vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Miten muodostuu ajotietokoneen keskikulutus lukema? Tuo 1 muistin toiminta on selvillä, mutta 2 muistin ei. Ihmettelen vaan, kun mulla se 2 muisti näyttää koko ajan 8.7L/100km.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
1 muisti on juuri ajettavan ajon (tai pari tuntia sitten ajetun) tietoihin perustuva ja
2 muisti perustuu edellisen nollauksen jälkeen ajettuihin matkoihin.

omassa koslassa 2 muistin keskikulutus on viimeisen reilun 4000 km matkalta 8,6l/100km

edit. näin ainakin ykkös koppasessa


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
1 muisti on juuri ajettavan ajon (tai pari tuntia sitten ajetun) tietoihin perustuva ja
2 muisti perustuu edellisen nollauksen jälkeen ajettuihin matkoihin.

omassa koslassa 2 muistin keskikulutus on viimeisen reilun 4000 km matkalta 8,6l/100km

edit. näin ainakin ykkös koppasessa

Näin se menee, mutta mulla on tuo 1 muisti päällä ja olen tehnyt ainakin 30 matkaa peräjälkeen jolloin kulutukseksi on jäänyt alle 8.7 litran. Silti 2 muisti pojottaa siinä 8.7 litran lukemassa. Eihän toki heti sitä päivitä, mutta onko jokin kilometri määrä mitä laskee jonnekin näkymättömään muistiin ja sitten muuttaa sen luvun?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
miulla ei ainakaan muuta tuota 2 muistin keskikulutusta ihan nopeasti vaikka ajelisi alle 7 litran kulutuksella kymmeniä kilometrejä kun se tosiaan laskee miulla viimeisten 4000 kilometrin keskikulutuksen.

siitä viiksen päässä olevasta keinuvivustahan vissiin pystyy 2. koppasessakin katsomaan 2 muistin tiedoista sen matkan mistä se sen keskikulutuksen laskee.

kyllä se pitäis muuttua heti kun matka/kulutus-suhde muuttuu johonkin suuntaan.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Osamatkamuisti (muistialue 1)
Osamatkamuisti kerää virran kytkemisestä virran katkaisuun seuraavat tiedot:
ajoaika, ajomatka ja kulutettu polttoainemäärä. Jos ajamista jatketaan 2 tunnin kuluessa virran katkaisun jälkeen, otetaan uudet arvot mukaan voimassaolevan ajoinformaation laskentaan. Jos pysäytys kestää yli kahden tunnin ajan, muisti tyhjenee automaattisesti.

Kokonaismatkamuisti (muistialue 2)
Kokonaismatkamuisti kerää ajotiedot haluamaltasi määrältä matkoja 19 tuntiin ja 59 minuuttiin tai 1 999 ajokilometriin saakka, tai jos autossa on informaationäyttö, ajotiedot kerätään 99 tuntiin 59 minuuttiin saakka tai 9 999 ajokilometriin saakka. Kun jompi kumpi mainituista arvoista ylittyy, muisti tyhjenee ja laskenta alkaa uudelleen.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Saattaa myös olla että dpf paine-ero anturi on viallinen ja auto luulee suodattimen olevan tukossa ja polttelee jatkuvasti.... Itselläni näin oli melko kauan ennen kuin sytytti vikavaloja, kannattaa lukea koodit.

Koodeja ei viallisesta eropaineanturista tule (tyypillisesti menee rikki juuri siten, että näyttää liikaa painetta, mikä saattaa olla totta ja jonka vuoksi polttelee). Tuo osa menee ihan jokaisesta tdi räsästä jossain kohtaa eli kannattaa ostaa uusi kun ei se maksa kuin 70€. Ja jos dpf on valmis tapaus niin sen poistaminen edellyttää, että eropaineanturi on kunnossa.

itse juuri pari viikkoa sitten vaihdoin ko. anturin, kun dpf poltteli päivästä toiseen ja haisi pas pahalle 24/7 :)
operaatioon tuhrautui noin 10min ja maksoi 53e ja nyt auto on taas lähes kun uusi :D

ja kyllä se mulla siitä vikakoodia antoi, montakin kertaa
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2013, 11:51:48 ap kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
tuulilasin vaihto ois tiedossa. onko kenelläkään tai kukaan vaihtanut omaansa lämmitettävää tuulilasia? (1Z0845011BN) tavallisen tilalle?
oisko autossa sähköpiuhat valmiina, ja oisko siinä tummennukset ja tunnistimet sun muut samassa? vai otanko suosiolla vaan tuon vakion..?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
tuulilasin vaihto ois tiedossa. onko kenelläkään tai kukaan vaihtanut omaansa lämmitettävää tuulilasia? (1Z0845011BN) tavallisen tilalle?
oisko autossa sähköpiuhat valmiina, ja oisko siinä tummennukset ja tunnistimet sun muut samassa? vai otanko suosiolla vaan tuon vakion..?


Käsittääkseni Octavia:an ei ole koskaan ollut saatavilla vastuksilla lämmitettävää tuulilasia, niin tuskin siellä on piuhojakaan sellaiselle valmiina? Korjatkaa jos olen väärässä. III Octavia:n varustelistalta tuo löytyykin.


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Saattaa myös olla että dpf paine-ero anturi on viallinen ja auto luulee suodattimen olevan tukossa ja polttelee jatkuvasti.... Itselläni näin oli melko kauan ennen kuin sytytti vikavaloja, kannattaa lukea koodit.

Koodeja ei viallisesta eropaineanturista tule (tyypillisesti menee rikki juuri siten, että näyttää liikaa painetta, mikä saattaa olla totta ja jonka vuoksi polttelee). Tuo osa menee ihan jokaisesta tdi räsästä jossain kohtaa eli kannattaa ostaa uusi kun ei se maksa kuin 70€. Ja jos dpf on valmis tapaus niin sen poistaminen edellyttää, että eropaineanturi on kunnossa.

itse juuri pari viikkoa sitten vaihdoin ko. anturin, kun dpf poltteli päivästä toiseen ja haisi pas pahalle 24/7 :)
operaatioon tuhrautui noin 10min ja maksoi 53e ja nyt auto on taas lähes kun uusi :D

ja kyllä se mulla siitä vikakoodia antoi, montakin kertaa


Niin kyllä antoi mullakin ensimmäisellä kerralla, toisella kerralla vika oli johtosarjassa silloin ei koodeja tullut ja kesti kauemmin selvitellä... Tuon operaation jälkeen pelannut dpf moitteetta ja kilometrejä tuli juuri 210 tuhatta täyteen.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Saattaa myös olla että dpf paine-ero anturi on viallinen ja auto luulee suodattimen olevan tukossa ja polttelee jatkuvasti.... Itselläni näin oli melko kauan ennen kuin sytytti vikavaloja, kannattaa lukea koodit.

Koodeja ei viallisesta eropaineanturista tule (tyypillisesti menee rikki juuri siten, että näyttää liikaa painetta, mikä saattaa olla totta ja jonka vuoksi polttelee). Tuo osa menee ihan jokaisesta tdi räsästä jossain kohtaa eli kannattaa ostaa uusi kun ei se maksa kuin 70€. Ja jos dpf on valmis tapaus niin sen poistaminen edellyttää, että eropaineanturi on kunnossa.

itse juuri pari viikkoa sitten vaihdoin ko. anturin, kun dpf poltteli päivästä toiseen ja haisi pas pahalle 24/7 :)
operaatioon tuhrautui noin 10min ja maksoi 53e ja nyt auto on taas lähes kun uusi :D

ja kyllä se mulla siitä vikakoodia antoi, montakin kertaa


Niin kyllä antoi mullakin ensimmäisellä kerralla, toisella kerralla vika oli johtosarjassa silloin ei koodeja tullut ja kesti kauemmin selvitellä... Tuon operaation jälkeen pelannut dpf moitteetta ja kilometrejä tuli juuri 210 tuhatta täyteen.

Antoiko koodeja oikein paine-eroanturista vai mm. liian tiheästä polttovälistä? Itselle ei ole vielä tullut eteen yhtään vaginaista, jossa rikkinäinen anturi antaa koodin ja noita kymmeniä kuitenkin tehnyt, mutta jos näin on niin ainahan sitä oppii uutta :D


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
tuulilasin vaihto ois tiedossa. onko kenelläkään tai kukaan vaihtanut omaansa lämmitettävää tuulilasia? (1Z0845011BN) tavallisen tilalle?
oisko autossa sähköpiuhat valmiina, ja oisko siinä tummennukset ja tunnistimet sun muut samassa? vai otanko suosiolla vaan tuon vakion..?


Käsittääkseni Octavia:an ei ole koskaan ollut saatavilla vastuksilla lämmitettävää tuulilasia, niin tuskin siellä on piuhojakaan sellaiselle valmiina? Korjatkaa jos olen väärässä. III Octavia:n varustelistalta tuo löytyykin.

juu samaa minäkin oletin, mutta vehon lasihinnastossa tuo lämmitettävä mainitaan mulle sopivaksi
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili


Antoiko koodeja oikein paine-eroanturista vai mm. liian tiheästä polttovälistä? Itselle ei ole vielä tullut eteen yhtään vaginaista, jossa rikkinäinen anturi antaa koodin ja noita kymmeniä kuitenkin tehnyt, mutta jos näin on niin ainahan sitä oppii uutta :D

koodia 0471 (P0471 Pakokaasujen paineanturi alue / tehovika )  tarjos joka kerta
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2013, 01:40:52 ip kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
juu samaa minäkin oletin, mutta vehon lasihinnastossa tuo lämmitettävä mainitaan mulle sopivaksi

Pöllytin Etka:n läpi, eikä missään kyllä mielestäni mainittu lämmitettävää tuulilasia. Koita haalia sieltä veho:lta varaosanumero? Vähän ihmetyttää kyllä nyt tuo että olisi moinen keksintö tuohon II Octavia:an saatavilla...


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
juu samaa minäkin oletin, mutta vehon lasihinnastossa tuo lämmitettävä mainitaan mulle sopivaksi

Pöllytin Etka:n läpi, eikä missään kyllä mielestäni mainittu lämmitettävää tuulilasia. Koita haalia sieltä veho:lta varaosanumero? Vähän ihmetyttää kyllä nyt tuo että olisi moinen keksintö tuohon II Octavia:an saatavilla...

Kas, my bad.. en huomannu että vehon mielestä ocu 1 on 04-09 ja ocu 2 09-12 vuosimallit...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Kas, my bad.. en huomannu että vehon mielestä ocu 1 on 04-09 ja ocu 2 09-12 vuosimallit...

Ei kyllä FL:n puoleltakaan äkkiseltään lämmitettävää tuulilasia löytynyt... Etteivät nyt yritä Veho:lla diilata sulle jotain fjoordin lasia...  ;D