vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1866 · 1191790

Poissa smee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia vRS diesel
    • Profiili
Veikkaus suuttimille täältäkin.

Sinänsä vittumainen vika oli että vikakoodin luvussa ei kerro mitään vaikka pätkii ja nykii tasakaasulla. Vasta kun auto jätti välille saatiin vikakoodit ulos, mutta mulla ei hehkut vilkkuneet eikä muutkaan valot.


Poissa Peku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Hei

Vakionopeudensäädin lopetti toimintansa eikä enään senkoommin ole toiminut.
Löysin hyvät ohjeet ( http://vwfanatic.dk/Tips/Golf5GRA.html )
 joissa neuvottiin purkamaan ja puhdistamaan viiksen mikrokytkimen liitinpinnat
Avasin viiksen ja puhdistin liitinpinnat mutta ei auttanut. Pitäisiköhän vaihdattaa koko viiksi vai onko mahdollisesti muita kikkoja?

Kiitos vastauksista.


Mulla oli viikseen tulevasta johtonipusta 1 piuha poikki.
Saattoi mennä poikki viikseä kasatessa , kun oli viiksi putsauksen takia auki.
Sain piuhan korjattua ja hyvin on pelittänyt sen jälkeen.

T: Peku


Poissa tumpelo85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
Kiitoksia hyvistä arvauksista mutta onneksi olitta väärässä :D oli menny moottorin johtosarja hankaantunut(poikkinaisia piuhoja).
kuulemma aika yleinen ongelma näissä autoissa :)


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Terve!

Ensimmäinen viesti tälle foorumille ja heti tietenkin vikalistauksen puolelle ;)

Muutama viikko sitten ostin diesel RS Octavia combin -2007. Hieno peli kaiken kaikkiaan!

?-ljyä jouduin heti lisäämään melkein puoli litraa mutta tuohan tuntuu olevan aika yleistä että syö öljyä? Tosin en tiedä koska sinne viimeksi sitä on lisätty.

Ainoa probleemos mikä on tullut esille on se, että auton sade/tihkutunnistimen säätö ei toimi. Jos viikseä nostaa kaksi kertaa niin pyyhkijät viuhtovat koko ajan eikä nopeutta saa säädettyä pienemmäksi.

Myös tuo sadetunnistimen toiminta on vähän niin ja näin.


Poissa jarppa80

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
terve!

Onnea uuden auton johdosta :)


siis eikö se sadetunnistin toimi jos nostat viikseä vain yhden pykälän ylöspäin, siinä se pitäisi pelata, ja herkkyyttä tosiaan voi säätää sillä kytkimellä. 2 asennossa kuuluukin pyyhkiä kokoajan...




Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
terve!

Onnea uuden auton johdosta :)


siis eikö se sadetunnistin toimi jos nostat viikseä vain yhden pykälän ylöspäin, siinä se pitäisi pelata, ja herkkyyttä tosiaan voi säätää sillä kytkimellä. 2 asennossa kuuluukin pyyhkiä kokoajan...



Kiitos!

Siis sadetunnistin toimii kyllä. Mutta mikäs virka sillä nupilla on siinä viiksen päällä? Eikös sillä pitäisi pystyä säätämään pyyhkijöiden nopeutta?

Eikai kakkos asennossa pyyhkimien kuulu koko ajan pyyhkiä? Jos kuvitellaan että haluaisin pyyhkimet pyyhkimään tuulilasia vaikka viiden sekunnin välein ilman että sadetunnistin on käytössä, niin kuinka tämä onnistuu? Siitä viiksen päällä olevasta nipukasta ei tapahdu mitään.


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
1. asento on sadetunnistusautomatiikka ja tällöin vivun päällä olevasta 4-portaisesta säätimestä voi säätää automatiikan herkkyyden. 2. ja 3. asento on sitten normaalipyyhintä eri nopeuksilla. Normaalia tihkutoimintoa ei ole.


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
1. asento on sadetunnistusautomatiikka ja tällöin vivun päällä olevasta 4-portaisesta säätimestä voi säätää automatiikan herkkyyden. 2. ja 3. asento on sitten normaalipyyhintä eri nopeuksilla. Normaalia tihkutoimintoa ei ole.

Ok. No se säädin ei toimi. Täytyy kysyä maksaisiko autoliike


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
1. asento on sadetunnistusautomatiikka ja tällöin vivun päällä olevasta 4-portaisesta säätimestä voi säätää automatiikan herkkyyden. 2. ja 3. asento on sitten normaalipyyhintä eri nopeuksilla. Normaalia tihkutoimintoa ei ole.
Pakko nyt vielä vängätä. Eli sillä viiksen päällä olevalla säätimellä ei pysty säätämään pyyhkijöiden nopeutta kun pyyhkijät ovat asennossa 2 tai 3? Ainoastaan asennossa 1?


Poissa jarppa80

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili

1. asento on sadetunnistusautomatiikka ja tällöin vivun päällä olevasta 4-portaisesta säätimestä voi säätää automatiikan herkkyyden. 2. ja 3. asento on sitten normaalipyyhintä eri nopeuksilla. Normaalia tihkutoimintoa ei ole.
Pakko nyt vielä vängätä. Eli sillä viiksen päällä olevalla säätimellä ei pysty säätämään pyyhkijöiden nopeutta kun pyyhkijät ovat asennossa 2 tai 3? Ainoastaan asennossa 1?

Juurikin näin :)


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Vängätään vieläkin ;) Siis nopeutta ei voi säätää vaan herkkyyttä siinä 1. asennossa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2012, 09:09:24 ap kirjoittanut Tune »


Poissa octavius

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Tulipas outo vika huomattua, ajelin kylällä ja lähdin vedättää nelosvaihteella kun yhtäkkiä rupesi pätkimään ja nostin kaasun pois.. Muuten ei ole mitään ongelmaa kun ajaa normaalia ajoa mutta heti kun alkaa kunnolla ahtamaan rupee pätkii.. Kyseessähän on 2.0TFSI joka on ohjelmoitu EMJ Powerilla...
VAG Finland facebookissa!!


Poissa hezzuu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Hei

Vakionopeudensäädin lopetti toimintansa eikä enään senkoommin ole toiminut.
Löysin hyvät ohjeet ( http://vwfanatic.dk/Tips/Golf5GRA.html )
 joissa neuvottiin purkamaan ja puhdistamaan viiksen mikrokytkimen liitinpinnat
Avasin viiksen ja puhdistin liitinpinnat mutta ei auttanut. Pitäisiköhän vaihdattaa koko viiksi vai onko mahdollisesti muita kikkoja?

Kiitos vastauksista.


Mulla oli viikseen tulevasta johtonipusta 1 piuha poikki.
Saattoi mennä poikki viikseä kasatessa , kun oli viiksi putsauksen takia auki.
Sain piuhan korjattua ja hyvin on pelittänyt sen jälkeen.

T: Peku


Tarkemman tarkastelun jälkeen ilmeni sama vika! Oli vain vaikea havaita sillä katkennut johdon kohta piilossa aivan viiksen juuressa.


Poissa smee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia vRS diesel
    • Profiili
Kiitoksia hyvistä arvauksista mutta onneksi olitta väärässä :D oli menny moottorin johtosarja hankaantunut(poikkinaisia piuhoja).
kuulemma aika yleinen ongelma näissä autoissa :)

Hyvä että oltiin väärässä. Nyt sitten itsellä taas eilen pätki ja kävi huonosti. Ja suuttimet vaihdettu syksyllä.

Tarkempaa tietoa mikä johtosarja, jos koittaisi vikaa sieltä paikantaa?


Poissa Mike75

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Tervehdys toverit!

Olisi hieman vikaa xenonien kanssa. töyssyissä tiputtaa välillä xenonit näyttään liian alas tai sitten liian korkealle tai jotain siltä väliltä :)

vika ilmeni mielestäni ensimmäisen kerran alustan vaihdon jälkeen kun valot näyttivät liian korkealle, niin suuntasin umpioista sieltä ruuveista niitä hieman alemmaksi,  tästä eteenpäin vika on aina muutaman päivän välein toistunut eli valot tehnyt omia kuvioitaan.

Onko muita tunnistimia alustassa xenoneille muuta kuin tuo takaakselin tunnistin??

Ennenkuin Xenoneja menee säätämään pitää ne "vapauttaa" testerillä säätöasentoon. Säädön jälkeen lukitaan taas arvot testerillä. Tuli vierestä katsottua, kun omassa Räsässä oli tarvetta säädölle ja huollossa tuon tekivät.
Sanoi, että ellei vapautusta tee ja menee kääntelemään säätöruuveja voi tuloksena olal helposti sökönä oleva korkeudensäätömoottori.