Ei ole osunut silmiini tuo ohje. Kytkimen jätin väliin niin litran luokkaa olisi pitänyt mennä. Mielestäni kyllä joka jarrusta uutta nestettä tuli ja pullosta ei hävinnyt kuin max.4dl rengas kerrallaan valuttelin ja ruiskulla imin avuksi. Kytkimen sylinteri on varmaan tuolla eberin vesiletkujen alla. Pääsisköhän siihen alakautta käsiksi?
On kyllä aika pirullista läträtä noiden nesteiden kanssa ja liikekään ei varmaan paljoa vaihdosta ottas, mutta aina oon ite muihinkin vaihtanut ja mistä voi nykyään olla varma, että liike laskee joka jarrusta nestettä.
Teitkö tämänkin?:
To bleed the ABS system, plug in your VCDS and select module 3 - ABS brakes. Go to Basic settings and select group 1. Hit "Go!" This triggers the ABS pump, during which time you should bleed the system. To build higher pressure than what is possible with a brake bleeder, do the manual "helper pumps the brakes while you bleed method" method. Do this a few times after there's no air in the lines. Do this a few times after there's no air in the lines. Repeat until there's no more air in the brake fluid system. This shouldn't take more than 1 minute of running the pump per corner but your situation may vary so consult a professional if you're not sure.
En tehnyt. Eivät edes merkkiliikkeessä kuulema abs yksikköön kajoa. Pidettävä vaan huoli, että ei päästä säiliöön ilmaa niin ei pitäs tota abs hommaa tahdä. Ei tosin kaikki nesteet vaihdu.
Purin moottorin päällismuovin/suodatin kotelon pois niin kytkimen sylinteri ei mukamas ole kuin nakkimakkaran kokoinen. Pistää arveluttamaan mikä tuo sylinteri on aivan startin vieresssä olevan maapisteen kyljessä?
Nakkimakkara näkyi olevan kytkimen työsylinterin ilmaus liitos
Ihmettelin, että miten sylinteri voi olla noin pieni ja heppoisesti kiinni. Löysin räjäytyskuvan tästä keksinnöstä ja sitten tuli järkeä tähän hommaan.
Työsylinteri on ympätty painelaakerin kanssa samaan kombinaatioon ja on vaihdelaatikon sisällä. Ulospäin ei näy kuin kuvailemani nakkimakkara mikä ei kyllä ole nakkimakkaraa nähnytkään
(oli siis startin vieressä olevan maapisteen vieressä)
Auto on käynyt edellisen omistajan toimesta aina ajoillaan huollossa ja kaikki huollot on tehty. Kytkimen sylinteristä tuli silti tosi likainen neste ulos. Jarrunesteet oli vaihdettu 2 vuotta sitten, mutta eipä nuo liikkeet taida nestekytkimeen viittiä kajota.
Joka jarrusta otin 2.5dl nestettä ulos ja kytkimestä 1.5dl. Nyt pitäs olla uudet liemet paitti abs yksikköön ei tainnut perinteisin menetelmin vaihtua. En kehdannut VCDS.llä alkaa veivaamaan. Eiköhän nuo kuitenkin tullut paremmin vaihdettua kuin liikkeessä