vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hajoje

Sivuja: 1 2 3 ... 20
1
Octavia vRS II / Vs: Viikon luontoääni: 2.0 TDI
« : Kesäkuu 08, 2018, 08:39:31 ip »
Sirinä tulee tod.näköisesti suuttimista, joka on ihan normaalia, mutta vihellys ei kuulosta kyllä normi dieseliin normaalilta.

2
Fabia vRS II / Vs: Puhallinmoottori vikisee
« : Helmikuu 26, 2018, 03:09:47 ip »
Ainakin octaviassa sai helposti alakautta otettua koko moottorin pöydälle. Kannattaa putsata paskat pois ennenku laittaa uudet "vaseliinit"

3
Octavia vRS III / Vs: Octavia III RS vikalistaus.
« : Marraskuu 24, 2017, 09:11:30 ap »
Omassa farkku RS:ssä on alkanut kuulua ihme nitinää kun vähänkin kori tärähtää. Kuskin penkiltä se kuullostaa tulevan taka oikealta mutta en ole onnistunut sitä kunnolla paikallistamaan.
Oliko tuon turvavyön korkeudensäädön nitinä sellaista nitinää niinkuin esim metalli hankaisi metallia vasten vai osaatko sitä kuvailla?

Tuo muistuttaa enemmän narinaa kun kaksi muovinkappaletta hinkkaa toisiaan vasten. Tosin nyt sitä ei ole hetkeen kuulunut. Lieneekö viileillä keleillä tekemista asian kanssa. Kesällä se narisi harva se päivä.

Mulla ainakin vänkärin ovi nitisee kun kori vähänkin taipuilee, ärsyttävän vittumainen ääni, ihan ku ovipahvin klipsit antais periksi.
Työntäny kohta pullollisen silkkaria sinnetänne ovipahvin rakosiin ja on pikkusen hiljasempi.

4
Octavia vRS III / Vs: Octavia III RS vikalistaus.
« : Lokakuu 30, 2017, 05:07:23 ip »
-14vm diesel rs "vinkuu" kylmänä, ihan kun joku hihna luistais.
Ihan jokapäivä tätä vinkumista ei kuulu, mutta muutamina pakkasaamuina joka aamu sama helvetin vinkuna.
Ääni tulee koneen vasemmalta puolelta, mutta tarkkaan en ole pystynyt paikantamaan.
Tänään sit kävin entisessä marmorilla, nykyinen autoasi kyselemässä mistä saattaa johtua.
Kesäkuussa tullu skodalta ohjeistus samaiseen vaivaan että jakohihna ja kiristimet pitää vaihtaa ja oli heidän sivuilla myös ääninäyte laitettu ja oli erittäin identtinen omaan autoon.
Toinen paska homma että auto hukkaa pakkasnestettä, nyt kolmen viikon aikana lisäny 1,5l ja auton alle se ei tipu vaan häviää jonnekkin.
Pelotteluna tuli vesipumppu, kansipahvi tai kansi halki.
Xenon poltin kyrvähti pari päivää sitten, autolla ajettu 100tkm, poltin vaan suorastaan räjähti, joka myös kuulemma normivika, joissain polttimoissa ballastilla vikaa ja tekee tuota.
Autoasi ei halunut alkaa korjaamaan, vaan mun edun kannalta fiksuin viedä marmorilli korjaukseen.
Eniten tässä vituttaa se että auto ollu mulla alta kuukauden, mutta muuten kiva auto.

Muilla samaa vikaa??

5
Myynti / OEM
« : Lokakuu 07, 2017, 01:45:59 ip »
Sedan mallisen vm-11 takavalot, molemmat täysin ehjät 40e
Samaisen auton etumaski,ehjä. 20e

Romppeet oleskelee karjaalla, mielellään haku.
Soita, viestitä, tingi jos osaat numeroon 040/5473521

t. Harri

6
Octavia vRS II / Vs: maltillista madallusta
« : Toukokuu 16, 2017, 11:56:16 ap »
Hei!

Ryöstänpä ketjun.
Samanlainen tarve kuin ap:lla. Madallus jolla ajaisi vielä mukavasti myös heikompia teitä(8-tietä edestakaisin  :'()
Auto pre-fl RS diesel ja ajettu 170tkm, joten varmaan olisi hyvä vaihtaa myös iskarit?

Tarjontaa on liikaa. Ainakin Eibach B12 Pro-kit ja H&R Cup Kit ovat saaneet kehuja, mutta löytyykö vielä muita suosituksia? Säädettävää tuskin tarvitsen... kai.
Hyvä hinta-laatusuhde olisi haussa ja mielellään ajomukavuudesta tinkimättä.

Suanen anteeksi ryöstöstä.
Mulla edelleen ocu normi korkeudessa joten seurailen vastauksia.
Edellisessä ocussa oli h&r jouset ja oliskohan ollu 30mm madallus ja oli ihan mukava ajaa.

7
Octavia vRS II / Vs: Hölmöjä pikakysymyksiä
« : Helmikuu 26, 2017, 06:04:51 ip »
-11 octavia tdi rs (205tkm) pari kertaa nyt sammunut ajosta, hehkun merkkivalo jää vilkkumaan samalla. Lähtee kyllä starttaamalla heti käyntiin, mutta inhottava vika. Vikakoodiksi antaa: p0091 -polttoaineenpaineensäädin, matala tulosignaali. -katkonainen.

Onko vika mahdollisesti pelkässä paineensäätimessä, vai voiko häikkää olla myös polttoainepumpussa? Muuten autossa on vedot tallella ja toimii normaalisti.

Veikkaan että vika on johdotuksessa, joka olisi halpa, mutta ei helposti paikallistettava.  :) Selitykset koodille löytyy Rosstech:n sivuilta. Aika vähän tuosta löytyi netistäkään tietoa, joten taitaa olla vähän harvinaisempi vika...
[/quote

Mulla oli tää sama vikakoodi omassa, kun oli johtosarjasta pari piuhaa poikki.
Tää ei varmaan Javalle tullu yllätyksenä :)

8
Octavia vRS II / Vs: Hölmöjä pikakysymyksiä
« : Helmikuu 15, 2017, 04:57:43 ip »
2.0 tdi rs 2010/11 +200tkm jälkeen lämmöt ei nouse kylmällä kelillä enää normaalisti mittariin 90C vaan jää 75-80,tarvii laittaa uusi termari kun en jakopää remontissa muistanut.Eberi onneksi löytyy..

Auttoko termarin vaihto?

9
Auton hoito / Vs: Auton vahaus
« : Joulukuu 05, 2016, 06:12:37 ip »
Tuli collinitet vedettyä kummankin auton pintaan. Toisen pesin pelkästään pinelineä käyttäen. Toisen pesin vielä juuri ennen vahausta Turtlen big orange vahashampoolla. Saas nähä miten collinite pysyy tossa autossa minkä pesin big orangella.

Taisi olla virhe vahan alle pestä vahashampoolla?

Savi oli uusi tuttavuus. Onko liukasteeksi jokin aine mitä voisi löytyä jokaisen nurkista valmiina?

Miten avattu savi tulisi säilyttää ja kauan säilyy?

Näyttäs äkkiseltään, että aika hyvin collinite pysyy autojen pinnassa. Pesut olen tehnyt Turtle waxin big orange vahashampoolla. Mitä collinite tykkää konepesujen aineista? Talvella pesu jäänyt aivan liian vähälle, kun konepesuja en ole käyttänyt ja ulkona pesu ei käsin onnistu.

Mikä olisi hyvä liuotin minkä ruiskuttas pintaan ja painepesurilla perään ettei collinite lähde pois? Jos tällein sais nopeesti suolat pois pinnasta ilman harjaa, kun oikean liuottimen keksis millä ilman harjaa saisi semmosen tuloksen, että kehtaa ajaa.

Tollein voisi joskus auton huuhtasta, kun lämmön puolelle talvella menee.

Mun mielestä collinte vaha on huono talveksi, suola ja muu paska tarttuu kovemmin vaan kiinni jos tolla vahalla vahanu auton.

10
Octavia vRS II / Vs: Hölmöjä pikakysymyksiä
« : Marraskuu 03, 2016, 09:26:46 ip »
Auton mittarin mukaan näyttää nollaa.
Eli saattaa sitten marmori tiskin huoltomies olla oikeassa, että termarissa ei taida olla vikaa.
Tuskallisen hitaasti vaan lämpenee, jos lämpenee ollenkaan.
Pitää varmaan viedä auto mittareihin kiinni, ennenkun alkaa kunnolla kylmät kelit.

Auto tänään 180tkm huollossa ja kaikki anturit ainakin oli kunnossa.

11
Octavia vRS II / Vs: Hölmöjä pikakysymyksiä
« : Lokakuu 16, 2016, 11:42:34 ap »
Auton mittarin mukaan näyttää nollaa.
Eli saattaa sitten marmori tiskin huoltomies olla oikeassa, että termarissa ei taida olla vikaa.
Tuskallisen hitaasti vaan lämpenee, jos lämpenee ollenkaan.
Pitää varmaan viedä auto mittareihin kiinni, ennenkun alkaa kunnolla kylmät kelit.

12
Octavia vRS II / Vs: Hölmöjä pikakysymyksiä
« : Lokakuu 15, 2016, 07:01:22 ip »
Jos auton mittariston lämpömittari näyttää 90 astetta ja eculta katsottuna 73astetta, niin onko jossain noin äkkiseltään sanottuna vikaa?
Edelleen en oo saanu autoa vietyä tutkituttavaksi miks lämmöt nousee pirun hitaasti.
Marmori huollosta sanoivat että anturi vika ja parissa muussa paikassa sanovat että termari jumissa, täysin auki.
Tästä marmorilla intettiin ja totes että eivät ole kuulemma koskaan vaihtanu termareita skodaan tommosen vian takia, mutta antureita kylläkin.
Eli auto lämpenee webastolla tällä ajolla normaaliin 90 asteeseen noin 30km ajolla. Sisälle puhaltaa kyllä lämmintä ja kuumaa ilmaa vallan hyvin.
Jos laitan sisälämmityksen kokonaan pois päältä, niin noin 15km lämpenee siihen 90 asteeseen, mutta kun heitän taas ilmastoinnin päälle, ja pyynti vaikka 23 asteesee, niin koneen lämmöt tippuu heti sinne 70 asteeseen.
Sama jos webastolla lämmitän autoa vaikka 20min, niin lämmöt on startatessa noin 70 astetta, mutta 100m ajo tiputtaa lämmöt nollaan.
Eli kertokaas viisaammat (java) että missä vika?
Ajattelin ensviikolla viedä ehkä marmorille tutkituttavaksi
Niin ja auto on tdi vm-11 ja kilsoja takana kohta 180tkm

13
Octavia vRS II / Vs: Hehkuvalo alkaa vilkkumaan TDI
« : Elokuu 13, 2016, 07:04:31 ip »
Itsellä tuli kanssa jos jonkinmoista vikakoodia vm-11 räsää ja loppupeleissä kaks johtoa oli poikki ja pari murtunutta.
Olivat menneet poikki lohkolämppärin johdon vierestä.

Kannattaa tsekata myös johtotukset. Alakautta löytyy, suojamuovi pois ja sitten johtosarjaa tutkimaan. Itsellä oli kolme lähes poikki... (Olisko johdotus ollut jossain välijäähyn jommalla kummalla sivustalla?!?)
Ja merkkiliikkeen vikakoodien luku antaa yleensö tarkemman paikannuksen vikaan...  8)

14
Octavia vRS II / Vs: TDI talvilämpötilat
« : Huhtikuu 29, 2016, 09:17:34 ap »
Mitenkäs porukoilla lämpenee tähän vuoden aikaan kone, siis ulko +5-+10 astetta?
Tänään +6 näytti auton mittari ja ajoa 15km, niin lämmöt nippanappa 70 astetta.
Eberi päällä niin tolla matkalla saa just ja just 90 astetta.
Kävin tilaamassa huollon ja samalla saavat katsoa josko jossain anturissa tai termarissa vikaa, ei ainakaan mun mielestä pitäis noin hitaasti lämmetä.

Ei pitäiskään. Eilen satuin seuraileen lämpöjä, ulkona oli +2 ja arviolta n.10km ja mittari näytti 90­­ *C
Luulis nyt että esim tänä aamuna, lämpöä +6 ja eberi työpaikan pihalla vartin päällä ja matkaajoa senjälkeen 18km eikä siltikään lämmöt ku 70 astetta. Ja ajo maantiellä 80-100km/h

15
Octavia vRS II / Vs: TDI talvilämpötilat
« : Huhtikuu 14, 2016, 07:25:13 ip »
Mitenkäs porukoilla lämpenee tähän vuoden aikaan kone, siis ulko +5-+10 astetta?
Tänään +6 näytti auton mittari ja ajoa 15km, niin lämmöt nippanappa 70 astetta.
Eberi päällä niin tolla matkalla saa just ja just 90 astetta.
Kävin tilaamassa huollon ja samalla saavat katsoa josko jossain anturissa tai termarissa vikaa, ei ainakaan mun mielestä pitäis noin hitaasti lämmetä.

Sivuja: 1 2 3 ... 20