vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Vesku_1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Onko kellään kokemusta Cupra R lipan asentamisesta FL Rs ocuun??Istuuko mitenkään?

http://www.slamit.net/product/5531/cupra-r--etupuskurin-alalippa

Täällä muutama kuva sen Cupra:n splitterin asennuksesta FL RS:ään. Sivusto vaatii sitten rekisteröitymisen että kuvat näkyy...


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Viskataan tästä kysymystä tännekin...

Huomasin tänään autoa pestessä, että perkeles maalipinta hilseilee parista ihan pienestä kohdasta eturekisterikilven syvennyksestä https://www.dropbox.com/sh/h1yponvwj9lm6ky/_BZjISXz6a. Maahantuoja pesee kädet sillä, että maalipinnan takuu on 3v ja jos viimeisessä määräaikaishuollossa ei ole tästä merkintää, niin voivoi. Saahan (ja pitääkin) tuon nyt itse korjattua sprayllä, mutta silti, ettei maalipinta kestä kuin 3v on minusta omituista.

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Jos, niin miten on hoitunut maahantuojan kanssa?

Auto sigun mukainen.
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa jussja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Eipä tehdas niitä juuri korjaile jos ikää yli 3v. Todella harvinaisia tapauksia jos ovat yli 3 vuotisia korjailleet.


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Onkohan muillakin ollut ongelmaa kun hiukkaspoltto päällä niin toisinaan auto sammuilee ? Tänään ajoin duuniin 10km matkan ni sammu kahdesti, kun rullailee vaikka liikennevaloihin ja painaa kytkimen pohjaan niin paska sammuu. Ei jätä koodeja ja käynnistyy heti normaalisti.
Kyseinen ongelma ilmaantuu vaan kun poltto päällä. Autona -07 RS Tdi combi.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onkohan muillakin ollut ongelmaa kun hiukkaspoltto päällä niin toisinaan auto sammuilee ? Tänään ajoin duuniin 10km matkan ni sammu kahdesti, kun rullailee vaikka liikennevaloihin ja painaa kytkimen pohjaan niin paska sammuu. Ei jätä koodeja ja käynnistyy heti normaalisti.
Kyseinen ongelma ilmaantuu vaan kun poltto päällä. Autona -07 RS Tdi combi.

Yhen kerran on mulla tehnyt tollai, kun motarilta poistui ramppiin kytkin pohjassa
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Oman mielenrauhan säilyttämiseksi ehkä kuitenkin kävisin suuntauksen teettämässä, kuin tuhoasin esimerkiksi 1k€ kesärenkaat väärien kulmien takia.

Kuinkahan moni oikeasti käy suuntauksen teettämässä aina kun korkeutta muuttaa? Puhdaus arvaus, mutta uskallan väittää, ettei hirveän moni sitä tee.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Oman mielenrauhan säilyttämiseksi ehkä kuitenkin kävisin suuntauksen teettämässä, kuin tuhoasin esimerkiksi 1k€ kesärenkaat väärien kulmien takia.

Kuinkahan moni oikeasti käy suuntauksen teettämässä aina kun korkeutta muuttaa? Puhdaus arvaus, mutta uskallan väittää, ettei hirveän moni sitä tee.

Minä.  ;D Kesärenkaat kun saan alle, niin tarkoitus olisi pudottaa tuota kärryä hieman alemmaksi ja sitten käydä säädöillä.

Viime keväänä tein pienen testin, että säädin takacamberia hieman lisää siten että merkkasin lähtöpisteen ja säädön jälkeen palautin sen takaisin lähtöpisteeseen, koska tulos ei ollut toivottu. Sillä oli sellainen vaikutus, että ratti ei ollut enää suorassa ajettaessa suoraa tietä, mitä se oli ennen tuota kokeilua. Nuo kulmat ovat kyllä erittäin tarkat säädöistään ja en näe syytä, miksi alustan korkeuden säätö tekisi tuossa poikkeuksen.

Jokainen tietty tekee niinkuin haluaa omalle autolleen ja ilmeisesti täällä forumilla ei kukaan säätele alustaansa kesä/talvi asentojen välillä, kun ei tule kommentteja asiaan liittyen.  :)


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Olin juuri lisäämässä, että muut kuin JaVa. ;D

Täytyy kyllä sanoa, että tuli mulle yllätyksenä, että säädöt ovat noinkin herkät. Olin jotenkin siinä ymmärryksessä kun kyseessä on säädettävä niin sitä voi säätää mille korkeudelle tahansa ilman, että tarvitsee uudestaan suunnata.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Olin juuri lisäämässä, että muut kuin JaVa. ;D

Täytyy kyllä sanoa, että tuli mulle yllätyksenä, että säädöt ovat noinkin herkät. Olin jotenkin siinä ymmärryksessä kun kyseessä on säädettävä niin sitä voi säätää mille korkeudelle tahansa ilman, että tarvitsee uudestaan suunnata.

Faktaahan minulla ei ole tuosta asiasta esittää (toistaiseksi), joten mutuilulla mennään. Muilla forumeilla kirjoitukset asiasta ovat puolesta ja vastaan, joten niiltäkään en äkkiseltään löytänyt tukea kumpaankaan suuntaan.


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
131tkm ajetun bensaräsän öljytikusta löysin pienen punertavan murusen, tiilinvärisen, toisen kerran. Mitään vikaa en ole käynnissä tai öljynsyönnissä huomannut. Muilla vastaavia löydöksiä? Huollettu 120tkm viimeks
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Oman mielenrauhan säilyttämiseksi ehkä kuitenkin kävisin suuntauksen teettämässä, kuin tuhoasin esimerkiksi 1k€ kesärenkaat väärien kulmien takia.

Kuinkahan moni oikeasti käy suuntauksen teettämässä aina kun korkeutta muuttaa? Puhdaus arvaus, mutta uskallan väittää, ettei hirveän moni sitä tee.

Minä.  ;D

Minulla nykyinen talvikorkeus on viime kesän kesäkorkeus, jonka kävin suuntauttamassa. Kunhan tulee kesävanteet alle, niin uuteen kesäkorkeuteen ja suuntaukseen... ;)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Minulla nykyinen talvikorkeus on viime kesän kesäkorkeus, jonka kävin suuntauttamassa. Kunhan tulee kesävanteet alle, niin uuteen kesäkorkeuteen ja suuntaukseen... ;)

Lappu sitten tänne näytille, että saadaan spekulaatiot lopetettua, tarviiko sitä kulmien säätöä alustan korkeuden säädön jälkeen vai ei.  :)


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
131tkm ajetun bensaräsän öljytikusta löysin pienen punertavan murusen, tiilinvärisen, toisen kerran. Mitään vikaa en ole käynnissä tai öljynsyönnissä huomannut. Muilla vastaavia löydöksiä? Huollettu 120tkm viimeks

Se voi olla peräisin öljytikusta. Itsellä mureni öljytikusta muovia siitä öljytikun vetokahvan alapuolelta.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Ei kellään sattuis olemaan ylimäärästä uutta rs merkkiä taakse?
Skoda octavia rs 06- TFSI.