vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa sokota

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
itellä bensa rs -06 kävi tänään jakopäähuollossa. seuraavassa ajoonlähdössä sytytti moottorin häiriövalon. Katsoin obd testerillä vikakoodit, ja sieltä ilmoitti nokka akselin asentotunnistin häiriön. Vikakoodin nollauksen jälkeen testilenkille.... auto nykii 2000-3000rpm. Ja lämmöt ei meinaa nousta normaaliin 90 asteeseen, vaan pitää ne n.70-80 asteessa. Onko vinkkejä mitä huollossa on käynyt, koska ennen sitä ei ollut minkäänlaisia oireita??


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Tuolla vikakoodilla veikkaisin että jako pielessä...


Poissa sokota

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Auto kyllä vetää muuten ihan normaalisti, eikä uudelleen ilmoittanut tuota vikakoodia. Harvinaisen ärsyttävä tuo pieni nykiminen. Ja outoa tuo että ei lämmöt nouse normaaliin. välillä käy nopeasti siinä 90 asteessa, mutta pudottaa samantien sinne 70-80 asteen tuntumaan. Pitänee viedä vklopun jälkeen auto takaisin sinne missä tekivät huollon.


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Tulipahan kaverin VCDS luettua vikakoodit, vaikkei nyt mitään vikaa ainakaan näytöllä herjaa eikä muutenkaan pitäisi mitään olla. Antoi kuitenkin vikaraportissa tuollaisen, mitähän tuokin mahtaa meinata:

Fault Found  00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Fault Status 00101011
Fault Priority 3
Fault Frequency 1

Joku johtovikako?
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi


Poissa sokota

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Auto kyllä vetää muuten ihan normaalisti, eikä uudelleen ilmoittanut tuota vikakoodia. Harvinaisen ärsyttävä tuo pieni nykiminen. Ja outoa tuo että ei lämmöt nouse normaaliin. välillä käy nopeasti siinä 90 asteessa, mutta pudottaa samantien sinne 70-80 asteen tuntumaan. Pitänee viedä vklopun jälkeen auto takaisin sinne missä tekivät huollon.

Nykimisvikakin katosi itsestään. Samoin lämmöt nousee normaaliin. Liekkö jääny joku ilmatasku jäähdytysjärjestelmään... mutta hyvä näin että pelaa taas :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Tulipahan kaverin VCDS luettua vikakoodit, vaikkei nyt mitään vikaa ainakaan näytöllä herjaa eikä muutenkaan pitäisi mitään olla. Antoi kuitenkin vikaraportissa tuollaisen, mitähän tuokin mahtaa meinata:

Fault Found  00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Fault Status 00101011
Fault Priority 3
Fault Frequency 1

Joku johtovikako?

Onko autossa tarvikemankka vai originaali konsernin tuote?


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Saakohan VCDS.llä koodattua pois tuon pyyhkimien asennon vaihdon? Ei varmaan oikein pyyhkimien vivusto, -moottori eikä sulat tykkää moisesta. Tänään viimeksi sulat jäätyneet lasiin kiinni ja auton sammutin niin repi sit eri asentoon auto sulat :-[
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Saakohan VCDS.llä koodattua pois tuon pyyhkimien asennon vaihdon? Ei varmaan oikein pyyhkimien vivusto, -moottori eikä sulat tykkää moisesta. Tänään viimeksi sulat jäätyneet lasiin kiinni ja auton sammutin niin repi sit eri asentoon auto sulat :-[

Muistaakseni tuota on aiemminkin täällä puitu ja päädytty siihen johtopäätökseen, että ei pysty...


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Tulipahan kaverin VCDS luettua vikakoodit, vaikkei nyt mitään vikaa ainakaan näytöllä herjaa eikä muutenkaan pitäisi mitään olla. Antoi kuitenkin vikaraportissa tuollaisen, mitähän tuokin mahtaa meinata:

Fault Found  00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Fault Status 00101011
Fault Priority 3
Fault Frequency 1

Joku johtovikako?

Onko autossa tarvikemankka vai originaali konsernin tuote?

Kaikki originaalia, ei mitään jälkiasennuksia, mikä virtaa vaatisi. Mietin, että tuo "vikakoodi" voinee tulla siitäkin, kun parkkivaloja taakse vaihtelin virrat päällä ja koko johtonippu oli välillä irti? Vois ehkä osua kilsat juuri siihen kohtaan.
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Kaikki originaalia, ei mitään jälkiasennuksia, mikä virtaa vaatisi. Mietin, että tuo "vikakoodi" voinee tulla siitäkin, kun parkkivaloja taakse vaihtelin virrat päällä ja koko johtonippu oli välillä irti? Vois ehkä osua kilsat juuri siihen kohtaan.

Onhan tuo tietty mahdollista, mutta vikakoodi kuitenkin viittaa viihdejärjestelmään (radio), joten hankala kuvitella miten takavalojen johtosarjan irroitus olisi tuon koodin generoinut. Tosin tuossa näkyy frequency:nä 1, joten ei ole vasta kuin kerran generoinut tuon koodin.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Tästä on varmaan tuhat kysymystä jo mutta pystyykö tuota by-passia erottamaan paikallaan onko vakio vaiko tuo s3:sen passi kiinni? Mulle on tuohon joku edellinen omistaja asentanu blow offin ja meinasin sen ruuvata pois ni olis samalla voinu laittaa tuon vahvemman tilalle lastutusta silmällä pitäen. Sais tilailla valmiiks osan jos on vakio tuolla.

Edit. Tulipas kumminki purettua tuo, kävi aika helposti pyöräkotelon kautta. Vanhemman mallin by-pass siellä oli. Nyt olis tuommonen forgen blow-offi joutilaana jos joku tarvihtee.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2015, 12:36:51 ip kirjoittanut Bazeeba »


Poissa Roinari81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
En nyt tiedä onko tästä nyt joku kirjoitellut mutta tietääkö kukaan että onko rs octaviassa (bensa vm2011) sitä ns. etuvastusta mikä auttaa lämpöjen nousussa kylmällä koneella. On sillä varmaan joku oikea nimi mutta ei nyt muista mikä se oli. Ja JOS sellainen on niin missäpäin konehuonetta se on ja onko sille oma sulake?
Skoda Octavia RS 2.0Tfsi-11


Poissa Nantti75

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 49
    • Profiili
Tarkoitat varmaan PTC-Vastusta...ei taida olla missään noissa bensa malleissa...ainakaan meidän 2010 mallissa ei ole...joku viisas vois vielä tarkentaa jos parempaa tietoa...meillä webasto hoitaa noi lämmityshommelit...tosin sekin alkaa olla aika turhake näillä nyky talvien keleillä.


Poissa Roinari81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
joo juurikin tuota PTC-vastusta tarkoitin. Mietin kun kaverilla oli juurikin samat ongelmat ollut oman autosa kanssa (tosin toisen merkin edustaja) mutta kuitenkin ja siinä oli syyksi löytynyt PTC palanut sulake.

Missäpäin konetta on moottorinlämpötilan anturi joka antaa mittarille tietoja? Eli octavia rs combi vm 2011 ja konetyyppi ccza on kulkine.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2015, 09:36:36 ip kirjoittanut Roinari81 »
Skoda Octavia RS 2.0Tfsi-11


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
PTC lämmittimellähän ei sitten ole mitään tekemistä moottorin kanssa, kuten yllä olevista postauksista nopeasti voisi päätella... Lainaus toiselta forumilta:

Lainaus
Jos autossa on käytössä PTC-lämmitin, PTC-elementti alkaa lämmittää matkustamoon tulevaa ilmaa heti kylmäkäynnistyksen jälkeen ennen kuin moottorin hukkalämpö on ehtinyt lämmittää jäähdytysnestettä. Ensimmäisten ajokilometrien aikana PTC-lämmitin nostaa lämmitysilman lämpötilaa keskimäärin 10 asteella. Ajoa jatkettaessa matkustamo lämpiää lähinnä moottorin hukkalämmön avulla, mutta PTC-lämmitin nostaa lämmitysilman lämpötilaa 10-15 asteella, kunnes jäähdytysneste on lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan. PTC-vastukselle on tyypillistä, että sen teho säätyy automaattisesti sitä pienemmäksi mitä lämpimämpää ilmaa jäähdytysnesteellä lämpiävästä jäähdytyskennosta tulee. Jos kovalla pakkasella jäähdytysneste jäähtyy 70-75 asteeseen, PTC-elementti alkaa jälleen lämmittää matkustamoon puhallettavaa ilmaa.

2,0TDI:llä 6-7 asteen pakkasella matkustamoon tuleva ilma oli 2 km:n ajon jälkeen ilman moottorin esilämmitysta ja PTC:tä noin +15 asteista ja säteilyesilämmityksen jälkeen PTC-elementin kanssa noin +35-asteista. Samaan +35 asteeseen 2 km:n ajon jälkeen päästiin 1,9TDI:llä lohkolämmitys+PTC -yhdistelmällä. PTC-elementti nosti lämmitysilman lämpötilaa moottorin esilämmityksen jälkeen noin 5 astetta enemmän kuin ilman esilämmitystä.

Tuulettimen nopeutta nostettaessa matkustamoon puhallettavan ilman lämpötila laskee usealla asteella, koska lämmityskennon ohi kulkevan ilman määrä kasvaa. Climatronicin lämpötilan säädöllä ei ole heti kylmäkäynnistyksen jälkeen vaikutusta sisääntulevan ilman lämpötilaan, koska automatiikka säätää lämmityksen täysille, kunnes sisään tuleva ilma on noin 55 asteista (5-10 km:n ajon jälkeen). Sen jälkeen sisään tulevan ilman lämpötila laskee muutamalla asteella ja asettuu lopulta tasolle (yleensä 35-40 astetta, jos valittu sisälämpötila 19 astetta), joka tuottaa matkustamoon halutun lämpötilan.

Eli siis tuo PTC:n vastus sijaitseen ilmastoinnin yhteydessä kabiinin puolella.