vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vanteet, millaiset ?

miksa · 622 · 406766

Poissa Ande112

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Haloij!  itse olen ajatellut näitä alle http://jr-wheels.com/japan-racing-jr11-18x85-et40-5x112114-dark-bronz.html

18x8,5 et 40

205/40-18 gummi

Mahtuuko tuolla et -luvulla kaaren sisään?

Joku pieni madallus satsi tekis mieli kans laittaa, muttakun mikä olis se oikea saisi sen hyvän lookin hyvään hintaan?
Kun eikös nuo -35mm satsit oo normi octaviasta alaspäin jos en ole väärin ymmärtänyt?



Vanteet mahtuu, mutta tuossa renkaassa ei sitten kantavuus riitä Octavia:an. 225/40R18 olisi oikea kumi tuohon. Pelkkien madallusjousien madallusmäärät on tosiaan yleensä ilmoitettu tavallisen Octavian alustalle, joten RS:ssä madallusta tulee niillä hieman vähemmän. Enemmän tuossa merkitsee nyt se paljonko on valmis sijoittamaan siihen alustaan? Eli pelkät madallusjouset (maksimissaan -35mm vakioiskareille), madallusjouset ja siihen sopivat iskarit, vai säädettävä alustasarja (hinnat alkaen JOM ~300€)?

Mikä säädettävä jomin/ta technixin satsi sopii tuohon 2006 rs kombiin? Kun en ole mittoja tutkinu eikä netistä oo löytyny suoraa käypästä


Poissa Heboo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Vielä kyselen  ;D sopiiko edessä pyörimään 9.5" ET40 vakio kaarissa ois yks näyttävä setti tiedossa koko setti on 9.5" leveät ja ET40 ja kumit kylläkin 215/40


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vielä kyselen  ;D sopiiko edessä pyörimään 9.5" ET40 vakio kaarissa ois yks näyttävä setti tiedossa koko setti on 9.5" leveät ja ET40 ja kumit kylläkin 215/40


Jos ajatus on madaltaakin autoa, niin ei mahdu ilman kaarien levitystä / mankelointia. Oletan renkaan profiilista että puhe on 18" setistä.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mikä säädettävä jomin/ta technixin satsi sopii tuohon 2006 rs kombiin? Kun en ole mittoja tutkinu eikä netistä oo löytyny suoraa käypästä

Esimerkiksi tästä. RS:n etupään iskarin alaosa on 55 milliä halkaisijaltaan kun tavallisessa Octavia:ssa se on 50 mm. Muuta eroa niillä ei ole. Tuossa linkittämässäni JOM:ssa näköjään on erillinen holkki siihen alapäähän, jolloin sama sarja käy kaikkiin 1z Octavia malleihin.


Poissa JesseK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Mahtuuko pyörimään ongelmitta ET35, 8,5x19" 245-35 rengastuksella?

Auto -06 RS viistoperä.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mahtuuko pyörimään ongelmitta ET35, 8,5x19" 245-35 rengastuksella?

Auto -06 RS viistoperä.

Ei mitään toivoa tuolla kumilla.


Poissa RuoSka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Mahtuuko 1Z RS:n alle 225/40 kumilla? Tuleeko ongelmia?

https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2204836 <-- eli tollaset mitkä kuvassa nro. 7 mielessä... vesi kielessä  ;)
vRS II 2.0 Combi -06/07 "Black Edition"


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mahtuuko 1Z RS:n alle 225/40 kumilla? Tuleeko ongelmia?

https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2204836 <-- eli tollaset mitkä kuvassa nro. 7 mielessä... vesi kielessä  ;)

Mahtuu, jollei tarkoitus ole tontittaa autoa. Normialustalla ei ole ongelmia, mutta kuormatessa voi ottaa kiinni takana olevaan puskurin ja korin väliseen lipareeseen, jonka voi tarvittaessa leikata pois.

Edit. Yllä oleva pätee siis jos kyseessä on tuo symmetrinen setti, eli 8" leveys ympäri auton. 9" leveydellä ja ET:llä 35 tulee takana ahdasta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2017, 07:59:11 ip kirjoittanut JaVa^ »



Poissa _lat3_

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
-10 vuoden räsä olisi uusia vanteita vailla, joten olisi pari kyssäria heittää ilmoile.
Näyttääkö 18" vanteet "pieniltä" sedanin alla?
Entäs 19" tuleeko autosta "kivireki" ajettaessa?

Auto tällä hetkellä vakio aluistalla, mutta tarkoitus olisi madaltaa sopivasti.

Tarjottimella olisi 8x18" et:45, mitkäs kumit noille olisi sopivat?
Ja jos sattumoisin tulis tuo yllä mainittu vannekoko, niin paljos autoa kannattaa madaltaa?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
-10 vuoden räsä olisi uusia vanteita vailla, joten olisi pari kyssäria heittää ilmoile.
Näyttääkö 18" vanteet "pieniltä" sedanin alla?
Entäs 19" tuleeko autosta "kivireki" ajettaessa?

Auto tällä hetkellä vakio aluistalla, mutta tarkoitus olisi madaltaa sopivasti.

Tarjottimella olisi 8x18" et:45, mitkäs kumit noille olisi sopivat?
Ja jos sattumoisin tulis tuo yllä mainittu vannekoko, niin paljos autoa kannattaa madaltaa?

19" nyt on hieman kovempi kuin 18", mutta se kivirekimäisyys riippuu paljolti myös alustasta.

225/40R18 rengastus tuolle 18" vanteelle.

Madalluksessa ei voi puhua kannattavuudesta, vaan siitä miten paljon on valmis uhraamaan siihen rahaa. Jos mennään pelkillä jousilla, niin silloin joku 40mm madaltava sarja lienee hyvä valinta. Jos taas haluaa siitä alemmas, niin valintana on coiloverit, joissa ei kannata ostaa niitä halvimpia JOM:n sarjoja, jos ei halua sitä kivirekeä itselleen. Googlen kuvahakua kannattaa hyödyntää ja hakea madallettuja ocuja sieltä. Yleensä sitten siellä on tekstien yhteydessä mainittu, mikä alusta on kyseessä ja paljonko on madallusta.


Poissa _lat3_

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
-10 vuoden räsä olisi uusia vanteita vailla, joten olisi pari kyssäria heittää ilmoile.
Näyttääkö 18" vanteet "pieniltä" sedanin alla?
Entäs 19" tuleeko autosta "kivireki" ajettaessa?

Auto tällä hetkellä vakio aluistalla, mutta tarkoitus olisi madaltaa sopivasti.

Tarjottimella olisi 8x18" et:45, mitkäs kumit noille olisi sopivat?
Ja jos sattumoisin tulis tuo yllä mainittu vannekoko, niin paljos autoa kannattaa madaltaa?

19" nyt on hieman kovempi kuin 18", mutta se kivirekimäisyys riippuu paljolti myös alustasta.

225/40R18 rengastus tuolle 18" vanteelle.

Madalluksessa ei voi puhua kannattavuudesta, vaan siitä miten paljon on valmis uhraamaan siihen rahaa. Jos mennään pelkillä jousilla, niin silloin joku 40mm madaltava sarja lienee hyvä valinta. Jos taas haluaa siitä alemmas, niin valintana on coiloverit, joissa ei kannata ostaa niitä halvimpia JOM:n sarjoja, jos ei halua sitä kivirekeä itselleen. Googlen kuvahakua kannattaa hyödyntää ja hakea madallettuja ocuja sieltä. Yleensä sitten siellä on tekstien yhteydessä mainittu, mikä alusta on kyseessä ja paljonko on madallusta.

Mitenkäs tuo kyseinen 8x18 et45, niin jääkö vanne liian sisälle vai tuleeko sopivasti ulos? Kuvia tuosta combosta yritin ettiä mutta ei tullut vastaan.

Ja tuosta madalluksesta, ajattelin jotain tollasia 40-50mm madaltavia jousia.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mitenkäs tuo kyseinen 8x18 et45, niin jääkö vanne liian sisälle vai tuleeko sopivasti ulos? Kuvia tuosta combosta yritin ettiä mutta ei tullut vastaan.

Ja tuosta madalluksesta, ajattelin jotain tollasia 40-50mm madaltavia jousia.

Tuo tulee ulommas kuin vakiovanteet, mutta ei vielä liikaa. Voi vaatia pienet spacerit taakse, jos haluaa ne ihan kaarelle.

Jos madalluksessa mennään yli 35 millin, niin vakioiskareiden elinikä heikkenee sitten jonkinverran. Kannattaa varautua siihen että jossain vaiheessa niidenkin uusinta on edessä ja silloin kannattaa katsoa jotain tarkoitukseen sopivampia iskareita alle.


Poissa _lat3_

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Mitenkäs tuo kyseinen 8x18 et45, niin jääkö vanne liian sisälle vai tuleeko sopivasti ulos? Kuvia tuosta combosta yritin ettiä mutta ei tullut vastaan.

Ja tuosta madalluksesta, ajattelin jotain tollasia 40-50mm madaltavia jousia.

Tuo tulee ulommas kuin vakiovanteet, mutta ei vielä liikaa. Voi vaatia pienet spacerit taakse, jos haluaa ne ihan kaarelle.

Jos madalluksessa mennään yli 35 millin, niin vakioiskareiden elinikä heikkenee sitten jonkinverran. Kannattaa varautua siihen että jossain vaiheessa niidenkin uusinta on edessä ja silloin kannattaa katsoa jotain tarkoitukseen sopivampia iskareita alle.

Kiitoksia JaVa^:lle asiantuntevista tiedoista.
Tosiaan iskarit ajattelin vaihtaa samaan syssyyn madalluksen yhteydessä.

En osaa oikein yhdistää vanteita ja autoa :D joten kysyn nyt teiltä..
Vanteet: https://www.laatuvanne.fi/product/56034/alumiinivanne-inter-action-cruze-anthracite-dark--8x18--5x112--et45--kr731

Mitä mieltä porukka ois tollasista, punaseen räsään? Omaa silmää ainakin miellyttää  :)


Poissa v7lle

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Mitenkäs tuo kyseinen 8x18 et45, niin jääkö vanne liian sisälle vai tuleeko sopivasti ulos? Kuvia tuosta combosta yritin ettiä mutta ei tullut vastaan.

Ja tuosta madalluksesta, ajattelin jotain tollasia 40-50mm madaltavia jousia.

Tuo tulee ulommas kuin vakiovanteet, mutta ei vielä liikaa. Voi vaatia pienet spacerit taakse, jos haluaa ne ihan kaarelle.

Jos madalluksessa mennään yli 35 millin, niin vakioiskareiden elinikä heikkenee sitten jonkinverran. Kannattaa varautua siihen että jossain vaiheessa niidenkin uusinta on edessä ja silloin kannattaa katsoa jotain tarkoitukseen sopivampia iskareita alle.

Kiitoksia JaVa^:lle asiantuntevista tiedoista.
Tosiaan iskarit ajattelin vaihtaa samaan syssyyn madalluksen yhteydessä.

En osaa oikein yhdistää vanteita ja autoa :D joten kysyn nyt teiltä..
Vanteet: https://www.laatuvanne.fi/product/56034/alumiinivanne-inter-action-cruze-anthracite-dark--8x18--5x112--et45--kr731

Mitä mieltä porukka ois tollasista, punaseen räsään? Omaa silmää ainakin miellyttää  :)

Omaa silmää ainakin miellyttäs  8)