vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Mikäs anturi tuolla kuskinpuolella on pyöräkotelossa kiinni? ilmesesti haistelee alatukivarren asentoa kun siitä menee semmonen tanko tähän anturiin?


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Mikäs anturi tuolla kuskinpuolella on pyöräkotelossa kiinni? ilmesesti haistelee alatukivarren asentoa kun siitä menee semmonen tanko tähän anturiin?
Xenoneita varten korkeusanturi. Samanlainen löytyy myös takaa.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
edit. Huomasitko auton käytöksessä mitään poikkeavaa itse ennenkuin auto rupesi ilmoittamaan renkaasta? Ilmoittiko siis sen verran hyvissä ajoin ettei vanne/rengas hajonnut pahemmin?

Monet kerrat mennyt nauloja yms renkaista läpi. On tullut paikattua rengas ainakin 7 kertaa kahden vuoden aikana.
Ajossa ei huomaa mitään kun rengas alkaa vajenemaan ja auto ilmoittaa paineista.

Olen tullut siihen tulokseen että noilla 18 tuuman nakeilla 0,4 baarin painelasku riittää tuohon auton herjaamiseen.
Tokihan renkailla on vaikutusta.

Paineen kalibrointi ei kummoinen homma ole, mutta onko tarpeen renkaan täytön jälkeen? Ajaessa ilmoittaa vajenneesta renkaasta niin riittääkö, kun renkaan täyttää ja jatkaa ajamista niin sammuuko varoitusvalo itsestään?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Paineen kalibrointi ei kummoinen homma ole, mutta onko tarpeen renkaan täytön jälkeen? Ajaessa ilmoittaa vajenneesta renkaasta niin riittääkö, kun renkaan täyttää ja jatkaa ajamista niin sammuuko varoitusvalo itsestään?

Ei sammu itsestään, vaan järjestelmä pitää kalibroida uudelleen paineiden lisäyksen jälkeen.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Miten käytätte penkinlämmittimiä? Hankala pyöritellä aina rullasta päälle ja pois. Mitä, jos pyöräyttää kuskin ja apurin penkin vaikka 3. asentoon ja jättää juhannukseen asti siihen ;)
Termostaatti kai niissä on ja katkasee, kun on lämminnyt? Entä painoanturi, jos apparin paikalla ei kukaan istukaan?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Miten käytätte penkinlämmittimiä? Hankala pyöritellä aina rullasta päälle ja pois. Mitä, jos pyöräyttää kuskin ja apurin penkin vaikka 3. asentoon ja jättää juhannukseen asti siihen ;)
Termostaatti kai niissä on ja katkasee, kun on lämminnyt? Entä painoanturi, jos apparin paikalla ei kukaan istukaan?

Ohjekirjasta lainattua:

Lainaus
VAROITUS
Jotta istuinlämmityksen lämmityselementit eivät vaurioituisi, istuimella ei pidä
olla polvillaan eikä sitä pidä kuormittaa muutoin yksittäisistä kohdista.
Älä käytä istuinlämmitystä, jos istuimella ei istuta tai jos istuimeen on kiinnitet-
ty tai sille asetettu jokin esine, esim. lastenistuin, laukku tms. Lämmityselement-
tien toimintaan saattaa tulla häiriö.

Missään ei puhuta että tuota lämmitystä missään vaiheessa katkaisisi jokin termostaatti. Itse en kyllä käytä tuota lämmitintä kuin vain sen verran että penkki lämpiää sopivaksi ja sitten lämmitys pois päältä. Melko varmasti saat vastukset rikki jatkuvalla käytöllä.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Miten käytätte penkinlämmittimiä? Hankala pyöritellä aina rullasta päälle ja pois. Mitä, jos pyöräyttää kuskin ja apurin penkin vaikka 3. asentoon ja jättää juhannukseen asti siihen ;)
Termostaatti kai niissä on ja katkasee, kun on lämminnyt? Entä painoanturi, jos apparin paikalla ei kukaan istukaan?

Laittaako sulle joku auton valmiiks käyntiin ennen ajoa ja sammuttaa sen jälkeen?


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Miten käytätte penkinlämmittimiä? Hankala pyöritellä aina rullasta päälle ja pois. Mitä, jos pyöräyttää kuskin ja apurin penkin vaikka 3. asentoon ja jättää juhannukseen asti siihen ;)
Termostaatti kai niissä on ja katkasee, kun on lämminnyt? Entä painoanturi, jos apparin paikalla ei kukaan istukaan?

Laittaako sulle joku auton valmiiks käyntiin ennen ajoa ja sammuttaa sen jälkeen?

Valitettavasti ei ja joudun ite vielä ajamaankin ;D
Aikanaan ajelin saabilla missä oli automaattinen penkinlämmitin ja myöhemmin ajellut autoilla missä on/off nappi, mutta niissäkin on ollut termostaatti ja painoanturi. Pitää opetella pyörittämään lämppäri päälle, kun tarvii. Ehkä just ja just jaksan ;)
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Paineen kalibrointi ei kummoinen homma ole, mutta onko tarpeen renkaan täytön jälkeen? Ajaessa ilmoittaa vajenneesta renkaasta niin riittääkö, kun renkaan täyttää ja jatkaa ajamista niin sammuuko varoitusvalo itsestään?

Ei sammu itsestään, vaan järjestelmä pitää kalibroida uudelleen paineiden lisäyksen jälkeen.

Mielenkiinnosta testasin tämän järjestelmän. Tiputin 2.8--->2.3 bariin paineen yhdestä renkaasta. Noin 5 kilsaa ajelin ja auto ilmoitti vajaasta renkaasta. Rengaskoko millä testin tein oli 225/40R18. Hyvä systeemi tuntuu olevan. Lopuksi renkaaseen ilmat takas ja kalibrointi.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Miten käytätte penkinlämmittimiä? Hankala pyöritellä aina rullasta päälle ja pois. Mitä, jos pyöräyttää kuskin ja apurin penkin vaikka 3. asentoon ja jättää juhannukseen asti siihen ;)
Termostaatti kai niissä on ja katkasee, kun on lämminnyt? Entä painoanturi, jos apparin paikalla ei kukaan istukaan?
Ootko nyt ihan tosissaan? :D Hankala pyöritellä rullasta? Minkähän alan insinööri mahdat olla? :D


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Millä asetuksilla muuten pidätte lämmityslaitetta talvella? Minulla nyt puhallus valittuna sekä ylös naamalle, että alas jaloille. Mietin vain aiheuttaako kummankin valinnan yhtäaikainen käyttäminen ilmaläppien äänen mikä ajoittain kuuluu nakutuksena.

Ilmastointia pitäisi käyttää talvellakin, mutta eihän se taida lähteä päälle alle +5 asteen ja autossa aina talvella muutenkin viileää niin mitenkäs sen sitten päälle saa?

Onko jokin hyöty pitää eco painettuna talvella? Auto asentoa ei kai ainakaan kannata käyttää, kuin kesällä?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2013, 07:51:46 ip kirjoittanut Intruder 1400 »
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Auto asennossa se minulla ainakin suurimman osan ajasta on. Ainoastaan silloin jos tarvitsee nopeasti saada tuulilasi auki, niin käännän puhalluksen pelkästään sinne.

2 ja 5 asteen välillä on ilmeisesti se alaraja, ettei ilmastointi enää lähde päälle.

Edit: Econ nappi painettuna on ilmastointi pois päältä. Itse ainakin pidän sitä talvella päällä, koska tuota ilmastointi on silloin tarpeeton.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2013, 08:58:47 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
autolla täälläkin mennään, ja kun liikkeelle lähtee, niin se puhkuu suurimmat tuulet tuulilasiin, ja kun alkaa lämmintä virrata niin se siirtää osan kintuille, ,ja kun lämpenee lisää niin sitten sivulaseille.
aamusin kun lähtee huuruisella autolla, niin ei mitään eroa laittaako autolle vai napista tuulilasille. samalla teholla hönkii samaan paikkaan.



sen mitä mä oon huomannu, niin toi takalasin lämmitin on kyllä melkosen onnettoman tehoinen, ainakin huurteenpoistossa.
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Minulla se on aina auto asennossa ja talvella vain laitan Econ päälle. Hyvin on toiminut.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
onkos muilla farkussa samaa ongelmaa, että kun takalasin lääpintä käyttää, niin keskelle lasia jää apaut 5cm x 20cm kohta pyyhkimättä, ja just ärsyttävästi suoraan keskelle ikkunaa..
ja ei auta vaikka sulan vaihtaa
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela