vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
06 bensa räsä alkoi kettuileen. Tyhjäkäynti alkoi tänään seilaamaan 750-1400 noin 2sekunin välein. Ei vikavaloja. Vetoja on hyvin, ei muita oireita. Mistä lähteä paikantamaan vikaa?

Helpoin on aloittaa lukemalla ne vikakoodit. Muuten voidaan arvailla kaikkea maan ja taivaan väliltä vian aiheuttajaksi.  ;)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Löytyykö keltäään linkkiä mistä löytäisi purkukuvia 2010 hb octaviaan?Lähinnä peräkontti+ovet olisi tärkeimmät.

Ovet vaikka tuosta tai täältä. Kontin yläosan ja alaosan purku.


Poissa fcoy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
06 bensa räsä alkoi kettuileen. Tyhjäkäynti alkoi tänään seilaamaan 750-1400 noin 2sekunin välein. Ei vikavaloja. Vetoja on hyvin, ei muita oireita. Mistä lähteä paikantamaan vikaa?

Helpoin on aloittaa lukemalla ne vikakoodit. Muuten voidaan arvailla kaikkea maan ja taivaan väliltä vian aiheuttajaksi.  ;)
Tollasta pukkas.
3 Faults Found:
001287 - Idle Control System RPM
               P0507 - 001 - Higher than Expected.
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 168102 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 13:33:19

             Freeze Frame:
                    RPM: 1110 /min
                    Load: 14.5 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 78.0°C
                    Temperature: 12.0°C
                    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                    Voltage: 14.478 V

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
               P2187 - 004 -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 168136 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 12:22:27

             Freeze Frame:
                    RPM: 1127 /min
                    Load: 13.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 85.0°C
                    Temperature: 24.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.351 V

008825 - Leak in Air Intake System
               P2279 - 002 -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 168136 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 12:22:27

             Freeze Frame:
                    RPM: 1217 /min
                    Load: 13.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 84.0°C
                    Temperature: 23.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.351 V


Starttipilotilla suihkuttelin pikasesti, ei esiintynyt vuotoja. pcv testattu vetämällä ölppätikkua ulos ja alkaa ropeltaa, tilasin kuitenkin oem osan varmuuden vuoksi kun edullisesti löytyi. Nyt pro tason kaverit, apuja kiitos!


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
MAF sanoisin kun tuntuu menevän laihalle. Kokeile irroittaa maf:n pistoke jos vaikka käynti rauhoittuu. Jos näin tapahtuu niin maf kaupoille.


Poissa fcoy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Missähän kohtaa sijaitsee tän tfsi koneisen katiskan egr? Siis ihan fyysistä kuvaa jos on tarjota niin helpottaa kovasti. Pistän ton kuntoon ja vaihan takas 90 alkupuolen autoon, eipähän oo ongelmia sen jälkeen  ;D Skylinellä pääs hyvin ja ei ollu ongelmia.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Missähän kohtaa sijaitsee tän tfsi koneisen katiskan egr? Siis ihan fyysistä kuvaa jos on tarjota niin helpottaa kovasti. Pistän ton kuntoon ja vaihan takas 90 alkupuolen autoon, eipähän oo ongelmia sen jälkeen  ;D Skylinellä pääs hyvin ja ei ollu ongelmia.

Nopeasti etsimällä en parempaa kuvaa löytänyt, kuin tämän. Pitää kaivaa lisää, jos jostain löytyisi parempi kuva sen olinpaikasta.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mites toi kuskin oven kynnyksessä oleva RS lista mahtaa olla kiinni? Alkaa kevät tulla kun on kukkia näkyvissä... >:(
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa fcoy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
06 bensa räsä alkoi kettuileen. Tyhjäkäynti alkoi tänään seilaamaan 750-1400 noin 2sekunin välein. Ei vikavaloja. Vetoja on hyvin, ei muita oireita. Mistä lähteä paikantamaan vikaa?

Helpoin on aloittaa lukemalla ne vikakoodit. Muuten voidaan arvailla kaikkea maan ja taivaan väliltä vian aiheuttajaksi.  ;)
Tollasta pukkas.
3 Faults Found:
001287 - Idle Control System RPM
               P0507 - 001 - Higher than Expected.
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 168102 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 13:33:19

             Freeze Frame:
                    RPM: 1110 /min
                    Load: 14.5 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 78.0°C
                    Temperature: 12.0°C
                    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
                    Voltage: 14.478 V

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
               P2187 - 004 -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 168136 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 12:22:27

             Freeze Frame:
                    RPM: 1127 /min
                    Load: 13.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 85.0°C
                    Temperature: 24.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.351 V

008825 - Leak in Air Intake System
               P2279 - 002 -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 168136 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 12:22:27

             Freeze Frame:
                    RPM: 1217 /min
                    Load: 13.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 84.0°C
                    Temperature: 23.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.351 V


Starttipilotilla suihkuttelin pikasesti, ei esiintynyt vuotoja. pcv testattu vetämällä ölppätikkua ulos ja alkaa ropeltaa, tilasin kuitenkin oem osan varmuuden vuoksi kun edullisesti löytyi. Nyt pro tason kaverit, apuja kiitos!
Hmmm.. Ettei ois sittenkin vuotoa turbon suunnalla. Huomasin että kun auton sammuttaa niin kuuluu konetilasta pitkä piip ääni ja jostai selkeästi puhaltaa pitkään ulos painetta. Vai kuuluuko tuo räsän ominaisuuksiin? Jatkanpa vielä tuon lähempää selvittelyä.
Luovutin tuon egr:än etsimisen suhteen ja vien maanantaina autosähköön putsattavaksi, samalla käytetään kaasuläppä auki ja tarvittaessa putsaus. Kosla kuntoon ja parin viikon päästä optimointiin.

EDIT! PCV oli hajalla. Ensin tuli P-sarjan pcv, no eihän tuo sillä toiminut ollenkaan. N-sarjalainen tänään paikalleen ja vot! Samalla vaihdoin bensasuodattimen joka oli aika mähmänen ja nokan seuraaja kupposen, joka oli myös vaihdon tarpeessa. Ei paljon mustaa pinnoitetta ollut jäljellä. Nyt taas toimii.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2014, 07:33:52 ip kirjoittanut fcoy »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mites toi kuskin oven kynnyksessä oleva RS lista mahtaa olla kiinni? Alkaa kevät tulla kun on kukkia näkyvissä... >:(

Kaksipuoleisella teipillähän ne käsittääkseni tehtaalla siihen paikalleen liimataan.


Poissa joni_pelli

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 43
  • Octavia rs tdi
    • Profiili
Liekkö missä kohdassa tuo dpf:än paineero anturi? Ja miten vaikea vaihtaa.


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Liekkö missä kohdassa tuo dpf:än paineero anturi? Ja miten vaikea vaihtaa.
Hakua peliin! Sijainnista... Ei ole vaikea vaihtaa, kun ensin paikallistat sen.  8) ;D


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
mistä sais suhkot halval etusäleikön ilman sitä merkkiä? olis kiva laittaa sellanen autoon- 06 tfsi combi
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
mistä sais suhkot halval etusäleikön ilman sitä merkkiä? olis kiva laittaa sellanen autoon- 06 tfsi combi

Tarkoitatko siis ilman vRS -merkkiä vai Skoda:n logoa?


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
meinasin ilman skoda logo kun voisi siihe laittaa sen vähä uudemman rs logon sitten.
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
meinasin ilman skoda logo kun voisi siihe laittaa sen vähä uudemman rs logon sitten.

Saahan sen vanhan logon irroitettua ja uuden liimattua tilalle? Ei sen takia kannata koko maskia uusia...