi kerätä samalla tavalla kokemuksia tuon III koppaisen vioista, kun on tuonne II koppaisen forumin puolellekin...

Aloitan omalla listalla:

2500km ajettu manuaali RS TDI ja seuraavat viat nostaneet päätään ikävästi:

Ensimmäisen 1500 kilometrin aikana moottori kävi useaan kertaan kolmella pytyllä kesken ajon. Tuo kesti sekunnin, korkeintaan kaksi, mutta sen verran kuitenkin että sen ehti hyvin huomata. Tuon jälkeen sitä ei ole enää jostain syystä tapahtunut (onneksi?).

Maltillisissa kiihdytyksissä auto ikäänkuin huopaa vauhdin kasvamisen suhteen. Mennään - Ei mennäkään - Mennään. Hankala kuvata näin sanallisesti, mutta tuntuu kuin kiihdyttäessä joku nappaisi henkseleistä välillä kiinni ja kiskoisi taaksepäin. Tällä ei tunnu olevan tekemistä DPF:n polton kanssa, kun siinä oireet ovat erilaiset. Ilmeisesti sitä ei huomaamattomaksi edes saa...

Kuskin puolen ikkunan yläreunasta kuuluu häiritsevä surina moottoritiellä ajaessa vauhdin ollessa yli 100km/h. Erityisesti tuo surina korostuu sateisella kelillä.

Kuskin puolen turvavyön yläpään säätöpalikka narisee silloin tällöin. Oikealta puolelta peilikolmiosta tai kojelaudan sisältä kuuluu rätinä / ratina melkein joka kerta autolla ajaessa. Apukuski on koittanut painella kojelautaa yms. mutta ei ole löydetty tuon äänen lähdettä sillä konstilla. Sarjassamme kuitenkin erittäin ärsyttävä ääni.

Kytkinpoljin "ritisee" ylösnostettaessa. Ei tee tuota kuitenkaan silloin kun kytkimen nostaa hitaasti ylös. Normaaleissa vaihtotilanteissa pitää äänen aina.

Taka-akseliston puolelta kuuluu joskus peruuttaessa kolaus, mutta tuo on esiintynyt vain muutaman kerran.

Myyjäliikkeessä kävin noista narisemassa, niin ensin sanottiin että huoltoon on 2,5 viikon jono ja toiseksi todettiin noiden natinoiden ja muiden ylimääräisten äänten olevan normaalia uudessa autossa ja hukkuvat sitten kun paikat asettuu ajanmyötä... Moottorin pätkimisestä todettiin että tuskin on jättänyt vikamuistiin mitään. Auto kuitenkin menee viimeistään sitten tutkintaan kun saavat maahantuojalta / tehtaalta ohjeet, miten korjataan Webaston kauko-ohjain, jota eivät siis tehtaallakaan saaneet koodattua tuon auton kanssa. Josko samalla saisivat edes muutamat narinat korjattua.

En mitään mersua kyllä kuvitellutkaan ostavani, mutta tämä menee pikkuisen naurettavaksi. Taitaa vaan olla maanantaikappale tämä, tai sitten olen vaan liian pikkutarkka näiden peltilehmien kanssa.  :(

4
Octavia vRS III / Octavia 3 RS alustasarjat
« : Helmikuu 07, 2016, 11:58:07 ap »
Tämän topic:n alle voisi kerätä kokemuksia tuon 3-korisen RS:n alustasarjoista.

Itseä lähinnä kiinnostaa nuo säädettävät alustasarjat ja jos porukalla täällä olisi jotain kokemusta asiasta, niin ei tarvitsisi sokkona tavaraa ostaa...

Perinteiset H&R monotube ja KW variante sarjan tuotteet on varmaan melko varmoja valintoja, mutta muistelenko väärin, että toisella noista ei autoa kovin kenttään saa? Katselin tuossa myös mustana hevosena tuota ST xa -alustaa, joka näyttäisi olevan KW:n pumpuilla, mutta siinä olisi vaimennuksen säätökin. Hintakin sillä olisi kohtuullinen n. 1k€. Tosin valmistajan omilla sivuilla sitä ei ole tarjolla tuohon 5e RS malliin, mutta Ebay:stä sitä taas löytyy 55mm tolpalla olevia sarjojakin... KW on ilmeisesti melko kova sarja, mutta mikäli tuo H&R on samaa kaliiberia kuin 2-korimallin tapaus, niin ei sekään kovin pehmeä alusta ole? Bilsteinilläkin taitaa olla jo tähän jotain alustaa tarjolla, mutta niissä lienee edelleenkin sama "ongelma", että säädettävän sarjankin madallus on varsin maltillinen?

Jos täällä sattuu olemaan madallettujen RS:ien omistajia, niin tähän voisi myös kerätä alustan speksit ja kuvan autosta, niin on helpompi ehkä hahmottaa omaa valintaa alustan osalta.

5
Olisiko arvon forumilaisilla mielenkiintoa korkata keväällä alkava kesärengaskausi jossain yhteisen miitin/renkaiden potkijaisten merkeissä?

Paikkana voisi olla jokin huoltoasema tjsp. mahdollisuuden mukaan sellainen paikka, jossa olisi parkkihalli, jonne pääsee sadetta tarvittaessa karkuun. Varmaan suurin osa forumilaisista on eteläsuomen puolelta, joten täältä voisi jonkun keskeisen paikan valita. Ehdotuksia otetaan vastaan paikan ja ajan suhteen. Varmaankin huhtikuussa on jo sellaiset kelit että kaikilla on kesäfillarit alla, vaikka keli on jo nyt sellainen että tekisi melkein mieli vaihtaa ne alle.  :)

Samalla tietty clubilaiset pääsisi rekrytoimaan lisää väkeä jäseniksi, kun kaikki ei kuitenkaan pääse kesän ainoalle ratapäivälle...  ;)

Sana vapaa, jos idea sattuu kiinnostamaan. Muilla forumeillahan noita miittejä on esim. FFP:llä muistaakseni parittomina viikkoina PKS seudulla, mutta näin pienen käyttäjäkunnan yhteydessä voisi ensin kokeilla yhtä miittiä ja jos innostusta riittää, niin sitten vaikka syksyllä uusiksi ennen talvirengaskautta.

6
Offtopic / Varaosa ja tarvike bongauksia.
« : Syyskuu 23, 2013, 08:19:06 ip »
Tämän topic:n alle voisi kerätä internetin ihmeellisestä maailmasta löytyneitä vara- tai tuningosia vRS laitteisiin. Ei kai tälle omaa topic:ia vielä ollut...

Aloitan vinkkaamalla Saksan nettivaraosasta downpipeä 2.0 TFSI koneeseen. Toistaiseksi ei ole kivunnut hinta kovin korkealle tuossa huutokaupassa...

7
Räpsin muutaman kuvan (perunalla) ratapäiviltä, joista hieman esimakua tässä:





Uuden RS:n takapenkin tilojen testausta kolmen jäsenen toimesta:



Hyvin ne sinne tuntui mahtuvan...  ;D

Loput kuvista löytyy täältä.

Huudelkaa jos tuon linkin kuvat ei näy. En nimittäin ole aiemmin Google+ palvelun kautta jakanut kuvakansioita julkisina, niin en tiedä miten tuo käyttäytyy...

Muutkin voisivat tämän topic:n alle laittaa kuvia, joita ottivat tuolta ratapäiviltä, niin saadaan laatukuviakin esille. Nuo minun ottamat kuvat kun ovat vähän mitä ovat.

8
Yleinen keskustelu - Autoilu / Ry:n toiminta / LED:n tunnistus.
« : Helmikuu 26, 2013, 07:12:04 ip »
Osaisikohan joku tunnistaa minkä tyyppinen LED tuossa kuvassa on (pieni valkoinen keskellä kuvaa):



Lähinnä tarvitsisin tuon saman LED:n vihreän sävyisenä. Tuo kyseinen kuvassa näkyvä yksilö kun on punainen värisävyltään. Selasin Elfa:n luettelon jo läpi, mutta mitään vastaavan näköistä LED:ä ei tullut vastaan.  ???

9
Octavia vRS II / Piiloventtiilit.
« : Marraskuu 13, 2012, 08:34:13 ip »
Mahtaako täällä kellään olla kokemusta noista vanteisiin saatavista piiloventtiileistä? Katselin tuollaisia tuolta internetin syövereistä ja ajattelin moiset laittaa kesävanteisiin, niin tulisi hieman kliinimpi lookki. Kysymys vaan kuuluukin, että onko ne aivan susia, vai pärjääkö niiden kanssa, jossei tarvitse joka toinen päivä olla lisäämässä ilmaa renkaisiin?

10
Octavia vRS II / Rengaspaineet.
« : Huhtikuu 17, 2012, 07:28:42 ip »
Nyt kun on kesärenkaiden vaihtokausi parhaimmillaan, niin pitäisi varmaan tietää, millaiset paineet niissä pitäisi olla. Eli olisiko kenelläkään kokemusta tai mutu-tuntumaa, että minkälaiset paineet pitäisi olla 225/35/19 ja 235/35/19 renkaissa Ocun alla?

11
Octavia vRS II / Takasisälokasuojan muokkaus.
« : Joulukuu 25, 2011, 04:05:07 ip »
Nyt kun joulu on jo kohta ohi, niin voikin alkaa miettimään ja valmistelemaan ensi kesän stancea. Eli kysymys kuuluukin, miten ja kuinka paljon olette joutuneet muokkaamaan Ocu II RS:n takasisälokasuojan pokkausta, jotta renkaat eivät ota siihen kiinni? 19" alut pitäisi saada auton alle mahdutettua miedon madalluksen kanssa. Jostain olen ollut luekelevinani että tuo puskurin ja ilmeisesti korin jokin liitos tuolla sisälokasuojan puolella on ensimmäinen osa, johon renkaat ottavat kiinni madalluksen kanssa?

Paras olisi tietty, jos jollain täällä olisi laittaa kuvaa, miten itse on tuon kohdan muokannut?

Pitääkö ensin kaivaa esiin rälläkkä, kumivasara vai leka?  ;D

12
Octavia vRS II / Mittarivalot.
« : Lokakuu 27, 2011, 08:56:06 ap »
Miksi tuossa -08 RS Octaviassa ei mittarivalot pala katkaisijan ollessa 0-asennossa? Ajovalot kyllä palavat normaalisti, mutta mittarivalot syttyvät vasta kun kääntää valokatkaisijan siihen asentoon, että saa pitkätkin päälle. Edellisen auton kanssa kun tottui siihen että mittariston valot paloivat aina kun auto oli käynnissä riippumatta katkaisijan asennosta. Hämärällä kun ajelee lyhyitä matkoja, ketuttaa käännellä sitä katkaisijaa sen takia että saa mittarivalot päälle, vaikka vallitsevan valaistuksen takia ei tarvitsisi käyttää vielä pitkiä valoja. Jostain syystä ilmastoinnin lämpötilanäytöt ovat kyllä valaistut kokoajan... :-\

Onko siis mahdollista koodausta muuttamalla saada nuo mittarivalot palamaan jo tuossa 0-asennossakin?

13
Octavia vRS II / RS II TDI ocua ostamassa.
« : Syyskuu 23, 2011, 08:51:46 ap »
Auton vaihto alkaisi omalla kohdalla olla ajankohtainen ja olen yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi kehon kuljetusvälineeksi ajatellut tuota otsikossakin mainittua tupaöljyllä käyvää vaihtoehtoa combi versiona. Pari kysymystä tosin heräsi pieneen mieleen, kun ei ole aiemmin ollut Skodaa tässä taloudessa. Näihinkin kysymyksiin varmaan saisi kaivettua foorumilta jostain tietoa, mutta pikainen haku ei tuottanut suoraa tulosta.

1. Mihin näissä kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa, eli onko näissä jotain tyyppivikoja? Ilmeisesti ennen -08 noissa on ollut paljon suutinvikoja, jos olen oikein käsittänyt? CR-koneinen versio olisi ilmeisesti tässä tapauksessa luotettavampi, vai onko siinä myös jotain isompia ongelmia ollut? En jaksanut ihan kokonaan kelata tuota 54 sivun vikalistausta läpi...  :-[

2. Millainen alusta/jousitus näissä on? Eli onko edessä MacPherson-tyyppinen ratkaisu ja takana jouset ja iskarit eri paikoissa + "jäykkä" taka-akseli, kuten esimerkiksi 4-kopan Golffeissa on. Mietin tässä lähinnä, miten takapyörien asennolle käy kun autoa madaltaa oikein kunnolla. Nykyisessä käytössä olevassa VAG-konsernin tuotteessa kun takapyörät alkavat auraamaan kohtuu rajusti isolla madalluksella ja se taas sitten syö renkaita... Eli kysymys lyhykäisyydessään, voiko Ocu II:ssa säätää takapään aurausta ja/tai camberia?

3. Onko näissä kone/öljypohja yhtä matalalla kuin noissa 4-korimallin laitteissa? Niissä kun tuo öljypohja on heti ensimmäisenä tulilinjalla, kun autoa madalletaan reilummin.

4. DPF on ilmeisesti myös muutamissa tapauksissa aiheuttanut ongelmia. Mikäköhän tuon kapistuksen oletettu elinikä mahtaa olla? Ilmeisesti nykyään viripajat saa tuon jo poistettua käytöstä ja tyhjättyä, jolloin ko. pöntön uusimista ei joudu tekemään. Tämä toimenpide kuitenkin ilmeisesti vaatii myös softan uusimisen, joten ei taida olla kovin halpa keikka tuokaan, kun vertaa uuden DPF-pöntön ostoon, jos tuo pääsee hajoamaan?

5. Miten helppo tuon sisusta on pitää puhtaana? Lähinnä haen tässä sitä, jääkö noihin penkkien verhoiluihin eläinten yms. karvat kuinka pahasti kiinni? Ja ilmeisesti joissain tapauksissa tuo penkkien verhoilu on kulunut yllättävän paljon? Tuo ei kuitenkaan ilmeisesti ole ollut mikään kovin yleinen ongelma?

Kiitän jo etukäteen mahdollisista vastauksista.

Sivuja: 1