vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

maskinsuojus

Poissa R_S-2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • race blue
    • Profiili
Kokemuksia räsäsen maskinsuojuksista?
mistä kannattaisi ostaa?
Jos tuohon -11 räsäseen sellaisen hankkis :) kun tuota pakkasta ja
lunta tuntuu olevan liikenteessä enemmän kuin laki sallii...  :o


Poissa nietu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Itse tilasin Superskodalta viime talvena.
Omani on prefacelift mallia, mutta samanlainen löytyy myös facelift malliin:
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-09-11-Facelift-winter-grille-cover

Helppo kiinnittää, pysyy hyvin paikoillaan, ja ihan OK näköinen. Ainoa miinus on suht kallis hinta... Postikuluineen 75 EUR.


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Ite meinasin laittaa mustaa telttapatjaa maskin sisään. Mulla ei kyl oo vakiomaski, mut siis miusta ajaa sen saman asian. Onko kokemuksia?

Nyt oli pakkasta jotain -20 raatia. Lämpsä alko tippuu 70 hujakoille. Ei noussu enää takas 90 asteeseen ku ajeli motarilta sivuun. Onko ollu vastaavaa ongelmaa ja mistä moinen vois johtua? En sit tiedä että jos ois seisottanu autoo paikoillaan, oisko noussu ylemmäs, mutta kaupunkiliikenteessä kun motarilta tulin, ei enää n. 10 min ajolla noussu 90 asteeseen kunnes ajoin pihaan.

Kertokaa vinkkejä talvi lämpötiloista, miten muilla on ollut? Ongelmia?

T: Lasse


Poissa braide

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
Hei ne entiset ajat on ohitte, mitä helvettiä te sellasia rättejä sinne tungette!!! Huoh mitä touhua. Pistäkää se tolppaan kiinni tai hankkikaa webasto mut tunkekaa ne rätit sanonko minne :D


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Ite meinasin laittaa mustaa telttapatjaa maskin sisään. Mulla ei kyl oo vakiomaski, mut siis miusta ajaa sen saman asian. Onko kokemuksia?

Nyt oli pakkasta jotain -20 raatia. Lämpsä alko tippuu 70 hujakoille. Ei noussu enää takas 90 asteeseen ku ajeli motarilta sivuun. Onko ollu vastaavaa ongelmaa ja mistä moinen vois johtua? En sit tiedä että jos ois seisottanu autoo paikoillaan, oisko noussu ylemmäs, mutta kaupunkiliikenteessä kun motarilta tulin, ei enää n. 10 min ajolla noussu 90 asteeseen kunnes ajoin pihaan.

Kertokaa vinkkejä talvi lämpötiloista, miten muilla on ollut? Ongelmia?

T: Lasse

Bensa vai diesel räsä? Diesel Yetistä ja edellisestä Fabia RS:stä kokemuksena, että kovemmilla pakkasilla jäähdytysnesteen lämmöt ei tahdo pysyä tuolla 90°C:ssa ilman maskisuojusta johtuen pienen kulutuksen aiheuttamasta vähäisestä hukkalämmöstä.

Nykyisessä bensa Octaviassa virittelin alkutalvesta tumman harmaata solumuovia, ("rättiä" ;) ), tuonne maskin ylä- ja alaritilöiden taakse nippusiteillä kiinni. Kone _tuntuu_ lämpenevän nopeammin eikä lämmöt karkaa lyhyempien pysähdyksien aikana harakoille niin helposti, myös moottoritila on silmämääräisesti vaikuttanut pysyvän puhtaampana suolakeleillä. Leikkasin solumuoviin vielä sopivat reiät ulkolämpötilan anturille (alaritilässä, kuskin puolella), konepellin aukaisukahvalle sekä moottorin ilmanotolle.


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Hei ne entiset ajat on ohitte, mitä helvettiä te sellasia rättejä sinne tungette!!! Huoh mitä touhua. Pistäkää se tolppaan kiinni tai hankkikaa webasto mut tunkekaa ne rätit sanonko minne :D

Moro

Ei viiti webastoo laittaa kun on lohko. Ei lohko riitä -30 C pakkasilla! Pitää olla enemmän ku sen vakiot 2 h tolpassa. Ei lähe ekalla käyntiin. Säteilijälämmitin on ihan paska.

Siis ongelmahan tulee ajossa, kun ei riittävästi häviöitä koneessa, lämmöt tippuu. Ymmärtääkseni ollut kaikkien VAG konsernien vähäkulutuksisien autojen ongelma.

Webasto juu auttaa, mutta minkäs teet jos moottorilämmöt laskee? Lisäksi webasto on kallis sijoitus, jos on jo lohko! Ei viittis pitää 2 rinnakkaista järjestelmää. Webastoon lisäksi liittyy kaikkea muuta huoltoon liittyvää asiaa. Toki siis se hinta on se eka syy, miksen webastoa ainakaan vielä hanki!

T: Lasse


Poissa scudo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Itse olen ajellut koko talven "pahvin" kanssa. Pahvi on maskin takan ja peittää koko jäähdyttäjän. Pahvi ei ole kuitenkaan aivan kiinni jähdyttäjässä, joten vaikka on lämpimämpää ilmaa niin lämmöt ei nouse liikaa. Kovillakin pakkasilla moottorin lämmöt nousi n.85 asteeseen vaikka egr on tulpattu kokonaan.


Poissa lkankainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Skoda Octavia RS -07
    • Profiili
Juttelin Lpr auto-sunin tyypin kanssa ja sanoi tänään, että ei sillä ole mitään merkitystä, vaikka lämmöt laskee 70 asteeseen. Sisällä lämpöä piisaa, koska sisäilmaa lämmittävät erilliset sähkövastukset. Täten siis vaikka lämpö vaihtelee 70-90 asteessa, ei ole mitään väliä auton toiminnan kannalta.

Että maskisuojusta saa ja voi käyttää, mutta ei ole pakko.

T: lasse


Poissa smee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia vRS diesel
    • Profiili
Itse tilasin Superskodalta viime talvena.
Omani on prefacelift mallia, mutta samanlainen löytyy myös facelift malliin:
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-09-11-Facelift-winter-grille-cover

Helppo kiinnittää, pysyy hyvin paikoillaan, ja ihan OK näköinen. Ainoa miinus on suht kallis hinta... Postikuluineen 75 EUR.

Sama suomesta. http://www.slamit.net/product/7229/octavia-ii-facelift-maskinsuojus-2010- tai http://www.slamit.net/product/7228/octavia-ii-maskinsuojus-2005-2009
Hintaluokka osuu kohdalleen postikulujen kanssa.

Itsellä ei ole ollut mitään viimasuojaa. Harkinnut olen, mutta hyvin toimii ilman ja lämmöt kohdillaan kovillakin pakkasilla.


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Juttelin Lpr auto-sunin tyypin kanssa ja sanoi tänään, että ei sillä ole mitään merkitystä, vaikka lämmöt laskee 70 asteeseen. Sisällä lämpöä piisaa, koska sisäilmaa lämmittävät erilliset sähkövastukset. Täten siis vaikka lämpö vaihtelee 70-90 asteessa, ei ole mitään väliä auton toiminnan kannalta.

Että maskisuojusta saa ja voi käyttää, mutta ei ole pakko.

T: lasse

Tuo voi ehkä pitää paikkansa jos ajaa yksinään ja ei välitä miten moottori voi. Kaikki varmasti toimii jne mutta mitä järkeä on kuluttaa polttoainetta lämmön tuottamiseen jos sitä voi säästää pahvin laittamisella keulille. Itse heitän mustalla käläkälällä maalatun pahvin keulille marras- joulukuussa ja otan sitten pois kun kelit on semmoset että pahvi alkaa muuttua muusiksi.

Omat havainnot on että kun pakkasta alkaa olla päälle -15 niin ei puhettakaan että moottorin lämmöt pysyisi kohdillaan ilman pahvia ja webaa jos meinaa saada ikkunat pysymään huurteettomina kun 4 ihmistä kyydissä.


Poissa K-PaX

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
itsellä lämmöt on aina kohdillaan ja ikkunatkin pysyy auki vaikka ulkona oli -34 parhaimmillaan ja autossa ei siis ole webastoa...tämä on siis oma kokemukseni autohan on tdi 07vm,
aiasta moottorisahaan kysyisin jos viisaammat osaisivat sanoa että millai voi asentaa hunajakenno maskin keulalle kun siinähän ei ole mitään reikää konepellin avaus kahvalle...


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
itsellä lämmöt on aina kohdillaan ja ikkunatkin pysyy auki vaikka ulkona oli -34 parhaimmillaan ja autossa ei siis ole webastoa...tämä on siis oma kokemukseni autohan on tdi 07vm,
aiasta moottorisahaan kysyisin jos viisaammat osaisivat sanoa että millai voi asentaa hunajakenno maskin keulalle kun siinähän ei ole mitään reikää konepellin avaus kahvalle...

   sitä avauskahvaa pitää lyhentää kun laittaa ton hunajakenno maskin


Poissa aleba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Nostellaanpa hieman vanhaa aihetta... Ite nakkasin just viikolla mattamustalla maalatun pahvin RäSän keulille. Aika lauhaa on toki ollut, mutta on tullu nähtyä muutama ahtoputki, mistä on tullu "pikkunen" jääpuikko sisältä, juurikin sen takia, että ei oo käytetty maskisuojaa/pahvia hyytävillä keleillä. Käyttäkää ihmiset sitä maskisuojaa! :)
Octavia Vrs Combi TDi -07