vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Minkälaisella avaimella säädetään sumuvalon korkeutta? Käsittääkseni työnnetään siitä reiästä sisään, joka on etumaskin alaosassa sumarin alla? Ja kumpaan suuntaan pyöritettäessä liikkuu alas/ylös? Tämä oli ainoa, mitä katsastusmies löysi vikaa.

Torx tai lattapää ruuvimeisseli. Trox:n kokoa en osaa sanoa.

Säätöä varten aja auto "seinää vasten" sumuvalot päällä ja pyörität sitä säätöruuvia jompaan kumpaan suuntaan, niin löydät oikean suunnan ja näet samalla paljonko säädät.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Minkälaisella avaimella säädetään sumuvalon korkeutta? Käsittääkseni työnnetään siitä reiästä sisään, joka on etumaskin alaosassa sumarin alla? Ja kumpaan suuntaan pyöritettäessä liikkuu alas/ylös? Tämä oli ainoa, mitä katsastusmies löysi vikaa.

Itse itseäni linkittäen. Eli T15 torx ja ohjeina löysäys, suuntaus kohdilleen ja kiristys...


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Minkälaisella avaimella säädetään sumuvalon korkeutta? Käsittääkseni työnnetään siitä reiästä sisään, joka on etumaskin alaosassa sumarin alla? Ja kumpaan suuntaan pyöritettäessä liikkuu alas/ylös? Tämä oli ainoa, mitä katsastusmies löysi vikaa.

Itse itseäni linkittäen. Eli T15 torx ja ohjeina löysäys, suuntaus kohdilleen ja kiristys...

Tänksit ja pliitsit!


Poissa jjonne

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Moi! Voi olla että tulee väärän kohtaan tämä kysymys, mutta olen uusi täällä. Auto siis 2006v rs ja siinä skoda octavia radio- navigation system nexus. Ongelma on siinä etten saa navigointia toimimaan.. levyjä tuli mukana ostaessani auton. taisi olla TeleAtlas merkkisiä levyjä. kun laitan cd:n sisään, näyttöön tulee englanniksi teksti " ei ole yhteesopiva" ja myös teksti että " asenna skoda navigation cd". Mukana tulleissa levyissä lukee kylläkin että "Safedisc 1.0 ja toisessa Safedisc 2.0.1. Pitääkö siis ostaa sellainen Cd missä on kartat. Ilmeisesti mukana tulleissa levyissä ei ole.

Toivottavasti viisammat osaisivat auttaa asiassa. KIITOS!


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
ei kellään kuopiossa sattuis olemaan ylimääräistä autoa lainata? :D. joku peruutti kylkee tänää ja menee molemmat vänkärib puolen ovet ainaki vaihto :). olisin kiitollinen jos joltai löytyis :).
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ovikaiuttimista kysymys: takana on ilmeisesti 5.25" ovikaiuttimet. Täytyy varmaan myös hankkia nuo adapterit uusille kaiuttimille. Mahtuuko taakse 6.5" kaiutin adaptereilla? Hakusessa olisi kaiutinsetti taakse, jossa diskanteissa olisi oma suodatin, eli erillistä jakosuodinta ei tulisi. Ajattelin Pioneerin settiä taakse.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Ovikaiuttimista kysymys: takana on ilmeisesti 5.25" ovikaiuttimet. Täytyy varmaan myös hankkia nuo adapterit uusille kaiuttimille. Mahtuuko taakse 6.5" kaiutin adaptereilla? Hakusessa olisi kaiutinsetti taakse, jossa diskanteissa olisi oma suodatin, eli erillistä jakosuodinta ei tulisi. Ajattelin Pioneerin settiä taakse.

Täällä on joku asentanut taakse 6,5" kaiuttimet adaptereilla, eli ilmeisesti onnistuu.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Täällä on joku asentanut taakse 6,5" kaiuttimet adaptereilla, eli ilmeisesti onnistuu.

Eli pitäisi sinne mahtua, hyvä. Ehkä laitan sitten nämä. Toivotaan, ettei Rainbow:n ovikaiutin ole mennyt rikki. Kyllä se tosi vaimeasti soi, mutta ei läheskään yhtä hyvin kuin pelkääjän puolen kaiutin.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Moi! Voi olla että tulee väärän kohtaan tämä kysymys, mutta olen uusi täällä. Auto siis 2006v rs ja siinä skoda octavia radio- navigation system nexus. Ongelma on siinä etten saa navigointia toimimaan.. levyjä tuli mukana ostaessani auton. taisi olla TeleAtlas merkkisiä levyjä. kun laitan cd:n sisään, näyttöön tulee englanniksi teksti " ei ole yhteesopiva" ja myös teksti että " asenna skoda navigation cd". Mukana tulleissa levyissä lukee kylläkin että "Safedisc 1.0 ja toisessa Safedisc 2.0.1. Pitääkö siis ostaa sellainen Cd missä on kartat. Ilmeisesti mukana tulleissa levyissä ei ole.

Toivottavasti viisammat osaisivat auttaa asiassa. KIITOS!

Mistäpäin oot? Mun cruise syö kanssa noita teleatlaksen levyjä, joten voidaan koittaa vaikka mun levyllä että onko vika levyssä vai laitteessa



Edit: ääh, ei taidakkaan onnistua. Sun laite kun tarvii blaupunkt (travelpilot) DX levyn, ja mulla on vaan EX...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2014, 07:10:19 ip kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
ei kellään sattuis olemaan sitä vrs kynnylista ylimääräisenä? ei houkuttais 80e maksaa :D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Luulenkohan mä vaan, vai onko noissa dieseleissä oikeasti niin paljon eroja, kun tuntuu että ST1 kamalla dpf polttelee jatkuvasti, ja nyt tonnin verran ajoa neste pro dieselillä, ja dpf ei oo poltellu vielä kertaakaan... ???
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jjonne

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
 Oliskohan jollain lainata Pääkaupunkiseudulla  Teleatlas DX navigointi levyä? Pitäs kokeilla että onko soittimessa vika vai onko mulla itellä väärät levyt. soitin on siis (skoda octavia radio- navigation system nexus)


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Oliskohan jollain lainata Pääkaupunkiseudulla  Teleatlas DX navigointi levyä? Pitäs kokeilla että onko soittimessa vika vai onko mulla itellä väärät levyt. soitin on siis (skoda octavia radio- navigation system nexus)

Ei ole valitettavasti levyä lainata, mutta osta multa toi Columbus pois. ;) Siinä on viimeisimmät kartat.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Mitenkäs sais sen muovisen kynnyslistan irti kun helma pitäis maalata. miten saa ettei mene rikki?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mitenkäs sais sen muovisen kynnyslistan irti kun helma pitäis maalata. miten saa ettei mene rikki?

Kuumailmapuhaltimella koittaa sitä vähän lämmitellä ja tämän sarjan lastalla varovasti koittaa kääntää sitä irti? Kaksipuoleisella teipillähän se lista on kiinni.