vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Moro

Aamulla kun käynnistin alko palamaan vikavalo. Eiku etsimään pajaa mikä auki. Löyty yksi. Vikakoodi p2015 imusarjaläppien asentoanturi...epälooginen signaali. Onkos tuttua skoda miehillä/naisilla.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Moro

Aamulla kun käynnistin alko palamaan vikavalo. Eiku etsimään pajaa mikä auki. Löyty yksi. Vikakoodi p2015 imusarjaläppien asentoanturi...epälooginen signaali. Onkos tuttua skoda miehillä/naisilla.

On tuttu. Omalla kohdalla aiheutti läppäyksikön vaihdon.

Onko kyseessä PD TDI vai mistä autosta puhutaan?



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Tdi 2011 malli

Lähtikö koodi pois kuittaamalla, vai tuleeko se heti takaisin?

Sammutusläppä / säätöläppä tuo osa on, johon koodi viittaa ja marmoritiskiltä sen saa huokeaan 300 euron hintaan. Saksan nettivaraosasta saa puoleen hintaan tuosta... Osanumero on mahdollisesti tämä: 03L128063AF. Autosta osa löytyy moottorin etupuolelta EGR-läpän yläpuolelta. Se on heti näkyvissä, kun ottaa moottorin suojamuovin pois. Näin ainakin tuossa BMN-koneessa ja olettaisin että komponettien lokaatio on suunnilleen sama tuossa CEGA-koneessa.


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Joo ei se ainakaan eilen syttynyt nollauksen jälkeen. En tiiä sit miten tässä nyt ku käynnistän auton. Joo hinnan sain tietoon jo varaosaliikkeessä. n.300e ja työt jos siellä tekee..väitti ensin 3h työksi sit muutti tunnista puoleentoista..liekkö menee edes noin kauan


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Joo ei se ainakaan eilen syttynyt nollauksen jälkeen. En tiiä sit miten tässä nyt ku käynnistän auton. Joo hinnan sain tietoon jo varaosaliikkeessä. n.300e ja työt jos siellä tekee..väitti ensin 3h työksi sit muutti tunnista puoleentoista..liekkö menee edes noin kauan

Puolen tunnin homma, jos tietää mitä tekee ja sen osan vaihtaa kyllä hyvin helposti itsekin. Tiedä sitten onko tuossa CR-koneessa jotain sopeutusta, jota osalle pitää asennuksen jälkeen tehdä, joka nostaisi tuota työaikaa. PD -koneen kanssa mitään sopeutusta ei tarvitse tehdä...


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Onko kellään tietoa kauan menee seat cordoba o3 jakopään vaihdon kanssa? kaikki kuuluvat osat siihen?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Joo ei se ainakaan eilen syttynyt nollauksen jälkeen. En tiiä sit miten tässä nyt ku käynnistän auton. Joo hinnan sain tietoon jo varaosaliikkeessä. n.300e ja työt jos siellä tekee..väitti ensin 3h työksi sit muutti tunnista puoleentoista..liekkö menee edes noin kauan

Puolen tunnin homma, jos tietää mitä tekee ja sen osan vaihtaa kyllä hyvin helposti itsekin. Tiedä sitten onko tuossa CR-koneessa jotain sopeutusta, jota osalle pitää asennuksen jälkeen tehdä, joka nostaisi tuota työaikaa. PD -koneen kanssa mitään sopeutusta ei tarvitse tehdä...

http://www.autonvaraosat24.fi/vdo/1737004

tossa olisi edullinen kävisköhän? Chätissä ainakin asiakaspalvelija sanoi että kävisi. Alko taas palamaan valo.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Joo ei se ainakaan eilen syttynyt nollauksen jälkeen. En tiiä sit miten tässä nyt ku käynnistän auton. Joo hinnan sain tietoon jo varaosaliikkeessä. n.300e ja työt jos siellä tekee..väitti ensin 3h työksi sit muutti tunnista puoleentoista..liekkö menee edes noin kauan

Puolen tunnin homma, jos tietää mitä tekee ja sen osan vaihtaa kyllä hyvin helposti itsekin. Tiedä sitten onko tuossa CR-koneessa jotain sopeutusta, jota osalle pitää asennuksen jälkeen tehdä, joka nostaisi tuota työaikaa. PD -koneen kanssa mitään sopeutusta ei tarvitse tehdä...

http://www.autonvaraosat24.fi/vdo/1737004

tossa olisi edullinen kävisköhän? Chätissä ainakin asiakaspalvelija sanoi että kävisi. Alko taas palamaan valo.

Moottorikoodi tuossa on väärä... Voi sopia tai sitten ei, kun ei näe onko osan kyljessä alkuperäistä VW:n osanumeroa.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Olikos se nyt niin että toi takalevyjen vaihto on suurempi operaatio.. Muistelisin että siinä ois joku tukivarsi suoraan satulan alapultin edessä, että sitä satulaa ei saakkaan ihan noin vaan irrotettua...

Tietääkseni siellä ei pitäisi olla mitään tuollaisia ShowStoppereita. Tässä sisarmallin esimerkkiohjeet tuohon vaihtotyöhön ja näiden ohjeiden pitäisi päteä tähän RS:äänkin.

Eilen kun renkaat vaihdoin, niin kurkin vähän asiaa, niin sielä on takavakaaja just suoraan kivasti edessä, että taitaa trvita räikkään pari jatkovartta ja nivelen että saa työkalut mahtumaan sinne
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Hermot menee eilen vaihettiin osa...tänään taas palaa vikavalo..prrkk


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Hermot menee eilen vaihettiin osa...tänään taas palaa vikavalo..prrkk

Mistä osa on ostettu? Marmoritiskin tuote vai tarvike?


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Paikallinen vianor/korjaamo samassa. Ilmaläppäkotelo vaihettiin vdo vai mikä se merkki. Moottorikoodin mukaan olisi käynyt. Toimi nyt iltapäivään saakka ku vaimoke lähti ajelemaan.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2014, 04:56:15 ip kirjoittanut Ilkka1980 »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Paikallinen vianor/korjaamo samassa. Ilmaläppäkotelo vaihettiin vdo vai mikä se merkki. Moottorikoodin mukaan olisi käynyt. Toimi nyt iltapäivään saakka ku vaimoke lähti ajelemaan.

Sitten seuraavaksi johtosarja tarkistukseen. Ei oikein muita vaihtoehtoja ole, jollei se uusi osa ole epäyhteensopiva, kun ei ole marmoritiskin tuote. Joskus nämä VAG-konsernin laitteet ovat olleet hieman nirsoja sähköosien suhteen, mutta en tiedä koskeeko tuo näitä uudempia autoja.

Jossain internetissä muistelen joskus nähneeni tuon läpän johtosarjan kytkentäkaavion, mutta en sitä nyt tähän hätään mistään löytänyt. Olisiko vielä ollut niin että jollain oli sama vika ja se korjaantui vasta kun veti yhden johdon kokonaan uusiksi läpältä ECU:lle asti...


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili