vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Hölmöjä pikakysymyksiä

Poissa Vili

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
  • Octavia RS -02
    • Profiili
5 viikkoa sitten autoliikkeestä ostettu -06 Rs Octavia kävi tänään huollossa. Huollon yhteydessä todettiin seuraavat viat:

-3 pyöränlaakeria vaihtokunnossa
-Toinen takaiskari vuotaa
-Alatukivarsien takapuslat vaihtokunnossa
-Nokkaketju rapisee

Autoliikkeen kanta että kulutusosia ei kuulu heille. Meneekö omaan piikkii vai pitäisikö myyjän osallistua kuluihin?



Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Ilman muuta aloittaisin väännön kun kerta noin vähän on auton ostosta. Noihin korjauksiin saa nimittäin uppoamaan varmaan toista tonnia... Kysy kuluttaja-asiamiehen kanta asiaa.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Siis jarruilla jarruttaa? Pre-fl bensassa itseäni harmittaa, kun päästää vauhdin karkaamaan alamäessä. 80 km/h alueella 6. vaihde päällä ja jyrkkä alamäki niin moottorijarru ei riitä vaan vauhti nousee 5-10 km/h yli säädetyn.

Jep tarkotin justiinsa että jarruilla jarruttaisi. Jos vakkariin säädetty nopeus on mulla 100 km/h ja tulee jyrkkä alamäki, rupee auto itse jarruttaan. Kyllä tuo ainakin tuntuu siltä että auto nimenomaan itse jarruttaisi menoa eikä moottorijarru, moottorijarru ei kyllä ole noin äkänen jarruttaan. Uudessa superbissa tää ominaisuus ainakin on, sen totesin samantien kun sitä kävin koeajaan ja nyt vähän tuntuis että FL octaviassakin olisi vastaavanlainen ominaisuus :D. Pitääkin vielä testailla asiaa...
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Juhani88

  • Vieras
Osaiskohan joku kertoa ideoita miksi tuo kiisseli räsä tahtoo nykiä 2000rpm ja heikommin 2500rpm? vetoja muuten hyvin mutta tuo nykiminen hieman ärsyttää ja tämä nykiminen tapahtuu täyskaasulla. tähän on jo vaihdettu suuttimien johtosarja,siirtopumppu tankkiin, map anturi ja alipaineletkut.. Auto on ohjelmoitu ja hiukkaspönttö poistettu + egr ohjelmoitu poiskäytöstä ja tulpattu.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Siis jarruilla jarruttaa? Pre-fl bensassa itseäni harmittaa, kun päästää vauhdin karkaamaan alamäessä. 80 km/h alueella 6. vaihde päällä ja jyrkkä alamäki niin moottorijarru ei riitä vaan vauhti nousee 5-10 km/h yli säädetyn.

Jep tarkotin justiinsa että jarruilla jarruttaisi. Jos vakkariin säädetty nopeus on mulla 100 km/h ja tulee jyrkkä alamäki, rupee auto itse jarruttaan. Kyllä tuo ainakin tuntuu siltä että auto nimenomaan itse jarruttaisi menoa eikä moottorijarru, moottorijarru ei kyllä ole noin äkänen jarruttaan. Uudessa superbissa tää ominaisuus ainakin on, sen totesin samantien kun sitä kävin koeajaan ja nyt vähän tuntuis että FL octaviassakin olisi vastaavanlainen ominaisuus :D. Pitääkin vielä testailla asiaa...

-07 diesel ainakin jarruttaa vain moottorilla
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Siis jarruilla jarruttaa? Pre-fl bensassa itseäni harmittaa, kun päästää vauhdin karkaamaan alamäessä. 80 km/h alueella 6. vaihde päällä ja jyrkkä alamäki niin moottorijarru ei riitä vaan vauhti nousee 5-10 km/h yli säädetyn.

Jep tarkotin justiinsa että jarruilla jarruttaisi. Jos vakkariin säädetty nopeus on mulla 100 km/h ja tulee jyrkkä alamäki, rupee auto itse jarruttaan. Kyllä tuo ainakin tuntuu siltä että auto nimenomaan itse jarruttaisi menoa eikä moottorijarru, moottorijarru ei kyllä ole noin äkänen jarruttaan. Uudessa superbissa tää ominaisuus ainakin on, sen totesin samantien kun sitä kävin koeajaan ja nyt vähän tuntuis että FL octaviassakin olisi vastaavanlainen ominaisuus :D. Pitääkin vielä testailla asiaa...

-07 diesel ainakin jarruttaa vain moottorilla

-08 diesel jarruttaa moottorin lisäks jarruilla. Ainakin mulla. Mutta jos tarpeeks jyrkkä alamäki ni tuntuis että jarrut päästää irti. Kai ettei kuumenis. Tiedä sitten. Mutta sopivassa alamäessä ajoittainen jarruttelu tuntuu selkeästi.


Poissa Migeh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 45
    • Profiili
Käsijarrun vieressä oleva ovien lukitus nappi taitaa olla rikki/jumissa. Onko kokemuksia miten se lähtee irti?
Octavia vRS TDI -08 combi


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Käsijarrun vieressä oleva ovien lukitus nappi taitaa olla rikki/jumissa. Onko kokemuksia miten se lähtee irti?

Pienen pieni talttapää ja sillä varovasti kaivaa irti
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Äpsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Minkäs pituinen on polttoainesuodatin näissä pumppari TDI RS:issä ?
Motonet tarjoaa kolmea eri pituutta. Kuulemma joku koodi siinä suodatinjalassa mutten kyllä sitä löytänyt..?


Poissa WERTICAL

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Minkäs pituinen on polttoainesuodatin näissä pumppari TDI RS:issä ?
Motonet tarjoaa kolmea eri pituutta. Kuulemma joku koodi siinä suodatinjalassa mutten kyllä sitä löytänyt..?

Mulla meni -07 PD koneeseen motonetin varaosanumerolla 19-5696 suodatin ja mitoiksi oon merkinny 78mm ulkohalk, 12mm sisähalk, 136mm korkeus.


Poissa Migeh

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 45
    • Profiili
Käsijarrun vieressä oleva ovien lukitus nappi taitaa olla rikki/jumissa. Onko kokemuksia miten se lähtee irti?

Pienen pieni talttapää ja sillä varovasti kaivaa irti

Seuraava kysymys onkin että onko tietoja mista tommosen kannen saisi hommattua? Marmorilla ei taida myydä kun koko nappia.
Muutamia purkaamoita koittanut, mutta kaikista on myyty jo kansi tai koko nappi.
Octavia vRS TDI -08 combi


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
saisko vcds:llä tms vähän säädeltyä noita arvoja, että jos laittelee ledivaloja ilman vastuksia, niin auto ei herjaile palaneista polttimoista
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
saisko vcds:llä tms vähän säädeltyä noita arvoja, että jos laittelee ledivaloja ilman vastuksia, niin auto ei herjaile palaneista polttimoista

Riippuu tietty mitä polttimoita olet korvaamassa LED -versiolla. Joissain tapauksissa riittää että ottaa VCDS:llä Cold Diagnostics:n pois päältä ko. polttimoilta, mutta osa aiheuttaa kuitenkin käytettäessa rikkoutuneen polttimon valon syttymisen (esim. peruutusvalo). Ilmeisesti on kuitenkin suositeltavaa ottaa tuo kylmädiagnostiikka pois päältä, jos käyttää LED:jä, koska jotkut uskovat sen hajoittavan nuo LED -valot ennen aikojaan.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
saisko vcds:llä tms vähän säädeltyä noita arvoja, että jos laittelee ledivaloja ilman vastuksia, niin auto ei herjaile palaneista polttimoista

Riippuu tietty mitä polttimoita olet korvaamassa LED -versiolla. Joissain tapauksissa riittää että ottaa VCDS:llä Cold Diagnostics:n pois päältä ko. polttimoilta, mutta osa aiheuttaa kuitenkin käytettäessa rikkoutuneen polttimon valon syttymisen (esim. peruutusvalo). Ilmeisesti on kuitenkin suositeltavaa ottaa tuo kylmädiagnostiikka pois päältä, jos käyttää LED:jä, koska jotkut uskovat sen hajoittavan nuo LED -valot ennen aikojaan.

Ajattelin pitkiin laittaa xenonit, jotka "pitäs olla" 55w canbus, eli ei herjaa palaneesta polttimosta, mutta kuitenkin.. Myös vilkkujen ja parkkien vaihto ledeiksi on käynyt mielessä.
Tehtaallahan se on autolle kerrottu että vilkuss on 21w polttimo, joten mietin että saisko sille vcds:llä kerrottua että 3w ledit on nyt ja sillä hyvä  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2427
    • Profiili
Ajattelin pitkiin laittaa xenonit, jotka "pitäs olla" 55w canbus, eli ei herjaa palaneesta polttimosta, mutta kuitenkin.. Myös vilkkujen ja parkkien vaihto ledeiksi on käynyt mielessä.
Tehtaallahan se on autolle kerrottu että vilkuss on 21w polttimo, joten mietin että saisko sille vcds:llä kerrottua että 3w ledit on nyt ja sillä hyvä  ;D

Pre-FL ei herjaa xenoneista pitkissä valoissa, oli ne canbus -malliset tai ei.

VCDS:llä ei tuollaista tietoa polttimoista voi kertoa, koska tuota autoa ei ole tehtaalta saanut sellaisena versiona, että noissa kohteissa olisi LED -polttimot. Jossain uudemmissa konsernin tuotteissa noissa on ilmeisesti ollut variaatioita siten että esimerkiksi rekisterikilven valot ovat voineet olla joko LED tai tavallisilla hehkulanka polttimoilla, jolloin pelkkä koodauksen muutos on poistanut palaneen polttimon merkkivalo -syndrooman.  :)