vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Mitä ne jarrut maksaa marmorilla?

Veho pitäjänmäki tarjosi 650,- vaihdettuna

Jotain tuollaista ne jarrut tuli minulle maksamaan kun vein ne vielä asennettavaksi.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mitä ne jarrut maksaa marmorilla?

Veho pitäjänmäki tarjosi 650,- vaihdettuna

Jotain tuollaista ne jarrut tuli minulle maksamaan kun vein ne vielä asennettavaksi.

Äkkiähän ne itsekkin ois vaihdettu, mutta prkl kun takasatulan alempi kiinnityspultti vaatii erikoistyökaluja, nosturin ja viisi pientä kättä... Tai ainakin siltä tuntui :)
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Millä järjellä mun lyhkästen valojen valokuvio muuttuu kun umpion säätöihin ei ole koskettu. Ainoa asia mitä autosta on muutettu on keskus elektroniikka boksi. Sen myötä meni kaikki koodaukset, kuten CH/LH sumuvaloilta, takavalot ei pala päiväajovalojen kanssa jne jne. En keksi mitään pätevää syytä miks kuskinpuolen valo on alempana kun apukuskin puoleinen, häiritsevästi. Umpio käytettiin irti sen verta että sinne laitettiin uusi vilkun polttimo, ei muuta.

PS: Olikos täällä ketään joka osais/jaksais koodailla noita asetuksia takaisin minulle päälle? Perjantaina kuljen Lahti-Tampere välin, reitin varrella/lähellä jos joku olisi :)
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Millä järjellä mun lyhkästen valojen valokuvio muuttuu kun umpion säätöihin ei ole koskettu. Ainoa asia mitä autosta on muutettu on keskus elektroniikka boksi. Sen myötä meni kaikki koodaukset, kuten CH/LH sumuvaloilta, takavalot ei pala päiväajovalojen kanssa jne jne. En keksi mitään pätevää syytä miks kuskinpuolen valo on alempana kun apukuskin puoleinen, häiritsevästi. Umpio käytettiin irti sen verta että sinne laitettiin uusi vilkun polttimo, ei muuta.

PS: Olikos täällä ketään joka osais/jaksais koodailla noita asetuksia takaisin minulle päälle? Perjantaina kuljen Lahti-Tampere välin, reitin varrella/lähellä jos joku olisi :)

Sama boksi hoitaa myös ajovalojen perussäädön, eli se on nyt hukassa, koska uudelle boksille ei ole niiden kalibraatiota suoritettu. Toisin sanoen korkeudensäätö moottorit siellä nyt sekoilevat tuon boksin vaihdon takia.

Harmittavasti lähden perjantaina itse matkoille, koska olisin osunut tuohon matkasi varrelle ja olisin voinut koodaukset tehdä.  :-\


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Enkös periaatteessa vois soittaa laakkoselle kun he sen boksin vaihtoivat ja jättivät kalibroimatta ne?
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Enkös periaatteessa vois soittaa laakkoselle kun he sen boksin vaihtoivat ja jättivät kalibroimatta ne?

Ei kai sitä mikään estä, mutta rahastavat varmasti asialla. Ja merkkiliikkeet tuntien, niin nuo koodaushommat on niillä välillä hieman hakusessa. Jännä tosin jos vaan summamutikassa vaihtoivat sen ohjausyksikön tarkistamatta edellisen koodausta ja jättivät samalla sen siirtämättä uuteen.


Poissa WERTICAL

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Vaihdoin eteen levyt ja palat. Toisen puolen jarrusatula oli pirun tiukalla. Toinen 7mm kuusiokolopulteista kärsi vähän sitä avatessa. Mistähän saisi uuden, marmorilta varmaankin.
Mistä löytäisi varaosanumeron tuolle jarrusatulan pultille? -07 RS kyseessä.
Osaisko joku kokeneempi ohjeistaa?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vaihdoin eteen levyt ja palat. Toisen puolen jarrusatula oli pirun tiukalla. Toinen 7mm kuusiokolopulteista kärsi vähän sitä avatessa. Mistähän saisi uuden, marmorilta varmaankin.
Mistä löytäisi varaosanumeron tuolle jarrusatulan pultille? -07 RS kyseessä.
Osaisko joku kokeneempi ohjeistaa?

Pelkän satulan liukutapin osanumero on 251615219. Löytyy myös ns. korjaussarja, joka sisältää tuon liukutapin lisäksi suojakumin ja sen muovitulpan tapin päähän: 8V0698647.


Poissa Äpsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Kestääkö mk2 RS rekisterikilven taakse tulevan lisävalotelineen pultata suoraan muovi ja peltipuskurin läpi vai onko siellä jotain takana ?
Onko näissä isokin väli muovipuskurin ja peltipuskurin välissä että kuinka väännöksiin puskuri menee?
Ja mistä porukka on ottanut herätteen releelle ?


Poissa jonze

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
    • Profiili
Kestääkö mk2 RS rekisterikilven taakse tulevan lisävalotelineen pultata suoraan muovi ja peltipuskurin läpi vai onko siellä jotain takana ?
Onko näissä isokin väli muovipuskurin ja peltipuskurin välissä että kuinka väännöksiin puskuri menee?
Ja mistä porukka on ottanut herätteen releelle ?

ite ruuvasin itseporautuvilla, n 19-25mm pitkillä ruuveilla kiinnni. Mut jos pultilla vedät iha pingotuksiin niin meneehän se "ruttuun". Herätteen otin rosvoliittimellä alkuperäisestä pitkän piuhoista.
Skoda Octavia RS 2006 *black*


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Onkos muut huomannu semmosta ominaisuutta ainakin fl räsässä että kun ajaa vaikka vakkarilla 100km/h alamäkeen ja nopeus alkaa karkaan yli sen asetetun määrän, rupeaa auto jarruttaan hidastaakseen nopeutta. Moottorijarru ei ainakaan itellä oo noin vahva jarruttaan mitä tuo rupee hidastaan itse.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Onkos muut huomannu semmosta ominaisuutta ainakin fl räsässä että kun ajaa vaikka vakkarilla 100km/h alamäkeen ja nopeus alkaa karkaan yli sen asetetun määrän, rupeaa auto jarruttaan hidastaakseen nopeutta. Moottorijarru ei ainakaan itellä oo noin vahva jarruttaan mitä tuo rupee hidastaan itse.
Noin sen kuuluukin toimia. Ihan samalla tavalla ylämäkeen ajettaessa vakkarin toimesta lisätään kaasua, jotta vauhti pysyy samana.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Siis jarruilla jarruttaa? Pre-fl bensassa itseäni harmittaa, kun päästää vauhdin karkaamaan alamäessä. 80 km/h alueella 6. vaihde päällä ja jyrkkä alamäki niin moottorijarru ei riitä vaan vauhti nousee 5-10 km/h yli säädetyn. Kerran juuri tästä syystä peltipoliisi välähtänyt.

Onkohan dieseleissä kovempi moottorijarru? Allekirjoituksen mukainen toinen kulkine pitää vakkarilla vauhdin 2km/h tarkkuudella kohdallaan oli mäki minkälainen tahansa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
En oikeastaan koskaan käytä vakkaria, joten oletin, että jarruttaa. Sen kerran kun olen käyttänyt niin olen huomannut, että hidastaa vauhtia. Käyttääkö sitten jarruja vai moottorjarrua niin en osaa sanoa.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mulla ainakin alamäessä vakkari yrittää jarrutella moottorilla, ja hirveä pätkiminen ja nykiminen.. Kuulemma ihan ominaisuus
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela