vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

maahantuoja edellyttää uskollisuutta

Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
Onko näin kautta linjan, että saadakseen maahantuojan tulemaan vastaan esim takuuajan jälkeisissä varaosien hinnoissa, pitää auton huoltohistoria olla teetetty vag-liikkeessä? Siitä huolimatta että huolto tehtäisiinkin prikulleen niin kuin pitääkin, huolto-ohjelman mukaisesti.

Olen saanut niin paskaa palvelua skoda-tiskillä, ettei tartte kauaa miettiä, miksi asioin asiantuntevissa yksityisyrittäjien korjaamoissa, joilla tuntiveloituksetkin ovat luokkaa puolet tai 1/3 näiden laillistettujen rosvojen hinnoista.

Esimerkkinä maahantuojaan littyviin juttuihin voisin ottaa hyvin yleiset pumppusuutin / johtosarjaviat rs ocuissa (piezo suuttimet).





Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Mulle vaihdettiin Ocuun uusi kone 120tkm kohdalla kun vanha hajos ja takuuhan ei tietenkään ollut enää voimassa.

Onneksi oon käyttänyt merkkihuollossa koska sieltä kerrottiin että maahantuojalta oli tullut viestiä, jos yksikin määräaikaishuolto olisi tehty jossain muualla kuin heidän valtuuttamassaan huollossa niin eivät olisi tulleet ollenkaan vastaan!

Nyt tulivat 70% koneen hinnasta vastaan ja maksoivat 5,5h töitä.
-08 COMBI RS TDI


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
tommote maahantuojan käytös pitäisi näkyä selkeästi jossain ehdoissa ja tehdä selväksi kaupanteon yhteydessä.

Mä olen sitä mieltä että näistä piezo-suuttimistakin on tullut niin iso vaiva että maahantuoja olisi saanut tehdä niistä ja myöskin johtosarjoista takaisinkutsukampanjan. Vaiva kun kohdistuu malliin, jonka ostajakunta on autoilun suhteen melko valveutunutta. Ei kukaan tämmöstä autoa ihan vaan sattumalta osta, kuten joku pappa voi ostaa jonkun classic tai ambiente -mallisen. Tieto leviää netissä tehokkaasti ja tässä tapauksessakin maahantuoja asettuu hieman negatiiviseen valoon.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mietin itsekkin juuri noiden suuttimien kohdalla maahantuojan vastaantuloa. Joltain toiselta Skoda-foorumilta lueskelin että ilmeisesti Englannissa ovat nuo suuttimet vaihtaneet mutinoitta Skodan piikkiin siinä vaiheessa kun ensimmäinen suutin on hajonnut noista Siemenssin tekeleistä. Olisi mielenkiintoista tietää onko Suomessa sama toimintakuvio, vai tuleeko täällä maahantuoja ollenkaan vastaan tuon tyyppivian kanssa. Jos oikein sen toisen foorumin jutut tulkitsin, niin nimenomaan Skoda-Auto olisi maksanut remontit osineen mukisematta. Olisiko kellään mahdollisesti tietoa miten täällä Suomessa homma on hoitunut, vai pitääkö tässä alkaa pommittamaan maahantuojaa asian osalta, kun kyseiseltä ongelmalta ei ole kai yksikään noilla Siemensin suuttimilla varustettu auto välttynyt.

Ajellaan pelko persiissä ja toivotaan ettei ensimmäinen suutin rivahda kesken jonkun rekan ohituksen...  ::)


Poissa jussja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
mulla on kans työautona fabian rs malli ja olen ollut tyytyväinen siihen..vaimon kanssa ollaan katottu toisen auton tilalle (nyt opelin farkku) rs octaviaa,kans farmari..mut eipä noita tohi ostaa ku suuttimet pamahtelee harva se päivä!! ei perheellisillä oo montaa tonnia ylimääräistä sijoittaa pelkkiin suuttimiinja auto makaa korjaamolla.töihinkin on molempien päästävä.
Heti ostan kun suuttimen valmistaja vaihtuu ja ne ovat kunnollisia!


Poissa K-PaX

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Ostakaa pojat autoliikkeestä...niin tein minäkin..ei ole pelkoa/stressiä lainkaan..itte ajoin autolla 120km oston jälkeen ja sitten pamahti suutin..soitin autoliikkeeseen tulisen puhelun minkäjälkeen myyjä tuli pihaan lainaautolla ja hinautti omani pois...ei maksanut mulle penniäkään ja sain vielä tankin täyteen ja pesun kaupan päälle..ja autonahan on rs octavia 132tkm ajettu tdi malli


Poissa jussja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Niin mut tuskin autoliike kauaa enää korvaa suuttimia ku se on sulla ollut vähä kauemmin.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
mulla on kans työautona fabian rs malli ja olen ollut tyytyväinen siihen..vaimon kanssa ollaan katottu toisen auton tilalle (nyt opelin farkku) rs octaviaa,kans farmari..mut eipä noita tohi ostaa ku suuttimet pamahtelee harva se päivä!! ei perheellisillä oo montaa tonnia ylimääräistä sijoittaa pelkkiin suuttimiinja auto makaa korjaamolla.töihinkin on molempien päästävä.
Heti ostan kun suuttimen valmistaja vaihtuu ja ne ovat kunnollisia!
Eikös noi CR koneisten suuttimet oo kestäny. Eli ostat -08 loppuvuodesta rekisteröidyn tai uudeman niin ei suutinongelmat vaivaa. Ja kyllähän noi autot on yksilöitä eli niitä maanantaikappaleita löytyy ja negatiiviset asiathan leviää nopeammin. Itse oon ajanu CR koneisella DSG RäSällä kohta 110 tkm ilman vikoja.



Poissa smee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia vRS diesel
    • Profiili
Kaikki huollot merkkiliikkeessä ja kaikki suuttimet menivät vaihtoon viimevuonna. Kustannukset minulle 0 €. Auto oli 4 vuotta vanha ja melkein 180tkm mittarissa.
Siinä kuittasi merkkiliikkeen kalliimmat hinnat kerralla.