vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Mikä on jarrujärjestelmän nestetilavuus? Äsken vaihtelin nesteitä ja 3dl vaihtui. Mielestäni se on vähän.
Enkä löytänyt kytkimen työsylinteriä, kun oisin siitäkin nestettä laskenut pois. Missä kytkimen työsylinteri on? Vaihdelaatikko niin piilossa tfsi koneessa ettei näe mitään.

Noin 1,2 litraa sitä pitäisi ohjeiden mukaan vaihtaa. Oletko nähnyt tämän ohjeen? Se pätee Octavia:n kohdallakin.

Ei ole osunut silmiini tuo ohje. Kytkimen jätin väliin niin litran luokkaa olisi pitänyt mennä. Mielestäni kyllä joka jarrusta uutta nestettä tuli ja pullosta ei hävinnyt kuin max.4dl rengas kerrallaan valuttelin ja ruiskulla imin avuksi. Kytkimen sylinteri on varmaan tuolla eberin vesiletkujen alla. Pääsisköhän siihen alakautta käsiksi?

On kyllä aika pirullista läträtä noiden nesteiden kanssa ja liikekään ei varmaan paljoa vaihdosta ottas, mutta aina oon ite muihinkin vaihtanut ja mistä voi nykyään olla varma, että liike laskee joka jarrusta nestettä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2014, 09:49:33 ip kirjoittanut Intruder 1400 »
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Ei ole osunut silmiini tuo ohje. Kytkimen jätin väliin niin litran luokkaa olisi pitänyt mennä. Mielestäni kyllä joka jarrusta uutta nestettä tuli ja pullosta ei hävinnyt kuin max.4dl rengas kerrallaan valuttelin ja ruiskulla imin avuksi. Kytkimen sylinteri on varmaan tuolla eberin vesiletkujen alla. Pääsisköhän siihen alakautta käsiksi?

On kyllä aika pirullista läträtä noiden nesteiden kanssa ja liikekään ei varmaan paljoa vaihdosta ottas, mutta aina oon ite muihinkin vaihtanut ja mistä voi nykyään olla varma, että liike laskee joka jarrusta nestettä.

Teitkö tämänkin?:

Lainaus
To bleed the ABS system, plug in your VCDS and select module 3 - ABS brakes. Go to Basic settings and select group 1. Hit "Go!" This triggers the ABS pump, during which time you should bleed the system. To build higher pressure than what is possible with a brake bleeder, do the manual "helper pumps the brakes while you bleed method" method. Do this a few times after there's no air in the lines. Do this a few times after there's no air in the lines. Repeat until there's no more air in the brake fluid system. This shouldn't take more than 1 minute of running the pump per corner but your situation may vary so consult a professional if you're not sure.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Ei ole osunut silmiini tuo ohje. Kytkimen jätin väliin niin litran luokkaa olisi pitänyt mennä. Mielestäni kyllä joka jarrusta uutta nestettä tuli ja pullosta ei hävinnyt kuin max.4dl rengas kerrallaan valuttelin ja ruiskulla imin avuksi. Kytkimen sylinteri on varmaan tuolla eberin vesiletkujen alla. Pääsisköhän siihen alakautta käsiksi?

On kyllä aika pirullista läträtä noiden nesteiden kanssa ja liikekään ei varmaan paljoa vaihdosta ottas, mutta aina oon ite muihinkin vaihtanut ja mistä voi nykyään olla varma, että liike laskee joka jarrusta nestettä.

Teitkö tämänkin?:

Lainaus
To bleed the ABS system, plug in your VCDS and select module 3 - ABS brakes. Go to Basic settings and select group 1. Hit "Go!" This triggers the ABS pump, during which time you should bleed the system. To build higher pressure than what is possible with a brake bleeder, do the manual "helper pumps the brakes while you bleed method" method. Do this a few times after there's no air in the lines. Do this a few times after there's no air in the lines. Repeat until there's no more air in the brake fluid system. This shouldn't take more than 1 minute of running the pump per corner but your situation may vary so consult a professional if you're not sure.

En tehnyt. Eivät edes merkkiliikkeessä kuulema abs yksikköön kajoa. Pidettävä vaan huoli, että ei päästä säiliöön ilmaa niin ei pitäs tota abs hommaa tahdä. Ei tosin kaikki nesteet vaihdu.
Purin moottorin päällismuovin/suodatin kotelon pois niin kytkimen sylinteri ei mukamas ole kuin nakkimakkaran kokoinen. Pistää arveluttamaan mikä tuo sylinteri on aivan startin vieresssä olevan maapisteen kyljessä?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Ei ole osunut silmiini tuo ohje. Kytkimen jätin väliin niin litran luokkaa olisi pitänyt mennä. Mielestäni kyllä joka jarrusta uutta nestettä tuli ja pullosta ei hävinnyt kuin max.4dl rengas kerrallaan valuttelin ja ruiskulla imin avuksi. Kytkimen sylinteri on varmaan tuolla eberin vesiletkujen alla. Pääsisköhän siihen alakautta käsiksi?

On kyllä aika pirullista läträtä noiden nesteiden kanssa ja liikekään ei varmaan paljoa vaihdosta ottas, mutta aina oon ite muihinkin vaihtanut ja mistä voi nykyään olla varma, että liike laskee joka jarrusta nestettä.

Teitkö tämänkin?:

Lainaus
To bleed the ABS system, plug in your VCDS and select module 3 - ABS brakes. Go to Basic settings and select group 1. Hit "Go!" This triggers the ABS pump, during which time you should bleed the system. To build higher pressure than what is possible with a brake bleeder, do the manual "helper pumps the brakes while you bleed method" method. Do this a few times after there's no air in the lines. Do this a few times after there's no air in the lines. Repeat until there's no more air in the brake fluid system. This shouldn't take more than 1 minute of running the pump per corner but your situation may vary so consult a professional if you're not sure.

En tehnyt. Eivät edes merkkiliikkeessä kuulema abs yksikköön kajoa. Pidettävä vaan huoli, että ei päästä säiliöön ilmaa niin ei pitäs tota abs hommaa tahdä. Ei tosin kaikki nesteet vaihdu.
Purin moottorin päällismuovin/suodatin kotelon pois niin kytkimen sylinteri ei mukamas ole kuin nakkimakkaran kokoinen. Pistää arveluttamaan mikä tuo sylinteri on aivan startin vieresssä olevan maapisteen kyljessä?

Nakkimakkara näkyi olevan kytkimen työsylinterin ilmaus liitos ;D Ihmettelin, että miten sylinteri voi olla noin pieni ja heppoisesti kiinni. Löysin räjäytyskuvan tästä keksinnöstä ja sitten tuli järkeä tähän hommaan.

Työsylinteri on ympätty painelaakerin kanssa samaan kombinaatioon ja on vaihdelaatikon sisällä. Ulospäin ei näy kuin kuvailemani nakkimakkara mikä ei kyllä ole nakkimakkaraa nähnytkään ;) (oli siis startin vieressä olevan maapisteen vieressä)

Auto on käynyt edellisen omistajan toimesta aina ajoillaan huollossa ja kaikki huollot on tehty. Kytkimen sylinteristä tuli silti tosi likainen neste ulos. Jarrunesteet oli vaihdettu 2 vuotta sitten, mutta eipä nuo liikkeet taida nestekytkimeen viittiä kajota.

Joka jarrusta otin 2.5dl nestettä ulos ja kytkimestä 1.5dl. Nyt pitäs olla uudet liemet paitti abs yksikköön ei tainnut perinteisin menetelmin vaihtua. En kehdannut VCDS.llä alkaa veivaamaan. Eiköhän nuo kuitenkin tullut paremmin vaihdettua kuin liikkeessä ;)
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Näkyykö muilla jarrunestesäiliön läpi kunnolla? Mä en ainakaan meinaa millään nähdä missä kohtaa nesteen taso on.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Näkyykö muilla jarrunestesäiliön läpi kunnolla? Mä en ainakaan meinaa millään nähdä missä kohtaa nesteen taso on.

Ei näy. Todella hankala on siitä nestetasoa tarkistaa.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Olikos toi polttoainesuodattimen vaihto kuinka suuri operaatio dieselissä?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Olikos toi polttoainesuodattimen vaihto kuinka suuri operaatio dieselissä?

Tuota asiaa käsitelty tässä samassa topic:ssa täällä.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Huoltoväli minkä näkee MFD.n näytöstä kertoo ilmeisesti vain öljyn vaihdon tarpeen? Muut huollothan on kiinteällä kilometri/aika välillä?

Jos rupean öljyt vaihtamaan aina syksyisin niin miten saan nollattua tuon huoltovälinäytön?
Ei rupea sitten jossain vaiheessa vinkumaan huollosta vaikka juuri olisin öljyt vaihtanut.

Nollaus pitäisi toimia seuraavasti (ainakin tavallisen mittariston kanssa, Maxidot:sta en ole varma):

Trippi-nappi pohjaan ja virtalukosta kääntää avaimen ensimmäiseen asentoon. Tauluun pitäisi tulla sana Service. Sitten päästetään trippi-napista irti ja käännetään kellon säätönuppia oikealle ja pidetään se siellä kunnes näyttöön tulee kilometrilukemat. Tämän jälkeen virrat pois päältä ja takaisin päälle.

Jos nollauksen tekee ns. mittariston kautta, siirtyy auto kiinteään huoltovälin käyttöön, jos se aikaisemmin on ollut siinä adaptiivisessa moodissa (en nyt keksi tuolle äkkiseltään parempaa nimitystä). Huollon testerillä tai VCDS:llä tehty resetointi ei muuta tuota moodia.

FL mallin Maxidot:ssa on ilmeisesti olemassa ihan oma kohtansa huoltoilmoituksen nollaukselle?

Toimi nollaus yllämainituilla ohjeilla.

Sitä en tiedä millä pykälillä huoltovälin ilmoittama kilometrimäärä muuttuu?
Tuntuu aina vain näyttävän 15tkm. En tosin ole vielä varmaan ajanut kuin vajaan 100 kilsaa nollauksen jälkeen.


Mitäs mitäs, mulla ei toimi tuo ohje (maxidot) vaan tuo toimenpide huutelee että auto ois pitäny huoltaa jo 5 päivää sitten.. ideoita?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Mitäs mitäs, mulla ei toimi tuo ohje (maxidot) vaan tuo toimenpide huutelee että auto ois pitäny huoltaa jo 5 päivää sitten.. ideoita?

Koitappa näin:

1. Istu autoon.
2. Laita ovi kiinni.
3. Laita turvavyö kiinni.
4. Käännä virta päälle.
5. Pidä Trippi -nappi pohjassa (nollaa ensin kilometrit, jonka jälkeen ilmestyy tieto matkasta ja ajasta seuraavaan huoltoon).

Raporttia tänne toimiko?


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili

Raporttia tänne toimiko?

Ei toiminu...

No sitten ei auta kuin nöyrtyä ja laittaa VCDS tai VAS kiinni autoon ja nollata sillä se huoltoilmoitus.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Oliskohan näin, että jos herjaa jo huollosta niin ei nollaannu noilla ohjeilla. Nollaantuisi vaan ennen kuin kerkeää herjailemaan?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onko muuten mitään järkeä/hyötyä maksaa ekstraa longlife öljystä, jos kuitenkin pitää vaihtovälinä max 15tkm..?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela