vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vanteet, millaiset ?

miksa · 622 · 406748

Poissa jere

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
eikös 8,5" ole 217mm eli sen mukaan tuo 215:nen nyt niin kauhean paljon vielä veny.

vanteen ilmoitettuun leveyteen lisätään n. 1 tuuma niin saadaan vanteen kokonaisleveys reunasta reunaan. valmistajan ilmoittama leveys on vanteen olkien sisäpuolelta mitattu leveys mihin rengas asettuu.
8,5" vanne on leveydeltään n. 241mm. Taneli vois mitata Oettingerin jos ei oo vielä rengasta päällä, niin saadaan mitattua faktaa
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2008, 05:13:39 ip kirjoittanut jere »


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
kävin varastossa ihmettelemässä nykyisen auton 225/40-18" renkaita ja 8"x18" vanteita ja noihin kun lisää 0,5" vanteeseen leveyttä niin alkaa olemaan kyllä siinä ja tossa eli ei se 215 ehkä niin hyvännäkönen olekkaan. 225:sia taas on huomattavasti suurempi merkkivalikoima.

niin eikös tuo 215 ole kuitenkin ilmoitettu renkaan leveys ei kulutuspinnan leveys? rengashan on aina hieman pyöreä joten kulutuspinta on väkisinkin koko rengasta kapeampi.


Poissa jere

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
niin eikös tuo 215 ole kuitenkin ilmoitettu renkaan leveys ei kulutuspinnan leveys? rengashan on aina hieman pyöreä joten kulutuspinta on väkisinkin koko rengasta kapeampi.

näinhän se on.
tuulilasin numerossa 12/07 oli talvirengastesti kokoa 225/45 R 17 ja niissä kulutuspinnan leveydet olivat 181-197. testivanne oli tod.näköisesti accordin 7" mutta se ei vaikuta kulutuspinnan leveyteen
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2008, 09:18:11 ap kirjoittanut jere »


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Nyt lähti vanteet sorvarille. Neljämillii ottaa pois, enempää ei uskalla et vanteet viel kestäiskin.
Eli se sorvaa vanteen takaa keskiötä sen neljämillii ohuemmaksi.
Jännä nähä et riittääkö... :-\ varmaan työstän silti jotenkii takaa sitä lokari/puskuri liitoskohtaa.
Siihen se on raapinut välillä ei muualle.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Suomssa tuota ASAa myy ainakin www.autiotrading.com ja tulee matkahuollolla kotiin.
Hinnat 18x8 sarjalle 800€ hujakoissa.


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Esim. tuo ASA AR1 schwarz frontpoliert 850 €


Kuten myös ASA AR4 schwarz frontpoliert 850 €


Molempia pitäisi löytyä myös täysin hopeisena, kromisena ja kiillotetuna.


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Onko 8,5" x 18" ja ET45 kuinka turvallinen veto Ocuun? Renkaina meinasin 215/40-18" ja madallusta tulee tosin ei välttämättä ihan heti. Madalamatta tuskin ongelmia.

Nuo on juuri passelit, tosin 225 (tai 235) olisi parempi leveys. Ei raavi madallettunakaan.

Tuolta voi katsoa, minkä verran ET ja vanteen leveys vaikuttavat (käytä pistettä pilkun tilalla). http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
RS: alkuperäinen 18" Zenith on 7,5" leveä 47 ET:llä, eli 8,5" ET45 levittää 11 mm sisään ja 15 mm ulos.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Nuo on juuri passelit, tosin 225 (tai 235) olisi parempi leveys. Ei raavi madallettunakaan.

Tuolta voi katsoa, minkä verran ET ja vanteen leveys vaikuttavat (käytä pistettä pilkun tilalla). http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
RS: alkuperäinen 18" Zenith on 7,5" leveä 47 ET:llä, eli 8,5" ET45 levittää 11 mm sisään ja 15 mm ulos.

Joo tässä jo päätynytkin 225:siin. Vielä kun kelpuuttaisi jotkut vanteet... :)


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
Nuo on juuri passelit, tosin 225 (tai 235) olisi parempi leveys. Ei raavi madallettunakaan.

Edelleenkin 8" ET40(sama kuin 8,5" ET45) raapii kiinni madallettuna.Ja minkähän takia ATP,Oettinger ym. laatumerkit myyjät noita ET50:llä.Ihan tarpeeksi on rohinaa kuunneltu joten pyritään kertomaan varmaa tietoa.

Renkaiden olis pitäny tänään saapua mutta eipä näkynyt vielä.235:lla mennä jotta saadaan myös pitoa.

Tuosta voi myös vertailla offsetteja: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2008, 07:01:56 ip kirjoittanut Taneli »


Hasty

  • Vieras
Mulle saapu vanteet täs viikolla. Tuli lähetys näköjään Saksasta parissa osassa eri päivinä. Nyt vaan gummit hankintaan ja alusta vielä olisi tilattava, kun tietäisi vaan minkä. Kyllä se kesä sieltä tulee  8)


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Lainaus
Nuo on juuri passelit, tosin 225 (tai 235) olisi parempi leveys. Ei raavi madallettunakaan.
Edelleenkin 8" ET40(sama kuin 8,5" ET45) raapii kiinni madallettuna.Ja minkähän takia ATP,Oettinger ym. laatumerkit myyjät noita ET50:llä.Ihan tarpeeksi on rohinaa kuunneltu joten pyritään kertomaan varmaa tietoa.
Renkaiden olis pitäny tänään saapua mutta eipä näkynyt vielä.235:lla mennä jotta saadaan myös pitoa.
Tuosta voi myös vertailla offsetteja: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Sulla oli 19" vanteet 35 profiililla? 18" vanne 40-profiililla on halkasijaltaan pienempi, eikä tule yhtä lähelle lokaria, jos madallus on sama. Lisäksi 225 renkaan reuna pyöristyy 8,5" vanteella 8" vannetta enemmän sisälle, mikä vaikuttaa myös. Ja jos sinulla vielä oli 235 renkaat, niin edelleen tulee 225:sta lähemmas lokaria...


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
18" vanne 40-profiililla on halkasijaltaan pienempi, eikä tule yhtä lähelle lokaria, jos madallus on sama

Madalluksen määrästä ei ollut mitään puhetta eikä pyörän halkaisija vaikuta kyllä millään tavalla offsettiin.

Mutta laittakoon ken haluaa,minä en ainakaan enää jaksa taistella.


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili

Nuo on juuri passelit, tosin 225 (tai 235) olisi parempi leveys. Ei raavi madallettunakaan.

Tuolta voi katsoa, minkä verran ET ja vanteen leveys vaikuttavat (käytä pistettä pilkun tilalla). http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
RS: alkuperäinen 18" Zenith on 7,5" leveä 47 ET:llä, eli 8,5" ET45 levittää 11 mm sisään ja 15 mm ulos.

Orkkis 18" on ET 51 mikäli Skodan esitettä on uskominen. Leveys on tosiaan 7.5". Kyllä ET 45 ja 8.5" levee vanne tiukkaa tekee. 8" leveenä ET 45 on juuri passeli.
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Lainaus
18" vanne 40-profiililla on halkasijaltaan pienempi, eikä tule yhtä lähelle lokaria, jos madallus on sama

Madalluksen määrästä ei ollut mitään puhetta eikä pyörän halkaisija vaikuta kyllä millään tavalla offsettiin.

Mutta laittakoon ken haluaa,minä en ainakaan enää jaksa taistella.

En sanonut että se vaikuttaa offsettiin, vaan korkeussuunnassa etäisyyteen lokarin reunasta.

Eli jos 19" 225/35 voi madaltaa 40mm, niin 18" 225/40 voi madaltaa yli 50mm. Ja nyt oli kyse 18" vanteista.

Oheisessa RS:ssä OZ Ultraleggerat 19"x8" ET45, säädettävä alusta ja on laittamassa speissereitä kun on mielestään vanteet liian sisällä
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=aihe&id=726

Aika ristiriitaisia on tiedot  ???

Enivei oma 18"x8,5" 225/40 setti on tallissa odottamassa ja alusta tilauksessa että keväällä sen sitten näkee...


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Juu, onhan ne hieman sisällä kyllä, mutta kun ulos tyrkkää niin kuopassa raapii. :)

Lokarin koolle kun ei ilman rullaa mitään voi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2008, 09:06:56 ip kirjoittanut Petteri »
Typo sinne, toinen tänne...