vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä



Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Etuparkkipolttimon vaihto. Umpiohan irtoaa kätevästi, mutta tarviiko sitten itse umpiota purkaa paljon moiseen hommaan? Ballasti irti? Pitäs löytää lähempänä ksenonin sävyä olevat parkit.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Skoda cruise



Oppia ikä kaikki... Enpä ole tuollaiseen soittimeen vielä aikaisemmin törmännyt. Lienee hieman harvinaisempi tapaus?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Etuparkkipolttimon vaihto. Umpiohan irtoaa kätevästi, mutta tarviiko sitten itse umpiota purkaa paljon moiseen hommaan? Ballasti irti? Pitäs löytää lähempänä ksenonin sävyä olevat parkit.

Umpio irti, ballasti pois tieltä ja pitkänokkaisilla pihdeillä vetää parkkien pidikkeen ulos.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Etuparkkipolttimon vaihto. Umpiohan irtoaa kätevästi, mutta tarviiko sitten itse umpiota purkaa paljon moiseen hommaan? Ballasti irti? Pitäs löytää lähempänä ksenonin sävyä olevat parkit.

Umpio irti, ballasti pois tieltä ja pitkänokkaisilla pihdeillä vetää parkkien pidikkeen ulos.

Ei ole tullut ksenoneitten kanssa pelleiltyä. Tarviiko jotain ottaa huomioon ballastin kanssa? Onko jännite varautunut yms? Itse ksenonit vaihtuu vissiin helposti ilman mitään kikkoja?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Ei ole tullut ksenoneitten kanssa pelleiltyä. Tarviiko jotain ottaa huomioon ballastin kanssa? Onko jännite varautunut yms? Itse ksenonit vaihtuu vissiin helposti ilman mitään kikkoja?

Ballastihan on periaatteessa vain muuntaja, joten ei sinne jännitettä jää johtojen irroittamisen jälkeen kuin korkeintaan muutamaksi sekunniksi. Ballastin johtoja ei tarvitse irroittaa parkkipolttimon vaihtoa varten, kun sen johdoissa on niin paljon varaa, että sen saa kätevästi sivuun. Itse xenon lamput vaihtuu ilman isompia kikkailuja.


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Ei ainakaan 06-08 malleissa tarvi kuin se suojakansi pois niin parkkipolttimon voi vaihtaa. Itelle just vaihdoin, polttimoksi laitoin alkuperäisen sinisen.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Ei ainakaan 06-08 malleissa tarvi kuin se suojakansi pois niin parkkipolttimon voi vaihtaa. Itelle just vaihdoin, polttimoksi laitoin alkuperäisen sinisen.

Totta! Joku aivopieru iski kun muistelin että se ballasti on kiinni siinä suojakannessa...  ;D Ballasti tosiaan on kiinni umpion sisällä ja sitä ei tarvitse irroittaa parkkipolttimon vaihtoa varten.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Tuon auton sielunelämää tutkin ja huomasin mielenkiintoisen option: CAN Gateway --> Long Coding -->  Byte 1, Bit 6 - Differential Locking. Mitäs tämä tekee? En löytänyt tuosta oikein mitään tietoa. Kaikki viittaa suoraan XDS:n, mutta tätä tietääkseni säädetään ABS-moduulin kautta.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Tuon auton sielunelämää tutkin ja huomasin mielenkiintoisen option: CAN Gateway --> Long Coding -->  Byte 1, Bit 6 - Differential Locking. Mitäs tämä tekee? En löytänyt tuosta oikein mitään tietoa. Kaikki viittaa suoraan XDS:n, mutta tätä tietääkseni säädetään ABS-moduulin kautta.

Voisikohan kyseessä olla jokin bugi VCDS:ssä? Ilmeisesti tuo XDS on tullut saataville vasta FL mallin myötä, joten en oikein ymmärrä miten tuo löytyy Pre-FL mallista ja kaiken lisäksi väärästä paikasta... Pitää varmaan huvikseen kurkata, löytyykö tuo myös tuosta omasta autostani. Tosiaan varsinainen säätö pitäisi kyllä tehdä tuolta ABS -modulin kautta.

ps. Ethän muuten ole vaihtanut tuota CAN Gateway -purkkia jossain vaiheessa tuoreempaan versioon? Jotain sellaista muistelen projektitopic:stasi lueskelleeni...


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Sitä minäkin hieman pähkäilin. En kuitenkaan vielä uskaltanut laittaa täppää siihen. ;D Olin myös siinä ymmärryksessä, ettei Pre-FL malliin tuota saanut (tai siis saa jos vaihtaa uudempaan ABS ohjainlaitteeseen, omassa on MK60), tosin en tiedä mikä ohjainlaite pitää olla. Täytyy vielä tutkia hieman tarkemmin tuota...

Jep, gateway päivitettiin Columbuksen asennuksen yhteydessä. Ehkä tämä selittää sen? Vanha on 1K0907530K ja uusi on 1K0907530L

Edit. Löysin, että tarvitaan MK60EC1 ABS ohjainlaite voidakseen aktivoida XDS:n. :'(

Edit 2. Ei tuo ole bugi. Ross-Tech ilmoittaa ko. option L-loppuisissa bokseissa. Tosin en tiedä vieläkään mitä se tekee.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2013, 10:01:12 ap kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Tuulilasinpyyhkimet hakee välillä uuden paikan, kun auton sammuttaa. Saako koodaamalla pois? Aiheuttaako talvella ongelmia muutenhan hyvä, kun säästää sulkia ainakin käyttöohjeen mukaan ja varmaan käytännössäkin. Arveluttaa, jos sulat jäätyneet lasiin kiinni...
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Sitä minäkin hieman pähkäilin. En kuitenkaan vielä uskaltanut laittaa täppää siihen. ;D Olin myös siinä ymmärryksessä, ettei Pre-FL malliin tuota saanut (tai siis saa jos vaihtaa uudempaan ABS ohjainlaitteeseen, omassa on MK60), tosin en tiedä mikä ohjainlaite pitää olla. Täytyy vielä tutkia hieman tarkemmin tuota...

Jep, gateway päivitettiin Columbuksen asennuksen yhteydessä. Ehkä tämä selittää sen? Vanha on 1K0907530K ja uusi on 1K0907530L

Edit. Löysin, että tarvitaan MK60EC1 ABS ohjainlaite voidakseen aktivoida XDS:n. :'(

Edit 2. Ei tuo ole bugi. Ross-Tech ilmoittaa ko. option L-loppuisissa bokseissa. Tosin en tiedä vieläkään mitä se tekee.

Mahtaakohan tuo optio olla siellä sen takia että ko. XDS toiminne käyttää tuolta Gateway:n kautta saatavia tietoja eri antureilta hyväkseen? Sehän mm. haistelee ohjauspyörän asentoa yms. Käytännössähän se XDS ilmeisesti on vain hieman kehittyneempi elektroninen luistonestojärjestelmä.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Tuulilasinpyyhkimet hakee välillä uuden paikan, kun auton sammuttaa. Saako koodaamalla pois? Aiheuttaako talvella ongelmia muutenhan hyvä, kun säästää sulkia ainakin käyttöohjeen mukaan ja varmaan käytännössäkin. Arveluttaa, jos sulat jäätyneet lasiin kiinni...

Ohjekirjasta bongattua:

Pyyhinsulat jäävät hieman eri paikkaan joka kerta, kun pyyhkimen toiminta katkaistaan tai joka kolmas kerta, kun sytytysvirta katkaistaan. Tällä estetään sulkien kumin liian aikainen väsyminen.

 ;)

Tuota ei taida saada koodattua pois.