vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Miten se on jos vaihdan mun mittariston maxidotiin niin tuleeko siihen uuteen mittaristoon sen kilometrit näkyviin vai oman auton kilometrit miten se on?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Miten se on jos vaihdan mun mittariston maxidotiin niin tuleeko siihen uuteen mittaristoon sen kilometrit näkyviin vai oman auton kilometrit miten se on?

Ei tule sinun auton kilometrit näkyviin ja ajonestokin pitää sinne koodata uudelleen. Toisin sanoen itse et pysty sitä mittaristoa vaihtamaan, koska ajoneston ja kilometrien siirtoon tarvitset merkkiliikkeen apua. Sitä ei esimerkiksi VCDS:n avulla voi tehdä. Ja ota huomioon sekin seikka, että auton ollessa ennen 2009 valmistettu, tarvitset ns. vanhan mallisen mittariston. FL:n mittaristo ei käy ilman avaimienkin vaihtoa. Esimerkiksi skodateile:ltä, josta on noita mittaristoja saanut uutena, ei ole enää tuohon Pre-FL malliin saatavilla Maxidot mittaristoa. Spoonie taisi sieltä viimeisen mittariston saada...


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
aa okei :). Eli tulisi aika kalliiksi viel hommata sen kun itellä just se 06 mallinen niin taitaa nyt jäädä välistä sitten :D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jos takaluukun avaa avaimesta painamalla niin miksi aika vaihtelee minkä ajan lukko on auki? Luukkuhan siis ponnahtaa hivenen auki, mutta sitten lukko surahtaa ja pitää painaa normaalisti kuitenkin"kahvasta" auki.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Mitenkä lie uskaltaako pajalle ajaa öljynvaihtoon kun emännyys lisäs vähän (1-2dl.) ?-ljyä moottoriin... ei siinä mitään että lisäs mutta kun jumaliste se oli LAATIKKO öljyä  >:( pieni muotoinen keskustelu käytiin puhelimitse siitä että pitääkö lukee tekstit purnukoista tai jos ei ole varma jostain asiasta niin vaikka sit soittas.... ;D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mitenkä lie uskaltaako pajalle ajaa öljynvaihtoon kun emännyys lisäs vähän (1-2dl.) ?-ljyä moottoriin... ei siinä mitään että lisäs mutta kun jumaliste se oli LAATIKKO öljyä  >:( pieni muotoinen keskustelu käytiin puhelimitse siitä että pitääkö lukee tekstit purnukoista tai jos ei ole varma jostain asiasta niin vaikka sit soittas.... ;D

En usko että se siitä hajoaa, kun suurin osa siellä moottorissa olevasta öljystä kuitenkin on sitä oikeata tavaraa. Toivottavasti pajalle ei kuitenkaan ole useita satoja kilometrejä matkaa...


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Ihme kun ei hajonnu, kävin vaihtaan öljyt ja nyt sit ilmeisesti hajos öljypohjasta se anturi kun tasasin väliajoin  vilkuttaa keltasta kannua, perhana  >:(


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Jos takaluukun avaa avaimesta painamalla niin miksi aika vaihtelee minkä ajan lukko on auki? Luukkuhan siis ponnahtaa hivenen auki, mutta sitten lukko surahtaa ja pitää painaa normaalisti kuitenkin"kahvasta" auki.

Kyllä tuossa minun autossa se aika mielestäni on vakio, minkä napista painamalla se lukko on auki. Vai mitä nyt oikein haet tuolla takaa?


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Jos takaluukun avaa avaimesta painamalla niin miksi aika vaihtelee minkä ajan lukko on auki? Luukkuhan siis ponnahtaa hivenen auki, mutta sitten lukko surahtaa ja pitää painaa normaalisti kuitenkin"kahvasta" auki.

Kyllä tuossa minun autossa se aika mielestäni on vakio, minkä napista painamalla se lukko on auki. Vai mitä nyt oikein haet tuolla takaa?

Minulla se aika vaihtelee. Välillä ei ole lukko auki kuin noin 2 sekunttia ja toisinaan huomattavasti pidempään. Saisikohan sitä aikaa säädetty VCDS.llä?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Minulla se aika vaihtelee. Välillä ei ole lukko auki kuin noin 2 sekunttia ja toisinaan huomattavasti pidempään. Saisikohan sitä aikaa säädetty VCDS.llä?

Pari sekuntia sen pitäisi olla auki. Onko sama vaihtelu surahduksien välillä havaittavissa myös luukun mikrokytkimestä painamalla?


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Minulla se aika vaihtelee. Välillä ei ole lukko auki kuin noin 2 sekunttia ja toisinaan huomattavasti pidempään. Saisikohan sitä aikaa säädetty VCDS.llä?

Pari sekuntia sen pitäisi olla auki. Onko sama vaihtelu surahduksien välillä havaittavissa myös luukun mikrokytkimestä painamalla?
Tähän ei ole tullut kiinnitettyä huomiota, kun luukku on avattu niin ei tule huomattua lukon toimintaa. Kauko-ohjauksella tuon huomaa, kun luukku ei nousekaan ylös ennenkuin "kahvan" mikrokytkintä painaa uudelleen.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
 Minkälaiset jouset pitäisi olla takakonttiin että kun avaimesta takaluukun nappia painaa että aukeisi takaluukku ylös? vai löytyykö sellaisia?
Skoda octavia rs 06- TFSI.



Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
ei kellään sattuis oleen ylimääräisiä uusia skoda merkkejä?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
ei kellään sattuis oleen ylimääräisiä uusia skoda merkkejä?

Hae marmoritiskiltä. Ei ne niin kalliita siellä ole.  :)