vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Semmottis tänään, että kun ajovalot laittaa päälle, pitäskö automatiikan testailla se korkeudensäätö heiluttelemalla valoja ylös alas, kuten esim emännän audissa tai duunikaverin golffissa...?

Kyllä pitää silloin kun auton laittaa käyntiin. Jos se ei niin tee, niin todennäköisesti on perusasennon kalibrointi tekemättä. Onnistuu joko VCDS:llä tai merkkiliikkeen testerillä.


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Kävin näyttämässä autoa huoltomiehelle kytkinongelman vuoksi, edellisellä sivulla siitä kyselinkin jo. Eivät löytäneet mitään selvää ongelmaa.

Auto ikävä kyllä vaan palasi epämukavammassa kunnossa. Nyt nimittäin kytkimen käytössä kuuluu konetilasta naksahdus kytkintä poljettaessa auton ollessa käynnissä. Huoltomiehen mukaan kyse on siitä, että laatikkoon katsottaessa tiloja oli putsattu paineilmalla, jolloin jonkinlainen "suojaava" pölykerros hävisi jostain kytkimen ja vauhtipyörän välistä, ja ääni kuuluisi sen vuoksi nyt uutena.
Kuulostaa omaan korvaan paskapuheelta, mutta mitä muut ovat mieltä? Kilometrejä autossa on nyt noin 137 000, ja toi naksahdus olisi ominaisuus jo näillä ajoilla?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Kävin näyttämässä autoa huoltomiehelle kytkinongelman vuoksi, edellisellä sivulla siitä kyselinkin jo. Eivät löytäneet mitään selvää ongelmaa.

Auto ikävä kyllä vaan palasi epämukavammassa kunnossa. Nyt nimittäin kytkimen käytössä kuuluu konetilasta naksahdus kytkintä poljettaessa auton ollessa käynnissä. Huoltomiehen mukaan kyse on siitä, että laatikkoon katsottaessa tiloja oli putsattu paineilmalla, jolloin jonkinlainen "suojaava" pölykerros hävisi jostain kytkimen ja vauhtipyörän välistä, ja ääni kuuluisi sen vuoksi nyt uutena.
Kuulostaa omaan korvaan paskapuheelta, mutta mitä muut ovat mieltä? Kilometrejä autossa on nyt noin 137 000, ja toi naksahdus olisi ominaisuus jo näillä ajoilla?

Kyllä nyt on huoltomiehellä ollut puppugeneraattori käytössä...  Suojaava pölykerros. ;D

Samaa naksahdusta ei siis kuulu, jos auto on sammuksissa ja painaa kytkimen pohjaan?


Poissa Valojuova

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
Kävin näyttämässä autoa huoltomiehelle kytkinongelman vuoksi, edellisellä sivulla siitä kyselinkin jo. Eivät löytäneet mitään selvää ongelmaa.

Auto ikävä kyllä vaan palasi epämukavammassa kunnossa. Nyt nimittäin kytkimen käytössä kuuluu konetilasta naksahdus kytkintä poljettaessa auton ollessa käynnissä. Huoltomiehen mukaan kyse on siitä, että laatikkoon katsottaessa tiloja oli putsattu paineilmalla, jolloin jonkinlainen "suojaava" pölykerros hävisi jostain kytkimen ja vauhtipyörän välistä, ja ääni kuuluisi sen vuoksi nyt uutena.
Kuulostaa omaan korvaan paskapuheelta, mutta mitä muut ovat mieltä? Kilometrejä autossa on nyt noin 137 000, ja toi naksahdus olisi ominaisuus jo näillä ajoilla?

Kyllä nyt on huoltomiehellä ollut puppugeneraattori käytössä...  Suojaava pölykerros. ;D

Samaa naksahdusta ei siis kuulu, jos auto on sammuksissa ja painaa kytkimen pohjaan?

Juurikin näin, ainoastaan moottorin ollessa käynnissä kuuluu ääni. Samaisen huoltomiehen mukaan ei ole mitään syytä huoleen, joten luotan tyypin sanoihin sen verran, että pistän auton hieman pitempään ajoon viikonloppuna ja seuraan, katoaako ääni (jos vaikka pölykerros tulisi takaisin...).


Metu69salemi

  • Vieras
Semmottis tänään, että kun ajovalot laittaa päälle, pitäskö automatiikan testailla se korkeudensäätö heiluttelemalla valoja ylös alas, kuten esim emännän audissa tai duunikaverin golffissa...?
Xenoneilla varustettuna pitäisi se testi tehdä


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Kävin näyttämässä autoa huoltomiehelle kytkinongelman vuoksi, edellisellä sivulla siitä kyselinkin jo. Eivät löytäneet mitään selvää ongelmaa.

Auto ikävä kyllä vaan palasi epämukavammassa kunnossa. Nyt nimittäin kytkimen käytössä kuuluu konetilasta naksahdus kytkintä poljettaessa auton ollessa käynnissä. Huoltomiehen mukaan kyse on siitä, että laatikkoon katsottaessa tiloja oli putsattu paineilmalla, jolloin jonkinlainen "suojaava" pölykerros hävisi jostain kytkimen ja vauhtipyörän välistä, ja ääni kuuluisi sen vuoksi nyt uutena.
Kuulostaa omaan korvaan paskapuheelta, mutta mitä muut ovat mieltä? Kilometrejä autossa on nyt noin 137 000, ja toi naksahdus olisi ominaisuus jo näillä ajoilla?

Kun tieto ja taito loppuu, voi asian ilmaista siten että "Vaikka osaltamme onkin saatettu syyllistyä laiminlyönteihin, voidaan taholtamme kuitenkin todeta, että laajentumispolitiikkamme mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä."  :)

Lainaus jo mainitusta puppulausegeneraattorista.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Taitaa olla yleinen vika, että ristiselän säätö ei toimi kuskinpenkissä? Kolmea räsää koeajoin ja kaikista rikki. On myös omastani. Rulla pyörii vaan tyhjää. Onko helppo korjata?

Kuuluuko tupakansytyttimen ympärillä palaa valo?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Semmottis tänään, että kun ajovalot laittaa päälle, pitäskö automatiikan testailla se korkeudensäätö heiluttelemalla valoja ylös alas, kuten esim emännän audissa tai duunikaverin golffissa...?
Xenoneilla varustettuna pitäisi se testi tehdä

Onko RS mallia saanut ilman Xenon:eita?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Taitaa olla yleinen vika, että ristiselän säätö ei toimi kuskinpenkissä? Kolmea räsää koeajoin ja kaikista rikki. On myös omastani. Rulla pyörii vaan tyhjää. Onko helppo korjata?

Yleinen vika tuntuu olevan noissa, että säätöön käytetty vaijeri hyppää ohjureiden takaa pois, jolloin säätö ei enää toimi. Täältä löytyy miten sen saa patentoimalla taas iskuun.


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Semmottis tänään, että kun ajovalot laittaa päälle, pitäskö automatiikan testailla se korkeudensäätö heiluttelemalla valoja ylös alas, kuten esim emännän audissa tai duunikaverin golffissa...?
Xenoneilla varustettuna pitäisi se testi tehdä

Onko RS mallia saanut ilman Xenon:eita?

Ei tuossa mun räsässä oo tsenoneita eli ilmeisesti on saanut ilmankin. Kyseessä -06 bensa. Auto on kylläkin tuotu ruotsista aikanaan. Liekö jotain vaikutusta asiaan?


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Taitaa olla yleinen vika, että ristiselän säätö ei toimi kuskinpenkissä? Kolmea räsää koeajoin ja kaikista rikki. On myös omastani. Rulla pyörii vaan tyhjää. Onko helppo korjata?

Yleinen vika tuntuu olevan noissa, että säätöön käytetty vaijeri hyppää ohjureiden takaa pois, jolloin säätö ei enää toimi. Täältä löytyy miten sen saa patentoimalla taas iskuun.

Pitää ruveta räätälöimään kuntoon, kun rupeaa haittaamaan liikaa. Arvelin ennalta, että menee koko penkki uusiin puihin.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Oletteko keulaa tukkineet talveksi? Ajattelin tiputtaa jonkin pleksin palan puskurin pohjaa vasten ja vetästä pleksin yläosastaan nippusiteillä kiinni lampun pesimien letkuun vai mikä lie letku mikä puskurin takana menee. Tällöin koko alaritilikkö olisi peitossa ja ilmaa tulisi ainoastaan etumaskin säleikön kautta.

Auttaako tämmöinen tukkiminen mitään vai onko jo liian paljon tukittu bensa peliin? Dieselin voi varmaan vetää ihan tukkoon keulastaan.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Oletteko keulaa tukkineet talveksi? Ajattelin tiputtaa jonkin pleksin palan puskurin pohjaa vasten ja vetästä pleksin yläosastaan nippusiteillä kiinni lampun pesimien letkuun vai mikä lie letku mikä puskurin takana menee. Tällöin koko alaritilikkö olisi peitossa ja ilmaa tulisi ainoastaan etumaskin säleikön kautta.

Auttaako tämmöinen tukkiminen mitään vai onko jo liian paljon tukittu bensa peliin? Dieselin voi varmaan vetää ihan tukkoon keulastaan.

Itse olen tiputtanut bensakoneiseen sopivan kokoisen pahvinpalasen kun alkaa olemaan pakkasta yli 20 astetta...


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Muutaman kerran keltainen öljykannu vilahdellut mutta öljyä tikun mukaan ylärajassa, liekkö anturi vika vai mikä vois olla?