vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Jotain asioita pääsi säätämään Maxidotin kanssa kun parkissa olevaan autoon kääntää virrat päälle, ei käynnistä ja painaa oikean puoleisen viiksen ylempää nappia pohjassa muutaman sekunnin. Ainakin näin muistelen, ei valitettavasti pääse itse testaamaan, kun auto on emännällä ajossa muutaman päivän toisella puolella Suomea...

Kyllä mä pääsen Maxidotin asetuksiin silloinkin kun auton on käynnissä. Jos auto on liikkeessä niin silloin valittaa, että täytyy olla paikallaan voidakseen nähdä Setup valikon (sanoo jotain, please remain stationary..) Muuten kyllä ajon aikana palaa ns. päävalikkoon sitä nappia painettaessa ja sieltä voin valita sitten MFD, Audio tai Navigation.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jotain asioita pääsi säätämään Maxidotin kanssa kun parkissa olevaan autoon kääntää virrat päälle, ei käynnistä ja painaa oikean puoleisen viiksen ylempää nappia pohjassa muutaman sekunnin. Ainakin näin muistelen, ei valitettavasti pääse itse testaamaan, kun auto on emännällä ajossa muutaman päivän toisella puolella Suomea...

Kyllä mä pääsen Maxidotin asetuksiin silloinkin kun auton on käynnissä. Jos auto on liikkeessä niin silloin valittaa, että täytyy olla paikallaan voidakseen nähdä Setup valikon (sanoo jotain, please remain stationary..) Muuten kyllä ajon aikana palaa ns. päävalikkoon sitä nappia painettaessa ja sieltä voin valita sitten MFD, Audio tai Navigation.

Joo näkyy pääsevän valikkoon kunhan auto on paikallaan. Uutena tietona tuli tuo, että tommosen valikon löytää, kun pitää sitä viiksen nappia pitkään pohjassa. Täytyy vaan tutkailla mitä kaikkea tuolta löytyy. Oliskohan jossakin selitettynä nuo toiminnot?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Uutena tietona tuli tuo, että tommosen valikon löytää, kun pitää sitä viiksen nappia pitkään pohjassa. Täytyy vaan tutkailla mitä kaikkea tuolta löytyy. Oliskohan jossakin selitettynä nuo toiminnot?

En minäkään olisi tienny tuosta ilman Laakkosen huollon tietämättömyyttä ja JaVa^n ultimaallista tietopankkia... ;D Itse tutkin valikkoa hyväksi havaitulla tekniikalla: kun tarpeeksi räplää, niin jotain alkaa tapahtumaan. :P


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Muakin aina kehotetaan vilaseen käyttöohjekirjaa, löytyy kuulemma ihan skodan sivuilta jossei hanskalokerossa ole  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Oxhide

  • Vieras
Huomenna lähtee RS:n mittaristo irti. Kaikki muu on selvää, mutta Skoda Workshop ohjeissa mainitaan "release tool T 30098". Onko tuota työkalua pakko käyttä vai saako mittariston sieltä ulos ilman tuota  ???


Ko. työkalu näyttää olevan vaan liuskan muotoinen muovityökalu, joten tilalla voi vaikka käyttää viivoitinta tms. Mitään metallista en suosittele, koska silloin voi rikkoa mittariston muoveja. Täällä on myös kuvalliset ohjeet siitä irroituksesta, josta näkee paremmin minkä muotoiset klipsit sitä mittaristoa pitää paikallaan yläosasta.

Jep, viivottimella se lähti sitten loppupeleissä irti. Mittarikorjaaja tutki aikansa ja sanoi löytävänsä muutaman kylmäjuotoksen, mutta eipä toimi vieläkään. Kun virrat sammuttaa niin kaikki viisarit jää edelleen paikoilleen ja maxidotista häviää kuva. Hänen mielestä vika on kyllä jossain muualla kun mittaristossa. Virtalukonpohjakin on jo vaihdettu. Oisko jossain eculle menevässä johdossa huono kontakti ? Skodateilellä on kyiseiset mittaristot loppu ja marmorilla uus maksaa noin 800egee  ;D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Jep, viivottimella se lähti sitten loppupeleissä irti. Mittarikorjaaja tutki aikansa ja sanoi löytävänsä muutaman kylmäjuotoksen, mutta eipä toimi vieläkään. Kun virrat sammuttaa niin kaikki viisarit jää edelleen paikoilleen ja maxidotista häviää kuva. Hänen mielestä vika on kyllä jossain muualla kun mittaristossa. Virtalukonpohjakin on jo vaihdettu. Oisko jossain eculle menevässä johdossa huono kontakti ? Skodateilellä on kyiseiset mittaristot loppu ja marmorilla uus maksaa noin 800egee  ;D

Laitat Skodateile:stä FL:n Maxidot:n tilaukseen... Tosin toimiakseen vaatii sitten myös uudemman mallin avaimet. Itse tuota operaatiota olen tuumaillut, mutta ei ole rahapolitiikka ja ballssit siihen riittäneet. Aina välillä noita mittaristoja on Saksan nettivaraosassakin näkynyt, mutta nyt on vaan eioota tarjolla Pre-FL RS:n Maxidot mittaristojen osalta.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Joo näkyy pääsevän valikkoon kunhan auto on paikallaan. Uutena tietona tuli tuo, että tommosen valikon löytää, kun pitää sitä viiksen nappia pitkään pohjassa. Täytyy vaan tutkailla mitä kaikkea tuolta löytyy. Oliskohan jossakin selitettynä nuo toiminnot?

Tuolta sivu nro 19 löytyy toiminnot, joita sieltä on mahdollisuus säätää. Ohjeet tosin on FL malliin, joten ihan kaikkia samoja toimintoja Pre-FL:n valikoista ei löydy.

En minäkään olisi tienny tuosta ilman Laakkosen huollon tietämättömyyttä ja JaVa^n ultimaallista tietopankkia... ;D

En mä mistään mitään tiedä... Sivistyneitä arvauksia vaan heittelen.  ;D

Muakin aina kehotetaan vilaseen käyttöohjekirjaa, löytyy kuulemma ihan skodan sivuilta jossei hanskalokerossa ole  ;D

Kukahan sellaisia kehoituksia täällä on jaellut...  ::)


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Tuoltakin löytyy mittaristoja:

http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=191&pc1=116&page=1&vc[0]=191107100&vcx=4208&pc[0]=116100106

Itse hommasin puskurin tuolta, kun edelliseen tuli iso halkeama.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Jos tuntuu että Maxidot:sta ei löydy omiin tarpeisiin riittävästi räpellettävää, niin laittaa tälläisen tilaukseen: Polar FIS+. Vai meneekö jo hifistelyksi?  :)


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Tuo on kyllä ihan asiallinen laite, mutta toi hinta... Olen hieman kahden vaiheilla pitäsikö tuo hankkia jossain vaiheessa.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Oisko hki lohja vihti suunnilla joku vcds guru joka räpläis mulle noi sumarit päivävaloiks?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Oisko hki lohja vihti suunnilla joku vcds guru joka räpläis mulle noi sumarit päivävaloiks?

Ajelet Hämeenlinnaan ratapäiville syyskuun alussa (8.9), niin koodataan isommalla porukalla ne kuntoon... Voin tuoda piuhan ja läppärin sinne mukaan.  :)


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
No sepä se.. empä ois arvannu että tässä on bt handsfree kun ei sitä missään mainita  ::)

Vielä kun keksii että miten puhelimeen vastataan, ilman monitoimirattia  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vielä kun keksii että miten puhelimeen vastataan, ilman monitoimirattia  ;D

Mikähän soitin siinä autossasi mahtaa olla? Ainakin Columbuksessa on mahdollisuus ääniohjaukselle, jolloin monitoimirattia ei käsittääkseni tarvita puheluiden hallintaan.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Vielä kun keksii että miten puhelimeen vastataan, ilman monitoimirattia  ;D

Mikähän soitin siinä autossasi mahtaa olla? Ainakin Columbuksessa on mahdollisuus ääniohjaukselle, jolloin monitoimirattia ei käsittääkseni tarvita puheluiden hallintaan.

Cruise  :P
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela