vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa sember

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Veljen auton ovipahvi purettiin kun kajarit oli mykkänä, noh keskiäänihän sieltä oli irroitettu kokonaan pois ja diskantti pimeänä.
Oisko jollain heittää selkeetä sähkökaaviota mistä minnekkin ja mikä piuha menee noista kajareilta?

Ja sitten keskiäänen kytkennästä. Miten ne neljä piuhaa kuuluisi kytkeä normaaliin kaiuttimeen jossa + ja - liitännät, nuo kaksi ylimääräistä piuhaa varmaan liittyy auton diagnostiikkaan?
Löysin jonkin sähkökaavion jossa oli kaikki auton sähköt mutta kieli oli jotain venäjää tms josta ottanut mitään selkoa :D


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Onkohan kukaan mitannut räsän virran kulutusta, kun ovet on lukossa ja auto parkissa? Toista kulkinetta vaivaa akun tyhjentyminen 2 viikon seisonnan jälleen ja mittasin 40mA menevän. Kaiketi normaali. Vertailukohtana ocu olis kiva, mutta en kehtaa mittauksen takia akku irroittaa, kun toimii kerran. Jos jollain ocun virran kulutus tiedossa niin kättä pystyyn ;)
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Onko kokemusta pystyykö ocu 2 räsästä koodaamaan turvavyön merkkiäänen pois käytöstä? Tuli vyönsolkeen naarmu, ja vaikka vyö on päällä niin asentoa vaihtaessa se alkaa tosi usein herjaamaan että "please fasten seatbelt"


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Taitaa ola useampi vastaus tähänki mutta penkin ku vedät taakse niin siinä alla musta muovipeite jonka alla pieni 2 napanen liitin irti.


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Taitaa ola useampi vastaus tähänki mutta penkin ku vedät taakse niin siinä alla musta muovipeite jonka alla pieni 2 napanen liitin irti.

Sen tiesin, mutta apukuskin vyötä kun koittaa kiinni kuskin puolelle, niin sitten se ei herjaa mitään. Eli toi naarmu kuskin vyönsoljessa aiheuttaa sen herjan


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Käytettekö vanteiden pesuun aina jotain siihen tarkoitettua ainetta tai liotinta? Itse tulee vahattua vanteet aina kausisäilytyksen aluksi. Olen sitten vaan pessyt ne samalla vahashampoolla, kun autonkin ajokaukauden aikana. Jos joka kerta pesee jollain liottimella niin ei tee varmaan hyvää vanteille?

Yllämainitulla tavalla on TSW venomit vuodelta -98 edelleen loistavassa kunnossa. Sillä kyselen, että pesu nopeutus puolella, jos uskaltas aina jotain myrkkyä käyttää. Vahata ei joka kerta jaksa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Taitaa ola useampi vastaus tähänki mutta penkin ku vedät taakse niin siinä alla musta muovipeite jonka alla pieni 2 napanen liitin irti.

Sen tiesin, mutta apukuskin vyötä kun koittaa kiinni kuskin puolelle, niin sitten se ei herjaa mitään. Eli toi naarmu kuskin vyönsoljessa aiheuttaa sen herjan

Juu niin. Aattelin vaan ku kyselit että saako koodattua pois. Siitä en tiiä mutta johto irti ni ei herjaa.


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Käytettekö vanteiden pesuun aina jotain siihen tarkoitettua ainetta tai liotinta? Itse tulee vahattua vanteet aina kausisäilytyksen aluksi. Olen sitten vaan pessyt ne samalla vahashampoolla, kun autonkin ajokaukauden aikana. Jos joka kerta pesee jollain liottimella niin ei tee varmaan hyvää vanteille?

Yllämainitulla tavalla on TSW venomit vuodelta -98 edelleen loistavassa kunnossa. Sillä kyselen, että pesu nopeutus puolella, jos uskaltas aina jotain myrkkyä käyttää. Vahata ei joka kerta jaksa.

Itse olen käyttänyt Valet Pro Bilberry laimennettuna 1:5 hyvin on lika irronnut ja aine ei ole edes mitään myrkkyä.
Bad company corrupts


Poissa Heikura

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Tässä aiheen alle hölmö kysymys, Eli oletteko käyttäneet omissa autoissa jotain puhdistavia lisäaineita? Lähinnä kiinnostaisi tietää uskaltaako niitä kokeilla (engine flush etc) tai tekeekö niillä ylipäänsä mitään? Kun esim. motonetin hintoja katselee niin niitä voisi kokeilla ilman suurta lovea lompakossa. Tarkoitus on siis vaihtaa ennen talvea LL öljyt pois ja ennen sitä voisi lurauttaa engine flushin koneeseen ja ehkä jonkun fuel system cleanerin josko ne vaikka tekisi jotain hyvää ennen pakkasia... 
Octavia RS 2.0tfsi
BMW 525ixA


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Taitaa ola useampi vastaus tähänki mutta penkin ku vedät taakse niin siinä alla musta muovipeite jonka alla pieni 2 napanen liitin irti.

Sen tiesin, mutta apukuskin vyötä kun koittaa kiinni kuskin puolelle, niin sitten se ei herjaa mitään. Eli toi naarmu kuskin vyönsoljessa aiheuttaa sen herjan

Juu niin. Aattelin vaan ku kyselit että saako koodattua pois. Siitä en tiiä mutta johto irti ni ei herjaa.

Instument options
17–instruments
07–recode

00??x0x
??=
00 = no options
+01 = brake pad monitoring
+02 = Seat belt warning
+04 = Washer fluid warning

Eli piippauksen saa pois, kun laittaa ??-kohtaan 05 (01+04).


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Millä kilometreillä on CR koneeseen porukka vaihtanut hehkuja ja suuttimia? Itellä 2010 / 101tkm eikä vielä oireile mitään, mutta kuluvia osiahan nuo on.
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Millä kilometreillä on CR koneeseen porukka vaihtanut hehkuja ja suuttimia? Itellä 2010 / 101tkm eikä vielä oireile mitään, mutta kuluvia osiahan nuo on.

Suuttimet ei kyllä käsittääkseni CR-koneessa ole "kuluva" osa, kuten PD:n kohdalla niissä tyyppivikaisissa malleissa.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Edellisellä CR.llä vajaa 240tkm ei tarvinnut tehdä mitään.Kauhutarinoita korkeapainepumpun hajoamisesta lueskeltu ja ei kuulosta kivalta/halvalta korjaukselta ???
Nykyisen CR kans ilmattu järjestelmä aina testerillä huoltojen yhteydessä..
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2014, 10:20:48 ap kirjoittanut Artturi »


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
OK eli määräaikaishuollossahan vaihdetaan polttoainefiltteri 30tkm välein ja järjestelmän ilmaus tapahtuu vähän itsekseen siinä yhteydessä.
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Saiskohan tota rengasmelua pienemmäks esim korkeaprofiilisimmilla kumeilla, kun ei 130km/h vauhdissa oikein puhelimeenkaan pysty puhumaan... nykyiset vakiokokoa, olikos se 225/40-18 tjsp
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela